audi 1.8t ihme vika
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 19.9.2006 17:18
audi 1.8t ihme vika
eli b5 korimallia oleva audi autoon laitettu lastu vapaavirtaussuodatin ja cooleri keulille ongelma seuraavanlainen,
normaali ajossa ei mitään, mutta kun kaasun lykkää pohjaan esim 2-3 vaihteella kierrosten ollessa 1500-2000 auto lähtee huojuen kiiihtymään, ahtopaineet heittelevät 1-0,8 välillä kunnes saavutetaan yli 3500 kierrosta auto rupeaa kiihtymään normisti. paikallaan lähdöstä ykkös vaihteella kaasu pohjassa ei mitään hämminkiä ainoastaan isommilla vaihteilla seuraa tuota huojumista
coolerin kaikki letkuliitokset on kiristetty varmasti täysin pitäväksi kunnon klemmareilla joten vuotoa siltä osin ei ainakaan pitäisi olla,
normaali ajossa ei mitään, mutta kun kaasun lykkää pohjaan esim 2-3 vaihteella kierrosten ollessa 1500-2000 auto lähtee huojuen kiiihtymään, ahtopaineet heittelevät 1-0,8 välillä kunnes saavutetaan yli 3500 kierrosta auto rupeaa kiihtymään normisti. paikallaan lähdöstä ykkös vaihteella kaasu pohjassa ei mitään hämminkiä ainoastaan isommilla vaihteilla seuraa tuota huojumista
coolerin kaikki letkuliitokset on kiristetty varmasti täysin pitäväksi kunnon klemmareilla joten vuotoa siltä osin ei ainakaan pitäisi olla,
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 19.9.2006 17:18
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 19.9.2006 17:18
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 19.9.2006 17:18
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 19.9.2006 17:18
jos näin tarkemmin vielä kuvailee tuota käyttäytymistä niin ekaksi nykii joskus aika rajustikkin ja sitten alkaa ahdot seilata ja huojuu nuo johdot olen kaikki vaihtanut silikoni letkuihin, ja sellaista huomaa kun vapaalla lykkää nopeasti kaasun pohjaan niin hetikun buuaisi alussa vähän ennenkuin ottaa kunnolla kierroksia eli ei vastaa heti kaasuun,
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 19.9.2006 17:18
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 19.9.2006 17:18
hieman jatkoa aiheesta poikkeamiselle: Useimmiten vakiohiluilla lähtee potkimaan 1500 kiepin kohalla paremmin ku 500heppanen... Tosin omassani ei oo ku vaan reilu 400, että ihan varmaks ei voi lähtee väittämään ku ei oo kokemusta viidensadan vehkeistä ;)
Ja takaisin aiheeseen: ainahan se ahtomittarin neula pikkasen seilaa ku paineita aletaan rajaamaan, monesti se myös takapuolessa tuntuu. Vapaammin virtaavat suotimet, kennot ja muut osien vaihot melkei vaatis kaverikseen pientä viilausta ohjelmaan että sen sais toimimaan optimaalisella tavalla
Ja takaisin aiheeseen: ainahan se ahtomittarin neula pikkasen seilaa ku paineita aletaan rajaamaan, monesti se myös takapuolessa tuntuu. Vapaammin virtaavat suotimet, kennot ja muut osien vaihot melkei vaatis kaverikseen pientä viilausta ohjelmaan että sen sais toimimaan optimaalisella tavalla
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 19.9.2006 17:18
joo kyllähän se selvää on että turbo lähtee mukaan vasta tietyillä kierroksilla tuossa se on 3 tuhannen kohdilla mutta tuo ei minun mielestä ole normaalia että nykii ja se nykiminen ei ole ihan mitään pientä, jos esimerkiksi 80 vaudista lähtee 5 vaihteella ohittamaan ja lyö kaasun pohjaan niin auto vaan nykii, joutuu siis ohitus tilanteessa aina lykkäämään pienempää vaihetta silmään ettei kirrokset ole liian alhaiset,
hieman jatkoa aiheesta poikkeamiselle: Useimmiten vakiohiluilla lähtee potkimaan 1500 kiepin kohalla paremmin ku 500heppanen... Tosin omassani ei oo ku vaan reilu 400, että ihan varmaks ei voi lähtee väittämään ku ei oo kokemusta viidensadan vehkeistä ;)
Oikeestaan tuo on ihan totta, vieläpä kun jossain 1.8t koneessa ainakin oli parhaimmat väännöt jo 1750rpm kohdilla. Enivei..
Kysympä tässä samassa kun en uutta jaksa tehdä, eli auto -97 1.8T AEB passat,
lastu, v.suodin ja keulilla iso cooleri, coolerin asennuksen jälkeen (ehkä? tai kun käännettiin bypass oikeinpäin, edellinen omistaja pitänyt sitä toisinpäin, vikaa ei siis ole ollut aina) kierrokset on ruennu seilaamaan tyhjäkäynnillä ja jos vaikka painaa vähän kaasua, kierrokset laskee ensin normaalisti tyhjäkäynnillä, pysyy siinä n. sekunnin ja sitten käy alle 900 kierroksen ja sitten palaa normaalille tyhjäkäynnille. Myös välillä kun käynnistää niin käynnistyy normaalisti (kierrokset nousee noin... 1500?) ja kun neulan pitäis rueta laskemaan tyhjäkäynnille, niin se nappaakin lisää kierroksia jonnekkin 2200 kierrokseen. Ikään kuin painais kaasua heti käynnistyksestä. Tekee tätä silloin tällöin. Ahtoputkessa vuotoa? Joku anturi? Imusarjalta bypassille menevä alipaineletku vuotaa? Muuten auto toimii ok.
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 19.9.2006 17:18
pitikin tänne päivittää että rupes sitten toimimaan yhtäkkiä enää ei minkäänlaista nykinää ja pukaamista kiitoksia kaikille =)
onko neox sulla ilmastointia siinä vehkeessä?? sitten pistää heittelemään kun pistää kompuraa päälle mutta ei noin rajusti ihan 200-300 kierroksen heittoa maks itsellä, jos imusarjalta bypassille menevä letku vuotaisi niin sillon turbo sakkaa eli ei varmasti ole jos sakkausta ei kuulu, onko millaiset klemmarit sulla tossa cooleri hässäkässä liitos kohdissa?
onko neox sulla ilmastointia siinä vehkeessä?? sitten pistää heittelemään kun pistää kompuraa päälle mutta ei noin rajusti ihan 200-300 kierroksen heittoa maks itsellä, jos imusarjalta bypassille menevä letku vuotaisi niin sillon turbo sakkaa eli ei varmasti ole jos sakkausta ei kuulu, onko millaiset klemmarit sulla tossa cooleri hässäkässä liitos kohdissa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 89 vierailijaa