Passatti 1.8t kuluttaa järjettömästi öljyä
Valvoja: ffp jäsenet
Passatti 1.8t kuluttaa järjettömästi öljyä
Ongelma on sellanen että eilen alkoi varottaa öljyn loppumisesta, vaikka 3 viikkoa sitten lisäsin sitä niin että se oli maksimissa. Eli öljyn kulutus suunnilleen litra per 1000km. Ennen ei tuollaisia ongelmia ole ollut. Auto kulkee ihan normaalisti eikä ole mitään tehohävikkiä. Vikakoodiksi antaa seoksen muokkaamisen 00561. Onko kellään neuvoja/ omia kokemuksia missä vika voisi olla. Koneella ajettu 185t ja säännöllisesti huollettu.
Jos se turbon öljyputki on tukkeentunut, niin olisiko ollut syytä purkaa ja puhdistaa moottori siitä sakasta, eikä vaan puhdistaa / vaihtaa putkea ja turboa ja jatkaa ahtimien rikkomista...?
Varmasti koneessa aikapaljon sakkaa sisällä, jos turbon öljyputkikin tukkeentuu.
Ja tosiaan, ei se välttämättä ahtoputkeen sitä öljyä vuoda, pakopuolelle alkaa vuotamaan herkemmin. Ja ei se välttämättä paikallaan polkiessa savutakaan, vaan vasta rasituksen alla.
Varmasti koneessa aikapaljon sakkaa sisällä, jos turbon öljyputkikin tukkeentuu.
Ja tosiaan, ei se välttämättä ahtoputkeen sitä öljyä vuoda, pakopuolelle alkaa vuotamaan herkemmin. Ja ei se välttämättä paikallaan polkiessa savutakaan, vaan vasta rasituksen alla.
Pitää tarkastaa se. Niin sillon ne epäili sen tukkeutumisen syyksi sitä että edellinen omistaja ajanut 25t samoilla öljyillä ja vaihtanut öljyt juuri ennen kuin myi auton, niin karstat tukkineet sen tuloputken. Turbo hajosi heti kun ostin auton(Onneks sain rahat korjaukseen myyjält) noin ja seuraava hajos ku korjaamo unohti vaihtaa sen putken ni leikkas sekin kiinni:D Käsittääkseni tälläkin foorumilla on muutamilla hajonnut turbo tuloöljyputken tukkeuduttua? Oletteko sen jälkeen putsanneet suuremmin konetta?
Jos polttaa litran moottoriöljyä n.1000km matkalla et voi olla huomaamatta savupilveä kovilla kierroksilla. Jos varren kumit valskaa noin pahasti niin sen kyllä huomaa heti pako kanavista. Jo parin kumin valskaus saa helposti tollasen kulutuksen aikaan. Varmista nyt kuitenkin se turbo puolen kaikki putket ennenkö alat kantta repimään irti.
Olisko ahtovuoto mahdollinen tuon vikakoodiin 00561 Seoksen muokkaaminen perusteella? Ei tuohon öljynkulutukseen, muttakun testasin tänään konetta niin isolla vaihteilla kiihdytettäessä pari kertaa alkoi kierrokset 3000 rpm kohdalla, missä turbo tulee mukaan kohoilla nopeasti mutta auto ei kiihtynyt niinkuin piti. Toisella kerralla kaikki toimi kyllä normaalisti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa