3-kopan öljynpaine summeri sekosi?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

3-kopan öljynpaine summeri sekosi?

ViestiKirjoittaja hanski » 3.7.2008 17:58

3-koppanen 1.4 bensakone...

golffin perään traileri ja painava auto kyytiin (joo tiedän, ei paras veturi ole)...noin 15 kilsaa vedettiin aika reipasta vauhtia tuolla yhdistelmällä, kiire kun oli...

no yhtäkkiä jokin piippas 2 kertaa....n. minuutti meni, niin alkoi öljynpaine summeri huutaa+ öljynpaine valo alkoi vilkkua...heti virrat pois ja rullattiin tien sivuun.

koneessa oli öljyä ihan ok, eikä mitään erikoista löydetty/näkynyt.
koneen lämpö oli tuossa kohtaa n 100 astetta, kun alkoi huutamaan ja valo palamaan.
no hetken päästä uudestaan auto käyntiin, ja kaikki taas ok..hmm...
mikäs tuon sitten teki?? tuli mieleen, onko tuossa summerissa/valolla yhteyttä öljyn lämpöön??? jos raskas kuorma takana rasitti konetta liikaa...?

tuon jälkeen ei ole mitään oiretta enää ollut...

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 13.7.2008 22:25

kukaan ei tiedä vai...

onko öljynlämpö yhteydessä öljynpaineen summeriin ja varoitusvaloon...?

Buuman
-
Viestit: 5
Liittynyt: 14.4.2008 18:30

ViestiKirjoittaja Buuman » 31.7.2008 16:22

1.8 Rupee tuuttaan helpommin mitä kuumempi ilma! aina kierrosten ollessa n.2000 rpm tuuttailee kuumalla koneella!

nnasu
-
Viestit: 137
Liittynyt: 21.11.2004 22:54

ViestiKirjoittaja nnasu » 31.7.2008 20:51

Olisiko summeri ja varoitusvalo kytketty öljynlämpöanturiin, en tiedä onko ko. autossa vaan semmoista. Omasta 2litraisesta löytyy ajotietokoneesta öljynlämmön näyttö joten voisi kai se tuossakin olla. Kovassa vedossa varmasti rupeaa öjlynlämpö nousemaan kun ei mitään jäähdytystä ole ja vielä enemmän jos vanhat öljyt koneessa. Omassa kolperossa on jokin naurettavan näköinen öljynjäähdytin.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 31.7.2008 23:38

Veikkaisin itse että kun öljyn lämpötila nousee niin sen viskositeetti laskee jolloin paineanturi ei enää anna luotettavia lukemia, tai/ja sitten öljy ei oikeasti voitele hyvin. Mitä öljyä moottorissa on?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 1.8.2008 2:14

Eipä ole paljon viskositeetillä vaikutusta paineanturien toimintaan.

Anturit sököt tai sitten puuttuu oikeasti painetta. Nuo anturit ovat kyllä niin matalilla painearvoilla, että jos ovat kunnossa ja valo palaa, niin tarttis tehdä jotain.

Mekaanisella mittarilla varmuus paineista.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 3.4.2010 19:15

Onkohan tähän tullut mitään tietoa?

Emännän autoon vaihdoin molemmat öljynpaineanturit, mutta kun on pari tonnia kierroksia niin öljynpaine summeri alkaa huutamaan ja ehkä 5sec huutaa ja sitten rauhoittuu.. Tekee 1-3 kertaa ajossa.. riippumatta siitä ajaako 5km tai 50km.

Yleensä tekee n. 5min siitä kun on ajanut.

Auttaisikohan öljynvaihto ja joku Forte-käsittely`?

BAP
-
Viestit: 7
Liittynyt: 29.11.2009 19:53

ViestiKirjoittaja BAP » 19.7.2010 15:43

Speedox!

Ettei vain olis mennyt ala- ja yläpaineanturit sekasin?
Omaani tuikkasin hätäpäissäni nuo väärinpäin ja teki tuota aivan samaa.




Sori vanhaan aiheeseen vastaus.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 19.7.2010 20:02

Mulla loppu omassa satunnainen hetken piippailu ja valon vilkkuminen. Ku pistin forte käsittelyn ja uudet öljyt.

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 20.7.2010 9:03

Ei ne anturit väärinpäin olleet. Vaihdoin öljysuodattimen merkin toiseksi eli Boschiksi niin loppu huutelu ja samalla vaihdoin öljyt Shellin 5W40:ksi.

Eli taitaa olla aika herkkä tuommoinen ABS-moottori öljyviskositeetistä tai suodattimesta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa