Golf 2.0 ja ongelmia moottorissa(lambdat vaihdettu) TOIMII

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

golf20
-
Viestit: 75
Liittynyt: 21.3.2006 22:43

Golf 2.0 ja ongelmia moottorissa(lambdat vaihdettu) TOIMII

ViestiKirjoittaja golf20 » 18.8.2008 13:55

Eli pidemmän aikaa jo tuntunut kone tehottomalta, ja nyt viikko sitten alkoi pätkiä 4000rpm jälkeen ja autoon vaihdettiin uusi ilmamäärämittari, ennen vaihtoa kone antoi seuraavat vikakoodit. Mittarin vaihdon jälkeen ei vaikutusta suorituskykyyn, ja häiriövalo syttyi uudestaan

HETKELLISET :

412C Palamiskatkoksia
412D -**- sylinteri 1
412C Palamiskatkoksia
412E -**- sylinteri 2

Pysyvät :

4480 Mutiplikatiivinen seoksenkorjaus 1 - seos liian laiha
40AC Polttonestejärjestelmä ryhmä 1 - seos liian rikas

Selviääkö noista vika ? Pysyvät kait kiinni rikkinäisestä lambdasta ?
Mutta mikä noihin hetkellisiin ? Tulpanjohdot ? Tulpat vaihdettu 20tkm sitten.

Moottorina 2.0 AQY

EDIT : Nyt on vaihdettu lambdat ja seos viat hävisivät mutta eipä kone vieläkään toimi, reagoi kaasuun tosi laiskasti, 3500 alkaa hyytymään ja 4100 kohdalla pätkii sytytys, jos pitää kaasua pohjassa niin kierrokset nousee 4600 ja ainakin 2 pyttyä putoo pelistä.
Sen jälkeen alkaa moottorin häiriövalo vilkkua hetken aikaa ja sitte taas jatkaa palamistaan.
PS. Älkää ihmetelkö jos kohta kouvolassa näkyy palanut iv golffi.

No nyt toimii, kattiin käytettiin puhdistusaineena rautakankea..
Viimeksi muokannut golf20, 19.9.2008 17:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

golf20
-
Viestit: 75
Liittynyt: 21.3.2006 22:43

ViestiKirjoittaja golf20 » 28.8.2008 17:16

UPittu editin takia

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 28.8.2008 18:37

Sytytyspuolasta tai tulpanjohdoista lähtisin vikaa hakemaan.. Tietysti saattaa olla myös bensapuolella tuo ongelma.

Lambda-anturit olet ainakin vaihtanut todennäköisesti turhaan, niihin liittyvät vikakoodit kertovat vain lambda-antureiden toteamasta seoksenmuodostus/sytytysviasta moottorissa

golf20
-
Viestit: 75
Liittynyt: 21.3.2006 22:43

ViestiKirjoittaja golf20 » 16.9.2008 18:47

WTTU, nyt on vaihdettu tulpat, tulpanjohdot ja puola ja sama vika vaan pysyy, tosin nyt auton käynnistyessä moottorihäiriövalo vilkkuu ennenkuin jää palamaan..

Jos lyö kaasun pohjaan vapaalla esim. niin kierrokset nousee 4500 mistä alkaa pikkuhiljaa laskemaan ja jää tonne 3500-3800 hujakoille...

Alkaa jo palamaan hermot. Mistä sitä nyt sitten bensapuolelta alkaisi vikaa selvittämään..

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 16.9.2008 19:44

Suodatin ja pumppu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa