eli ongelma on että kyseinen mittari ei toimi enää kunnolla miten se ennen toimi?! ennen se toimi siten että auton ollessa paikoillaan niin mittari meni edes takaisin keltaselta vihreälle ja moottori jarrutuksissa punaselle ja kiihdytyksissä aina vihreälle eli se toimi kunnolla :) mut nyt se on varmaankin sanonut irti työ sopimuksen? eli kun auton käynnistää niin se on punasella ja kun ajaa pikku hiljaa niin se alkaa nousemaan keltaselle ja sit vihreälle? mut kun tyhjä käynnillä painaa kaasua niin se ei mene heti vihreälle niin kuin aina ennen vaan se pysyy keltasella tai punasella! kiihdyttäessä se kyllä menee yleensä vihreälle joten mun mielestä seokset eivät voi olla päin p*rsettä?
Mikä voi olla vikana? voiko letku olla huonosti kiinni vai mikä? vai pitääkö auto viedä uudestaan penkkiin? Oon kyllä niin tyhmä että muita syitä en keksi? :D
Kiitoksia vastauksista etukäteen!
seos suhde mittari golf 1,8T ?? APUA!
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Niin...siinähän ei ole letkua, vaan ihan johto.
Muuttuuko toiminta kun lambda lämpenee riittävästi, eli alkaa vatkaamaan tyhjäkäynnilläkin? Mites normaalissa pintakaasuajossa, toimiiko silloin oikein, eli vatkaa?
Kun lambda on kylmä, niin tekee juuri noin, eli heti käynnistyksen jälkeen...se on kutakuinkin normaalia... Mutta jos kunnolla lämmettyäänkään ei toimi, niin voisi olla lambdan lämmitys pimeänä, liitin/johtot irti tai sulake palanut. Normiajossa saattaa toimiakin, mutta tyhjäkäynnillä lambda taas tasaantuu.Tsekkaa ekaksi johdot ja sulakkeet sulaketaulusta.
Onkos kulkupuolessa tai kulutuksessa tapahtunut muutosta...jos joo, niin voisi viestiä sitä että lambda on tullut tiensä päähän. Toisaalta, saman sulakkeen takana on N75:nenkin, niin sulakekin vaikuttaa kulkuun :)
Mittarissa en kuitenkaan usko vikaa olevan, kun kuitenkin koko skaala toimii.
Omalla kohdalla n75 hipsaisi vähän oikkaria ja poltti sulakkeen, lambda käyttäytyi juuri noin ja kulku oli hukassa...vikaa etsittiin kissojen ja koirien kanssa :)
Muuttuuko toiminta kun lambda lämpenee riittävästi, eli alkaa vatkaamaan tyhjäkäynnilläkin? Mites normaalissa pintakaasuajossa, toimiiko silloin oikein, eli vatkaa?
Kun lambda on kylmä, niin tekee juuri noin, eli heti käynnistyksen jälkeen...se on kutakuinkin normaalia... Mutta jos kunnolla lämmettyäänkään ei toimi, niin voisi olla lambdan lämmitys pimeänä, liitin/johtot irti tai sulake palanut. Normiajossa saattaa toimiakin, mutta tyhjäkäynnillä lambda taas tasaantuu.Tsekkaa ekaksi johdot ja sulakkeet sulaketaulusta.
Onkos kulkupuolessa tai kulutuksessa tapahtunut muutosta...jos joo, niin voisi viestiä sitä että lambda on tullut tiensä päähän. Toisaalta, saman sulakkeen takana on N75:nenkin, niin sulakekin vaikuttaa kulkuun :)
Mittarissa en kuitenkaan usko vikaa olevan, kun kuitenkin koko skaala toimii.
Omalla kohdalla n75 hipsaisi vähän oikkaria ja poltti sulakkeen, lambda käyttäytyi juuri noin ja kulku oli hukassa...vikaa etsittiin kissojen ja koirien kanssa :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa