Ongelmana on huono käynnistyvyys koneen ollessa lämmin. Kylmänä auto lähtee käyntiin joka kerta ilman ongelmia, mutta lämpimänä joutuu välillä starttaamaan pitkän aikaa.
Kaasarin (2E2) säädöt pitäisi olla kohdallaan edellisen päästömittauksen jäljiltä. Kumilaippa on vaihdettu, samoin kaikki alipaineletkut. Muutama vuosi sitten on asennettu korjaussarja jossa tuli uudet tiivisteet, suuttimet yms. Tyhjäkäynti on muuten normaali n. 800-900 rpm, mutta hetken aikaa sen jälkeen kun lämpimän koneen on saanut käyntiin, niin tyhjäkäyti pyörii jossain 400-700 välillä. Pienen ajon jälkeen tyhjäkäynti palautuu jälleen normaaliksi.
Osaisiko joku kertoa mistä päin vikaa kannattaa lähteä hakemaan. Lisäksi kiinnostaisi tietää onko Oulussa päin vielä sellaista korjaamoa joka oikeasti ymmärtää 2E2 tekniikan päälle
Mk2 Golf huono käynnistyvyys lämpimänä
Valvoja: ffp jäsenet
Sytytyspuolta epäilisin. Itsellä käynnistyi lämpöisenä huonosti ja kansirempan yhteydessä vaihdoin tulpat, johdot, kannen, katkojankärjet, pyörijän ja puolanjohdon. Lisäksi virranjakajan akselin laakeri sorvattiin uusiksi, koska välys oli niin suuri, ettei esim. katkojankärkien välistä ollut tietoa kuinka suuri ja milloin.
Lisäksi sytytys kannattaa tarkistaa lampulla. Itse en tosin ole tarkistanut vielä, koska tuntuu että kohdalla on.
Nyt lähtee kuin palmun alta :)
Lisäksi sytytys kannattaa tarkistaa lampulla. Itse en tosin ole tarkistanut vielä, koska tuntuu että kohdalla on.
Nyt lähtee kuin palmun alta :)
Samaa vikaa oli omassa vastaavassa silloin tällöin, taisi johtua muistaakseni sytytyksen ajoituksesta kun jostain syystä lampulla säädettynä ei kulkenu yhtään mihinkään, korvakuulolla sitten kohalleen ja taisi silloin lähteä aina avainta näyttämällä, myös kuumana.
Tulpanjohdoissa voi myös olla vikaa, ei ole yllätys kun nuo on perkeleen ranttuja nuista johoista.
Tulpanjohdoissa voi myös olla vikaa, ei ole yllätys kun nuo on perkeleen ranttuja nuista johoista.
Nyt on laitettu uudet Bremin sytytysjohdot ja puolakin on vaihdettu vähemmän käytettyyn. Käynti parani hieman mutta ongelma ei silti kokonaan poistunut.
Vika mahtaa olla sytytyksen ajoituksessa. Vauhtipyörän ajoitusmerkit ovat aika epäselvän näköiset kun ajoituslampulla yrittää tiirata pienestä tarkastusreiästä. Olisikohan jollain selkeää ohjetta ajoitusmerkeistä?
Vika mahtaa olla sytytyksen ajoituksessa. Vauhtipyörän ajoitusmerkit ovat aika epäselvän näköiset kun ajoituslampulla yrittää tiirata pienestä tarkastusreiästä. Olisikohan jollain selkeää ohjetta ajoitusmerkeistä?
Reikää saa isommaksi kun ottaa sen koko muovipalikan pois siitä lootan päältä, eikä pelkkää korkkia. Vauhtipyörässähän on kaks merkkiä, se lovi yläkuolokohdalle ja sitten 0-merkki muutaman sentin päässä sytytyksen säätöä varten.
Kokeile korvakuulolla säätää sytkää (merkitse jakajan asento ennen säätöjä), vähän työlään puoleista kun pitää välillä käyä testilenkki heittämässä mutta niin ainakin saa kulkupuolen osalta varmasti kohdalleen.
Kokeile korvakuulolla säätää sytkää (merkitse jakajan asento ennen säätöjä), vähän työlään puoleista kun pitää välillä käyä testilenkki heittämässä mutta niin ainakin saa kulkupuolen osalta varmasti kohdalleen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 41 vierailijaa