1.6 CL-88 ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

FIN-146
-
Viestit: 54
Liittynyt: 7.7.2006 11:34

1.6 CL-88 ongelma

ViestiKirjoittaja FIN-146 » 1.8.2008 18:11

Noniin,eli tuossa ajellessa ihan normaalisti rupesi akun punainen valomerkki palaa,ja vähän sen jälkeen heitti veden lämmöt 3/4 maksimista,ja parin minuutin päästä kuului POKS! ja tuli savua ja höyryä sisätilaan.Menin ulos autosta,konehuoneesta ei tullut yhtään savua ja näyttää täysin hyväkuntoiselta,mutta laturin hihna katki(siitä varmaan merkkivalo)ja luultavasti vesipumppu poissa pelistä(varmaan siitä lämmöt nousi).Eli tietääkö joku mitä on oikeasti tapahtunut ja mitä toimenpiteitä pitäisi nyt tehdä.

Kiitos avusta etukäteen!!

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 1.8.2008 18:57

Laturin remmi katki, joko vanhuuttaan tai vesipumppu tuli tiensä päähän. Ajoit menemään ilman vesipumppua jolloin lämmöt nousi ja hajotti lämppärin kennon jos kerran sisälle puski höyryt. Ei siis mitään vakavaa, perus mk2 jippoja vaan :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.8.2008 19:10

miksi se lämpö sen kennon poksauttas?

FIN-146
-
Viestit: 54
Liittynyt: 7.7.2006 11:34

ViestiKirjoittaja FIN-146 » 1.8.2008 19:11

Kiitti!
En teidä mitä tekisin ilman tätä foorumia : D,on varmaan pelastanut miehen jokaisen auto-oneglman ^^.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 1.8.2008 19:12

ei se lämpö vaan paine.. eli moottori lämmittää nestettä. paisarinkorkki rikki. lämpötila nostaa painetta jolloin heikoin lenkki pettää.

edit: voiskohan olla termarivika kyseessä?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.8.2008 19:20

Eikös korkissa ole joku venttiili? Luulis (l)aukeavan ennen kennoa.

Kiitti!
En teidä mitä tekisin ilman tätä foorumia : D,on varmaan pelastanut miehen jokaisen auto-oneglman ^^.


En vielä naureskelis ku joudut sen kennon vaihtaa vielä...

FIN-146
-
Viestit: 54
Liittynyt: 7.7.2006 11:34

ViestiKirjoittaja FIN-146 » 1.8.2008 19:21

onko pahakin homma?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 1.8.2008 19:25

on mutta jos se on jumissa...

no ei se loppu peleissä oo pahakaan rasti golffissa.. joutuu purkaan keskikonsolin ja ne lokerot kojelaudan alta. oma hommansa siinä on.

FIN-146
-
Viestit: 54
Liittynyt: 7.7.2006 11:34

ViestiKirjoittaja FIN-146 » 1.8.2008 19:27

Justhan mä sen kojelaudan kiinnitin ; O.No,mulla on tää Mk2 alfamerin kirja kädessä ja sen mukaan pitäs sitten toimia.Toivotaan että vika löytyy sieltä.Ja mistä sen kennon voi ostaa?Biltemasta: O?Tai pitääkö lainkaan uusia?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 1.8.2008 19:29

mätänetti, slamit(vissiin), marmoritiski ja vaikka mistä muualtaki. varaosaliikkeet yleensä. suosittelen kuparista. kalliimpi mutta puhaltaa lämpimempää kyllä.

ei tarvi kojelautaa käyttää pois että sen saa vaihettua.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 1.8.2008 19:32

Hajoaahan ne kennojen muovipäädyt aikanaan kaikista, vaikkei lämmöt ikinä korkealla käviskään :)

Uus nyt tietysti sinne. Jotain 40e maksaa. Kiskaset keskikonsolia ja muita roipeleita pois tieltä, tai voit kattoa sinne lattiamaton alle olisko siellä tai maton päällä merkkejä vuotaneesta jäähdytysnesteestä.

Kannattaa se vesipumppu varmistaa että pyöriikö kunnolla ilman ylimääräsiä ääniä, onko väljää tms.

Ei ne jarski paljon termarit auta jos autolla ajetaan ilman vesipumppua ;)

FIN-146
-
Viestit: 54
Liittynyt: 7.7.2006 11:34

ViestiKirjoittaja FIN-146 » 1.8.2008 19:33

Selvä.Mielestäni tuli yllättävänkin hyvin kuumaa ilmaa lja nopeasti lämppäristä,toimi ainakin hyvin ennen..ja kiitos taas kaikista neuvoista!

Eihän tuolla nyt pysty ajelee vaikka laturin hihna ois paikallaan?

Nesteet kai ihan hukassa?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 1.8.2008 19:33

no tiedän kyllä sen mutta jos termari on juminu kiinni niin eipä se pääse jäähdyttään konetta kunnolla.

ja olikohan 90€ kuparinen kenno

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 1.8.2008 19:37

Jos ei koko konetta halua tuhota, mutta autolla pitää silti ajaa niin varmista ensin se vesipumppu ettei siinä ole mitään vikaa, laita uus remmi, ja ota tulipellistä ne kumpikin kennon letku irti ja yhdistä ne esim. sopivalla kupariputkella ja päälle klemmarit. Sitten tietysti nestettä lisää. Näin kesäaikana pärjäilee ilman kennoakin, jonkunaikaa..

FIN-146
-
Viestit: 54
Liittynyt: 7.7.2006 11:34

ViestiKirjoittaja FIN-146 » 1.8.2008 19:38

Taitaa olla parempi hinata kotiin..
Sitten kennon vaihdon jälkeen tarkastaa lämpötilan kun se termari voi kerran olla jumissa.
On muutenkin vilkkunut aina välillä tuo lämpötilan merkkivalo.

Sen bara..työhanskat päälle

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.8.2008 19:39

^^^sehän katiskan arvo tuplaantuu ku tuommosen sinne pukkaa. =)
Eihän tuolla nyt pysty ajelee vaikka laturin hihna ois paikallaan?

No jos nestettä jaksat olla kokoajan lisäämässä niin anna mennä. Kabiinissa vaan voi olla kosteata. =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa