felician kipinä hukassa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Sukkula
-
Viestit: 14
Liittynyt: 25.9.2007 3:29

felician kipinä hukassa

ViestiKirjoittaja Sukkula » 12.8.2008 18:34

Kyseessä -96 ja 1.3 kone.
Yks aamu ku sammutin auton parkkipaikalle ei se enää minuutin päästä käynnistyny, mutta moottori kävi sen aikaa ku starttia pyöritti. No seuraavana päivänä sitä sitte kaverin kans hinaa ja sehä lähti heti käyntiin.

En siinä sitte heti alakanu mitään vikaa ehtimään ku toimi päivän kaks ongelmitta kunnes teki taas saman. No hain auton taas seuraavana päivänä pois. Tulo matkalla auto kuitenki sammu juuri ennen pihaa. Enää ei anna mitään elonmerkkä vaikka starttia pyörittää ja kipinää ei tule tulppiin.

Oisko ideoita mistä vikaa kannattasi lähteä hakemaan? Entä onko tämän ikäsessä feliciassa jo sen verta teknologiaa että sais virhekoodit ulos.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 13.8.2008 8:10

Kaverin -98 1.3:sta saa ainaki lukastua. OBD pistoke on siinä ainakin apparin jalkotilassa.

Sukkula
-
Viestit: 14
Liittynyt: 25.9.2007 3:29

ViestiKirjoittaja Sukkula » 18.8.2008 18:28

Vika taitaa olla puolassa, mutta kumpi motonetin puolista passaa tuohon?

Felicia puola+moduli jos moduli neljällä ruuvilla puolaan. 10-1143
Felicia pelkkä puola jos moduli kahdella ruuvilla puolaan. 10-1093

Tuo vanha puola menee runkoon kiinni 2 pultilla, mutta ei tuossa muuten mitään ruuvattavaa oo, kaikki isketty kasaan pop-niiteillä.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 18.8.2008 18:34

Virtalukonpohja?

Sukkula
-
Viestit: 14
Liittynyt: 25.9.2007 3:29

ViestiKirjoittaja Sukkula » 18.8.2008 18:39

En oo kyllä sitä testannu. Mikä olis paras konsti lähtiä selevittämään sitä?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 18.8.2008 19:50

Joku sopiva johto mikä ylettyy akun plussalta startin plussalle, sit virrat päälle, auto vapaalle ja sit piuhat kiinni ja jos lähtee käyntii ni vika on virtalukonpohjassa.

Sukkula
-
Viestit: 14
Liittynyt: 25.9.2007 3:29

ViestiKirjoittaja Sukkula » 18.8.2008 20:32

testaampa sitä huomenna

Sukkula
-
Viestit: 14
Liittynyt: 25.9.2007 3:29

ViestiKirjoittaja Sukkula » 19.8.2008 19:36

Eipä tuo auttanut, vieläkään kipinää...

Mittailin lisää joutessani yleismittarilla. Puolalta tulee vielä 11v jännite virranjakajaan, kun virta on päällä. Tuntuu aika matalalta virralta, mutta viisaammat saa selittää onko se oikein.

Suurin mietitys kuitenki kohdistui pyörijään, jossa huomasin, että keskikohdan (eli siihen johon puolalta tuleva johto osuu) ja ulomman reunan välillä ei oo yhteyttä. Eikös siinä luonnollisesti pitäis olla?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 19.8.2008 19:38

Suurin mietitys kuitenki kohdistui pyörijään, jossa huomasin, että keskikohdan (eli siihen johon puolalta tuleva johto osuu) ja ulomman reunan välillä ei oo yhteyttä. Eikös siinä luonnollisesti pitäis olla?


Pyörijän pitäisi olla about tuon näköinen :
Kuva

Mittaa yleismittarin vastusalueella että keskikohta ja reuna on yhdessä.

Sukkula
-
Viestit: 14
Liittynyt: 25.9.2007 3:29

ViestiKirjoittaja Sukkula » 19.8.2008 19:59

Sehän on kutakuinkin samanmoinen.

Yhteyttä keskustan ja reunan välillä ei oo, edes suurimmalla oomi alueella. Eli kyllä se vika taitaa ainakin tuossa olla. Pitänee laittaa tilaukseen.

Sukkula
-
Viestit: 14
Liittynyt: 25.9.2007 3:29

ViestiKirjoittaja Sukkula » 22.8.2008 17:54

Heipä taas!

Ei vieläkään kipinää :(

Otin tuossa taannoin virranjakajan kokonaan irti. Onko siinä mitään muuta teknologiaa ku tuo pyörijän pyörittäminen. Että voiko esim 180 astetta väärin päin aiheuttaa kipinättömyyden.

Kun virran laittaa päälle puolalta tulee se 12v. Voiko tästä päätellä että ite puola on kunnossa? Entäs mites sen modulin toimivuutta (joka on puolan yhteydessä) voi testata?

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 22.8.2008 21:07

Mitäs se sytkänvahvistin maksaa sokotaan? Moneen muuhun pikkuautoon sen saa noin 20-30€:llä, ja veikkaan vian olevan siinä. Semmonen pikkunen loota, varmaan just tää "moduli" josta puhut.

Jos yleismittari kerran löytyy, niin mittaappa vastus puolan napojen 1 ja 15 väliltä. Pitäs näyttää jotain ~6-9ohm jos puola on kunnossa.

Sukkula
-
Viestit: 14
Liittynyt: 25.9.2007 3:29

ViestiKirjoittaja Sukkula » 24.8.2008 20:40

motonetissä noita näyttää olevan sekä 2 hintasia. Ja myös puolan suhteen 2 vaihtoehtoa.

Tää nykynen hässäkkä taitaa olla alkuperäinen ja popniiteillä kasattu eli ei saa tuota sytkänvahvistinta irti muutako poraamalla.

En tarkalleen tajunnu mitä tarkotit tuolla "napojen 1 ja 15 väliltä", mutta tuosta sytkänvahvistimen liittimistä mitattuna näyttää vastus olevan n 8k ohmia. Tarkotitko nimen omnaan kilo oomeja vaiko ihan oomeja?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 24.8.2008 21:39

Puolan ensiöpuolella vastus on ohmien luokkaa ja toisiopuolella kilo-ohmien luokkaa.
Eli puolan pikkunavoista mitattuna vastusta tulisi olla 5 - 10 ohmia

Sukkula
-
Viestit: 14
Liittynyt: 25.9.2007 3:29

ViestiKirjoittaja Sukkula » 25.8.2008 12:56

Näyttääpi olevan noin 1ohmin luokkaa.

Sukkula
-
Viestit: 14
Liittynyt: 25.9.2007 3:29

ViestiKirjoittaja Sukkula » 25.8.2008 20:53

Biltemassa näyttäs olevan bossin sytkänvahvistimia kohtuullisen edulliseen hintaan. Skodaan ei ainakaan mainita olevan, mutta käykö mikään näistä tuohon http://www.biltema.fi/osteri/data/taulukot/sytohja.pdf ?

Sukkula
-
Viestit: 14
Liittynyt: 25.9.2007 3:29

ViestiKirjoittaja Sukkula » 29.8.2008 15:42

Ostin uuden puola+moduli hässäkän ja vika korjaantu


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 87 vierailijaa