Pumppusuutin rikko Race 783

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

Pumppusuutin rikko Race 783

ViestiKirjoittaja rane_69 » 22.7.2008 16:49

Onko kellään hajonnut Bosion Race 783 kärkiä.Mulla kerkes olemaan autossa jonkun aikaa kun kärki halkesi.Osaako kukaan ottaa kantaa syihin mistä voisi johtua.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 24.7.2008 16:22

Setillä vedetty 170tkm. Ei ongelmia tähän asti ja korjauskestoimet alle 0.2.

Oliko kopiot vai varmasti bosion racet? Molempia on nähty.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 25.7.2008 16:44

Niinpä niin enpä osaa sanoa onko kopiot vai mitkä mutta ainakin kuitin mukaan on bosiot.
Pitäisi saada ma takas.Alunperin kun eräs firma asensi ne niin korjaukset tosiaan oli mitä oli.
Meni suuttimet takas ja he totesi että yhden suuttimen esiruiskutus ei toimi, korjattiin maksua vastaan.
Auto on koko ajan käynyt kuin traktori mutta syynä voi myös olla softa vai onko ominaisuus ko. suuttimilla. Jospa herra LTR valaisis, kiitos nam.
Rupeaa vain hieman jurppii kun maksaa siitä että joku tekee hommat mutta tuntuu monikin
asia menevän pieleen.Tuntuu että kun eri töitä tilaa niin toki myyjät silloin tietää vaikka mitä,
mutta kun on murheita niin silloin eipä tiedetä juuri mitään. Toki voin myös kokea näin.
Turbon toimittajalta suoritus oli loistava, oikeasti.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 26.7.2008 8:37

Tuota tuota..

Alussa ilmeni minulla seuraavanlaisia ominaisuuksia:
-Huono kylmäkäynnistys
-Riittävän kylmällä ison coolerin vaihdon jälkeen tukehtui kakkuun vähän niinkuin vetotraktori kun ahdin sakkaa put-put-put..
-Kuumalla koneella pakokaasun haju on silmiinpistävän paha ja kone kuulostaa vanhalle väljälle valmetille.
-Sinivalkoista savua ja paha haju n. 15s käynnistyksestä.

Ohjelman kun korjaa ammattilainen(ei postimyyntilastuhärdelli-insinööri) niin hajut ja muut oikut on tiessään. Ilman pumppusuuttimien ohjauksen(ohjelmoinnin) korjausta ei onnistu.

-Nokka-akselin ajoituksen hienosäätöäkin voi koittaa viilata..

Hyvää:

-Mahtava sitko.Kytkimen voi tyhjäkäynnillä lipsauttaa sivuun ilman että koskee kaasuun, kone vain murahtaa ja raskas 4Motionkin lähtee liikkeelle. Hieno piirre autossa joka dumppasi ennen aina.
-Kulutus vakion alle matka-ajossa, kaupungissakin jos vaan aina malttaa.
-Vetoalue, vakiossa kahdesta tonnista kolmen puolen - neljän tonnin nurkille. Nyt 5000+(kunhan on kunnon öljyt koneessa).

Et ole ainoa jolle on race-kärkien asennuksessa käynyt noin. Tältä palstalta löytyy jo useampi jossa on pariin kertaan tehdyt suuttimen asennukset.
Koska oikeasti, kukaan ei tiedä. Eivätkä edes kehtaa kertoa sitä.
Luulisi olevan helpompi sanoa että testataan, tule kertomaan jos on ongelmia..
Mutta ei. Eurot pois ja mene itiootti muualle marisemaan.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 1.8.2008 18:54

Pitkän ajan jälkeen........
Suuttimet tuli takasin. Yksi kärki oli ollut halki ja toisessa oli ollut pinnoite huonossa jamassa,
mikäli olin oikein ymmärtänyt.Kaksi uusittiin jonka jälkeen oli ollut suuret tuotto erot vrt.
"vanhoihin" 783:iin.Lopulta kaikki neljä kärkeä oli vaihdettu.Tämänkin jälkeen yhden suuttimen
tuotto tyhjäkäynnillä oli mitätön.Lopuksi myös yksi runko vaihdettiin.Kärjet uusittiin takuuna.
Ainoa mistä maksoin oli suutinrunko.Loppupeleissä ko. firma hoiti asian hienosti.
Se mikä kiukutti ,heiltä tiedotus minullepäin oli huonoa.Alunperin sovittiin aikataulut ja
että jos tulee kustannuksia niin ilmoitetaan ensiksi.
Nyt suuttimet reiässä.Säätö neuvoissa kiitos TdiFreakille joutui taas soittamaan häneltä
neuvoa.Auto käy nätimmin kuin koskaan.Ei ole enää traktorimoottoria.
Nyt odotellaan että saadaan turbo suuremmaksi ja softaa muokattua.
17/20 hybridi kun jää pieneksi.Automaatti vaihteistoon selvitellään parannuksia.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 2.8.2008 18:05

No niin.
Takana noin 300 km:ä.Taas on omituinen käynti.Moottori värisee alakierroksilla ja hieman
alle kahden tonnin ravistaa kunnolla.Täytyy huomenna ihmetellä lisää.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 5.8.2008 15:10

Vagilla ihmettelyä:
Suuttimien korjausarvot ihan miten sattuu. 1 syl -3.01 asteikko loppuu kesken
2 syl .68
3 syl .12
4 syl 2.55

Suutin testeri penkissä keskenään oli hyvät tuotto arvot.
Autossa päin puuta.Ykkösen suutinrunko on eri numerolla kuin muut eli vaihtoon menee.
Ilmeisesti boksi ohjaa jollain tapaa sivuun säätöä kun on eri numeroinen runko.
Rungoissa on eroja?
Tyhjäkäynniltä kahteen tonniin käy kuin tulppavikainen ja sen jälkeen herää.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 5.8.2008 16:20

Kylläpä vastustaa.
Kukahan oikeasti tietäisi onko rungoissa eroja? Mulla on sellainen käsitys että kaikki 8V PD rungot on samoja olipa kone tai auto mikä tahansa. Onhan tuo 4. suuttimenkin korjausarvo melkein tapissa, että jotain muuta taitaa olla vialla.

Kai sun täytyy soittaa Kajaaniin Rangaspalvelu Karjalaiselle ja kysyä voivatko auttaa. Siksi aikaa toiset suuttimet kiinni, mulla ainakin yksi ASZ-setti löytyy. Samalla näkee onko auto muuten ok.

Ohjelman teettäisin mahdollisimman pian Karalalla, ei missään muualla. Eli varaa sieltä heti aika että pääset vielä ennen lumia ;).

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 5.8.2008 16:45

Niin tossa oli juttua tekijän kanssa että ykkonen olis paljon pielessä ja nelonen yrittää tasapainottaa käyntiä. Toinen mistä oli puhetta että automaatin vetolevyn+turbiinin
massa olis paljon pienempi kuin kovan laatikon rojujen niin pienet suutin erot vaikuttais
korjaukseen enemmän(Tosi selkeesti selitetty;) .
Näiden suutinten tuotto oli paljon isompi mitä vanhojen 783:n.

Mittapenkissä : 250 rpm , 400 rpm , 600rpm , 850rpm / 4000mikrosekuntia/ 200 iskua

1 syl 11 , 25 , 42 , 55
2 syl 11 , 25 , 43 , 55
3 syl 10 , 25 , 42 , 55
4 syl 12 , 26 , 44 , 56

En tiedä mitä yksikköä ovat yllä olevat määrät.
Suuttimien sylinterin numerot ei pidä paikkaansa koska olin toimittanut irtosuuttimet
omilla merkinnöillä joita ei tod näköisesti ole huomattu.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 5.8.2008 18:27

Mulla teki viallinen pumppusuutinten johtosarja tuota. Maksoi n.110euroa marmorilta.

Satunnaista katkoa ihan vastaavat oireet.

Nelonen jää sulla perään muista ja siksi näyttää + täydet.

Oletko säätänyt varmasti keinut oikein ja nokka on ehjä?

Kyllä ne rungot on olleet samoja ainakin mitä itse olen käsitellyt. Impedanssissa on ollut eroa vanhanmallin pd130/150 ja pd100/105.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 5.8.2008 20:27

Nokka silmämääräisesti ok
Kaksi kertaa säädöt läpi käyty heittokellolla.
Eli nokka ylös ja suutin alas, kuusiokolosäätö kiinni ja siit auki 225 astetta + lukkomutteri kiinni

Vai antaako ykkönen liikaa ja nelonen yrittää paikata kun vagin arvot oli ykkösellä -3.10
johon loppuu asteikko.
Suuttimen vastusarvoista en tiedä mutta näyttää että tämä uusi sekoittaa pakan.
Valmistus päivät stemmas vanhojen mutta se ei varmaankaan paljoa kerro.

Sen kokelin että jos keinun säädössä olisi vikaa niin korjausarvo on kuitenkin sama.TS
se ei ole nokan säätöihin niin kriittinen.Eli tuoton määrä on kuitenkin riittävä mekaanisesti.
Nokan / suuttimen välillä.Vaikuttaa että olisi tuoton määrässä suutinkohtaisia eroja


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa