G60 käynnistysongelmaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

G60 käynnistysongelmaa

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.9.2008 20:20

Eli auto oli kaverilla lainassa,ajoi tankin tyhjäksi--->sahannut turhaan käyntiin jonka jälkeen ilmaantui seuraavanlainen probleema.

Ku kone jäähtyy ja alkaa starttaamaan auto käynnistyy normaalisti mutta ei jaksa käydä. Pysyy käynnissä ku antaa pikkuisen kaasua. Ja vauhdista kun löysää kaasun niin kierrokset käy niin alhaalla että latausvalo ehtii vilkahtaa jonka jälkeen kierrokset nousee normaaliin tyhjäjäyntiin.

Ku kone lämpiää niin kaikki toimii buenosti.

Missä vika(/ominaisuus)?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 4.9.2008 21:15

Sen merkki ettei sulla passaa autosta luopua, edes hetkeksi! :D

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 4.9.2008 21:44

Mulla on saman suuntasta ongelmaa. Mä oon miettiny et se menis liian rikkaalle, kun kylmäkäynnistys lisäys on päällä (tai mikä lie).

Aatellu et hommaisin lamda mittarin ni pystys seuraileen hiukan millasilla seoksilla mennään. Mutta kuinka tarkkaon tuo led mittari kapeekaista lamdan kanssa? Joku on joskus sanonu et sillä ei muuta nää kuinj onko lamda ehjä vai paskana???

Kumpaan suuntaan se menee laihemmalla, kun ruuvaa siitä ruuvista ilman massamittarissa?

Kun tuntuu et olis kulutus hiukan korkee, kun seka-ajossa se on aika tarkkaan 10L/100km?

Autossa on Dobin lastu, pienempi ahdinpyörä ja putkistot ennen ja jälkeen moottorin uusittu paremmin virtaaviksi...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.9.2008 23:20

tyhjäkäyntiventtiili lopussa, likainen, särki tjsp..

Itsekin tätä ensimmäisenä epäilin. Pitää aamusella kokeilla mitä mieltä se taas on.

Voiko siitä kuulua jumalaton nakutus? Ku kesällä kuului ihme nakutus ja irroitin liittimen (mitä ei saisi oikeasti tehdä) siitä, niin se loppui.

Sen merkki ettei sulla passaa autosta luopua, edes hetkeksi! :D


Nyt ku näyttäs että se vois mennä kaupaksi niin alkanut temppuilee. Ei tiedä veisko korjaamolle,paaliin vai manaajalle.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.9.2008 8:48

Korjauskeino taitaa olla viimeksi mainittu.

Tämän hetkiset korjaustoimenpiteet:konepellin avaus,öljyjen tarkistus ja sinisen anturin liitintä käytin irti. Oireista ei toisaiseksi enää tietoakaan.

Henkimaailman juttuja. Kiitokset kaikille jotka muistivat autoani iltarukouksissaan.

Jukka85
-
Viestit: 102
Liittynyt: 8.10.2004 13:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jukka85 » 5.9.2008 18:09

Onkos muita ongelmia? Ittellä oli ECU:lle menevä alip.letku halki silleen ettei sitä olis ees huomannu mutta kun korvan laittoi käynnissä ollessa imusarjan viereen niin kuului pieni sihinä. Mulla teki silloin myös sitä että välillä pudotti kierrokset todella alas tai jopa sammui kun tuli esim risteykseen tai muuten kun ajossa painoi kytkimen pohjaan...

Huvis
-
Viestit: 24
Liittynyt: 7.7.2008 15:41

ViestiKirjoittaja Huvis » 6.9.2008 11:59

Tällänen kysymys, pystyykö corrosta lukemaan vikakoodit? :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.9.2008 12:19

Eipä se oireile enää mitenkään. =D

Pystyt sä ABSien jotku koodit katsoo.

Huvis
-
Viestit: 24
Liittynyt: 7.7.2008 15:41

ViestiKirjoittaja Huvis » 6.9.2008 13:49

Ei muuta? :O


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa