Nissan King Cap (sd25) -87 latauksen merkkivalo!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

Nissan King Cap (sd25) -87 latauksen merkkivalo!

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 1.9.2008 20:45

tuli ostettua tollanen työjuhta ja alkoi latauksen merkkivalo palaa. tyhjäkäynnillä palaa oikeen himmeesti ja ku nostaa kierroksia niin alkaa palaa todella kirkkaasti..onkohan kellä kokemusta kyseisestä kiposta/viasta? siinä laturin perässä lienee alipainepumppu?se hiukan tihkuu öljyä,voiko se pumppu vaikuttaa laturin toimintaan? apu/vinkit tarpeen!

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 1.9.2008 23:11

Vaikuttaahan se jos öljyä pääsee laturin sisään,mittaa volttimittarilla paljonko akulle tulee jännitettä tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 2.9.2008 7:57

Öljyn vaikutus lataukseen on lähes minimaalinen, vaihdappa hiilet laturiin niin eiköhän se tokene.

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 2.9.2008 14:48

mites tuo mittaus tehdään? suoraan plus navasta ja maihin? ja missähän ne hiilet sijaitsee ku ei oo koskaan tullu aukaistua/huollettua laturia...

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 2.9.2008 18:58

Mittaus tuskin sammuttaa valoa, koitappa kiristää hihna tai suihkuta siihen jotain jarrukliineriä/rasvanpoistajaa, hiilet on laturin sisällä joten jos hihnassa ei ole vikaa niin laturi irti. Kannattaa myös tarkistaa sulake nimeltä "charge".

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 2.9.2008 20:17

pitää muo konstit kokeilla ennen ku otan irti laturin ! tuo vaan ihmetyttää ku tyhjäkäynnillä valo palaa todella himmeästi eikä juuri ollenkaa ja ku painaa kaasua niin valo palaa kirkkaasti..

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 3.9.2008 15:22

Diodivika..

Terveisin kaksi SD konetta

Maksaa muuten melko paljon uus laturi tuohon kun siinä tulee se pumppu mukana.. Korjauskaan ei oikeastaan kannata kun se pumppu on kummiskin jo harva ja vuotaa sitä öljyä.. Sitäkin pumppua on kolmea eri mallia, kaksi niistä saa korjattua, yhtä ei ja se on tottakai se yleisin..

Laturin merkki?

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 3.9.2008 15:50

just äsken käpistelin tota laturia mutta merkkiä en huomannu katsoa! diodivika? siis suosiolla uus laturi vai? 180e tarvike laturi en sitte tiiä tuleeko siihen tuo pumppu. ostin hiilet varalta jos ne vaihtais vai kannattaako ees...onko tossa ees laturille mitää sulaketta?

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 3.9.2008 15:59

Ei siinä mittää sulaketta varsinaisesti ole.. 180€ pitää jo tulla pumppu mukkaan, minusta se 170 € mitä tehdaskorjatusta maksoin on kallis mutta köyhälle kaikki on kallista :D

Voihan niitä hiiliä koittaa vaihtaa, ei se mahdoton homma ole jos on Hitachin laturi..

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 3.9.2008 16:51

ainaki hitachiin passaavat hiilet möi :D jos huomenna räjäyttäs ton..onko mitää erikoista mikä pitäis huomioida ku irrottaa laturin ja vaihtaa hiilet ? mites tuo pumppu pitääkö se käyttää irti..

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 3.9.2008 17:57

Ei tartte pumppua irrottaa se tulee laturin mukana mutta laturia purkaessa se pitää irrottaa.. Mallista riippuen sieltä joko tippuu neljä pumpun osaa syliin tai sitten ei mitään ja se pumppu on omana laitteenaan perässä eli vain akseli menee sinne pumppuun ja siellä on o rengas (joka varmaankin vuotaa) :D

Letkuista sen verran että melkein helpoiten letku irtoaa lohkon kyljestä muistaakseni 12 mm avaimella oli kiinni, laturin perseestäkin sen kyllä irrottaa jos on jengat ehjänä.. sitä letkua muuten kannattaa tarkastella aika kriittisin silmin, Moottoriöljy näet kiertää sitä kautta ja jos se pasahtaa vauhdissa niin.............

Hydeliikkeet tekee odotettaessa uuden.. ite teettäny molempiin vehkeisiin ne, toisessa tosin se sama letku tekee jonku ihme mutkan jonkun solmun kautta joka on pakoputkessa :D (painetta piisaa siitä siis turbollekkin)..

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 3.9.2008 19:59

jaa siitä riittää voitelu ahtimellekkin,pittääpä muistaa :D aloin miettii että tuossa varmasti alkuperäinen tai ainaki vanha laturi/pumppu..että taitais viisainta olla ku sijoittais sen n.200e uuteen laturiin niin sais ainaki sen puolesta olla huoleti :D eikä tarvis useasti käyttää pois jos se ei ton hiilien vaihto homman jäläkeen alkaiskaa pelata.. mutta sitte v'tuttaa jos se vanha oliski toiminu..voi..voi

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 4.9.2008 4:56

Tee niinku minä kun kumminkin 24/7 käyttöautosa kyse.. uus laturi lennossa tilalle ja korjailin entisen sitten irtaallaan iskuun... ja ostin toisen auton ja laitoin siihen :D

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 4.9.2008 11:50

jes eli mittailin yleimittarilla vähän..akussa 12.5v lepotilassa ja ku auto käy ja lisää kierroksia niin akulta lukema 13-14v riippuen kierroksista! joten eikös laturi toimi silloin? ja auto lähtee käyntiin vaikka olis seisonu pari päivää! että mistä lie johtuu se merkkivalon palaminen??

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 4.9.2008 11:51

Diodi vika kuultavasti,se aiheuttaa merkkivalon palamisen,

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.9.2008 12:12

13 voltilla ei kauheasti ladata. 14,5 V olis sellanen tavoiteltava arvo.

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 4.9.2008 13:58

Ei ladata ei, varsinkin kun kyseessä on kaksiakkuinen auto.

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 4.9.2008 18:49

no mutta mutta ku akuissa pysyy se 12.5v.olis kai noi vanhat akut jo tyhjentyneet jos ei lataa? ja ku kaasua reilusti painaa niin se 14.5v kyllä mittari näyttää.. ja se diodi vika tarkoittaa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.9.2008 18:55

Laturin diodisillassa yksi tai useampi kuudesta diodista rikki.

Pudottaa lataustehoa, mutta joissain tapauksissa kumminkin vähän lataa.

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 4.9.2008 19:06

no p'rkele mulla ainaki lataa ja valo palaa :D ajan niin pitkään ku virtaa riittää sitte laturi kauppaan..v'tun diodit ja ionit on paskana mutta koneet käy :)

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 4.9.2008 19:16

Tuossa on semmonen ikiliikkuja tuo Sd kone, ei sitä tapa mikään (noo jos ei lasketa kansipahveja turboillessa)..

Kauhea jyräkone joka pohjautuu japanilaiseen maamoottoriin 60 luvulta (SD22), alakerran laakerit niin isot ja julmat että väljyyttä ei havaittavissa edes miljoonan jälkeen (on tosi).. Koppa kyllä katoaa sitä ennen..

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 4.9.2008 19:51

niin minäki oon kuullu! ja tolla vasta ajettu 185tkm!!! vaikka olis joku silta laturista rikki ja merkkivalot palaa niin kone käy ja kukkuu :D tyytyväinen olen ollut..löpö linjat piti vaihtaa ku oli haihtunu entiset :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.9.2008 21:15

Ja mitä sitä korjaamaan jos akkulaturin omistaa...

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 4.9.2008 23:43

niin tai apukäynnistimen (lavalla) :D olikohan tuo jo kettuilua ??

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 5.9.2008 5:08

tää on volkkarifoorumi, ei ne käyttöautojen päälle tajua :D

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 5.9.2008 9:55

Pyöriikö Leskinen kincapillä Oulussa päin? nostellaanpa räpylää :D mulla musta 4x4,uudemmasta lavakaari,karjarautaa ja muuta pientä..

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 5.9.2008 10:28

Pyörinhän minä kun oulussa asun, nyt vasta hoksasin profiilia päivittää.. Jos mun kinkäppiä ei tunnista nii sitte o sokia :D

Kromimangelssi on yks hyvä tuntomerkki, armoton tehotonsavu ja "muutama" lisä ja äärivalokin saattaa olla..

Kuva

Kuvasta poiketen katolla kattiloita vielä lisää neljä.. SD koneet olen kalunnu sitte katosta lattiaan samoin kuin tän D21 mallin joten jos on jottain kysyttävää niin...... Korjaamomanuaalejakin on..

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 5.9.2008 10:53

piru tuo on komia :D itellä kans tuo kattilan laitto katolle edessä,joskin ensin se laturi..just olin kysymässä että jos tietoa/osia tarjolla niin todellaki kiinnostaa !!

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 5.9.2008 11:00

On mulla jottain joutilasta nurkissa... Kysy jos jottain tarttet.. Tuossa tuo D21 josta on tehty tai ainaki yritetty hukata alkuperäinen identiteetti..

http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=12220

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 6.9.2008 15:32

no niin..tuli vaihdettua tuo laturi uuteen ja eipä se juuri paremmin lataa ku se vanha ! mittarin mukaan..merkkivalo kyllä sammu. hehkut vissiin ottaa virran laturilta,alko nimittäin hehkuttaan vaikka kone olis lämmin..meniköhän joku johto väärään paikkaan? aluksi se ei sammuttanu hehkuja ollenkaa..ja missähän sen konkan näköisen mötikän johto pitäis olla? onko se häiriönpoistaja vai mikä lie..

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 7.9.2008 16:02

Hehkujen toiminnan jos haluaa tarkasti tietää niin vedä viimeiseltä hehkulta rengasliittimellä johto koppiin ja lamppu nokkaan.. Jos hehkuu kirkkaasti hehkuttaa 11V kuten pitääkin, jos himmeästi niin 4.5V jälkihehkua..

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 19.9.2008 9:41

no missäs vika jos tota ns.jälkihehkua vaan hehkuttaa ja joka kerta vaikka kone lämmin? kylymänä rytkyttää konetta niin prkleesti ku käynnistyy :D

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 19.9.2008 15:14

Vaikka kone on kuuma niin se pukkaa jälkihehkun päälle.. Se rytkyminen ensimmäisellä 20 sekunnilla kuuluu muuten moottorin ominaisuuksiin.. ei ole vika :D

Juzpa-
-
Viestit: 144
Liittynyt: 6.3.2006 21:20

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 21.9.2008 17:19

no niinhän ne nuo vanhat tiisselit ruukkaa rytkyä :) no joo eipä muuta ku raakaa ajoa !


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa