G3
Valvoja: ffp jäsenet
G3
No pistetäänpä nyt tänne autosta juttua. Eli viime syksynä tuli ostettua ekaksi ihka omaksi autoksi köyhän rahavaroilla tuollainen tavallinen 1.8 koneella oleva -92 vuosimallin kolpero. Auto oli ostettaessa punainen ja siinä oli Hellan IV -look valot GTi maski ja sisältä löytyi tarvike penkinpääliset ja nykyisinkin siellä majaileva puuruori.
Kuva
Kuva
Kotiin tullessaan auto ajettiin pikimmiten talliin ja ensitöikseni revin penkinpääliset pois. Pohjatöitä tehdessä, iltaisin kerkisi kuitenkin vielä internetissä pyörimään ulkomaisilla ja kotimaisilla autoaiheisilla sivustoilla ja visio vento keulasta pääsi sujahtamaan pääkoppaan ja näin lähtivät Hellat myyntiin ja hankinta listalle venton umpiot.
Tallin nurkista löytyy jos jonkin moista VW osaa siskon miehen projektien myötä, sieltä löysinkin sopivasti Venton ja kakkoskoppaisen orggis etupuskimet, tämän johdosta Venton puskin päätettiin lyödä Golffin keulalle, mutta sitä ennen sitä piti hieman muokata. Puskimesta poistettiin sivu ilmanottoaukot ja siihen sovitettiin kakkoskoppaisen puskurin vilkunpaikat. Takapuskuria ja -luukkua siloiteltiin myös pienissä määrin.
Kuva valmiina
Talven yli ajettiin vakio alustalla, tosin kuola valuen alusta päivitystä mietiskellen. Siinä sitä mietittiin, että ostaakko säädettävä vai kiinteä sarja, mutta keväiset ilmat pisti ajatustoiminnan vilkastumaan ja näin lähtikin FK Highsport sarja tilaukseen. Alustan asennus vaiheessa huomattiin vakio alustan todellakin tulleen tiensä päähän, näin voitiin päätellä siitä, että hanttarin puolen tolpan ylälautasesta ei ollut enää kuin reunat jäljellä ja jousi otti suoraan koriin kiinni. Tämä saattoi selittää auton omituisen kaarre käyttäytymisen. Alustan asennuksessa saatiin myös, onneksi sitkeä etupuskurin alalippa kahteen kertaan aikamoiseen solmuun tunkin avulla. Vastoinkäymisistä huolimatta alusta saatiin alle sekä omaa silmää ja ajo mieltymystä miellyttäviin säätöihin.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Autossa on myös äänentoisto puoli hoidettu joten kuten kuntoon eli löytyy Ground Zero soitin, 10" Rainbow subi, 5,25" Rainbow eriilissarja ja JBL:n vahvistin. Kaiutin päivitystä on suunniteltu kunhan budjetti sellaisen sallii. Sisustaan on tulossa hitaasti, mutta ehkä joskus Opelin puolikuppi penkit (taas kerran autotallin nurkista löytyvää materiaalia) ja sitten kun auto on tarpeeksi kauan paikallaan puuruori olisi tarkoitus myös maalata. Kesällä olisi tarkoitus uusia ovipahvit ja joitain muita rikkinäisiä sisustan osia. Ovipahveiksi olisi tarkoitus saada sellaiset johon saa siististi ja orggis henkisesti erillissarjan asennettua.
Kuva
Kuva
Kotiin tullessaan auto ajettiin pikimmiten talliin ja ensitöikseni revin penkinpääliset pois. Pohjatöitä tehdessä, iltaisin kerkisi kuitenkin vielä internetissä pyörimään ulkomaisilla ja kotimaisilla autoaiheisilla sivustoilla ja visio vento keulasta pääsi sujahtamaan pääkoppaan ja näin lähtivät Hellat myyntiin ja hankinta listalle venton umpiot.
Tallin nurkista löytyy jos jonkin moista VW osaa siskon miehen projektien myötä, sieltä löysinkin sopivasti Venton ja kakkoskoppaisen orggis etupuskimet, tämän johdosta Venton puskin päätettiin lyödä Golffin keulalle, mutta sitä ennen sitä piti hieman muokata. Puskimesta poistettiin sivu ilmanottoaukot ja siihen sovitettiin kakkoskoppaisen puskurin vilkunpaikat. Takapuskuria ja -luukkua siloiteltiin myös pienissä määrin.
Kuva valmiina
Talven yli ajettiin vakio alustalla, tosin kuola valuen alusta päivitystä mietiskellen. Siinä sitä mietittiin, että ostaakko säädettävä vai kiinteä sarja, mutta keväiset ilmat pisti ajatustoiminnan vilkastumaan ja näin lähtikin FK Highsport sarja tilaukseen. Alustan asennus vaiheessa huomattiin vakio alustan todellakin tulleen tiensä päähän, näin voitiin päätellä siitä, että hanttarin puolen tolpan ylälautasesta ei ollut enää kuin reunat jäljellä ja jousi otti suoraan koriin kiinni. Tämä saattoi selittää auton omituisen kaarre käyttäytymisen. Alustan asennuksessa saatiin myös, onneksi sitkeä etupuskurin alalippa kahteen kertaan aikamoiseen solmuun tunkin avulla. Vastoinkäymisistä huolimatta alusta saatiin alle sekä omaa silmää ja ajo mieltymystä miellyttäviin säätöihin.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Autossa on myös äänentoisto puoli hoidettu joten kuten kuntoon eli löytyy Ground Zero soitin, 10" Rainbow subi, 5,25" Rainbow eriilissarja ja JBL:n vahvistin. Kaiutin päivitystä on suunniteltu kunhan budjetti sellaisen sallii. Sisustaan on tulossa hitaasti, mutta ehkä joskus Opelin puolikuppi penkit (taas kerran autotallin nurkista löytyvää materiaalia) ja sitten kun auto on tarpeeksi kauan paikallaan puuruori olisi tarkoitus myös maalata. Kesällä olisi tarkoitus uusia ovipahvit ja joitain muita rikkinäisiä sisustan osia. Ovipahveiksi olisi tarkoitus saada sellaiset johon saa siististi ja orggis henkisesti erillissarjan asennettua.
Viimeksi muokannut Jii-Koo, 27.4.2009 11:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jep ihan samaa oon tässä ittekkin katellu ja suunnitellu. Nuo vanteethan oli autossa ostaessa alla, että siitä saakka on ollut suunnitteilla. Jostain vaan ku löytys jotain suht järkevän hintasia silmää miellyttäviä vanteita ja ennen kaikkea vielä järkevissä koko luokissa eikä mitään 16x7 normi kokosia niinkun kaikki vaatimuksia vastaavat vanteet tuntuu olevan. Ei nyt ole mitään yltiö leveitä vanteita tarkotus tunkea, mutta jotain 8 tuuman koko luokaa ku löytys 16 tuumasena niin olis todella jees.
Ja tietty pitäis vissiin sitä rahaakin olla.
Ja tietty pitäis vissiin sitä rahaakin olla.
Nonniin taas... Nytten tuli ostettua heräteostoksena Salon tuning&hifi päiviltä tonne peräkonttiin uus 10" carpowerin subi, eihän se mikään hirmu ole, mutta hiukan paremmassa vireessä ku vanha noin 15v. synttäreitään pitänyt rainbow...
Nytten olen tässä vanteita metsästellyt päivät pitkät, muutamat on käytettynä löytynykkin, mutta nytten on taas kysymyksiä pääkoppa täynnä, eli onko 13" ATS Classicit liian härskit kyseiseen autoon, riittääkö 16"x7,5" et 38 vanteet tuohon ja sopiskohan Borbetin A.t ton alle... Mielipiteitä noihin kysymyksiin kuuntelen mieluusti!
Nytten olen tässä vanteita metsästellyt päivät pitkät, muutamat on käytettynä löytynykkin, mutta nytten on taas kysymyksiä pääkoppa täynnä, eli onko 13" ATS Classicit liian härskit kyseiseen autoon, riittääkö 16"x7,5" et 38 vanteet tuohon ja sopiskohan Borbetin A.t ton alle... Mielipiteitä noihin kysymyksiin kuuntelen mieluusti!
Noh, kun noi isomman koko luokan et:t tuntuu käytetyissä olevan niin suuria, niin pakko kai se vaan on alkaa harkitsemaan tosissaan noita Classicceja... :D
Tai tietty oishan tossa myynti osastolla 16"*9" et 25 vanteetki myynnissä, mutta ei käsittääkseni oikeen eteen taho mahtua... Ja sitten jos mahtuukin niin joutuu tinkimään madalluksesta... :D
Tai tietty oishan tossa myynti osastolla 16"*9" et 25 vanteetki myynnissä, mutta ei käsittääkseni oikeen eteen taho mahtua... Ja sitten jos mahtuukin niin joutuu tinkimään madalluksesta... :D
Noista vanteista sen verran että itsellä edessä 16x7.5" ja ET (muistaakseni) 20-25 ja tulee hyvin kaaren tasalle ottamatta kiinni.. ja madallusta löytyy.. Takana 16x9" ET 15 ja raapi sen verran että joutuu näyttään aika paljokin lekaa tai vast. ja jarruihin noissa ei jää juurikaan tilaa.. orkkis 15" ei käytännössä mitään Eli jos saat 13" alle mahtuun nii ei ainakaan kellään vr6sessa vastaan tule:D
No juu epäilemättä ei verkussa tarvis samanlaisia nähä... Joo, mutta ehkäpä minä luovun noista 13" tulee varmaan sitä 15"-16" luokkaa... Tota täällä foorumilla on ennenkin jo ihmetelty, että jotkut saa sen 16x9 et 15 tai jotain samaa luokkaa ihan hyvin sopimaan, mutta joillain raapii jo isommallakin et:llä kiinni... Harmillista vaan ku ei vielä varallisuus riitä oikeen kunnon härskiin vanne ratkasuun, mutta ehkä joskus vielä sitten... :D
Noniin olin tossa erääseen kauppaan yhteydessä ja sieltä tarjosivat 7x15 et 35 Keskinin KT3:sia. Vielä mielestäni erittäin edulliseen hintaan...
KT3:t olis tollasella lookilla...
http://www.keskin-tuning.de/Seiten/High/kt3.asp
KT3:t olis tollasella lookilla...
http://www.keskin-tuning.de/Seiten/High/kt3.asp
Tollaset ois muunnis näköjään... En tiiä miellyttääkö?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=100682
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=100682
Juu kiitoksia, olishan noikin tietysti ollu ihan jees... Mutta tuli jo noi KT3:t tilattua ja niitä olis tarkotus mennä ens viikon aikana noutamaan... Tuli nyt vaan tossa 7x15 koossa hommattua, mutta tosiaan noihinkin voi sitten ostaa leveemmät taakse joskus kun taas rahaa on, jollei sitten tule vaihdettua kokonaan vanteita taas sillon...
Joo no nytten tuli sitten Keskinit laitettua alle eli ne ovat koossa 7x15 ja et on 25, renkaiksi tuli ne mitkä nopeiten saivat eli Hankookit koossa 195/45-15. Vähän ne on pienet kyllä eikä niin matalaksi viitsi veivata käyttöautoa, että näyttäs pyörän kaareen järkevältä, mutta onhan ne sentään suht koht siistin oloiset vanteet muuten. Autoa tuli nyt jo ruuvattua sentti entisestään keulasta maata kohti, mutta enempää ei saaristo asumisen vuoksi paljoa voi ruuvata tai alkaa jäämään puskuri lossin kannelle. :D Kuvia yritän laittaa kun vaan kerkiän.
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
suunnitteilla. Jostain vaan ku löytys jotain suht järkevän hintasia silmää miellyttäviä vanteita ja ennen kaikkea vielä järkevissä koko luokissa eikä mitään 16x7 normi kokosia niinkun kaikki vaatimuksia vastaavat vanteet tuntuu olevan. Ei nyt ole mitään yltiö leveitä vanteita tarkotus tunkea, mutta jotain 8 tuuman koko luokaa ku löytys 16 tuumasena niin olis todella jees.
Ja ostit 7x15" pyörät??
No niin pitkästä aikaa tuli vähän nettiin lisäilttyä kuvia.
Kliks
Klaks
Eli nyt on sitten jo kuvissakin keskinit alla vähän ne vois olla takana pienemmälläkin et:llä ja leveemmät, mutta onneksi nuo vanteet ovat vaihdettavissa oleva osa.
Nyt on myös sisustalle visiot valmiina. Ja vortexilla pyörittyäni ulkokuorellekkin tulee jossain vaiheessa varmasti tehtyä jotain muutakin kuin takavalojen vaihto.

Kliks
Klaks
Eli nyt on sitten jo kuvissakin keskinit alla vähän ne vois olla takana pienemmälläkin et:llä ja leveemmät, mutta onneksi nuo vanteet ovat vaihdettavissa oleva osa.
Nyt on myös sisustalle visiot valmiina. Ja vortexilla pyörittyäni ulkokuorellekkin tulee jossain vaiheessa varmasti tehtyä jotain muutakin kuin takavalojen vaihto.
Joku aika sitten emäntä ilmoitti, että me tarvittaisiin kakkos auto, joten kauan jotain vanhempaa itselleni himoitessa menin erittäin mielelläni nettiin metsästämään "sitä oikeaa". Pienen surffailu hetken jälkeen se sieltä löytyikin, eli valkoinen paholainen mk1 Jetta. Jetta näytti olevan kuvissa päälisin päin hyvä kuntoinen, joten heti kun se oli läpäissyt ajan myötä tiukentuneen emännän ulkonäkö kriteerit otin myyjään yhteyttä ja muutaman sähköpostin ja puhelun jälkeen ralli kohti Jetan kotia voisi alkaa. Ralliksi tämä auton haku reissu yltyi siksi, koska jonkun joka oli soitellut monta päivää auton perään kaveri oli tulossa katsomaan autoa samana päivänä samaan aikaan, joten minun tehtäväkseni jäi viedä ennen kaverin saapumista katseltava auto pois. Kaupat hiottiinkin heti pikaisen koe ajon ja auton ympäri pyörimisen jälkeen. Kotiin saapuessani olin jo niin väsynyt koko paluu matkan kestäneestä hymyilystä, että ajoin Jetan uuteen koti taalliinsa ja menin itse välittömästi lyömään päätä tyynyyn ja keräämään visioita Jettaa varten.
Ja nyt olemme Jetan kanssa viettäneet laatu aikaa tässä kyseisessä tallissa, koska häntä pitäisi käydä vilauttamassa konttorilla ja tämä seikka ei ollutkaan ihan niin yksinkertaista kuin aluksi luulin. Luulot olivat kovat auton suhteen, koska autoa oltiin tiuhaan tahtiin huollettu ja ruostesuojattu, siitä johtuen hanskalokero oli täynnä kuitteja ja lappuja joista sai tietoa, siitä mitä autoon on lähiaikoina tehty. Kaikesta tästä huolimatta pitää pikimmiten uusia jarruputket bensatankin letku ja ehkä hitsata muutama kohta ja sujahtaa äkkiä konttorille. Sisustan purin jo ihan lihoiksi ja putsailin joka läven mitä putsattua sai ja pistin takaisin nippuun tätä käsittelyä se todella kaipasi, koska autossa kyllä haisi kaikkien 25 ikävuoden edestä.
Nyt sitten vielä enemmän itse autosta, eli kuten tästä pienestä romaanista jo selvisi niin kyseessä siis on ykkös korinen Jetta vuosimalliltaan 1983. Auto on coupe mallinen ja urheilullisuutta autossa onkin kokonaisen 78 hevosvoiman verran. Eli konepellin alla hönkii 1,5 litrainen voimanpesä. Tähän väliin olisi varmasti hyvä heittää kuva autosta.
Kuva on myynti kuva, mutta yritän taas napsia kuvia sitten kun on aikaa. Eli todennäköisesti jos totean Jetan hyväksi aihioksi on siihen tulossa madallusta ja joitain pieniä muutoksia.
Toinen takavalo oli rikki, eli nyt sitten taas viisaammat mistä sellaisen uuden löydän, kun tässä asiassa ei motonetkaan minua voinut auttaa. Ja tietysti jos joltain sellaisia pari sattuu ehjänä ja hyväkuntoisena löytymään niin saa tarjota!
Ja nyt olemme Jetan kanssa viettäneet laatu aikaa tässä kyseisessä tallissa, koska häntä pitäisi käydä vilauttamassa konttorilla ja tämä seikka ei ollutkaan ihan niin yksinkertaista kuin aluksi luulin. Luulot olivat kovat auton suhteen, koska autoa oltiin tiuhaan tahtiin huollettu ja ruostesuojattu, siitä johtuen hanskalokero oli täynnä kuitteja ja lappuja joista sai tietoa, siitä mitä autoon on lähiaikoina tehty. Kaikesta tästä huolimatta pitää pikimmiten uusia jarruputket bensatankin letku ja ehkä hitsata muutama kohta ja sujahtaa äkkiä konttorille. Sisustan purin jo ihan lihoiksi ja putsailin joka läven mitä putsattua sai ja pistin takaisin nippuun tätä käsittelyä se todella kaipasi, koska autossa kyllä haisi kaikkien 25 ikävuoden edestä.
Nyt sitten vielä enemmän itse autosta, eli kuten tästä pienestä romaanista jo selvisi niin kyseessä siis on ykkös korinen Jetta vuosimalliltaan 1983. Auto on coupe mallinen ja urheilullisuutta autossa onkin kokonaisen 78 hevosvoiman verran. Eli konepellin alla hönkii 1,5 litrainen voimanpesä. Tähän väliin olisi varmasti hyvä heittää kuva autosta.

Kuva on myynti kuva, mutta yritän taas napsia kuvia sitten kun on aikaa. Eli todennäköisesti jos totean Jetan hyväksi aihioksi on siihen tulossa madallusta ja joitain pieniä muutoksia.
Toinen takavalo oli rikki, eli nyt sitten taas viisaammat mistä sellaisen uuden löydän, kun tässä asiassa ei motonetkaan minua voinut auttaa. Ja tietysti jos joltain sellaisia pari sattuu ehjänä ja hyväkuntoisena löytymään niin saa tarjota!
Jos jollain on taitoa ja itsellään tarvetta alkaa tilailemaan esim. eBaysta säädettävää alustaa niin jos jaksaa niin minuakin voisi kiinnostaa joku halppis säädettävä tuohon Jettaan, mutta itsellä ei tuo taito/uskallus riitä eBaystä alkaa tilailemaan. Näytti vaan olevan aika viimisillään tämän hetkinen alusta. Saa myös kertoa jos itsellä on ollut taikka on edelleen samanmoinen kapistus, että millaisilla madalluksilla on huideltu menemään, kun kiinteä satsikin on mielessä ihan vaan auton arvon takia. Ei viitsisi niin hirvittäviä summia alustaan sijoittaa, mutta ei ole halua ihan korkeanpaikan kammoisena metsäkoneellakaan ajaa. :D
Olihan tuo viimesillään jo reilusti alle tonnin pyynnillä. Ainahan se on rojekti tuommonen yli 20-vuotias auto vaikka kuinka vähän olis kilsoja. Mutta hyvä ettei mihinkää pellolle päätynyt :)
Mitä esim. tuommonen Formel K:n säädettävä maksaa, niin jos olis alustan vaihto edessä itsellä niin edes harkitsisi mitään vakiotolppia. Ku niitäkihän maksaa pelkkä pari jo sen satkun pintaan ja pelkät iskarit siis.
Mitä esim. tuommonen Formel K:n säädettävä maksaa, niin jos olis alustan vaihto edessä itsellä niin edes harkitsisi mitään vakiotolppia. Ku niitäkihän maksaa pelkkä pari jo sen satkun pintaan ja pelkät iskarit siis.
Oli tuossa juu kuulemma jossain vaiheessa se yli tonni hintaa, mutta itse en maksanu siitä lähellekkään edes tonnia. Ainakin kilometrit täsmää ja muutenkin ihan vaikuttaa samalta autolta.
Mä olen kyllä kiinostunut myös tosta Formel K:sta, että hintaa vaan tietoon mitä tulee maksamaan loppujen lopuksi Suomeen tuotuna, jos siis Saksasta hommaa? Tietää sitten vähän, että ottaako sen suoraan esim. kitupiikistä.
Mä olen kyllä kiinostunut myös tosta Formel K:sta, että hintaa vaan tietoon mitä tulee maksamaan loppujen lopuksi Suomeen tuotuna, jos siis Saksasta hommaa? Tietää sitten vähän, että ottaako sen suoraan esim. kitupiikistä.
Viimeksi muokannut Jii-Koo, 2.9.2008 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt on tullu tallissa taas joka päivä oltua tuon valkoisen kaunokaisen parissa. On jo saatu tankki kuosiin ja muutenkin alkaa lähennellä konttorille vienti kuntoa. Sitä innolla odottaen takaisin talliin. :D
Golffiinkin on ilmeisesti tulosssa uudet takavalot, jotkut ledi hässäkät ilmesesti on tulossa. Halvalla kun saa en muuten olis ottanu. :D
Golffiinkin on ilmeisesti tulosssa uudet takavalot, jotkut ledi hässäkät ilmesesti on tulossa. Halvalla kun saa en muuten olis ottanu. :D
Noniin nyt on sitten Golffi saanut lediä ahteriin. Jetta taas on saanut vihdoinkin ahteriaan maan läheisemmäksi. Jetan pään menoksi on jo monia suunnitelmia vanne hankintaa ja konepuolta ehkä sisustaakin. Vanne hankinta ja sisusta saattaa venyä jonkun verran, koska valtion päivärahasta nauttiminen lähestyy uhkaavasti.
Vanne puolelle on kuitenkin ajatuksissa jotain 13"/14" , ehkä ATS classicia, RH AD cupia tai jotain muuta vastaavaa. Kriteerinä on pienehkö ET joka tapauksessa. Konepuolelle olisi tarkoitus hankkia vakiokaasarin tilalle jotain aivan muuta, eli kyllä aion luopua mahtavaakin mahtavemmasta automaatti ryypystä. Vakio kaasaria olen ajatellut korvata Weberillä, Solexilla tai ehkä jopa tupla Solexeilla.
Lopuksi vielä kuva jetan nykyisestä korkeudesta.
Klik
Yritän jossain vaiheessa napsia molemmista muutaman julkaisu kelpoisen kuvan.
Vanne puolelle on kuitenkin ajatuksissa jotain 13"/14" , ehkä ATS classicia, RH AD cupia tai jotain muuta vastaavaa. Kriteerinä on pienehkö ET joka tapauksessa. Konepuolelle olisi tarkoitus hankkia vakiokaasarin tilalle jotain aivan muuta, eli kyllä aion luopua mahtavaakin mahtavemmasta automaatti ryypystä. Vakio kaasaria olen ajatellut korvata Weberillä, Solexilla tai ehkä jopa tupla Solexeilla.
Lopuksi vielä kuva jetan nykyisestä korkeudesta.
Klik
Yritän jossain vaiheessa napsia molemmista muutaman julkaisu kelpoisen kuvan.
Hyvä et löysi oikean kodin ja jaksat ahertaa jetan kondikseen, oli se tarkoitus itselläkin mutta aika ja motivaatio puuttui itseltä varsinkin kun oma golffi päätti repäistä vetarin irti laatikosta akseleineen päivineen tossa syksyn mukavana perjantai iltana kehä 3:sella..
Kiitos kaikille vilkulla myötätuntoa antaneille kun seisoin tiereunassa.
Kuukauden tallissa seisomisen jälkeen ajattelin antaa vähän aikaa golffille ja tutkailin syytä vetarin repeytymiseen, viallinen uusi sisäpään nivel kesti kokonaista kaksi päivää ja aiheutti mukavat öljysavut ja auton hyytymisen keskelle vilkkainta syksyn cruisinkia, vähän söi miestä.
Nyt auto pukeilla tallissa ja uutta palikkaa kiinni sitä mukaa kuin ehtii, powerflexiä pusliksi ja uutta tukivartta sun muuta.
Tsemppiä projektiin!
Kiitos kaikille vilkulla myötätuntoa antaneille kun seisoin tiereunassa.
Kuukauden tallissa seisomisen jälkeen ajattelin antaa vähän aikaa golffille ja tutkailin syytä vetarin repeytymiseen, viallinen uusi sisäpään nivel kesti kokonaista kaksi päivää ja aiheutti mukavat öljysavut ja auton hyytymisen keskelle vilkkainta syksyn cruisinkia, vähän söi miestä.
Nyt auto pukeilla tallissa ja uutta palikkaa kiinni sitä mukaa kuin ehtii, powerflexiä pusliksi ja uutta tukivartta sun muuta.
Tsemppiä projektiin!
Juu kyllähän toi tarkotus olis kuntoon pistää ja pitää itellä mahd. kauan. Juu ne vetarin nivelet mitkä annoit mukaan oli kanssa halki, luojan kiitos ei oo sulla menny golffissa meinaan ois tehny rumaa jälkee! Nyt ollaan hetki ajeltu nakutusta kuunnellen, mutta kohta menee vaihtoon, kun vaan töiltä kerkeää. Luinkin juttua uusimmasta Tuning,fi:stä sun golffistas hyvältä vaikutti ja olihan siellä jetastakin maininta. Ja tsemppiä sinneppäin myös!
No niin huomenna pääsen käärimään hihat tuon jetan suhteen. Projektin suuruus on vaihdellut ajatuksissa jo monesti, mutta nyt on ainakin varma auton ylimaalaus edessä. Värin vaihtokin on käynyt jälleen mielessä huonoina hetkinä. Autosta joka tapauksessa puretaan kaikki irtoava, jotta maalia saadaan väristä riippumatta joka paikkaan.
Koneen puolellekkin on ainakin jossain vaiheessa tulossa pientä piristystä.
Paikallisen hifi liikkeen omistajan kanssa tänään jutustellessa saatiin aikamoisia visioita, mutta niistä lisää kun tai jos ne toteutuvat.
Sisustankin uudelleen teko on pyörinyt mielessä, että jos joku tietää edullisen verhoilijan varsinais suomen alueelta niin tännepäin vinkkiä!
Päivittelen tänne kuvia ja tekstiä parhaani mukaan kun projekti edistyy.
Koneen puolellekkin on ainakin jossain vaiheessa tulossa pientä piristystä.
Paikallisen hifi liikkeen omistajan kanssa tänään jutustellessa saatiin aikamoisia visioita, mutta niistä lisää kun tai jos ne toteutuvat.
Sisustankin uudelleen teko on pyörinyt mielessä, että jos joku tietää edullisen verhoilijan varsinais suomen alueelta niin tännepäin vinkkiä!
Päivittelen tänne kuvia ja tekstiä parhaani mukaan kun projekti edistyy.
Jetta projekti pyörähti käyntiin noin kuukausi sitten. Kaksi viikkoa kerkisin tekemään, kunnes se piti taas ottaa pois tallista. No nyt ei ole sitten pariin viikkoon taas päässyt tekemään mitään, mutta netissä on pyöritty inspiraation haun merkeissä.
Jotain autoon liittyvää kuitenkin on ollut pakko tehdä joten kaupoissa on juostu tarvikkeitten ja varaosien perässä. Jotain on tarttunut hihaankin. Tai oikeastaan, enään ei puutu kuin toinen takalokasuojan kaaripelti ja takavalo. Meinaa osat olla vähän kiven alla tohon.
Väri on päätetty jo ja lähelle orkkista mennään senkin suhteen. Tarkoitus olisi mennä mahdollisimman lähelle orkkis kuntoa. Palailen taas kun on jotain kerrottavaa.
Viimeisin tilanne
Toinen samasta aiheesta
Jotain autoon liittyvää kuitenkin on ollut pakko tehdä joten kaupoissa on juostu tarvikkeitten ja varaosien perässä. Jotain on tarttunut hihaankin. Tai oikeastaan, enään ei puutu kuin toinen takalokasuojan kaaripelti ja takavalo. Meinaa osat olla vähän kiven alla tohon.
Väri on päätetty jo ja lähelle orkkista mennään senkin suhteen. Tarkoitus olisi mennä mahdollisimman lähelle orkkis kuntoa. Palailen taas kun on jotain kerrottavaa.
Viimeisin tilanne
Toinen samasta aiheesta
Kyllä väri vaihtuu, mutta lähelle alkuperäistä. En tiä miten voikin osat olla noin kiven alla.
Paikallisista varaosa liikkeestä ei löydy melkeenpä mitään suoraan hyllystä ja suurinta osaa ei saa edes tilattua enää. Mutta eipä täällä päin ole näkynytkään ykköskoppaisia. Yhden Jetan olen nähnyt ja sekin taitaa olla sellainen, että sillä ajetaan niin kauan kun se kestää, että varaosia ei tarvita.
Paikallisista varaosa liikkeestä ei löydy melkeenpä mitään suoraan hyllystä ja suurinta osaa ei saa edes tilattua enää. Mutta eipä täällä päin ole näkynytkään ykköskoppaisia. Yhden Jetan olen nähnyt ja sekin taitaa olla sellainen, että sillä ajetaan niin kauan kun se kestää, että varaosia ei tarvita.
Niin no noita takavaloja ei tunnu olevan oikeen kellään enään uusina ja käytetyt ehjätkin tuntuu olevan aika harvassa. Yhteen liikkeeseen tilasin molemmat taka kaaret, mutta sieltä tuli vain kuskin puoli, koska toista ei enää saanut tilattua. Kyllä nuo moottorin huoltoon tarvittavat osat löytyy melko helposti. Kaipa sitä kaikkea löytyis jos tarpeeks metsästäis ja jaksais kysellä. Mutta toivotaan, että kaikki osat löytyis mitä tarvitaan kyllä toi vanhus tuolta vielä tien päälle pitää saada.
Jeps.... Merkkiliikkeessä tuppaa vaan noi hinnat olemaan melko suolasia... Onneksi muutamat foorumilaiset on jo herännyt ja ryhtynyt auttamaan minua ainakin takavalo ongelman kanssa. Ei voi muuta kuin kiittää tähän mennessä saamastani avusta! Lisää tullaan varmasti vielä tarvitsemaan.
Jaa niin ja hyvät joulut minunkin puolesta kaikille foorumialaisille!
Jaa niin ja hyvät joulut minunkin puolesta kaikille foorumialaisille!
No niin taas on autotallissa ollut kova tohina päällä... Jetta olisi koriltaan maaleissa vakiohan siitä väristä nyt sitten tuli ja sehän passaa tommosessa vanhassa volkkarissa erittäin mainiosti. Ja tuli tossa golffiin tehtyä pientä anti tuninkia eli ah niin ihanat jätesäkki tummennukset sai luvan lähteä. Dynamattia tuli golffiin läiskästyä muutama slaissi ja lisää vaimennetaan vielä. Golffi on muutenkin kokemassa pientä meikkausta, mutta siitä en kerro sen enempää kuin, että suurin muutos kohde on auton etupäässä. :D Kuviakin olis teille kiva tänne täräyttää, mutta tarvis hommata kamera kun ei tolla kännykällä viittis niitä kuvia jatkuvasti räpsiä. Golffi pitäis saada nyt kesä tapahtumia varten kuosiin.
Jos jotain kiinnostaa muuten niin Jetan saa kyllä rahaa vastaan hakea poiskin projekti kuntosena tosin. Kunnossa se tulee myyntiin ihan virallisesti, mutta sitten on hintakin sen mukanen. Tosta sais joku vielä tehtyä oman näkösen pienellä vaivalla. Onpahan ainakin pellit viimesen päälle kuosissa. Siitä vielä kesän tapahtumiin hyvä pirssi pienellä vaivalla. Itellä vähän motivaatio uupuu, kun ei ole enää kahden auton tarvetta. Ei viittis hyvää peliä ikuisuus projektiks jättää.
vwvortexia lukemaan niin kummasti inspiraatio kasvaa :)
Kovin oon siellä koittanu pyöriä, mutta se lipsahtaa aina sinne Golf III osastolle... :D
Ja kaippa sitä motivaatiota joskus taas tulee tällä hetkellä ois vaan enemmän rahalle käyttöä tohon golffiin... :D Jep naiset on syyllisiä kaikkeen muun muassa Jetan myynnin harkitsemiseen...
Missäspäin golffi pyörii? oonko ihan väärin kattonut, että porissa on muutaman kerran körötellyt vastaan?
Kyllä nyt on katottu väärin. En muistaakseni ole ainakaan Porissa golffia ulkoiluttanu tossa Salossa se enimmäkseen pyörii. Turussa sen saattaa joskus bongata, mutta harvemmin nykysin. Kesällä sitten on mahdollista bongata ympäri suomea. ;)
No niin nyt Keskineille ois uus koti tiedossa... Nyt ei sitten muuta ku uusia vanteita metsästämään. Nyt tarvis sitten keksiä ne oikeesti härskit vanteet Golffin alle... Eli ei muuta kun ehdottelemaan ja kaikki kenellä on vannetta myytävänä ei muuta, ku tyrkyttää tänne päin. Melkeenpä kaikki käy. Nyt on vaan tarkotus tosiaan saada jotain ihan "aikuisten oikeesti" hienoa!
Pitkästä aikaa tännekkin jotain tarvii kirjottaa. Eli Jetta todellakin siirty perheen sisäsesti toisiin huolehtiviin hyppysiin. Joten nyt on sitten enemmän aikaa tuolle golffille viime päivityksistä on golffille tapahtunut jonkin verran. Eli kalvot olen repässy takaikkunoista pois joka kohensi ulkonäköä omasta mielestä huomattavasti! Takavalot on vaihtunut ja sisälle golffi on saanut Dynamattia ison kasan. Vielä on paljon tekemistä ulkonäön ja sisustan kanssa. Kohta pitäis ilmesesti kytkinkin vaihtaa ja harkita jarruremonttia, mutta kaikki aikanaan.
Kuva golffin nyky kuosista.
Vannettakin on golffiin sovitettu jos jonkinlaista 16"-17", mutta olen tullut siihen tulokseen, että tuo 15" on paras koko. Vähän sais tulla enemmän ulos kyllä, mutta noilla mennään nyt!
Hyvää kesän odotusta kaikille!
Kuva golffin nyky kuosista.

Vannettakin on golffiin sovitettu jos jonkinlaista 16"-17", mutta olen tullut siihen tulokseen, että tuo 15" on paras koko. Vähän sais tulla enemmän ulos kyllä, mutta noilla mennään nyt!
Hyvää kesän odotusta kaikille!
Nyt pistettiin golffi pieneksi hetkeksi nettiautoon myyntiin, koska retroilu näpit alko syyhyämään taas kesän tultua, mutta tämä ei todellakaan ole pitkä aikainen kokeilu. Vaan aika pian alkaa golffiin tapahtumaan jotain ja samalla lähtee ilmoitus nettihautomosta pois.
Mutta jos jollain on tarjota mainiota retro aihiota ja itsellä hinku saada hyvä kolmos golffi niin tarjoilemaan vaan. Auto tosiaan löytyy nettiautosta ja myös myynti- osastolla on ilmoitus.
Mutta jos jollain on tarjota mainiota retro aihiota ja itsellä hinku saada hyvä kolmos golffi niin tarjoilemaan vaan. Auto tosiaan löytyy nettiautosta ja myös myynti- osastolla on ilmoitus.
Nonni viha-rakkaus suhde mulla ja golffilla jatkuu vielä pitkään... Golffi ei vaan minusta eroon halua. Päivän myynnissä olon jälkeen golffista hajosi keskulukko. Ei siinä vielä mitään ajattelin vain, että sen voi viikonlopun aikana korjata, mutta nyt kun on vaihto tarjouksia heitelty joka suuntaan ja parista ollut suurempaa vääntöäkin niin golffin kytkin päätti sanoa itsensä irti. Tästä nyt ei voi kuin päätellä sen, että jotenkin se on tähtiin kirjoitettu, että minun käsissäni golffi pysyy kauan. Joten ainoa vaihtoehto on, että minun pitää siitä jatko jalostaa entistä ehompi ilmestys... :D
Noh tohon toiveeseen ei tarvittu paljoa mielikuvitusta. Eiköhän siihen aika paljon muuta keksitä ja ei kyllä profiililtaan tule pienempää rengasta jos ei tuuma koko muutu ja leveet vanteetkin on ehkä mun osalta kokeiltu jo tuossa autossa. Ois kuitenkin ihan kiva ajomukavuus säilyttää jonkin näkönen edes.
No niin tuli pitkästä aikaa pengottua tuota omaa fotoämpäriään ja sieltä löytyikin asioita jota on pitänyt tänne muiden ihmeteltäväksi laittaa jo kauan sitten. Eli aika kun golffiin sovitettiin borbetteja. Vanteet olivat siis 7,5x16 et 23 edessä ja takana 9x16 et 15.
takapäässä
takapäässä 2
Olivat omaan makuun aivan liian isot tuonne alle. Olisihan ne rengaskokoa muuttamalla siellä menneet, mutta ei oikein muutenkaan miellyttänyt vanteet omaa silmää kuitenkaan joten vanteet lähtivät omille teilleen.
Perjantaina tuossa oli projektina sitten se kauan vihoitellut kytkin. Olihan se vaihdon tarpeessa kun sen vanhan paketin sai käsiinsä.
vanha levy
vanha asetelma
Uudet hilppeet olivat valitettavasti vain motonetin tarvike laatua. Tarkoitus oli hommata sachsin kytkin tai vastaava jokin vähän "parempi" laatuinen, mutta torstaina työmatkat oli jo niin vaikea suorittaa, että tuli kiire uusien hilppeiden kanssa joten motonetin laatuun oli tyytyminen. Toivotaan, että ne siellä kestäisi kuitenkin. Ennen laatikon takaisin laittoa se vaati pienen puhdistuksen samalla kun kerran irti oli. Eli ensin liuotinpesulla yritettiin, sitten monta kertaa huuhdeltiin kylmällä vedellä ja sitten vaihdettiin kuumaan ja loppujen lopuksi vedettiin paineella tinneriä niskaan. Tinnerillä alkoi vihdoin ja viimein lika lähtemään pinnasta.
Ennen
Jälkeen
Nyt toimii kuin unelma, kun auto menee taas pitkästä aikaa kaikilla voimillaan eteenpäin. Saan todelliseen volkkarismiinkin tutustua todennäköisesti melko pian. Eli auton alla makoillessa huomasin, että öljypohjahan oli ottanut pientä osumaa osakseen. Ja eikös jokainen kunnon volkkari mies joudu vuosittain vaihtamaan öljypohjansa? :D
öljypohja
Ei se kuvassa näytä pahalta, mutta livenä kun sitä tarkasteli niin olihan se muutamasta kohtaa aika ohueksi päässyt ja muutama klommokin oli jo tullut.
Nyt sitten vaan odottelemaan, että golffi saa joitain muutoksia ulkokuoreensa. Kaikenlaisia suunnitelmia on pyörinyt jo kauan pään sisällä, mutta toteutus odottaa vielä hetken.
takapäässä
takapäässä 2
Olivat omaan makuun aivan liian isot tuonne alle. Olisihan ne rengaskokoa muuttamalla siellä menneet, mutta ei oikein muutenkaan miellyttänyt vanteet omaa silmää kuitenkaan joten vanteet lähtivät omille teilleen.
Perjantaina tuossa oli projektina sitten se kauan vihoitellut kytkin. Olihan se vaihdon tarpeessa kun sen vanhan paketin sai käsiinsä.
vanha levy
vanha asetelma
Uudet hilppeet olivat valitettavasti vain motonetin tarvike laatua. Tarkoitus oli hommata sachsin kytkin tai vastaava jokin vähän "parempi" laatuinen, mutta torstaina työmatkat oli jo niin vaikea suorittaa, että tuli kiire uusien hilppeiden kanssa joten motonetin laatuun oli tyytyminen. Toivotaan, että ne siellä kestäisi kuitenkin. Ennen laatikon takaisin laittoa se vaati pienen puhdistuksen samalla kun kerran irti oli. Eli ensin liuotinpesulla yritettiin, sitten monta kertaa huuhdeltiin kylmällä vedellä ja sitten vaihdettiin kuumaan ja loppujen lopuksi vedettiin paineella tinneriä niskaan. Tinnerillä alkoi vihdoin ja viimein lika lähtemään pinnasta.
Ennen
Jälkeen
Nyt toimii kuin unelma, kun auto menee taas pitkästä aikaa kaikilla voimillaan eteenpäin. Saan todelliseen volkkarismiinkin tutustua todennäköisesti melko pian. Eli auton alla makoillessa huomasin, että öljypohjahan oli ottanut pientä osumaa osakseen. Ja eikös jokainen kunnon volkkari mies joudu vuosittain vaihtamaan öljypohjansa? :D
öljypohja
Ei se kuvassa näytä pahalta, mutta livenä kun sitä tarkasteli niin olihan se muutamasta kohtaa aika ohueksi päässyt ja muutama klommokin oli jo tullut.
Nyt sitten vaan odottelemaan, että golffi saa joitain muutoksia ulkokuoreensa. Kaikenlaisia suunnitelmia on pyörinyt jo kauan pään sisällä, mutta toteutus odottaa vielä hetken.
No nyt on taas tilausten odottelun aika. Siitä sitten enemmän vasta, kun muutenkin kauan luvattu muutosleikki on saatu päätökseen. Eli mahdollisesti tulossa jopa kuvia. :D
Tuli renkaiden oston aika myös ja ajattelin talvirenkaiden perusteella, että 185/55-15 vois olla hyvän näköinen noilla keskineillä, mutta eipä kyllä todellakaan ole. Tällä hetkellä golffi näyttää olevan menossa off road kisoihin tai jyväskylään. Nyt tarttis sitten keksiä, että mitkä olis paremmat? Ite tossa kattelin, että tommonen 165/50-15 vois olla aika naseva. Vähän enemmän tarttis tosiaan profiilia saada kuin noissa edellisissä 195/45-15.
Oisko kellään mitään kokemuksia tai mahdollisesti jopa kuvia miten toi 7x15 vanne ja 165/50 rengas yhdistelmä toimii. Luin tossa topicin jo renkaan venyttelyistä, mutta vielä ois kiva kuulla lisää eli onko todellisuudessa tommosella venytyksellä vielä vaaraa sitten joutua poliisi setien kynsiin tai muita vaaroja? Katsastuksella ei oo niin väliä, kun osuu sopivasti talveen eli inssi setä ei kesärenkaitani näe. :)
Tuli renkaiden oston aika myös ja ajattelin talvirenkaiden perusteella, että 185/55-15 vois olla hyvän näköinen noilla keskineillä, mutta eipä kyllä todellakaan ole. Tällä hetkellä golffi näyttää olevan menossa off road kisoihin tai jyväskylään. Nyt tarttis sitten keksiä, että mitkä olis paremmat? Ite tossa kattelin, että tommonen 165/50-15 vois olla aika naseva. Vähän enemmän tarttis tosiaan profiilia saada kuin noissa edellisissä 195/45-15.
Oisko kellään mitään kokemuksia tai mahdollisesti jopa kuvia miten toi 7x15 vanne ja 165/50 rengas yhdistelmä toimii. Luin tossa topicin jo renkaan venyttelyistä, mutta vielä ois kiva kuulla lisää eli onko todellisuudessa tommosella venytyksellä vielä vaaraa sitten joutua poliisi setien kynsiin tai muita vaaroja? Katsastuksella ei oo niin väliä, kun osuu sopivasti talveen eli inssi setä ei kesärenkaitani näe. :)
Joo meinasinkin, kun olin noita tossa katellut netistä. Lähinnä just kiinnosti, että onko foorumilaiset joutunu poliisien kanssa ongelmiin venytetyillä/ laittoman kokosilla renkailla. Eli noihan olis sitten halkasijavastaavuuksien mukaan jo laittomat. Mitä rengasasentaja urani ajoilta muistan niin vastaavuus eroa sais tulla joku 5% alkuperäis kokoon, mutta noissa tulee kyllä varmasti enemmän kun oli nuo 195/45 koossa olevatkin jo "laittomat" ton mukaan. Vai kiinnostaako sinipukuista ystävää edes oikeasti rengas koot?
Aivan joo kappas kehveli... :D Aikamoinen kämmi. Noh eipä tuo mitään nasevalta se vaikuttais silti se koko. Ei oikeen mitään järkevää muuta kokoa oo tullu vastaan, kapeemman haluaisin. Tuota korkeutta lisää vaan lähinnä sen takia, että sais kaareen enemmän täytettä suuremmalla maavaralla, kun edelleen se asuinpaikka on siellä lossin takana. Tietty nyt sitten voi heitellä ilmoille hyviä rengaskokoja millä tommonen ois mahdollista? Toi 185/55 koko on ainakin aivan kamalan näkönen noissa vanteissa. :D
Eipä noiden 195/45 ja 185/55 välille osuvia kokoja hirveästi ole: 195/50 ja 185/45 .
Jos tuo 185/55/15 on halkaisijaltaan ok, mutta profiililtaan liian korkea, ratkaisu voisi olla tuumaa isommat vanteet + 195/45/16 renkaat.
Renkaiden halkaisijoita ja kehien mittoja voi kätevästi vertailla täällä.
Jos tuo 185/55/15 on halkaisijaltaan ok, mutta profiililtaan liian korkea, ratkaisu voisi olla tuumaa isommat vanteet + 195/45/16 renkaat.
Renkaiden halkaisijoita ja kehien mittoja voi kätevästi vertailla täällä.
No eipä osu juu. Eikä se niinkään tarkotus ollukkaan vaan noille vanteille pitäis löytää jotkut hyvännäköset kumit. Vanteita en ala enää ainakaan täksi kesäksi vaihtelemaan, koska se ei ollut missään vaiheessa tarkotus. Kiitos muuten linkistä olikin päässy häviämään toi vastaava linkki omalta koneelta.
Nonni nyt tuli slamitilta tilaus, mutta ulkonäkö muutosta ei sillä vielä juuri päästy tekemään. Renkaiden takia auto jatkaa talvikorkeudessa menoa vaikka nyt olisikin se kauan odotettu ehjä etuiskari jo paikassaan. Ei viitsinyt keulaa tiputtaa vaikka oli tarkoitus, koska nyt on jo kahtena päivänä joutunut repimään kaaresta sojottavia sisäloksun paloja irti. :)
Yhden kauan suunnitelemani tempun tossa golffille tein jo. Eli löin siitä "kulmat tummiksi" eli siis etuvaloihin tapahtui ns. "Joey-mod". PIrusti pelotti lähteä tuota tekemään, koska pieni muotoinen epävarmuus tekotavasta oli ilmassa.
Noh kolme jätkää kun aikansa yrittää epätoivoisesti vääntää sapluunaa niin alkaahan sieltä ideoitakin syntymään väkisinkin. Eli vaikka välineinä olikin kuumailmapuhallin, tusina ruuvimeisseleitä, mattoveitsi ja spray maali pullo. Niin maali suihkua ei valot nähneet muuta kuin viimeistelyssä. Nimittäin yhdellä kolmesta tuli aivan yber hyvä idea, että pitää saada jostain vaahtomuovia ja siitä leikata teräväkärkinen kolmion muotoinen pala. Sitten vaan spray pullosta johonkin astiaan maalia ja "töpöttelemään" heijastamattomia pintoja.
Pakko oli jakaa tämä idea foorumilla, koska suoralla spray ruiskulla maalaaminen tuottaa varmasti tuota epävarmuutta monessa. Omassa mielessä se oli ainakin varmin tapa tuhota umpiot. Tällä tavalla kun hommat toteutti niin ei ollut mitään vaaraa heijastavien osien tuhrimiseen. Eli töpöttelyä tein itse kolme-neljä kierrosta ja sitten annoin kuivua kosketus kuivaksi ja peitin suurimman osan umpiosta ja maalasin kotelon reunat sprayllä. Tällä tyylillä ei tarvitse purkaa valoja edes niin, että suuntaukset pitäisi suorittaa uudestaan. Hyvää jälkeä tuli. Aikaa meni koko hommassa noin kolme tuntia ja hauskaa ajanvietettä mielestäni oli. Olisin tehnyt projekti osastolle oman topicin, mutta kun ei tullut otettua kuvia työvaiheista niin ei mielestäni irtoa tarpeeksi. Lopputuloksesta tulee varmasti kuvia vielä kunhan saan muuten golffin kuosiin.
Yhden kauan suunnitelemani tempun tossa golffille tein jo. Eli löin siitä "kulmat tummiksi" eli siis etuvaloihin tapahtui ns. "Joey-mod". PIrusti pelotti lähteä tuota tekemään, koska pieni muotoinen epävarmuus tekotavasta oli ilmassa.
Noh kolme jätkää kun aikansa yrittää epätoivoisesti vääntää sapluunaa niin alkaahan sieltä ideoitakin syntymään väkisinkin. Eli vaikka välineinä olikin kuumailmapuhallin, tusina ruuvimeisseleitä, mattoveitsi ja spray maali pullo. Niin maali suihkua ei valot nähneet muuta kuin viimeistelyssä. Nimittäin yhdellä kolmesta tuli aivan yber hyvä idea, että pitää saada jostain vaahtomuovia ja siitä leikata teräväkärkinen kolmion muotoinen pala. Sitten vaan spray pullosta johonkin astiaan maalia ja "töpöttelemään" heijastamattomia pintoja.
Pakko oli jakaa tämä idea foorumilla, koska suoralla spray ruiskulla maalaaminen tuottaa varmasti tuota epävarmuutta monessa. Omassa mielessä se oli ainakin varmin tapa tuhota umpiot. Tällä tavalla kun hommat toteutti niin ei ollut mitään vaaraa heijastavien osien tuhrimiseen. Eli töpöttelyä tein itse kolme-neljä kierrosta ja sitten annoin kuivua kosketus kuivaksi ja peitin suurimman osan umpiosta ja maalasin kotelon reunat sprayllä. Tällä tyylillä ei tarvitse purkaa valoja edes niin, että suuntaukset pitäisi suorittaa uudestaan. Hyvää jälkeä tuli. Aikaa meni koko hommassa noin kolme tuntia ja hauskaa ajanvietettä mielestäni oli. Olisin tehnyt projekti osastolle oman topicin, mutta kun ei tullut otettua kuvia työvaiheista niin ei mielestäni irtoa tarpeeksi. Lopputuloksesta tulee varmasti kuvia vielä kunhan saan muuten golffin kuosiin.
Jep aivan totta pirun herkästi irtoaa. Senpä takia sapluuna olikin ylitsepääsemätön vaihtoehto. Sen kotelon maalauksen kun teki sprayllä niin uskalsi maalin päälle sen teipin lykätä ihan hyvin. Ei ainakaan maalarinteipillä maali lähtenyt kävelemään pinnasta. Heijastin pintoihin ei todellakaan kannata teippailla mitään eikä kyllä oikeastaan suoraan siihen muuhunkaan kromiin.
Lasien liimamisessa toimii melkeenpä se vanha liima, mutta itellä meni umpion puolella se vanha liima niin pahasti maaliin, että pistin vähän sikaa sinne väliin. Eikä mulla ainakaan ottanut kosteutta sisäänsä vielä. Kolmoskoppasen umpio on kyllä niin hengittävä muutenkin, että ei sillä lasin liimauksella ole kuin se merkitys varmaan, ettei lasi maahan tipu. :) En tiä sitten miten näissä uudemmissa vehkeissä toi suoritetaan.
Lasien liimamisessa toimii melkeenpä se vanha liima, mutta itellä meni umpion puolella se vanha liima niin pahasti maaliin, että pistin vähän sikaa sinne väliin. Eikä mulla ainakaan ottanut kosteutta sisäänsä vielä. Kolmoskoppasen umpio on kyllä niin hengittävä muutenkin, että ei sillä lasin liimauksella ole kuin se merkitys varmaan, ettei lasi maahan tipu. :) En tiä sitten miten näissä uudemmissa vehkeissä toi suoritetaan.
Näitä Joey-modeja lienee aika monessa golffissa?
Itse liimasin lasit takaisin dinitrolin jollain polyuretaani liima- ja tiivistemassalla (saa esim. motonetistä). Ja hyvin on kestanyt, eivätkä ime vettä sisään.
Vinkkinä vielä jos joku aikoo projektiin ryhtyä, niin sopivan pienen pensselin saa tarjoustalojen meikkiosastolta :) Itse ostin tarjouskynsilakkapurkin (1€) josta sitten putsasin kuvassa näkyvän sudin ja eikun hommiin.
Itse liimasin lasit takaisin dinitrolin jollain polyuretaani liima- ja tiivistemassalla (saa esim. motonetistä). Ja hyvin on kestanyt, eivätkä ime vettä sisään.
Vinkkinä vielä jos joku aikoo projektiin ryhtyä, niin sopivan pienen pensselin saa tarjoustalojen meikkiosastolta :) Itse ostin tarjouskynsilakkapurkin (1€) josta sitten putsasin kuvassa näkyvän sudin ja eikun hommiin.
Alkaahan niitä jo olemaan yllättävän monessa. Mutta ei siitä vaan mihinkään pääse, että parhaan näköset valot on orkkikset ja pienellä vaivalla, ku saa niistä noinkikn paljon paremmat mitä Joey modilla tulee niin eihän sitä enää voi ihmetellä.
Liimailun tosiaan voi suorittaa melkeen millä vaan liima massalla. Ku nyt ei ihan pika liimaa tai eri keepperiä tunge. :)
Liimailun tosiaan voi suorittaa melkeen millä vaan liima massalla. Ku nyt ei ihan pika liimaa tai eri keepperiä tunge. :)
Nonni nyt tuli sitten tungettua taas fotoämpäriin lisää kuvia. Onhan siihen golffiin taas jotain tapahtunut. :D
Tästä se ajatus sitten lähti
Käsittelyn jälkeen
Koko keula hiposteltuna
Pääsin vihdoin ja viimein siitä "kiina maskista" eroon ja sain aitoa laatua tilalle. :) Nyt sitten enää oikeastaan harmittaa noi ilmapallo renkaat ja niitten seurauksena maasturia vastaava ajokorkeus, mutta näillä edetään ainakin hetki. Onhan noikin kuitenkin mustat ja pyöreet. :D
Maasturi
Pakollinen perberi kuva
Loppuun vielä kaveri kuva jos toinenkin. Kuvissa näkyvä vento on kaverin vasta valmistunut pakkaus. Siitä lisää tietoa ja kuvia, jos kaveri niitä päättää tänne laittaa.
Tästä se ajatus sitten lähti
Käsittelyn jälkeen
Koko keula hiposteltuna
Pääsin vihdoin ja viimein siitä "kiina maskista" eroon ja sain aitoa laatua tilalle. :) Nyt sitten enää oikeastaan harmittaa noi ilmapallo renkaat ja niitten seurauksena maasturia vastaava ajokorkeus, mutta näillä edetään ainakin hetki. Onhan noikin kuitenkin mustat ja pyöreet. :D
Maasturi
Pakollinen perberi kuva
Loppuun vielä kaveri kuva jos toinenkin. Kuvissa näkyvä vento on kaverin vasta valmistunut pakkaus. Siitä lisää tietoa ja kuvia, jos kaveri niitä päättää tänne laittaa.
Nyt on taas jonkun aikaa pidetty teitäkin nähtävästi pimennossa. :) Jonkin verran on tapahtunut viime kuulumisten jälkeen ( ainakin useampi kiveniskemä lisää ). Hieman tuoreempaa kuvaa tosin tuossakin on vielä nähtävästi nuo kirkkaat vilkut paikallaan. Vaihdoin tuossa syksyllä vilkut oransseihin takaisin "talvilookkina", mutta ihastuin talven aikana niin pahasti, että taitaa jäädä kesäksikin. :) Vanteita valmistellaan parhaillaan kovastikkin tallin nurkassa, mutta niistä kuvaa ja kertomusta sitten valmiina enemmälti. Kokohan vanteissa ei ole muuttunut muutakuin leveys suunnassa. Tulevat vanteet ovat siis spekseiltään 7x15 ET 13 ja taakse 8x15 ET 15 ja kyllä meinaan jännittää miltä näyttää alla. Kokeiltuhan niitä vielä ei ole, muuta kun ihan vaan heitetty napaan ja katsottu, että tuleeko metrin vai kaksi ulos. :D Kyllä se vaikutti siltä, että ne sinne ehkä sopisi alle, mutta ei voi muuta kuin peukkuja pitää pystyssä ja jännittää. :D
Huomenna tulis renkaat niihin vanteisiin. Tänään odottelu ajan helpottamiseksi päätin ottaa ton maalipinnan käsittelyyn. Nyt olis taas valmis kesän rientoihin. :) Ja sitten tietenkin kuvia todisteeksi tehdystä työstä.
Doin' work
Shine
Koko autoa en jaksanu tänä keväänä hieroa konellla läpi, mutta kliinerillä kävin läpi ennen vahausta.
pihalla
Ja renkaita odotellessa muistutus miksi alunperin lähdin uutta vannesettiä hakemaan.
Balloon
Ja uskokaa tai älkää, mutta raapii pirusti kaariin tolla korkeudella jo. Mutta eiks ne sano tuolla jenkeissä, että " you aint dubbin if you aint rubbin". :)
Huomenissa toivon saavani teille vähän lisää pällisteltävää uusilla vanteilla.
Doin' work
Shine
Koko autoa en jaksanu tänä keväänä hieroa konellla läpi, mutta kliinerillä kävin läpi ennen vahausta.
pihalla
Ja renkaita odotellessa muistutus miksi alunperin lähdin uutta vannesettiä hakemaan.
Balloon
Ja uskokaa tai älkää, mutta raapii pirusti kaariin tolla korkeudella jo. Mutta eiks ne sano tuolla jenkeissä, että " you aint dubbin if you aint rubbin". :)
Huomenissa toivon saavani teille vähän lisää pällisteltävää uusilla vanteilla.
Nonni nyt on viikon verran ajeltu uusilla vanteilla ja i'm lovin it! :)
Siinä vähän fiilistelyä heti alkuun... :) Ja tosiaan vanteethan on Schmidt Modernlinet ja renkaat on Nankangin NS 2. Renkaat yllätti kyllä positiivisesti.Venyykin kivasti, tai ainakin omasta mielestä rengas koko valinta osui enemmänkin kuin nappiin. Vanteitten speksitkin on kohtuullisen sopivat autoon. Muutenkin auto alkaa näyttämään jo sen verran hyvältä, että sillä kehtais yhden kesän ajella tollasenaan. :) Korkeus alkaa olemaan aika hyvä pystyy vielä kuitenkin ajamaan vaikkakin öljypohjaakin on jo kolisteltu pariin otteeseen, mutta sehän kuuluu asiaan. :) Ja kesää kohti. Saa nähdä mitä tämä kesä tuo tullessaan toivon mukaan ainakin muutaman paremman kuvan. :)

Siinä vähän fiilistelyä heti alkuun... :) Ja tosiaan vanteethan on Schmidt Modernlinet ja renkaat on Nankangin NS 2. Renkaat yllätti kyllä positiivisesti.Venyykin kivasti, tai ainakin omasta mielestä rengas koko valinta osui enemmänkin kuin nappiin. Vanteitten speksitkin on kohtuullisen sopivat autoon. Muutenkin auto alkaa näyttämään jo sen verran hyvältä, että sillä kehtais yhden kesän ajella tollasenaan. :) Korkeus alkaa olemaan aika hyvä pystyy vielä kuitenkin ajamaan vaikkakin öljypohjaakin on jo kolisteltu pariin otteeseen, mutta sehän kuuluu asiaan. :) Ja kesää kohti. Saa nähdä mitä tämä kesä tuo tullessaan toivon mukaan ainakin muutaman paremman kuvan. :)
Kyllä oikein bongattu... Kokkilassa ollaan... :) Ja tänä kesänä on pakko paikallisessa käydä enemmänkin... Pitäis tulla kylpytynnyrit ja kaik... ;) Mielelläni ottaisinkin alaspäin, mutta tosiaan öljypohja alkaa olee eri mieltä vahvasti... :) Se toinen tekosyy eli lossille ajo on jo unohdettu ei siinä ota kiinni, ku etulippa ja toi vento-lippa tuntuu kestävän mitä vaan... :)
Ja vielä noista vilkuista ja valoista... Kaapissa lojuu edelleen kirkkaat vilkut ja led-takavalot, mutta omasta mielestä noi orggikset on paremmat...
Ja vielä noista vilkuista ja valoista... Kaapissa lojuu edelleen kirkkaat vilkut ja led-takavalot, mutta omasta mielestä noi orggikset on paremmat...
Ai kummasti noi on maku asioita... Omasta mielestä nämä oranssit on just eikä melkeen hyvät... Koko punasia takavaloja oon kyllä miettiny, mutta sitten taas ei sovi mitkään etuvilkut... :) Ja noi tuning-valot on jotenkin mun silmään vaan yksinkertasesti niin kamalat, että en enää halua niitä laittaa... Katotaan kahden viikon päästä, ku ledi valot on takas... :D
Onko kellään kokemuksia näistä takavalojen "kalvoista", mitä nyt ovatkaan. Noilla saisi vaihdettua valojen ilmettä hieman huokemmalla tavalla, 15-34 euroa + postikulut. Ainakin kuvissa näyttää hyvältä.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa