2.8 V6 ja erikoinen kone vika

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jujova
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.8.2008 11:34

2.8 V6 ja erikoinen kone vika

ViestiKirjoittaja jujova » 8.8.2008 11:43

Elikkäs olen kuullut paljon että tuossa koneessa on tätä täryytys/ jurruutus vikaa ilmennyt.
Mutta omani tekee sitä nyt jatkuvasti ja aina n. 2500-3000rpm saakka ja sitten tasaantuu.
Ja tyhjäkäynnillä käy kuin vanha V8 toki ilman niitä muhkeita saundeja...
Löysin ohjeet kuinka tarkistaa onko maffi rikki ja niinhän se oli. Vika ei uuden myötä silti korjaantunut.
Öljyn huohotus letku/muoviputki oli perstunut 3 kohtaa poikki... =\ Korjasin uudella letkulla. Vika ei hävinnyt.

Eli kaipaisin apua pienehköön ongelmaan kiitos!

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 8.8.2008 15:55

Lue ihan ensimmäisenä vikakoodit sieltä.

jujova
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.8.2008 11:34

ViestiKirjoittaja jujova » 8.8.2008 16:50

Eli nähtävästi jossain korjaamolla täytyy käydä ennenku tietää mikä vika...

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 9.8.2008 9:27

Ei välttämättä. Selaa tämä ketju läpi ja katso jos omalla lähialueellasi olisi joku joka lukisi vikakoodit autostasi pullakahvikorvauksella.

jujova
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.8.2008 11:34

ViestiKirjoittaja jujova » 13.8.2008 21:42

Nonii nyt on vikakoodit luettu ja ongelmakin korjaantui ennen sitä.
Eli ei sen kummempaa kuin yksi tulppa oli ihan sellasen mustan kovan möhnän peitossa.
Putsasin sen ja toimii... Ei kun huomenna uusia tulppia hakemaan! =)
Ei näköjään viitsi aloittaa ikinä siitä helpoimmasta ja yksinkertasimmasta viasta...

No sitten vielä ois liuta vikakoodeja ratkottavana:

VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 3B - VW Passat B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4D0 907 551 F
Component: 2.8L V6/5V MOTR HS D03
Coding: 04201
Shop #: WSC 05311
9 Faults Found:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent

01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
26-10 - Output Open - Intermittent

01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
26-10 - Output Open - Intermittent

01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
26-10 - Output Open - Intermittent

01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)
26-10 - Output Open - Intermittent

01253 - Fuel Injector for Cylinder 5 (N83)
26-10 - Output Open - Intermittent

01254 - Fuel Injector for Cylinder 6 (N84)
26-10 - Output Open - Intermittent

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent

01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
26-10 - Output Open - Intermittent

Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 614 111 AM
Component: ABS 5.3 FRONT D20
Coding: 0273004282
Shop #: BB 24548
No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 3B1 907 044 B
Component: CLIMATRONIC S 0.3.2
Coding: 02000
Shop #: WSC 05314
1 Fault Found:
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to B+

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 3B1 919 880
Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V01
Coding: 04162
Shop #: WSC 00000
IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0W0958168
No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 959 799 N
Component: 3C Zentral-SG Komf. 0002
Coding: 04097
Shop #: WSC 00310
3 Faults Found:

00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)
35-00 - -

00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
35-00 - -

End -------------------------------------------------------

Noista nyt mielenkiintosimmat on noi koneesta ilmenneet ihme viat...
Tuo maffi vika on ihme juttu kun juuri viikko sitten vaihdoin sinne uuden maffin...
Muista en kyllä oikein tiedä mitään. Jos jollain ois jotain tiedon murusta jakaa niin kiitokset siitä!

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 13.8.2008 22:21

Nollaa viat ja lue uudestaan?

jujova
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.8.2008 11:34

ViestiKirjoittaja jujova » 14.8.2008 7:35

Meinaatko ettei tule sen jälkeen enää kaikkia noita vikoja?

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 14.8.2008 9:21

Joo, nollaa viat. Kaikki vanhat poistuu... Muistaakseni viat pystyy nollaamaan akunkengän irroituksella? Kertokaa heti jos olen väärässä.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 14.8.2008 10:10

Pitänee käydä vielä nollaamassa noi vikakoodit jujovan luona.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 14.8.2008 11:09

Ai, kaveri olikin Seinäjoella. Jos ootte jossain yleisellä paikalla toimitusta tekemässä niin voisin itsekin liittyä seuraan ihmettelemään. :P

jujova: Onkos tuo sun autosi kenties kesän aikaan seissyt Luomanrannan pihassa? Siinä on ainakin ollut 3B-korinen Variantti jonka persiissä lukee V6 Syncro.

jujova
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.8.2008 11:34

ViestiKirjoittaja jujova » 14.8.2008 16:30

Joo ne vikakoodit vois nyt sit vielä nollata nii näkee tuleeko muutoksia.
Eipä oo tainnu autoni kyllä sielä päin olla... Metalli tumman vihreä väriltään ja 17" advantin vanteet.
Mut katsotaan ens viikkoa kun tästä nyt lähen mökkeilemään vkl:ksi... Ja voit entris tulla ihmettelemään jos haluat. Palaillaan su tai ma.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 14.8.2008 17:16

Tämä meilläpäin ollut oli metallinhohtosininen, eli eri peli on siis kyseessä. Pidä hauska mökkiviikonloppu, minä lähden Turkuun (!) kaikista maailman paikoista.

jujova
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.8.2008 11:34

ViestiKirjoittaja jujova » 19.8.2008 9:32

Nonii back in bidness... Mikäs päivä hautamäelle sopisi tulla uusinta testaukseen? Hain uudet tulpat maanantaina ja laitoin sisään... Ne vanhat oli jotku championin ruikku tulpat. Ei yhtään samanlaiset kuin alkuperäiset. Mut nyt toimii hienosti taas.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 19.8.2008 14:06

Olisiko huomenillalla ? (Keskiviikko) Sama paikka ja klo 18 ?

jujova
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.8.2008 11:34

ViestiKirjoittaja jujova » 19.8.2008 14:33

Jees, sovitaan niin. Ja entris voi laittaa privaan numeronsa nii laittelen ajo-ohjeet.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 19.8.2008 14:49

En pääse huomenna messiin, pitää lähteä seminaariin Hämeenlinnaan. Pahus.

jujova
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.8.2008 11:34

ViestiKirjoittaja jujova » 21.8.2008 15:12

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1838655

Tuola oli jollain sama vika 1.8T versiossa... ja alimmassa viestissä vastaus vikaan. Kuulostaa aika oudolta ettei vika häviä vaikka vikakoodit nollaa.

jujova
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.8.2008 11:34

ViestiKirjoittaja jujova » 18.11.2008 12:06

Nyt ois autodatalla haetut kuvaukset noista vioista...
Jos joku tietää heti mitä tehdä nii replyä vaan kehiin!

http://www.aijaa.com/v.php?i=3106336.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3106367.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3106374.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3106382.jpg


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa