Passatti 1.8t kuluttaa järjettömästi öljyä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

Passatti 1.8t kuluttaa järjettömästi öljyä

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 6.9.2008 14:04

Ongelma on sellanen että eilen alkoi varottaa öljyn loppumisesta, vaikka 3 viikkoa sitten lisäsin sitä niin että se oli maksimissa. Eli öljyn kulutus suunnilleen litra per 1000km. Ennen ei tuollaisia ongelmia ole ollut. Auto kulkee ihan normaalisti eikä ole mitään tehohävikkiä. Vikakoodiksi antaa seoksen muokkaamisen 00561. Onko kellään neuvoja/ omia kokemuksia missä vika voisi olla. Koneella ajettu 185t ja säännöllisesti huollettu.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 6.9.2008 15:14

Löykö kuinka pahasti savua kovilla kierroksilla.? Oletko katsonut ettei vuoda mistään.? Tuosta vikakoodista päätellen menee bensan mukana. Joko turbo valskaa taikka kansi irti ja sieltä vikaa etsimään.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.9.2008 15:23

Veikkaisi, että turbo kaputt.

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 6.9.2008 15:29

Ei vaikuttais, että mitenkään erityisesti savuttais. Öljyvuotojakin olen tutkinut, mutta en löytänyt. Turbolla on ajettu joku reilu 10t km. Onko mahdollista että venttiilinohjurin kumit olisi hajonnut tms?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.9.2008 15:41

Saman verran se suunnilleen savuttaa, oli se vuoto turbossa tai venttiilinohjurien kumeissa. Eikä sitä savua itse näe, eikä usein edes haista, takana ajavat kylläkin... :D

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 6.9.2008 15:44

moi. mulla teki ihan samaa 98vm passatti ja turbon vaihdolla selvis.. kato esim ahtoputket et uikone normaalia enemmän öljyssä..

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 6.9.2008 16:30

Millä ilveellä se turbo taas voi olla rikki:/ Kun meinaan olisi jo kolmas vuoden sisällä? Edellisten rikkoontumisen syy oli turbon öljyputken tukkoontuminen. Ja tuntuu ja kuulostaa ettei turbossa olisi mitään vikaa.

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 6.9.2008 17:29

Kattoin just ahtoputket ja eipä juuri öljyiset ollleet. Savutustakin testattiin, muttei se yhtään normaalia enemmän savuttanut yli 5000 kierroksillakaan. Ja turbo vetää niinkuin ennenkin.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 6.9.2008 17:37

Millä ilveellä se turbo taas voi olla rikki:/ Kun meinaan olisi jo kolmas vuoden sisällä?


Onkohan se vastaus tässä? =D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.9.2008 17:38

Jos se turbon öljyputki on tukkeentunut, niin olisiko ollut syytä purkaa ja puhdistaa moottori siitä sakasta, eikä vaan puhdistaa / vaihtaa putkea ja turboa ja jatkaa ahtimien rikkomista...?

Varmasti koneessa aikapaljon sakkaa sisällä, jos turbon öljyputkikin tukkeentuu.

Ja tosiaan, ei se välttämättä ahtoputkeen sitä öljyä vuoda, pakopuolelle alkaa vuotamaan herkemmin. Ja ei se välttämättä paikallaan polkiessa savutakaan, vaan vasta rasituksen alla.

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 6.9.2008 17:51

Hyvä kommenntti Mak383. Viimeksi kun se Turbo vaihdettiin niin korjaamo kyllä puhdisti moottorin sillä Forten aineella, mutta jos sama vika taas toistuu niin moottorin perusteellinen puhdistus ei olisi kyllä pahitteeksi. Kiitoksia tähän asti saaduista kommenteista.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.9.2008 18:18

Juu, ei se Fortekaan autuaaksi tee. Tosiaan, jos turboja menee 3kpl/vuodessa tahtia, niin on siellä kyllä jossain jotain vikaa... Öljypumppu?

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 6.9.2008 18:30

Pitää tarkastaa se. Niin sillon ne epäili sen tukkeutumisen syyksi sitä että edellinen omistaja ajanut 25t samoilla öljyillä ja vaihtanut öljyt juuri ennen kuin myi auton, niin karstat tukkineet sen tuloputken. Turbo hajosi heti kun ostin auton(Onneks sain rahat korjaukseen myyjält) noin ja seuraava hajos ku korjaamo unohti vaihtaa sen putken ni leikkas sekin kiinni:D Käsittääkseni tälläkin foorumilla on muutamilla hajonnut turbo tuloöljyputken tukkeuduttua? Oletteko sen jälkeen putsanneet suuremmin konetta?

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 6.9.2008 20:32

Jos polttaa litran moottoriöljyä n.1000km matkalla et voi olla huomaamatta savupilveä kovilla kierroksilla. Jos varren kumit valskaa noin pahasti niin sen kyllä huomaa heti pako kanavista. Jo parin kumin valskaus saa helposti tollasen kulutuksen aikaan. Varmista nyt kuitenkin se turbo puolen kaikki putket ennenkö alat kantta repimään irti.

rik
-
Viestit: 49
Liittynyt: 10.3.2008 11:15

ViestiKirjoittaja rik » 8.9.2008 11:02

Minkäs hintanen homma suunnilleen noitten kumien vaihto korjaamolla on? Omakin auto tuntuu syövän öljyä vaikka turbo on uusi

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 8.9.2008 15:08

No jos pelkät kumit vaihdetaan ettei mitään muuta. Tietty pakollinen tasohionta. Ilman mitään tuttu juttu alennuksia vois joku 200e olla aika lähellä. Jos siis purat itse kannen irti autosta ja kasaat itse.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 8.9.2008 18:54

Onko öljymerkki ja -laatu samaa kun ennenkin? Omalle golfille toiset öljyt maistuu paljon paremmin kun toiset. Ei tosin ihan noin hyvin, mutta melko isoja eroja kulutuksessa on eri merkkien välillä.

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 9.9.2008 14:26

Olisko ahtovuoto mahdollinen tuon vikakoodiin 00561 Seoksen muokkaaminen perusteella? Ei tuohon öljynkulutukseen, muttakun testasin tänään konetta niin isolla vaihteilla kiihdytettäessä pari kertaa alkoi kierrokset 3000 rpm kohdalla, missä turbo tulee mukaan kohoilla nopeasti mutta auto ei kiihtynyt niinkuin piti. Toisella kerralla kaikki toimi kyllä normaalisti.

lazac
-
Viestit: 3
Liittynyt: 2.9.2008 11:48

ViestiKirjoittaja lazac » 11.9.2008 10:43

Kannattaa toki katsoa myös turbon öljynpaluu putki! Se jos tukkeentuu niin turbo alkaa painamaan öljyä pakopuolelle ja aikansa se sitä kestää.

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 11.9.2008 10:58

Juu se paluuputki vaihdettiin myös turbonvaihdon yhteydessä.

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 25.9.2008 18:53

Nyt ei oo kolmeen viikkoon kuluttanut yhtään öljyä, vaik ajettu reilu 1000 km. Pitää viel kyl tarkkailla


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa