Moottorin kilkatus kytkin ylhäällä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

gtigolffi
-
Viestit: 10
Liittynyt: 13.8.2008 19:21

Moottorin kilkatus kytkin ylhäällä?

ViestiKirjoittaja gtigolffi » 13.8.2008 19:29

Auto on golf gti 16 v (pl) vuosimallia -88. Ongelma on että kone alkaa kilkattamaan vauhtipyörän läheisyydessä kun tyhjäkäynnillä nostaa kytkimen ylös.

Koneelle on juuri tehty kansiremontti ja aikaisemmin jäi veto päälle, kun kytkimen laittoi pohjaan. Kiristin kytkinvaijeria hieman, jolloin ongelma katosi. En ole varma kuuluiko kilkatusta ennen vaijerin kiristystä...

ps. Käsittääkseni autossa pitäisi olla 020 vaihteisto automaattisesti säätyvällä kytkinvaijerilla, mutta jotain tuo vaijerin pyöritys näytti kuitenkin tekevän?

Vinkkejä ongelman ratkaisuun?

edit. niin kilkatus kuuluu vain tyhjäkäynnillä n. 1000 rpm, jos kierrokset korkeammalla ei kilkatusta tunnu olevan

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 13.8.2008 22:28

Kytkin painettunako ei kuulu mitään?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 13.8.2008 22:38

Mikäli ei niin syytä olis varmaan lootaa rueta vilkuilemaan..

gtigolffi
-
Viestit: 10
Liittynyt: 13.8.2008 19:21

ViestiKirjoittaja gtigolffi » 13.8.2008 22:47

Juu kytkin painettuna ei kuulu mitään.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 14.8.2008 9:12

Laatikon laakerit luultavasti tattis. Kun polokaset kykimen pohjaan pääakseli pysähtyy-->loota hiljenee. Ei kannata välttämättä käydä korjaamaan, ellei se nyt ihan mahdottomasti metelöi. Ajomatkaa voi olla jäljellä vielä vaikka 100000Km.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 14.8.2008 9:39

Öölit lootasta vaihtoon niin tiiä vaikka hiljenee, riippuu kauanko se on kilikattanu.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 14.8.2008 9:53

miten painelaakeri kertoo olevansa loppu? oliko just toisinpäin?

itsellä hiljeni auto kummasti ku vaihdoin laatikon :) oli vissiin edellisestä loovasta laakerit loppu. piti kyllä kauheaa ääntä ku yritti kiihyttää mahottoman tehokkaalla 1.3.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 14.8.2008 11:15

Ystävättären 1.3i "luistonestossa" on tuota samaa vikaa että loota rallattaa kun kytkintä ei paina ja hiljenee kun painaa. Onkohan tuo yleisempää noissa pikkulohkon vaihdelaatikoissa?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 14.8.2008 11:53

itsellä näytti alkuperäinen mittari 430tkm silloin ku vaihoin ja nyt alkaa olla sen jälkeen yli 30tkm lisää tullu.. en sit tiedä onko ennen tehty mitään laatikolle..

napero
-
Viestit: 6
Liittynyt: 8.8.2008 23:40

ViestiKirjoittaja napero » 14.8.2008 12:16

Melkein löisin vetoa painelaakerille. . Ainakin sen tarkastuksesta / vaihdosta kannattaa lähteä liikenteeseen. .

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 14.8.2008 13:06

Minä taas löisin vetoa siitä, että aina joku ehdottaa painelaakeria näihin kytkin ylhäällä ääniin.

Painelaakeri ei pyöri, kun kytkintä ei paineta.

Jos ääni kuuluu selvästi vauftipyörän kohdilta vois "paininlevyssä" olla jotain hämärää.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 14.8.2008 13:32

^
Minä taas löisin vetoa siitä, että aina joku ehdottaa painelaakeria näihin kytkin ylhäällä ääniin.

Painelaakeri ei pyöri, kun kytkintä ei paineta.


Äläs sano kuule, ihmeellisiä asioita tapahtuu

En ole varma kuuluiko kilkatusta ennen vaijerin kiristystä...


Tokihan se voi olla että jumii vaan akselissa ja.. Tai sitte se "pidinjousi" poikki haarukasta ja helisee?

Tai sitte ei. Otsikossahan lukee että kilkatus Moottorista:)

gtigolffi
-
Viestit: 10
Liittynyt: 13.8.2008 19:21

ViestiKirjoittaja gtigolffi » 14.8.2008 15:44

Autollahan on mittarissa 130 tkm eli ei vielä ihan hirveästi. Voiko noilla kilometreillä sulkea joitakin vikoja pois? Toisaalta alkaahan tolla jo ikä painamaan...:). Taitaa mennä talvihommiksi jos laatikkoa joutuu irrottelemaan. Kiitos kuitenkin kaikille vinkeistä.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 14.8.2008 16:25

Heh, jos kakkakopan mittarissa on 130 tkm eikä siitä ole TODELLA luotettavaa todistetta niin todellinen lukema on silloin varmaan lähempänä 500t.. Kun mittarilukema ja ajokilometrit on kaksi eri asiaa :)

Koita ensimmäisenä nyt vaihtaa ne öljyt lootaan (Mobil VS200 n.2ltr), vaikka oliskin nuin vähän ajettu mutta silti 20-vuotiaat liemet ei paljon voitelua tarjoa.

gtigolffi
-
Viestit: 10
Liittynyt: 13.8.2008 19:21

ViestiKirjoittaja gtigolffi » 14.8.2008 20:45

Pakko kommentoida...mutta riittävät todisteet mittarilukemasta on.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 15.8.2008 15:16

^Isovanhemmilta peritty?
Kytkin valmis:)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa