Golf VR6 (ulkokuoreen jotain pientä)
Valvoja: ffp jäsenet
Golf VR6 (ulkokuoreen jotain pientä)
Kolme vuotta takaperin tuli hommattua tuollainen VR6:n golffi. Autossa on Weitecin -50mm alusta. Moottoria on piristetty rosteripakosarjalla, kisakatilla, Simonsin putkistolla ja 2,9:n muokatulla imusarjalla. Keulalla on merkitönmaski ja nykyaikaisemmat valot.
Kuva autosta parin vuoden takaa alustan asennuksen jälkeen:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf/golffi.jpg
Tällä hetkellä vanteet on kuvasta poiketen Mille Miglia Spider 7,5 x 17, 215/40 kumeilla
Viime syksynä huolsin konepuolen ja kiillottelin muutamia osia.
Vaihdelaatikon ja imusarjan kiillotus vaiheessa:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/osat.jpg huonokuva
Konehuone melkein kasattu:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/Moottoriremonttiloppusuoralla.jpg
Hyvin kiiltää =)
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/Moottori4.jpg
Kuva pakosarjasta:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/Pakosarja.jpg
Sitten itse projektiin:
Peräkonttia on tullut muokattua kolmen vuoden aikana neljä kertaa ja taas uusikontti valmistumassa.
Pari kuvaa vanhoista verhoiluista:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf/kontti.jpg
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf/kontti3.jpg
Uuden kotelon runko on 30millistä MDF:ää, asennus rinkula 2X20 millistä:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/kotelorunko1.jpg
Päälle paksua college-kangasta ja reilusti hartsia:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/kotelokangas2.jpg
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/Kotelokuiva1.jpg
Kuidutus takapuolelta ja kuidutusten välissä muutama ruuvi kuidunväliin, että kestää:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/kuitua1.jpg
Etupuolelta paklataan ja hiotaan epätasaisuudet pois ettei verhoulu aaltoile:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/verhoiluavaille.jpg
Takapuolelle tulee paikka vahvistimille. Tässä melkopitkälti verhoilua vaille:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/takaaverhoiluavaille.jpg
Kontissa on ollut kaiken näköistä huopaa ja karvaa, mutta nyt päätin verhoilla keinonahalla.
Ihan siisti kotelosta ainakin tuli:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/Verhoiltu.jpg
Lisää kuvia on: http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80
Laitan muutaman kuvan kaikista kontin osista verhoiltuina ja tietysti valmiista kontista, kunhan saa taas jotain aikaseksi.
Toivottavasti tästä sotkusta saa selvää.
Kuva autosta parin vuoden takaa alustan asennuksen jälkeen:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf/golffi.jpg
Tällä hetkellä vanteet on kuvasta poiketen Mille Miglia Spider 7,5 x 17, 215/40 kumeilla
Viime syksynä huolsin konepuolen ja kiillottelin muutamia osia.
Vaihdelaatikon ja imusarjan kiillotus vaiheessa:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/osat.jpg huonokuva
Konehuone melkein kasattu:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/Moottoriremonttiloppusuoralla.jpg
Hyvin kiiltää =)
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/Moottori4.jpg
Kuva pakosarjasta:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/Pakosarja.jpg
Sitten itse projektiin:
Peräkonttia on tullut muokattua kolmen vuoden aikana neljä kertaa ja taas uusikontti valmistumassa.
Pari kuvaa vanhoista verhoiluista:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf/kontti.jpg
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf/kontti3.jpg
Uuden kotelon runko on 30millistä MDF:ää, asennus rinkula 2X20 millistä:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/kotelorunko1.jpg
Päälle paksua college-kangasta ja reilusti hartsia:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/kotelokangas2.jpg
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/Kotelokuiva1.jpg
Kuidutus takapuolelta ja kuidutusten välissä muutama ruuvi kuidunväliin, että kestää:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/kuitua1.jpg
Etupuolelta paklataan ja hiotaan epätasaisuudet pois ettei verhoulu aaltoile:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/verhoiluavaille.jpg
Takapuolelle tulee paikka vahvistimille. Tässä melkopitkälti verhoilua vaille:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/takaaverhoiluavaille.jpg
Kontissa on ollut kaiken näköistä huopaa ja karvaa, mutta nyt päätin verhoilla keinonahalla.
Ihan siisti kotelosta ainakin tuli:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/Verhoiltu.jpg
Lisää kuvia on: http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80
Laitan muutaman kuvan kaikista kontin osista verhoiltuina ja tietysti valmiista kontista, kunhan saa taas jotain aikaseksi.
Toivottavasti tästä sotkusta saa selvää.
Viimeksi muokannut AMI, 31.1.2007 20:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
En usko että tärinät haittaa, kun aina mulla on ollu vahvistin kotelossa.
Tuo jetta tuolla galleriassa on sitten minun entinen. Kaveri pelasti sen pienehkön kolarivaurion jälkeen (kiitos mazdakuskin).
Kuva kolarin jälkeen:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/Jetta/Kylkimutkalla.jpg
Tuo jetta tuolla galleriassa on sitten minun entinen. Kaveri pelasti sen pienehkön kolarivaurion jälkeen (kiitos mazdakuskin).
Kuva kolarin jälkeen:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/Jetta/Kylkimutkalla.jpg
Nyt olis kotelo verhoiltuna kontissa, enää palaset kiinni, putsailla ja valmista tuli
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/etupuoli.jpg
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/takapuoli.jpg
Muutama kuva taka-akseli projektista. Vaihdettujen osien listallekuului puslat, jarruletku, ABS-anturit, laakerit, levyt, palat ja tiivisteet jarrusatuloihin.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/akseli-irti1.jpg
Vanhat puslat oli melkein kiinni mutta kyllä ne lämmöllä lähti. (aika siisti kuva)
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/hyryt.jpg
Reilusti kuparitahnaa ja pusla paikalleen.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/uusipusla.jpg
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/etupuoli.jpg
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/takapuoli.jpg
Muutama kuva taka-akseli projektista. Vaihdettujen osien listallekuului puslat, jarruletku, ABS-anturit, laakerit, levyt, palat ja tiivisteet jarrusatuloihin.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/akseli-irti1.jpg
Vanhat puslat oli melkein kiinni mutta kyllä ne lämmöllä lähti. (aika siisti kuva)
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/hyryt.jpg
Reilusti kuparitahnaa ja pusla paikalleen.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/uusipusla.jpg
Päivitellään projektia vähän ettei hautaudu bittiavaruuteen. Golffi on leviteltynä kaverin tallille talveksi.
Helmoja piti hieman parsia kasaan, kun joku "ammattilainen" oli vetänyt paikat ilman suoja aineita.
http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/?action=view¤t=Syymiksihelmatpitiaukoavanhareikpei.jpg
Paikkailtu helma vedetty ruosteenestomaalilla.
http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/?action=view¤t=Maalatturuosteenestomaalilla.jpg
Samalla kun etulokarit olivat irti, niin tehtiin hieman ruostesuojausta.
http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/?action=view¤t=Etukulmamassattuna2.jpg
Takapuskuri tulee vaihtumaan Riegerin tekeleeseen.
http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/?action=view¤t=Kuva009.jpg
Konehuoneeseen tulee uusi imusysteemi ja jotain muutakin, joka selviää kevään mittaan.
http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/?action=view¤t=Imuputki.jpg
Takavalotkin vaihtuu hivenen nykyaikasempiin malleihin. Ainakin polttimon vaihdot vähenee jos ei muuta.
http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/?action=view¤t=Uudettakavalot.jpg
Päivitellään projektia lisää, kun saan napsittua kuvia.
Helmoja piti hieman parsia kasaan, kun joku "ammattilainen" oli vetänyt paikat ilman suoja aineita.
http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/?action=view¤t=Syymiksihelmatpitiaukoavanhareikpei.jpg
Paikkailtu helma vedetty ruosteenestomaalilla.
http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/?action=view¤t=Maalatturuosteenestomaalilla.jpg
Samalla kun etulokarit olivat irti, niin tehtiin hieman ruostesuojausta.
http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/?action=view¤t=Etukulmamassattuna2.jpg
Takapuskuri tulee vaihtumaan Riegerin tekeleeseen.
http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/?action=view¤t=Kuva009.jpg
Konehuoneeseen tulee uusi imusysteemi ja jotain muutakin, joka selviää kevään mittaan.
http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/?action=view¤t=Imuputki.jpg
Takavalotkin vaihtuu hivenen nykyaikasempiin malleihin. Ainakin polttimon vaihdot vähenee jos ei muuta.
http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/?action=view¤t=Uudettakavalot.jpg
Päivitellään projektia lisää, kun saan napsittua kuvia.
Jotain pientä saatiin viikonluppuna aikaseksi.
Kaikki ruosteet pintapelleistä käytiin läpi hiekkapuhaltimella. Esim konepellin etureuna.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... llettu.jpg
Pohjiakin vähän hierottiin, mutta maalari saa hoitaa loppuun
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... ettuna.jpg
Sitten itse muutoksiin. Reippaalla madalluksella 205/40 kumit raapivat lokarinkaariin ja asialle oli tehtävä jotain, kaaret mankeloitiin.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... ointia.jpg
Takakaaret levenivät sentinverra ulospäin ja pokkaus kääntyi sisään.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... intia2.jpg
Etukaarille tehtiin sama käsittely.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... oituna.jpg
Kaikki ruosteet pintapelleistä käytiin läpi hiekkapuhaltimella. Esim konepellin etureuna.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... llettu.jpg
Pohjiakin vähän hierottiin, mutta maalari saa hoitaa loppuun
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... ettuna.jpg
Sitten itse muutoksiin. Reippaalla madalluksella 205/40 kumit raapivat lokarinkaariin ja asialle oli tehtävä jotain, kaaret mankeloitiin.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... ointia.jpg
Takakaaret levenivät sentinverra ulospäin ja pokkaus kääntyi sisään.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... intia2.jpg
Etukaarille tehtiin sama käsittely.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... oituna.jpg
Puslat tilasin prostreetiltä. Puslat voi vaihtaa ilman että koko akselin päästää irti, mutta helpompi on saada vanhat puslat irti jos akseli on lattialla. Tuossa on hyvät ohjeet http://ffp-motorsport.com/tuning/takapusl/index.php Vanhan Puslan ulkokehän löin soikeaksi vasaran ja meisselin avulla, niin ei tarvinnu sahata.
Sitten kauan odotettuja projektikuvia.
Etupuskurin hierontaa vähän ennen maalausta.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... rontaa.jpg
Maalauksen jälkeen maalarin pihalta.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... ihalla.jpg
Helmat paikallaan. Helmat kiinnitettiin yläreunasta listateipillä, päistä ja alhaalta ruuveilla pysyy varmasti.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... illaan.jpg
Pakoputkenpää haluttiin haudata puskurin uumeniin. Pientä sovitusta jouduttiin tekemään mutta saatiin se vihdoin sinne mahtumaan.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... utkenp.jpg
Takapuskuri verkkojen laiton jälkeen. Keskelle tulee kilpi
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... tilill.jpg
Takapuskurin sovittelua ja viimeiset kikkailut.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... valoja.jpg
Perä valmiina. Ihan siisti siitä tuli sittenkin.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... valoja.jpg
sama valot päällä.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... lotpll.jpg
Lisää kuvia kunhan saan "kehitettyä"
Etupuskurin hierontaa vähän ennen maalausta.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... rontaa.jpg
Maalauksen jälkeen maalarin pihalta.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... ihalla.jpg
Helmat paikallaan. Helmat kiinnitettiin yläreunasta listateipillä, päistä ja alhaalta ruuveilla pysyy varmasti.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... illaan.jpg
Pakoputkenpää haluttiin haudata puskurin uumeniin. Pientä sovitusta jouduttiin tekemään mutta saatiin se vihdoin sinne mahtumaan.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... utkenp.jpg
Takapuskuri verkkojen laiton jälkeen. Keskelle tulee kilpi
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... tilill.jpg
Takapuskurin sovittelua ja viimeiset kikkailut.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... valoja.jpg
Perä valmiina. Ihan siisti siitä tuli sittenkin.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... valoja.jpg
sama valot päällä.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... lotpll.jpg
Lisää kuvia kunhan saan "kehitettyä"
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Weera on mun talissa odottelemassa parempia aikoja. Autohan on paremassa kunnossa, kun uutena, mutta kyllä se rotta vie voiton vaikka ei kuljekaan, kun hätäseen satasta. Tämän kesän aikaan on tullut ajeltua yhtenä päivänä ja voin sanoa, että meinas housut kostua siihen ääneen ja oli se kulkukin kohdallaan.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa