Pierburg E2E toisio kurkku ei aukea

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Tomppadee
-
Viestit: 73
Liittynyt: 17.5.2008 21:21

Pierburg E2E toisio kurkku ei aukea

ViestiKirjoittaja Tomppadee » 20.8.2008 13:30

Otsikossa onkin jo mainittu ongelma, alipaine letkut näyttävät (huom. näyttävät) ehjiltä, vivustot tuntuvat ok mutta tuo toisiokurkku ei aukea ja meno on kohtuu nuhaista (kyseessä on siis 1,6l -90 mk2 golffi).

Eli osaisiko joku kertoa mistä lähden vikaa hakemaan kun vkl olisi tarkoitus purkaa kaasutin irti ja tutkailla ja mahdollisesti vaihtaa alipaineletkut.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 20.8.2008 14:47

Ootkos kiihdytyspumpun kalvon kunnon kattonut?

Tomppadee
-
Viestit: 73
Liittynyt: 17.5.2008 21:21

ViestiKirjoittaja Tomppadee » 20.8.2008 16:27

En ole kalvoa tarkistanut, mutta itse kiihdytyspumppu kyllä toimii. testailin tossa eilen niin kyllä se kun kaasua runttaa niin ruuttaa tavaraa kurkkuun.

VW-Tarmo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 14.1.2008 15:14

ViestiKirjoittaja VW-Tarmo » 21.8.2008 8:29

Omassa Golffissa oli sama ongelma. Tässä vähän korjausohjeita:

Alipainesäätimen testaus:
- Testausta ei voi tehdä paikallaan, koska tyhjäkäyntikuormituksella ei synny riittävää alipainetta. Testaus tulee tehdä ajon aikana.
- Irrota kakkoskurkuun alipainesäädin kaasarista ja kytke se niin pitkällä alipaineletkulla kiinni, että saat alipainesäätimen autoon sisälle ajon aikaista tarkistusta varten. Varo ettei letku litisty konepellin väliin.
- Käy testilenkillä ja kiihdytä autoa kakkos tai kolmosvaihteella siten että kierrokset nousee ainakin n. 5000 saakka. Alipainesäätimen männän pitäisi vetäytyä jossain 3500 kierroksen jälkeen. Männän pitäisi pysyä sisällä niin kauan kunnes koneen kuormitus laskee.
- Samalla voi perstuntumalla arvioida tuntuuko suorituskyvyssä eroa kun kakkoskurkku on varmuudella pois pelistä.

Korjaus:
- Vaihda alipaineletku uuteen
- Öljyä kakkoskurkun kaasuläpän ja vivuston nivelet
- Jos alipainesäädin on ehjä mutta alipaine ei ole riittävä, niin tarkasta kaasarin kiinnitys ja vaihda tarvittaessa kaasarin kumilaippa. Omassa autossani tämä auttoi. Kannattaa huomioida, että kakkoskurkun säädin toimii varsin pienellä alipaineella verrattuna muihin alipainelaitteisiin.
- Jos alipainesäätimen kalvo on rikki, niin hommaa uusi säädin


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa