audi 1.8t ihme vika

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

audi 1.8t ihme vika

ViestiKirjoittaja audituning » 30.7.2008 17:03

eli b5 korimallia oleva audi autoon laitettu lastu vapaavirtaussuodatin ja cooleri keulille ongelma seuraavanlainen,

normaali ajossa ei mitään, mutta kun kaasun lykkää pohjaan esim 2-3 vaihteella kierrosten ollessa 1500-2000 auto lähtee huojuen kiiihtymään, ahtopaineet heittelevät 1-0,8 välillä kunnes saavutetaan yli 3500 kierrosta auto rupeaa kiihtymään normisti. paikallaan lähdöstä ykkös vaihteella kaasu pohjassa ei mitään hämminkiä ainoastaan isommilla vaihteilla seuraa tuota huojumista

coolerin kaikki letkuliitokset on kiristetty varmasti täysin pitäväksi kunnon klemmareilla joten vuotoa siltä osin ei ainakaan pitäisi olla,

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 31.7.2008 13:56

Katso vag-com nakutus arvot. 98 bensaa tankissa?

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 31.7.2008 19:00

juu ysikasia olen tankannut viimeiset 1.5 vuotta, juu pitänee tarkistamassa ne arvot

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 31.7.2008 20:56

tarkasta by pass venttiili

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 1.8.2008 15:42

bypass venttiili pitäisi olla kunnossa olen sen rasvannut huoltanut jokin aika sitten,

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 4.8.2008 15:51

voisikohan puolilla olla mitään vaikutusta asiaan katsoin vaan että yksi puola oli vain vaihdettu ja autolla on jo päästelty 165tkm muut kolme puolaa näyttivät orkkiksilta, voiko se vaikuttaa tuohon ahtopaine heittelyihin sitten täyskaasulla mitenkään?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 4.8.2008 16:32

Kyllähän vammanen puola voi jättää kipinän väliin, mutta kai sen huomaisi ajettavuudessa/kuulisi äänestä jos alkaa sillätavalla röpeltää.
Jos pelkästään ahdot seilaa mutta muuten toimii, niin oliskohan joku pieni ohjausletku murtunut tai takkuileva hukkis tai N75

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 4.8.2008 20:30

jos näin tarkemmin vielä kuvailee tuota käyttäytymistä niin ekaksi nykii joskus aika rajustikkin ja sitten alkaa ahdot seilata ja huojuu nuo johdot olen kaikki vaihtanut silikoni letkuihin, ja sellaista huomaa kun vapaalla lykkää nopeasti kaasun pohjaan niin hetikun buuaisi alussa vähän ennenkuin ottaa kunnolla kierroksia eli ei vastaa heti kaasuun,

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 5.8.2008 10:04

Itse kokeilisin vaihtaa tuon (ahtopaineensäätösolenoidin) N75:n.
Maksaa n.80 euroa paikallisella VW dealerilla.

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 5.8.2008 12:01

joo mulla on varastossa toinen solenoidi pitää koittaa tänään vaihtaa jos se vaikuttaa,

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 5.8.2008 14:05

Onko moottorikoodi AEB? Taitaa olla nimittäin jonkun sortin ominaisuus tuo ahtojen seilaaminen. Omassa autossa oli sama ongelma, mutta ei tullut kysyttyä ohjelman tekijältä mielipidettä asiaan.

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 5.8.2008 14:36

joo juurikin tuo aeb on moottorin tyyppi,

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 5.8.2008 16:56

no niin vaihoin ton n75 venttiilin ja vaihdon bypassiin löysimmän jousen paikalla oli toiseksi löysin tällä sain tuon huojunnan aika hyvin loppumaan noin pikaisella testillä, mutta auto vielä nykii entiseen malliin ahtopaine heittelyt ei ole enään kuin 0.1 luokkaa täyskaasulla

NeoX-
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.9.2006 12:39

ViestiKirjoittaja NeoX- » 5.8.2008 20:01

Kannattaa ottaa myös huomioon että se ei ole mikään moottoripyörä tai ferrari :P Ei se jos 1500 kierroksia vaikka 3 vaihteellakin ja isket kaasun pohjaan ei se heti nykäse täysillä liikkeelle jne. Ellei sulla ole +500 heppaa. Taitaa tosin olla "muu" ongelma kun tuo..

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 5.8.2008 20:28

hieman jatkoa aiheesta poikkeamiselle: Useimmiten vakiohiluilla lähtee potkimaan 1500 kiepin kohalla paremmin ku 500heppanen... Tosin omassani ei oo ku vaan reilu 400, että ihan varmaks ei voi lähtee väittämään ku ei oo kokemusta viidensadan vehkeistä ;)

Ja takaisin aiheeseen: ainahan se ahtomittarin neula pikkasen seilaa ku paineita aletaan rajaamaan, monesti se myös takapuolessa tuntuu. Vapaammin virtaavat suotimet, kennot ja muut osien vaihot melkei vaatis kaverikseen pientä viilausta ohjelmaan että sen sais toimimaan optimaalisella tavalla

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 5.8.2008 20:49

joo kyllähän se selvää on että turbo lähtee mukaan vasta tietyillä kierroksilla tuossa se on 3 tuhannen kohdilla mutta tuo ei minun mielestä ole normaalia että nykii ja se nykiminen ei ole ihan mitään pientä, jos esimerkiksi 80 vaudista lähtee 5 vaihteella ohittamaan ja lyö kaasun pohjaan niin auto vaan nykii, joutuu siis ohitus tilanteessa aina lykkäämään pienempää vaihetta silmään ettei kirrokset ole liian alhaiset,

NeoX-
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.9.2006 12:39

ViestiKirjoittaja NeoX- » 23.8.2008 11:48

hieman jatkoa aiheesta poikkeamiselle: Useimmiten vakiohiluilla lähtee potkimaan 1500 kiepin kohalla paremmin ku 500heppanen... Tosin omassani ei oo ku vaan reilu 400, että ihan varmaks ei voi lähtee väittämään ku ei oo kokemusta viidensadan vehkeistä ;)

Oikeestaan tuo on ihan totta, vieläpä kun jossain 1.8t koneessa ainakin oli parhaimmat väännöt jo 1750rpm kohdilla. Enivei..

Kysympä tässä samassa kun en uutta jaksa tehdä, eli auto -97 1.8T AEB passat,
lastu, v.suodin ja keulilla iso cooleri, coolerin asennuksen jälkeen (ehkä? tai kun käännettiin bypass oikeinpäin, edellinen omistaja pitänyt sitä toisinpäin, vikaa ei siis ole ollut aina) kierrokset on ruennu seilaamaan tyhjäkäynnillä ja jos vaikka painaa vähän kaasua, kierrokset laskee ensin normaalisti tyhjäkäynnillä, pysyy siinä n. sekunnin ja sitten käy alle 900 kierroksen ja sitten palaa normaalille tyhjäkäynnille. Myös välillä kun käynnistää niin käynnistyy normaalisti (kierrokset nousee noin... 1500?) ja kun neulan pitäis rueta laskemaan tyhjäkäynnille, niin se nappaakin lisää kierroksia jonnekkin 2200 kierrokseen. Ikään kuin painais kaasua heti käynnistyksestä. Tekee tätä silloin tällöin. Ahtoputkessa vuotoa? Joku anturi? Imusarjalta bypassille menevä alipaineletku vuotaa? Muuten auto toimii ok.

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 23.8.2008 15:34

pitikin tänne päivittää että rupes sitten toimimaan yhtäkkiä enää ei minkäänlaista nykinää ja pukaamista kiitoksia kaikille =)

onko neox sulla ilmastointia siinä vehkeessä?? sitten pistää heittelemään kun pistää kompuraa päälle mutta ei noin rajusti ihan 200-300 kierroksen heittoa maks itsellä, jos imusarjalta bypassille menevä letku vuotaisi niin sillon turbo sakkaa eli ei varmasti ole jos sakkausta ei kuulu, onko millaiset klemmarit sulla tossa cooleri hässäkässä liitos kohdissa?

NeoX-
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.9.2006 12:39

ViestiKirjoittaja NeoX- » 24.8.2008 15:00

Mallia järeet klemmarit, luulis varmasti pitävän. EI oo ilmastointia. Uskosin että kuuluu tohon hommaan kun nyt niin paljon isompi tuo coolerijärjestelmä ni pieni notkahdus vaikuttaa 5x enemmän kun vakiolla pillimehun kokoisella coolerilla. Asiapa selevä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa