Mk2 Golf huono käynnistyvyys lämpimänä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

VW-Tarmo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 14.1.2008 15:14

Mk2 Golf huono käynnistyvyys lämpimänä

ViestiKirjoittaja VW-Tarmo » 13.8.2008 7:29

Ongelmana on huono käynnistyvyys koneen ollessa lämmin. Kylmänä auto lähtee käyntiin joka kerta ilman ongelmia, mutta lämpimänä joutuu välillä starttaamaan pitkän aikaa.

Kaasarin (2E2) säädöt pitäisi olla kohdallaan edellisen päästömittauksen jäljiltä. Kumilaippa on vaihdettu, samoin kaikki alipaineletkut. Muutama vuosi sitten on asennettu korjaussarja jossa tuli uudet tiivisteet, suuttimet yms. Tyhjäkäynti on muuten normaali n. 800-900 rpm, mutta hetken aikaa sen jälkeen kun lämpimän koneen on saanut käyntiin, niin tyhjäkäyti pyörii jossain 400-700 välillä. Pienen ajon jälkeen tyhjäkäynti palautuu jälleen normaaliksi.

Osaisiko joku kertoa mistä päin vikaa kannattaa lähteä hakemaan. Lisäksi kiinnostaisi tietää onko Oulussa päin vielä sellaista korjaamoa joka oikeasti ymmärtää 2E2 tekniikan päälle

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 13.8.2008 8:05

Anteeksi joutava kommentti, mutta käsittääkseni lähin 2E2-tekniikan päälle ymmärtävä korjaamo löytyy täältä. :)

Itse ongelmanhan (huono käynnistyvyys lämpimänä) voisi aiheuttaa bensiinin höyrystyminen. Käykös kone miten kuumana?

VW-Tarmo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 14.1.2008 15:14

ViestiKirjoittaja VW-Tarmo » 13.8.2008 8:27

Koneen lämpötila on normaali, eli lämpömittarin neula näyttää suoraan ylöspäin.

PS. Ehdottamasi korjauspaja lienee sen verran kaukana että tulee halvemmaksi tilata VW:ltä uusi Pierburkki.

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 13.8.2008 8:31

Sytytyspuolta epäilisin. Itsellä käynnistyi lämpöisenä huonosti ja kansirempan yhteydessä vaihdoin tulpat, johdot, kannen, katkojankärjet, pyörijän ja puolanjohdon. Lisäksi virranjakajan akselin laakeri sorvattiin uusiksi, koska välys oli niin suuri, ettei esim. katkojankärkien välistä ollut tietoa kuinka suuri ja milloin.

Lisäksi sytytys kannattaa tarkistaa lampulla. Itse en tosin ole tarkistanut vielä, koska tuntuu että kohdalla on.

Nyt lähtee kuin palmun alta :)

VW-Tarmo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 14.1.2008 15:14

ViestiKirjoittaja VW-Tarmo » 13.8.2008 8:44

Sytytyspuolelta on uusittu tulpat ja virranjakajan kansi + pyörijä. Ajoitus on myös tarkastettu lampulla. Sytytys on elektroninen, joten vika saattaisi olla tulpan johdoissa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 13.8.2008 9:23

Samaa vikaa oli omassa vastaavassa silloin tällöin, taisi johtua muistaakseni sytytyksen ajoituksesta kun jostain syystä lampulla säädettynä ei kulkenu yhtään mihinkään, korvakuulolla sitten kohalleen ja taisi silloin lähteä aina avainta näyttämällä, myös kuumana.

Tulpanjohdoissa voi myös olla vikaa, ei ole yllätys kun nuo on perkeleen ranttuja nuista johoista.

VW-Tarmo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 14.1.2008 15:14

ViestiKirjoittaja VW-Tarmo » 15.8.2008 8:34

Nyt on laitettu uudet Bremin sytytysjohdot ja puolakin on vaihdettu vähemmän käytettyyn. Käynti parani hieman mutta ongelma ei silti kokonaan poistunut.

Vika mahtaa olla sytytyksen ajoituksessa. Vauhtipyörän ajoitusmerkit ovat aika epäselvän näköiset kun ajoituslampulla yrittää tiirata pienestä tarkastusreiästä. Olisikohan jollain selkeää ohjetta ajoitusmerkeistä?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 15.8.2008 8:49

Reikää saa isommaksi kun ottaa sen koko muovipalikan pois siitä lootan päältä, eikä pelkkää korkkia. Vauhtipyörässähän on kaks merkkiä, se lovi yläkuolokohdalle ja sitten 0-merkki muutaman sentin päässä sytytyksen säätöä varten.

Kokeile korvakuulolla säätää sytkää (merkitse jakajan asento ennen säätöjä), vähän työlään puoleista kun pitää välillä käyä testilenkki heittämässä mutta niin ainakin saa kulkupuolen osalta varmasti kohdalleen.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 15.8.2008 11:32

Vauhtipyörässähän on kaks merkkiä, se lovi yläkuolokohdalle ja sitten 0-merkki muutaman sentin päässä sytytyksen säätöä varten.

On sitten just toisin päin.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 15.8.2008 11:37

Jaa niinkös se oliki, no ilmanko aiheutti ensin ihmetystä dieseliin tottuneelle kun 0-merkissä oli ykk bensavehkeessä. Dieselissä siis loven kohdalla ykk.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa