AGR pyörähtää välillä laiskasti käymään (Korjattu.)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

AGR pyörähtää välillä laiskasti käymään (Korjattu.)

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 5.9.2008 17:11

Veteleeköhän Borassa startti viimeisiään, kun välillä yön jälkeen startatessa tuo pyörähtää TODELLA laiskasti käyntiin? Akku on ihan uusi, ja samaa teki entiselläkin akulla.

Joka kerta tuo lähtee käyntiin, mutta starttaus on tosiaan välillä todella laiskan kuulonen. Se on erikoista, että tätä ei tapahdu aina. Välillä pyörähtää kuin palmun alta. Mikään sähkölaite ei ole päällä...

Parin tunnin seisomisen jälkeen pyörähtää oikein nätisti, mutta vaikka aamuisin startatessa tuota tapahtuu. Akku ei kuitenkaan tunnu purkautuvan, kun tuo seisoi viikon ajamattomana ja silti pyörähti samalla tavalla käyntiin.

Eli ei väliä seisooko yhden yön vai viikon, silti pyörähtää välillä laiskasti. Ja kun hetken ajelee niin pyörähtää taas normaalisti.

Eli veteleeköhän startti vain viimeisiään, eikä jaksa enää pyöräyttää kylmää konetta kunnolla? Akunkengät ja maadoituksen jo puhdistin, ei vaikutusta.

Muita ehdotuksia? :)
Viimeksi muokannut EscMk3, 26.9.2008 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 5.9.2008 18:11

Niin, kertokaas vastauksia ni saa omanki himmelin kuntoon :)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 5.9.2008 19:03

Vanhemmissa tuota on ainaki aiheuttanu akulta startille menevän virtapiuhan heikkous. Kannattaapi siitä melekein alottaa jos ei heti starttia viiti ostaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 5.9.2008 19:46

Hmm, ainakin akunkengänpäästä se oli fiksussa kunnossa ja akunkengätkin vaihdoin hifiprojektin yhteydessä. Se auttoi kyllä jonkinverran !!

Pitääpä kokeilla puhdistaa toisestakin päästä tai vaihtaa koko johto...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 5.9.2008 20:12

Johto vaihtoon, yhessä rakkineessa kans kiilti uutuuttaan päältäpäin mutta sisältä miltei vihersi :D

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 5.9.2008 21:12

Tämä on just "käänteisesti" sama mikä edellises golffis oli.
Lämpöisenä hidas käynnistyvyys.. .siitä haulla lisää.


Voihan se startti itsessään olla jo kulahtanut.
Tosin kylmäkäynnistys ei vaadi sitä tiettyä kierroslukua, joten pitäs helpommin pärähtää pyöriin.

Kuten sanottu johdot...

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 5.9.2008 21:14

Tässä on myös tuo lämpöisenä starttauttaa hetken- ominaisuus :) Mutta niin taitaa olla lähes kaikissa AGR koneella olevissa autoissa.

Pitääpä tutkia nuo johdot läpi.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 5.9.2008 21:15

^Tuohon ei johdot auta...

Googleta tdiclub ja hamman mod

Itse puuttunut mm tähän http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=74601

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 5.9.2008 21:20

Juu, tuosta jo lueskelinkin. Tuohon on tottunut, niin en taida tehdä tuolle mitään.

Mutta voipa tuo johtojen putsaus auttaa tuohonkin lämpimänä käynnistymiseen...

Ensviikolla pitää pohjapanssari värkätä nosturilla paikalleen, pitääpä samalla käydä läpi nuo startin johdot.

Kerron sitten miten kävi.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 5.9.2008 21:23

Tuon "hamman modin" patentoin ennen myyntiä tuohon exään;) AGR myös.
Siin oli sellane jippo; että se ei toiminu, jos starttasi hitaasti.
(eli voi perinteisesti hehkutella kylmänä jne)
Lämpöisenä:
Kun samantein käänsi startille - heti läks käymään.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 15.9.2008 8:47

Johtojen puhdistus ei auttanut. Joten startti vain taitaa olla tiensä päässä, onhan tuo jo reilu 390 000 kestänyt.

Tilasin Laakkoselta uuden startin, 190€ vaihto-osana.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 26.9.2008 14:34

Nyt on uusi startti paikallaan, ja ongelmat loppuivat siihen !!

Uusi startti pyörittää tyyliin 3x nopeammin kuin vanha. Ei ole enää pitkästarttilämpimänä-ongelmaa, pamahtaa tulille avainta hipasemalla. Myös kylmänä lähtee käyntiin loistavasti.

Eli jos muilla on vastaavaa ongelmaa, niin startti alkaa olla tiensä päässä. Tuokaan ei oireillut mitenkään muuten, ainoastaan pyöritti laiskahkosti joten sai kihnuttaa käyntiin melko kauan :)

tnpe
-
Viestit: 50
Liittynyt: 4.11.2006 11:51

ViestiKirjoittaja tnpe » 27.9.2008 19:28

Näemmä tuo "ominaisuus" voi johtua myös huonosta akusta, tuli todettua tänään kun vaihdoin uuden akun. Pyörittää paremmin->ei tarvitse sahata lämpimänäkään.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 27.9.2008 19:37

Jep. Minulla kuitenkaan akun vaihto ei auttanut, vaan vikana oli tuo starttimoottori.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 27.9.2008 21:59

juu ei se anna koneen heti käynnistyä jos ei oo tarpeeks kierroksia, ohjelmasta saa sitä kierrosrajaa alemmas, tai tietty lisää ruokaa käynnistykseen

tnpe
-
Viestit: 50
Liittynyt: 4.11.2006 11:51

ViestiKirjoittaja tnpe » 28.9.2008 11:09

Heh, kuopion laakkosella olivat olleet sitä mieltä että syöttöpumppu on uusittava tuon huonon käynnistymisen takia..
Tarkemmin luettuna olikin akusta jo ollu puhetta..:O

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 28.9.2008 12:57

vois se periaatteessa pumpustakin olla, itellä kulu yks isompi nestepää semmoseks että loppuvaihees ei saanu ku hinaamalla käyntii :D vakionestepää tilalle ni läks heti.... mut kaverin mukaan olis noissa AGR:issä ihan vakiona toi "ominaisuus" et vaatii kiekkoja jonki verra

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 28.9.2008 17:14

Jep, AGR:n ominaisuushan tuo taitaa olla joka korostuu sitten huonolla akulla ja elämänsä ehtoopuolella olevalla startilla. Kun startti ja akku on kunnossa, niin tuo pamahtaa tulille avainta hipasemalla olipa moottori kylmä tai lämmin.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.9.2008 20:17

Kun startti ja akku on kunnossa, niin tuo pamahtaa tulille avainta hipasemalla olipa moottori kylmä tai lämmin.

Poislukien tietyt tapaukset, jolloin tarvitaan joko ohjelmointia tai hamman modia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa