Polo 1988

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

HeksaB
-
Viestit: 23
Liittynyt: 16.5.2008 19:17

Polo 1988

ViestiKirjoittaja HeksaB » 29.6.2008 15:01

Laitetaanpas tämä oma reuhkakin tänne ihmeteltäväksi.

http://i145.photobucket.com/albums/r233 ... G_1986.jpg

Elikkä tuollainen 88 poolo tuli perheeseen. "vain" 140000km ajettu kaunokainen.
Hiukkasen oli maalipinta päässyt hapettumaan mutta autoglymillä sai jo ilmeen paljon kirkkaammaksi. Muutaman kerran joutui operaation toistamaan. Muoviosille kans vähän bumbercarea niin kyllä loistaa.
Motonetistä tuli laatikollinen jarruhiluja, suodattimia, tulppaa yms peruskulutusosaa. Toimii, eivät olleet hajalla mutta eipä ne mitään juuri maksaneetkaan ja tietääpä ainakin että missä mennään:)

Autoon on tässä pikkuhiljaa laiteltu kaikkea pientä, köyhänmiehenilmastointi elikkä hierovat nappulapenkinpäälliset

http://i145.photobucket.com/albums/r233 ... G_1983.jpg

Vantehet löytyi foorumilta, kiitosta vaan, hiukan väpättää mutta ei tuolla nyt mitään kesälomareissuja olla tekemässäkään:) Kumit tuli rengasonlinesta 175/50/15 koossa.

http://i145.photobucket.com/albums/r233 ... _A0747.jpg
(edit, niin siis tuossa vanteella vielä jotkut vanhat talvirenkaat)

Kotopuolesta löytyi vintiltä vielä vanhat kattotelineet ja muutama pakollinen tarrakin piti asentaa, tarkkasilmäinen erottaa ne tästä kuvasta :-P :)
http://i145.photobucket.com/albums/r233 ... _A0775.jpg

Otan paremmin kunhan viitsin.:)

TUlossa on JOM:in cupline alusta -60/40 mm , pitäisi olla ensiviikolla perillä. Miten tuo setti on helpoin tällätä paikoilleen? mitä kaikkea tarvii purkaa ja missä järjestyksessä?

Jostain jos vielä pikkuratin löytäis niin alkais olemaan siinä. Kovaa ajoa vaan. No ok jos laittais vähän paremman radion ja kaijuttimet niin voi kake randeliinia kuunnella iha täpöllä:-)
Niin ja kirkkaat vilkut ja merkitön maski ovat myös tienpäällä...

Ja ei, en ota noita muovikaaria pois...:)

urps
-
Viestit: 16
Liittynyt: 12.3.2008 12:15

ViestiKirjoittaja urps » 29.6.2008 16:53

Mistäs löysit penkinpäälliset, olen yrittänyt etsiä mutta mistään ei tunnu löytyvän.

HeksaB
-
Viestit: 23
Liittynyt: 16.5.2008 19:17

ViestiKirjoittaja HeksaB » 29.6.2008 17:08

Eräs hieno impreza kuski oli säästänyt ja penkoi varastosta. Sattui vain älytön munkki:)

HeksaB
-
Viestit: 23
Liittynyt: 16.5.2008 19:17

ViestiKirjoittaja HeksaB » 1.7.2008 21:13

Niin tosiaan sen alustasetin asennukseen tarttis vähän infoa? irtoaisko keltään? :-)

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 2.7.2008 4:11

Itse tein viimeksi suurin piirtein näin:

Etupää:
1. auton ollessa pyörillään, vetarin ja iskarien yläpään mutterit (ne mitkä paljastuvat muovikuppien alta) löysälle
2. etupää pukkien nokkaan, pyörät irti, jarrusatulat irti olka-akseleista
3. raidetangon päät irti iskaritolpista
4. kallistuksenvakaaja irti korista ja tukivarsista
5. iskaritolppa irti pallonivelestä tai vaihtoehtoisesti tukivarren sisäpään irroitus korista
6. iskaritolppa kiinni ruuvipekkiin, jousi kasaan jousipuristimilla
Ja niin edelleen.
Kasataan käänteisessä järjestyksessä.

Multimonimutkaisten takajousien/iskareiden irroitusta tuskin tarvitsee ohjeistaa...(?) Osat irti, uudet tilalle.
Viimeksi muokannut jii_bee, 3.7.2008 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 3.7.2008 13:01

Väpättääkö ne vanteet niillä vanhoilla talvirenkailla, vai ihan uusilla kesärenkailla? Ei ne meinaan mun autossa ainakaan vielä väpättäneet, ainakaan en moista huomannut viimeisenkään niillä vanteilla ajetun reissun aikana. :)

HeksaB
-
Viestit: 23
Liittynyt: 16.5.2008 19:17

ViestiKirjoittaja HeksaB » 3.7.2008 19:49

Joo kyl ne noilla uusilla gummeilla väpäjää ja sano rengasukkoki että ei nää iha passissa oo:)

Mikähä hitto tohon nyt tuli! kävin kaupassa ja toimi ihan normaalisti. Sammutin auton ja sitte hoksasin että margariini unohtu ja lähin sitte takas kauppaan, ei enää syttyny. Starttaa kyllä pirusti mutta ei lähde käyntiin?
Akku on uus, pyörijä on uus, virranjakajankansi on uus, tulpat on vaihdettu eli noissa ei nyt vikaa äkkiseltään pitäs olla?
Kokkeilin tuossa että vaimoke starttasi ja otin puolalta johdon irti ja kokeilin puhtaaseen metalliin sitä niin ei tulli kipunaa.?
Voiko se puola hajota nuin nopeesti? tai siis että poks nyt hajosin?
Onko tuossa kaasarivehkeessä mitään sytytysyksikkööä tjsp mutikkaa joka vois hajota? paikallinen varaosakeskus alko sitä tarjoamaan ensimmäisenä? naapurin metsäkoneasentaja taas esitti tulpanjohtojen vaihtoa...:) Help

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 3.7.2008 23:49

Tarkista releet ja muut kytkennät, sieltä voi löytyä se vika. Voihan se olla puolakin kyllä, mutta epäilen enemmän jotain irronnutta johtoa tai rikkinäistä relettä.

Kyllä minulla oli tarkoitus myydä suorat ja hyvät vanteet, en sitten vissiin tarkistanut riittävän tarkasti niitä ennen myyntiä. Mutta aika halvallahan ne kuitenkin lähti. Pahoittelen kuitenkin, olisin kyllä kertonut, jos olisin tiennyt niissä olevan jotain vikaa. :)

HeksaB
-
Viestit: 23
Liittynyt: 16.5.2008 19:17

ViestiKirjoittaja HeksaB » 4.7.2008 11:53

Mulla nyt on pakko kysyä kun on tuo autosähköpuoli ihan hepreaa että missäkähän nuo releet sitte sijaitsee ja miten ne totean ehjiksi/rikkinäisiksi? onko ne siinä rintapellissä tahi jossaki siellä misä niitä sulakkeita on...?

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 4.7.2008 12:37

Minä tiedän poloista yhtä paljon kuin gynekologi polvivaivoista, mutta epäilisin että siellä ne on missä sulakkeetkin. Ne on niitä numeroituja mötiköitä kooltaan noin 2x2x2cm. :D Mulla meinaan Golffissa autto samaan vaivaan parin releen ja virtalukon pohjan uusiminen.

HeksaB
-
Viestit: 23
Liittynyt: 16.5.2008 19:17

ViestiKirjoittaja HeksaB » 11.7.2008 7:40

Olen tuota alustassarjaa pikkuhiljaa alkanu väkräämään ni semmonen tuli tuossa vastaan että miten tuo iskari saahaan tosta tolpasta irti etupäässä? sehä on tuola sisäsä? joteski tuo "korkki" pitäs saaha kammettua irti mutta tottajumalauta on lujassa:-) vinkkejä otetaan vastaa...
Nii joo, ei käy vieläkään, kaikki on nyt hall anturia vaille vaihdettu:-) senkin pitäis tänään tulla...

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 11.7.2008 8:39

Korkki on kierteillä. Itse laitoin siitä 'korkista' isoon ruuvipenkkiin kiinni ja tolpan päästä väänsin lisävarrella... Tätä ennen hinkkaisin kunnolla mahdolliset ruosteet pois ja reilusti CRC-liotusta.

Edit: Sieltä tulee sitten öljyt ulos kun avaat korkin ja kun vedät osia ulos niin lisää tulee..haisee pahalta ja likaa kivasti kaiken.. Itse jouduin 'virittämään' uuden iskarin alle pienen 'korokkeen' muovirenkaasta, jotta ei helisisi/kolisisi tolpan sisällä.

HeksaB
-
Viestit: 23
Liittynyt: 16.5.2008 19:17

ViestiKirjoittaja HeksaB » 12.7.2008 22:55

No ny aukes ku tarpeeks isot pihet löyty... OIkeen etu kulman jakso töitten jälkee purkaa, muut olis jo laitettu , jospa huomenna saisi kasaan. Sit voisi keskittyä tuohon käyntiin lähtemiseen:-) :-)

"joo ei tää mun auto lähe käynttii mut, noh, asennetaa siihen alustasarja kuites ensi" :-)

virtalukon pohja olis nyt niinko ykkösepäiltynä...

HeksaB
-
Viestit: 23
Liittynyt: 16.5.2008 19:17

ViestiKirjoittaja HeksaB » 18.7.2008 12:32

Taas jotain pientä

Virtalukonpohja vaihdettu ja taas mennään. Tulipahan siinä samalla uusittua melkein kaikki syttöpuolen osat:-)
Vaihdoin etu ja sivuvilkut kirkkaisiin ja otin lampun pesurit poijjes. Vieläku keksis jokku "nätit" tulpat noille rumille reijille.

En tiiä sitte oliko tuo alusta sarja -40/60 vai -60/40 ku keula jäi vielä korkeammalle ku perä, pitää näyttää rällää etujousille niin saisi tuon jonkulaiseen linjaan.

Kuvia tulee kyllä

Heksa

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 19.7.2008 8:24

En tiiä sitte oliko tuo alusta sarja -40/60 vai -60/40 ku keula jäi vielä korkeammalle ku perä, pitää näyttää rällää etujousille niin saisi tuon jonkulaiseen linjaan.

Onko takajousilautanen ylimmässsä asennossa?
Coupessa perä jäi roikkumaan kun Cuplinet tyrkkäsi alle suoraan paketista (sokka taisi olla kolmannessa pykälässä).
Jousilautasen ylimpään pykälään siirtämällä auto jäi sopivan pieneen etunojaan.
otin lampun pesurit poijjes. Vieläku keksis jokku "nätit" tulpat noille rumille reijille.

Esim. uuden tarvikepuskurin hankimalla ongelma hoituu siististi.

HeksaB
-
Viestit: 23
Liittynyt: 16.5.2008 19:17

ViestiKirjoittaja HeksaB » 6.8.2008 11:04

Täytyypä tuota jousihommaa rukata ku on vapaata.
Mites tuota onko tuollaisessa 88 pölössä automaattinen venttiiliensäätö vai onko iha käsipelillä? Alko sellainen rallatus käymään konehuoneesta...

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 1.9.2008 22:17

kymysys kuuluu onko monellako pultilla on venankoppa kiinni? jos on MONELLA niin sit suaapi säädettyä käsi pelillä ja jos taas on parilla tai kolmella niin sit taitaa olla palasäätöisen.. ja jos on monella pultilla kiinni niin harvemmin auttaa se säätö :D:D:D


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa