Otsikossa onkin jo mainittu ongelma, alipaine letkut näyttävät (huom. näyttävät) ehjiltä, vivustot tuntuvat ok mutta tuo toisiokurkku ei aukea ja meno on kohtuu nuhaista (kyseessä on siis 1,6l -90 mk2 golffi).
Eli osaisiko joku kertoa mistä lähden vikaa hakemaan kun vkl olisi tarkoitus purkaa kaasutin irti ja tutkailla ja mahdollisesti vaihtaa alipaineletkut.
Pierburg E2E toisio kurkku ei aukea
Valvoja: ffp jäsenet
Omassa Golffissa oli sama ongelma. Tässä vähän korjausohjeita:
Alipainesäätimen testaus:
- Testausta ei voi tehdä paikallaan, koska tyhjäkäyntikuormituksella ei synny riittävää alipainetta. Testaus tulee tehdä ajon aikana.
- Irrota kakkoskurkuun alipainesäädin kaasarista ja kytke se niin pitkällä alipaineletkulla kiinni, että saat alipainesäätimen autoon sisälle ajon aikaista tarkistusta varten. Varo ettei letku litisty konepellin väliin.
- Käy testilenkillä ja kiihdytä autoa kakkos tai kolmosvaihteella siten että kierrokset nousee ainakin n. 5000 saakka. Alipainesäätimen männän pitäisi vetäytyä jossain 3500 kierroksen jälkeen. Männän pitäisi pysyä sisällä niin kauan kunnes koneen kuormitus laskee.
- Samalla voi perstuntumalla arvioida tuntuuko suorituskyvyssä eroa kun kakkoskurkku on varmuudella pois pelistä.
Korjaus:
- Vaihda alipaineletku uuteen
- Öljyä kakkoskurkun kaasuläpän ja vivuston nivelet
- Jos alipainesäädin on ehjä mutta alipaine ei ole riittävä, niin tarkasta kaasarin kiinnitys ja vaihda tarvittaessa kaasarin kumilaippa. Omassa autossani tämä auttoi. Kannattaa huomioida, että kakkoskurkun säädin toimii varsin pienellä alipaineella verrattuna muihin alipainelaitteisiin.
- Jos alipainesäätimen kalvo on rikki, niin hommaa uusi säädin
Alipainesäätimen testaus:
- Testausta ei voi tehdä paikallaan, koska tyhjäkäyntikuormituksella ei synny riittävää alipainetta. Testaus tulee tehdä ajon aikana.
- Irrota kakkoskurkuun alipainesäädin kaasarista ja kytke se niin pitkällä alipaineletkulla kiinni, että saat alipainesäätimen autoon sisälle ajon aikaista tarkistusta varten. Varo ettei letku litisty konepellin väliin.
- Käy testilenkillä ja kiihdytä autoa kakkos tai kolmosvaihteella siten että kierrokset nousee ainakin n. 5000 saakka. Alipainesäätimen männän pitäisi vetäytyä jossain 3500 kierroksen jälkeen. Männän pitäisi pysyä sisällä niin kauan kunnes koneen kuormitus laskee.
- Samalla voi perstuntumalla arvioida tuntuuko suorituskyvyssä eroa kun kakkoskurkku on varmuudella pois pelistä.
Korjaus:
- Vaihda alipaineletku uuteen
- Öljyä kakkoskurkun kaasuläpän ja vivuston nivelet
- Jos alipainesäädin on ehjä mutta alipaine ei ole riittävä, niin tarkasta kaasarin kiinnitys ja vaihda tarvittaessa kaasarin kumilaippa. Omassa autossani tämä auttoi. Kannattaa huomioida, että kakkoskurkun säädin toimii varsin pienellä alipaineella verrattuna muihin alipainelaitteisiin.
- Jos alipainesäätimen kalvo on rikki, niin hommaa uusi säädin
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 82 vierailijaa