Tärinä tietyissä kierroksissa?
Valvoja: ffp jäsenet
Tärinä tietyissä kierroksissa?
eli kone on 1.9tdi passatti.. ja olis sellanen ongelma että tulee penkkiin jännä tärinä kun kierroksia on vähän alle 2t tai 2,5 t.. mistä vois johtua ?
Tuleeko vipatus takamukseen myös kun auton ollessa paikoillaan pitää kierrokset tuolla mainitsemallasi tasolla? Nimittäin jos vauhdissa vaan tuntuu vibat, niin olisiko vika niinkin yksinkertainen, että renkaat ei oikein olisi täysin tasapainossa tai sitten kuraa valssin sisäpinnassa paksu kerros? Tutinat takamukseen viittaavat enemmän takapyöriin jos vika nyt sielä edes on.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Tuleeko se tärinä vedätettäessä vai tasakaasulla? Mulla tulee esim nelos tai vitosvaihteella suurinpiirtein noilla samoilla kierroksilla mutta vain tasakaasulla, pahimmillaan aina kiihdytyksen jälkeen. Välillä myös tyhjäkäynti on karkeaa. En osaa kyllä sanoa mistä johtuu, mutta itse etsin tietoa täältä http://forums.tdiclub.com/. Laittaa hakusanaksi vaikka "shudder" (advanced search ja niin että hakee vain otsikosta) niin johan löytyy teorioita jos jonkinlaisia. Good luck. Palaan asiaan jos saan tärinän vaimenemaan.
Jos sulla on lisätty vetoja reilummin, niin ainakin poikittaiskoneisissa tärinää voi aiheuttaa veltostunut moottorin tukikumi, joka on malliltaan koiranluun ja sijaitsee moottorin ja apurungon välissä.
Jos sieltä tälläinen löytyy niin ennenkuin käyt ostamassa uuden, niin voit testata kyseistä teoriaa siten että purat siitä värinänvaimennin kumit erilleen ja jäykistät ko. systeemiä pursottamalla vaikka silikonia kumin ripojen väliin, antamalla kuivua kunnolla ja kasaamalla systeemin uudestaan.
Jos tämä helpottaa yhtään oireita, niin käy ostamassa kokonaan uudet kumit ja olet ratkaissut ongelman.
Passatin pitkittäisasenteisen koneen tukikumeista mulla ei ole mitään hajua, mutta varmasti sielläkin on jotain vastaavaa vauhtipyörän suuntaisen heilumisen estävää ratkaisua käytössä.
Jos sieltä tälläinen löytyy niin ennenkuin käyt ostamassa uuden, niin voit testata kyseistä teoriaa siten että purat siitä värinänvaimennin kumit erilleen ja jäykistät ko. systeemiä pursottamalla vaikka silikonia kumin ripojen väliin, antamalla kuivua kunnolla ja kasaamalla systeemin uudestaan.
Jos tämä helpottaa yhtään oireita, niin käy ostamassa kokonaan uudet kumit ja olet ratkaissut ongelman.
Passatin pitkittäisasenteisen koneen tukikumeista mulla ei ole mitään hajua, mutta varmasti sielläkin on jotain vastaavaa vauhtipyörän suuntaisen heilumisen estävää ratkaisua käytössä.
No kappas. Mietin itsekin että josko ne tukikumit olis veltostuneet. Auto on kolmos-golffi. Moottoritilan kautta katsottuna sieltä löytyy kolme tukikumia. Moottorin molemmilla sivuilla on yksi ja moottorin edessä yksi. Pitäisikö näiden lisäksi löytyä muitakin? Se etummainen näytti sille että se ei ole sieltä apurungon puolelta missään kiinni.
Edit: Tarkoititko sitä sellaita kumihelaa joka yhdistää koiranluun näköisen hässäkän apurunkoon. Ja sen koiranluun päässä on vaan joku sellainen kumimötti.
Edit: Tarkoititko sitä sellaita kumihelaa joka yhdistää koiranluun näköisen hässäkän apurunkoon. Ja sen koiranluun päässä on vaan joku sellainen kumimötti.
-
- -
- Viestit: 15
- Liittynyt: 19.10.2007 8:14
Onko täällä porukkaa joka olisi saanut resonointeja vähenemään? Kovettuneet pakoputken kannatinkumit, vaihteiston/moottorin tukikumit? Itsellä n.1800 rpm tuntumassa jyristävä / resonoiva ääni joka kuuluu myös paikallaan samalla kierrosalueella. "Ominaisuus" ei muuttunut erityisesti vaikka kaksoismassan tilalle tuli kiinteä vp. 1.9TDI AFN Passat.
Kokemusperäinen tieto olis jees.
Kokemusperäinen tieto olis jees.
-
- -
- Viestit: 15
- Liittynyt: 19.10.2007 8:14
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 7.4.2008 20:27
mulla ääni lähtee
välijäähdyttimestä, joka on siitä yläpään kiinnityskohdasta löystynyt. itsellä ahu 66 kw passat. tuntuu takamuksessa asti just tossa 1000-1800 kierrosalueella. huomaa jo kun käsin kolistelee sitä jäähyä. samassa autossa oli myös ostettaessa paineasetelman jousi haljennut ja sekin täristi, mutta vain kytkintä nostettaessa. mulla on ollu jo kuusi noita diesel passatteja ja kaikissa on kolissu välijäähy niin että tärisee sisälle asti. katso huvikseen voisko siitä johtua?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa