Nissan King Cap (sd25) -87 latauksen merkkivalo!
Valvoja: ffp jäsenet
Nissan King Cap (sd25) -87 latauksen merkkivalo!
tuli ostettua tollanen työjuhta ja alkoi latauksen merkkivalo palaa. tyhjäkäynnillä palaa oikeen himmeesti ja ku nostaa kierroksia niin alkaa palaa todella kirkkaasti..onkohan kellä kokemusta kyseisestä kiposta/viasta? siinä laturin perässä lienee alipainepumppu?se hiukan tihkuu öljyä,voiko se pumppu vaikuttaa laturin toimintaan? apu/vinkit tarpeen!
Diodivika..
Terveisin kaksi SD konetta
Maksaa muuten melko paljon uus laturi tuohon kun siinä tulee se pumppu mukana.. Korjauskaan ei oikeastaan kannata kun se pumppu on kummiskin jo harva ja vuotaa sitä öljyä.. Sitäkin pumppua on kolmea eri mallia, kaksi niistä saa korjattua, yhtä ei ja se on tottakai se yleisin..
Laturin merkki?
Terveisin kaksi SD konetta
Maksaa muuten melko paljon uus laturi tuohon kun siinä tulee se pumppu mukana.. Korjauskaan ei oikeastaan kannata kun se pumppu on kummiskin jo harva ja vuotaa sitä öljyä.. Sitäkin pumppua on kolmea eri mallia, kaksi niistä saa korjattua, yhtä ei ja se on tottakai se yleisin..
Laturin merkki?
Ei tartte pumppua irrottaa se tulee laturin mukana mutta laturia purkaessa se pitää irrottaa.. Mallista riippuen sieltä joko tippuu neljä pumpun osaa syliin tai sitten ei mitään ja se pumppu on omana laitteenaan perässä eli vain akseli menee sinne pumppuun ja siellä on o rengas (joka varmaankin vuotaa) :D
Letkuista sen verran että melkein helpoiten letku irtoaa lohkon kyljestä muistaakseni 12 mm avaimella oli kiinni, laturin perseestäkin sen kyllä irrottaa jos on jengat ehjänä.. sitä letkua muuten kannattaa tarkastella aika kriittisin silmin, Moottoriöljy näet kiertää sitä kautta ja jos se pasahtaa vauhdissa niin.............
Hydeliikkeet tekee odotettaessa uuden.. ite teettäny molempiin vehkeisiin ne, toisessa tosin se sama letku tekee jonku ihme mutkan jonkun solmun kautta joka on pakoputkessa :D (painetta piisaa siitä siis turbollekkin)..
Letkuista sen verran että melkein helpoiten letku irtoaa lohkon kyljestä muistaakseni 12 mm avaimella oli kiinni, laturin perseestäkin sen kyllä irrottaa jos on jengat ehjänä.. sitä letkua muuten kannattaa tarkastella aika kriittisin silmin, Moottoriöljy näet kiertää sitä kautta ja jos se pasahtaa vauhdissa niin.............
Hydeliikkeet tekee odotettaessa uuden.. ite teettäny molempiin vehkeisiin ne, toisessa tosin se sama letku tekee jonku ihme mutkan jonkun solmun kautta joka on pakoputkessa :D (painetta piisaa siitä siis turbollekkin)..
jaa siitä riittää voitelu ahtimellekkin,pittääpä muistaa :D aloin miettii että tuossa varmasti alkuperäinen tai ainaki vanha laturi/pumppu..että taitais viisainta olla ku sijoittais sen n.200e uuteen laturiin niin sais ainaki sen puolesta olla huoleti :D eikä tarvis useasti käyttää pois jos se ei ton hiilien vaihto homman jäläkeen alkaiskaa pelata.. mutta sitte v'tuttaa jos se vanha oliski toiminu..voi..voi
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuossa on semmonen ikiliikkuja tuo Sd kone, ei sitä tapa mikään (noo jos ei lasketa kansipahveja turboillessa)..
Kauhea jyräkone joka pohjautuu japanilaiseen maamoottoriin 60 luvulta (SD22), alakerran laakerit niin isot ja julmat että väljyyttä ei havaittavissa edes miljoonan jälkeen (on tosi).. Koppa kyllä katoaa sitä ennen..
Kauhea jyräkone joka pohjautuu japanilaiseen maamoottoriin 60 luvulta (SD22), alakerran laakerit niin isot ja julmat että väljyyttä ei havaittavissa edes miljoonan jälkeen (on tosi).. Koppa kyllä katoaa sitä ennen..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Pyörinhän minä kun oulussa asun, nyt vasta hoksasin profiilia päivittää.. Jos mun kinkäppiä ei tunnista nii sitte o sokia :D
Kromimangelssi on yks hyvä tuntomerkki, armoton tehotonsavu ja "muutama" lisä ja äärivalokin saattaa olla..
Kuvasta poiketen katolla kattiloita vielä lisää neljä.. SD koneet olen kalunnu sitte katosta lattiaan samoin kuin tän D21 mallin joten jos on jottain kysyttävää niin...... Korjaamomanuaalejakin on..
Kromimangelssi on yks hyvä tuntomerkki, armoton tehotonsavu ja "muutama" lisä ja äärivalokin saattaa olla..

Kuvasta poiketen katolla kattiloita vielä lisää neljä.. SD koneet olen kalunnu sitte katosta lattiaan samoin kuin tän D21 mallin joten jos on jottain kysyttävää niin...... Korjaamomanuaalejakin on..
On mulla jottain joutilasta nurkissa... Kysy jos jottain tarttet.. Tuossa tuo D21 josta on tehty tai ainaki yritetty hukata alkuperäinen identiteetti..
http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=12220
http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=12220
no niin..tuli vaihdettua tuo laturi uuteen ja eipä se juuri paremmin lataa ku se vanha ! mittarin mukaan..merkkivalo kyllä sammu. hehkut vissiin ottaa virran laturilta,alko nimittäin hehkuttaan vaikka kone olis lämmin..meniköhän joku johto väärään paikkaan? aluksi se ei sammuttanu hehkuja ollenkaa..ja missähän sen konkan näköisen mötikän johto pitäis olla? onko se häiriönpoistaja vai mikä lie..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa