moikka, kesäkuussa ostamalleni IV Golfille tulee kohta 90 tkm täyteen ja edessä olisi huolto. Ajattelin tekeväni huollon suurimmalta osalta itse. Katselin tuossa konepellin alle ja lähinnä jäi mietityttämään, että miten sytytystulpat vaihdetaan tuohon 2.0-koneeseen?
Tulpissa ei itsessään ole mitään ihmeellistä, mutta tulppiin on mahdoton päästä käsiksi kun siinä moottorin suojamuovin alla on vielä vissiin imusarjamuovihässäkkä estämässä pääsyä tulppiin. Miten ihmeessä se irroitetaan? Vaikutti aika työläältä hommalta...onko sytytystulppien vaihto tehty noin vaikeaksi tässä moottorissa!?
Sytytystulppien vaihto-operaatio Golf IV 2.0?
Valvoja: ffp jäsenet
Ei mulla ainakaan oo vielä tullu vastaan parin kesän aikana VAG-asentajahommissa yhtäkään moottoria missä olis vaadittu sen suurempia purkamisia joten eiköhän tuossakin onnistu imusarjan väleistä kaikkien tulppien vaihto oikeilla työkaluilla eli 3/8" räikällä, sopivanpituisilla jatkovarsilla ja tulppahylsyllä sekä nivelkappaleella.
Ongelmahan tässä 2.0 8v moottorissa on se, että imusarja (vai mikä onkaan) on yhtenäistä muovia eikä sen väleistä pääse käsiksi noihin tulppiin. Ehkä juuri ja juuri oikean ja vasemman puolen tulppiin, mutta keskeltä se muovihässäkkä on yhtenäistä muovia ja pitäisi jotenkin irrottaa. Siitä lähtee jos jonkinmoista letkua ja johtoa ja vaikea sanoa, mistä kaikkialta ja millä tavalla se on kiinni...pitäisi ottaa kuva, niin olisi helpompi selittää :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa