Ahto ongelma ALH

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

Ahto ongelma ALH

ViestiKirjoittaja SR2001 » 29.8.2008 21:43

Nyt se sitten alkoi temppuilemaan ja yhtäkkiä.
Potilaana vm.-01 ALH koneinen kehonsiirrin.

VNT ominaisuus katosi täydellisesti tänään hieman pidemmällä siirtymällä, eli alakierroksilla ahdot täysin hukassa, 2500rpm jälkeen alkaa nostamaan ahtoja ja nousevat ihan normaaleihin lukemiin kierrosten noustessa, ahtojen piikitys katosi myöskin kokonaan.
Esimerkiksi 2 vaihteella 1500rpm kaasu pohjaan --> savua muttei voimaa, 2500rpm jälkeen vetää suunnilleen normaalisti, ainoastaan paineet nousevat hitaasti.
- Ei vikakoodeja.
- N75 vuoden vanha
- Maffi vajaan vuoden vanha
- Ei vuotoja eikä kummalllisia ääniä myöskään
- Mittarissa 255tkm
- Kiirekin olisi, viikonlopun aikana olisi kiva saada vika selville

Mitähän seuraavaksi tekis?

Lisää:
- Alipainekello (mikälie oikea nimi) turbon kyljessä toimii käsittääkseni kuten pitääkin --> alipaineella alkaa "imeä" vartta kelloa kohti.

- Ei ilmeisesti kennelläkään ole ideoita ongelman suhteen, joten vaihdetaan turbo seuraavaksi, onkos tuossa nyt sitten 1749v solmu, vai vnt 15?

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 1.9.2008 7:42

Olisko tähän jollakin kommentteja?
Edes varmaa teitoa turbosta, saisi alkaa sitä metsästää kun en keksi mitä muutakaan alkaisi vaihtamaan.

Saa muuten tarjota ALH:n vakio turboa jos jollakin lojuu ylimääräinen varaston perukoilla.
Viimeksi muokannut SR2001, 1.9.2008 9:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 1.9.2008 8:07

1749v ahdin siellä pitäisi olla.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 2.9.2008 18:55

Tässä logitietoja jos näistä jotain selviäisi, tietenkin nyt tämä romu pelasi taas paremmin kuin yhtenäkään päivänä oireen ilmestymisen jälkeen.
Kylmänä ainakin pelaa paremmin kuin lämpöisenä, tarkoitan että tunnin matka-ajon jälkeen oireilee paljon pahemmin.

Group A: '008 Group B: '011
Engine speed I.Q. Driver's req. I.Q. via rpm(Torq) I.Q. via air mass Engine speed Specified MAP Actual MAP D.cycle MAP v.
TIME rpm 40.0-42.0 mg/H 35.5-36.5 mg/H 36.0-39.0 mg/H TIME rpm 1850-1950 mbar 1700-2080 mbar 45-95%
STAMP /min mg/str mg/str mg/str STAMP /min mbar mbar %
3.Vaihde
0,01 1659 15,4 51 22,6 0,38 1701 1356,6 1020 26,3
1,2 1848 51 51 35 1,61 1932 1989 1244,4 24,7
2,45 2142 51 51 42,2 2,84 2268 1989 1570,8 41,8
3,64 2499 51 51 44,4 4,04 2646 1989 2182,8 64,9
4,84 2919 51 51 44 5,24 3045 1989 2295 77,3
6,04 3318 51 51 43,8 6,44 3444 1989 2182,8 83,3
7,24 3675 51 51 43,2 7,64 3780 1989 2070,6 87,3
8,44 3990 50,8 51 41,4 8,84 4095 1989 2060,4 91,6
9,64 4284 50,2 51 39,4 10,04 4368 1989 2080,8 94,4
4.Vaihde
78,32 1869 11,2 51 18,8 77,53 1890 1101,6 1060,8 43
79,52 1848 11,4 51 18,4 78,72 1869 1101,6 1060,8 43
80,72 1827 11,4 51 19,2 79,92 1848 1101,6 1060,8 42,6
81,94 1806 11,8 51 19,6 81,12 1827 1101,6 1060,8 42,2
83,19 1806 19,4 51 29 82,36 1806 1132,2 1071 42,2
84,39 1806 19,4 51 28,8 83,59 1806 1305,6 1162,8 35,9
85,59 1827 26,8 51 39,4 84,79 1827 1591,2 1193,4 37,1
86,79 1869 26,4 51 40 85,99 1848 1713,6 1346,4 24,7
87,99 1911 26,4 51 39,8 87,19 1890 1713,6 1377 24,7
350,28 1848 13 51 21 350,68 1869 1254,6 1091,4 40,6
351,48 1932 51 51 38,2 351,88 1995 1989 1366,8 27,9
352,68 2121 51 51 45 353,08 2184 1989 1825,8 50,6
353,88 2331 51 51 44,8 354,28 2415 1989 2254,2 68,5
355,08 2562 51 51 44,4 355,48 2646 1989 2254,2 77,7
356,28 2772 51 51 44,4 356,68 2856 1989 2101,2 79,3
357,48 2982 51 51 43,8 357,88 3045 1989 2080,8 82,5
358,68 3171 51 51 43,8 359,08 3171 1234,2 1927,8 78,1
359,88 2898 0 51 21,6 360,28 2457 1081,2 1111,8 49,8
5.Vaihde
1169,87 1638 46,8 51 27,8 1170,27 1659 1989 1040,4 26,7
1171,07 1701 51 51 32,8 1171,47 1722 1989 1173 24,7
1172,27 1764 51 51 36,2 1172,67 1785 1989 1264,8 34,7
1173,47 1848 51 51 39,8 1173,87 1869 1989 1336,2 24,7
1174,67 1932 51 51 41,2 1175,07 1953 1989 1428 26,7
1175,87 2016 51 51 42,6 1176,27 2058 1989 1550,4 31,1
1177,07 2121 51 51 45 1177,47 2163 1989 1734 37,1
1178,27 2226 51 51 45 1178,67 2268 1989 1958,4 44,2
1179,47 2352 51 51 44,8 1179,87 2394 1989 2060,4 48,6
1180,67 2457 51 51 44,4 1181,07 2499 1989 2111,4 53,4
1181,87 2562 51 51 44,4 1182,27 2604 1989 2162,4 60,6
1183,07 2688 51 51 44,4 1183,47 2709 1989 2193 68,1
1184,27 2793 51 51 44,4 1184,67 2814 1989 2213,4 76,9
1185,47 2877 51 51 44 1185,87 2898 1989 2131,8 80,5
1186,67 2982 51 51 43,8 1187,06 3003 1989 2080,8 84,1
1187,87 2982 0 51 26,6 1188,26 2982 1040,4 1224 51,8
1189,06 2940 0 51 10,8 1189,46 2898 1040,4 1060,8 51,4
5.Vaihde 2
350,28 1848 13 51 21 350,68 1869 1254,6 1091,4 40,6
351,48 1932 51 51 38,2 351,88 1995 1989 1366,8 27,9
352,68 2121 51 51 45 353,08 2184 1989 1825,8 50,6
353,88 2331 51 51 44,8 354,28 2415 1989 2254,2 68,5
355,08 2562 51 51 44,4 355,48 2646 1989 2254,2 77,7
356,28 2772 51 51 44,4 356,68 2856 1989 2101,2 79,3
357,48 2982 51 51 43,8 357,88 3045 1989 2080,8 82,5
358,68 3171 51 51 43,8 359,08 3171 1234,2 1927,8 78,1
359,88 2898 0 51 21,6 360,28 2457 1081,2 1111,8 49,8


Group C: '003
Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle
TIME 870-950 rpm 230-370 mg/H 230-370 mg/H 40-75%
STAMP /min mg/str mg/str %

0,78 1764 830 560 4,8
2,03 2037 850 705 4,8
3,24 2373 850 975 4,8
4,44 2793 850 1160 4,8
5,64 3171 850 1080 4,8
6,84 3549 850 1000 4,8
8,04 3885 850 935 4,8
9,24 4200 850 910 4,8
10,44 3864 850 515 4,8

77,92 1890 365 355 66,9
79,12 1869 365 365 66,5
80,32 1848 370 365 61,8
81,52 1827 375 360 61,4
82,77 1806 495 470 46,2
83,99 1806 490 525 62,2
85,19 1827 615 590 49
86,39 1869 605 665 70,1
87,59 1890 605 670 84,5
349,89 1827 390 410 62,6
351,08 1890 850 595 4,8
352,28 2058 850 800 4,8
353,48 2268 850 1100 4,8
354,68 2478 850 1180 4,8
355,88 2709 850 1060 4,8
357,08 2919 850 1010 4,8
358,28 3108 850 985 4,8
359,48 3171 410 555 4,8

1169,47 1638 250 260 84,5
1170,67 1680 850 535 4,8
1171,87 1743 850 605 4,8
1173,07 1827 850 650 4,8
1174,27 1911 850 690 4,8
1175,47 1995 850 760 4,8
1176,67 2079 850 835 4,8
1177,87 2184 850 950 4,8
1179,07 2310 850 1045 4,8
1180,27 2415 850 1065 4,8
1181,47 2520 850 1075 4,8
1182,67 2646 850 1075 4,8
1183,87 2751 850 1080 4,8
1185,07 2856 850 1045 4,8
1186,27 2940 850 995 4,8
1187,47 3024 850 980 4,8
1188,66 2961 300 330 84,5

349,89 1827 390 410 62,6
351,08 1890 850 595 4,8
352,28 2058 850 800 4,8
353,48 2268 850 1100 4,8
354,68 2478 850 1180 4,8
355,88 2709 850 1060 4,8
357,08 2919 850 1010 4,8
358,28 3108 850 985 4,8
359,48 3171 410 555 4,8

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 2.9.2008 19:08

Logien perusteella heräilee inan myöhässä ja sitten ahtaa liikaa;
vnt / alipainekello jumittelee. ?

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 2.9.2008 19:35

Herää myöhässä mutta yläpään ahdot on suunnilleen kuten on aina olleetkin.
Kello toimii ainakin tarkoitukseen sopivalla pumpulla testattuna hienosti mutta ei kai tässä muuta vaihtoehtoa varmaan ole.

Pakko se on sitten vissiin se mutka vaihtaa.

Ps. Millä tuon login saa järkevämmin näkymään?

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 3.9.2008 12:41

Ihan samat oireet kun mulla, kun VNT takkuili...
Elä hyvä mies ahdinta tuon takia vaihda...paitsi isompaan =) ... VNT:n puhdistus riittää jos ahdin muuten on ehjä. Muutaman tunnin hikikarpalot, jos vaan on aikaa ja paikka missä korjailla...

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 3.9.2008 13:15

Paikka kyllä on eikä taidostakaan pulaa ole, aika on ainut ongelma.
Isompaa en laita kun keksintö menee myyntiin viimeistään keväällä ja mulle tulee ocu2 tilalle.

Muutaman kiinnostavan yhteydenoton olen jo saanut joten eiköhän tässä mutka vaihdu. Asennuskaljaa vaan tarpeeksi niin homma kun homma onnistuu käden käänteessä, tai ei ainakaan tunnu niin pitkältä :)

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 3.9.2008 13:27

Onko lastutettu?

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 3.9.2008 14:03

Joo, MTM+pp520


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa