1.9TD Ventoni polttoainesuodatin on märkä paluuletkun liittimen ympäriltä. Lisäksi koneeseen menevässä letkussa on aika paljon ilmaa varsinkin kovilla pakkasilla ajettaessa.
Voiko tuo paluuletkun liitin jotenkin väljistyä niin, että se huohottaa ainetta pihalle ja voiko ko. vika aiheuttaa moottorin nykimistä kylmällä ajettaessa?
Onko jollakulla kokemusta pa-suodattimen vuotamisesta?
Valvoja: ffp jäsenet
Noilla vanhanmallisilla suodattimilla on päästetty menemään halki maailman sivu, eikä ne oo omia aikojaan jäätyny. Fellukin rallatti mukavasti menemään viimeviikkoisissa -35 pakkasissa. Toisaalta kaverilla jääty suodatin samanmoisesta, vaikka alkuperäismallin suodatin olikin. Oli vain päässy vaihto unohtumaan, eikä tuo "lämmitys" silloin paljoa auta.
Kyseinen paluuventtiili on ainakin Skodassa juurikin sokalla kiinni ja hinta olisi ollut tuo mainittu 25 euroa. Boschin suodatin ja venttiilin ohitusosat merkkihuollosta yhteensä 20 euroa. Vielä suosittelivat kyseistä operaatiota.
Kyseinen paluuventtiili on ainakin Skodassa juurikin sokalla kiinni ja hinta olisi ollut tuo mainittu 25 euroa. Boschin suodatin ja venttiilin ohitusosat merkkihuollosta yhteensä 20 euroa. Vielä suosittelivat kyseistä operaatiota.
Niin oon tosiaan itekki vetäny tolla vanhan mallin suodattimella maailman ympäri, 35 asteen pakkases tosin hyyty sekin kun ei muistanu vesiä tyhjentää, ehdottomasti oon vanhan mallin kannalla. Jonkun asian takiahan tuo lämmitys on kehitetty, varmaaan sen takia kun niitä ei tyhjennellä enää eikä vaihdella, 15 asteen pakkases uuden mallin suodatin kyllä lämpenee ihan mukavasti.
Mä vaihdoin passattiin tuon vanhanmallisen suodattimen ja ilmakuplat/käyntiinhinkuttamiset loppu siihen. Eli siis se suodatinmalli mikä on umpinainen pönttö ja vain tulo ja lähtöputket kannessa. Vaihdoin samalla letkut tankilta tuleva muoviputki -> suodatin, suodatin -> pumppu ja pumppu -> tankille menevä muoviputki. Eli en alkanu värkkäämään mitään jatkepalasta vanhojen letkujen väliin. koko projekti tais maksaa n. 50€ sisältäen suodattimen varaosaputkasta ja letkut&klemmarit etrasta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”