Seat leon avaimen koodaus
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 9.7.2008 18:05
Seat leon avaimen koodaus
tilasin laakkoselta uuden avaimen seattiin. laakkosella sanoivat että avaimen koodaus kestää noin puolitunti nyt auto on siellä jo kolmatta päivää eikä onnistu väittävät että autossa on joku vika että koodaus ei onnistu ja nyt se ei lähde käyntiin edes vanhalla avaimella. herjaa koko ajan ajonestoa.Auto viety sinne 29.7.08
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 9.7.2008 18:05
vikoja vikojen perään
1.8.08 kävin kysymässä joko on auto kunnossa sanoivat että mittaristo täytyy vaihtaa vielä jotta se saa käyntiin. väittävät että ajonesto sijaitsee mittaristossa ja uudella mittaristolla hintaa 618e. Onko kellään tietoa missä tämä ajonesto mutikka sijaitsee?. tuntuu minusta olevat kusetuksen makua aika voimakkaasti jos minä se sinne ajamalla vien ja tekevät siitä ajokelvottoman ja nyt sitten varmasti yrittävät maksattaa minulla kaikki maholliset mitä vain pystyy.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kyllä se perinteisesti on ollu mittaristossa se ajoneston "äly". Ja niihin ei saa varaosia vaan kokonaisia mittaristoja. Mikä on monen mielestä niin maan lystikästä...
Edullinenhan toi mittaristo on ku eiks noihin TT:ihin oo tonnin nurkilla vai?
Mutta on tuo kyllä kieltämättä vähän vääryyden tuntuista että ajamalla sisään eikä ilman korjausta ulos, mutta tiedä näistä sitten.
Edullinenhan toi mittaristo on ku eiks noihin TT:ihin oo tonnin nurkilla vai?
Mutta on tuo kyllä kieltämättä vähän vääryyden tuntuista että ajamalla sisään eikä ilman korjausta ulos, mutta tiedä näistä sitten.
Kyllä se vaan kuvetta on kaivettava jos käyntiin haluaa auton saada.
Kun avaimia koodataan niin on entiset avaimen koodit pyyhittävä pois ajonestolta että pysytään koodaamaan uudestaan. Eli autoa ei saa käyntiin millään avaimella. Ja että avaimet voidaan koodata uudestaan ajonestolaitteelle niin täytyy ottaa yhteys saksaan autotehtaalle, josta saa lisenssin avaimien uudelleen koodaukseen. Jos nettiyhteydessä on jotain häiriötä tai ajonestolaite ei vastaa tai viallinen niin silloin autoa ei saa millään käyntiin.
Sitä en tiedä mikä siellä ajonestolaitteessa vinksahtaa, mutta kun sen vaihtaa niin avaimet voi koodata uudestaan. Ja siellä mittaristossa se sijaitsee ikävä kyllä. Toki voi vika olla myös avaimessa joka on paljon halvempi kun mittaristo, mutta eiköhän ne siellä laakkosella ole sen kokeilleet että toimii.
Niin ja kun tuon mittariston vaihtaa niin auto muuttuu uudeksi ja nollakilometriä ajetuksi :)
Kun avaimia koodataan niin on entiset avaimen koodit pyyhittävä pois ajonestolta että pysytään koodaamaan uudestaan. Eli autoa ei saa käyntiin millään avaimella. Ja että avaimet voidaan koodata uudestaan ajonestolaitteelle niin täytyy ottaa yhteys saksaan autotehtaalle, josta saa lisenssin avaimien uudelleen koodaukseen. Jos nettiyhteydessä on jotain häiriötä tai ajonestolaite ei vastaa tai viallinen niin silloin autoa ei saa millään käyntiin.
Sitä en tiedä mikä siellä ajonestolaitteessa vinksahtaa, mutta kun sen vaihtaa niin avaimet voi koodata uudestaan. Ja siellä mittaristossa se sijaitsee ikävä kyllä. Toki voi vika olla myös avaimessa joka on paljon halvempi kun mittaristo, mutta eiköhän ne siellä laakkosella ole sen kokeilleet että toimii.
Niin ja kun tuon mittariston vaihtaa niin auto muuttuu uudeksi ja nollakilometriä ajetuksi :)
Vikojahan voi ilmetä missä vaiheessa tahansa, jopa samaan aikaan kun olet metsässä marjassa, vaikka olisit kuinka ajanut sen auton sinne metsään.
Luulisi, että aika harvoin noita asiakasautoja tarkoituksella rikotaan tai peritään asiakkaalta huvikseen ylimääräistä hintaa, varsinkaan tässä tapauksessa kun huoltofirmalla tuskin on ollut mitään aavistusta rikkinäisestä ajonestopiiristä.
Eri asia on jos pystytään selkeästi näyttämään toteen, että virhe on syntynyt asennustyön yhteydessä.
Luulisi, että aika harvoin noita asiakasautoja tarkoituksella rikotaan tai peritään asiakkaalta huvikseen ylimääräistä hintaa, varsinkaan tässä tapauksessa kun huoltofirmalla tuskin on ollut mitään aavistusta rikkinäisestä ajonestopiiristä.
Eri asia on jos pystytään selkeästi näyttämään toteen, että virhe on syntynyt asennustyön yhteydessä.
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 9.7.2008 18:05
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 9.7.2008 18:05
Sanovat laakkosella että syöttivät sen koodin ja sen jälkeen ei oo lähteny käyntiin muulla ku testerillä. Minun mielestä palvelu moisessa paikassa on aika syvältä koska ei saa edes autoo siksi aikaa ajoon muuten kun rankumalla ja käymällä jonku isokenkäsen luona.
Ensi kerralla oon jo viisaampi en vie autoo lähellekkään sitä paikkaa. Saa ne ainaki auton hajotettua ja syyttävät siitä autoo ja kirjottavat isonlasku.
Ensi kerralla oon jo viisaampi en vie autoo lähellekkään sitä paikkaa. Saa ne ainaki auton hajotettua ja syyttävät siitä autoo ja kirjottavat isonlasku.
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 9.7.2008 18:05
no ei vielä auto pitäs vielä ainaki kerran vielä uskaltaa viijä laakkoselle nyt vaihetaa vielä kerran mittaristo ,virtalukko ja sitten saan vielä kaks avainta. ja minun ei tarvii maksaa kun yhden avaimen koodaus ja avain. maahantuojalta olivat saanu semmosen komennon eli jotain häslinkiä on pitäny sattua asennuksessa.
Tossa sen näkee, pitäis jo järjelläkin ajatella että jos auto ajetaan puljuun ja toimivana = ajoneston on pakko toimia, niin ei sitä kuvetta vaan kaiveta. Mistä näitä riittää, joo vanha aihe mutta monelle aiheellinen tänä päivänäkin.
Ilexi
LähetäLähetetty: 1.8.2008 19:12 Viestin aihe:
Kyllä se vaan kuvetta on kaivettava jos käyntiin haluaa auton saada.
Kun avaimia koodataan niin on entiset avaimen koodit pyyhittävä pois ajonestolta että pysytään koodaamaan uudestaan. Eli autoa ei saa käyntiin millään avaimella. Ja että avaimet voidaan koodata uudestaan ajonestolaitteelle niin täytyy ottaa yhteys saksaan autotehtaalle, josta saa lisenssin avaimien uudelleen koodaukseen. Jos nettiyhteydessä on jotain häiriötä tai ajonestolaite ei vastaa tai viallinen niin silloin autoa ei saa millään käyntiin.
Sitä en tiedä mikä siellä ajonestolaitteessa vinksahtaa, mutta kun sen vaihtaa niin avaimet voi koodata uudestaan. Ja siellä mittaristossa se sijaitsee ikävä kyllä. Toki voi vika olla myös avaimessa joka on paljon halvempi kun mittaristo, mutta eiköhän ne siellä laakkosella ole sen kokeilleet että toimii.
Niin ja kun tuon mittariston vaihtaa niin auto muuttuu uudeksi ja nollakilometriä ajetuksi
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa