Mk2 GTi Golf 8v Lastu ja vapaavirtaussuodatin?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

sebu00
-
Viestit: 37
Liittynyt: 24.7.2008 17:49

Mk2 GTi Golf 8v Lastu ja vapaavirtaussuodatin?

ViestiKirjoittaja sebu00 » 29.7.2008 22:16

Mitenkäs tuon orkkis laatikkosuodattimen vaihto kartiomalliin onnistuu? Liittyykö hommaan mitään ihmeellisyyksiä?
Entä nuo lastut nettivaraosasta:
[url]http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=467654&status=F&id_part_type=30&id_part_category=26&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_part_type=30@id_part_category=26:[/url]

Onkohan kenelläkään kokemusta/aavistusta näiden osien asentamisen vaikutuksesta ja toimivuudesta?

Niin, ja vielä niinkin tyhmä kysymys, että ei kai -40millinen alusta tuottaisi mitään ylitsepääsemättömiä vaikeuksia päivittäiseen ajoon? Jäykistäisikö esim. jo valmiiksi raskasta tehostamatonta ohjausta?

Olen kiitollinen kaikenlaisesta infosta..

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 29.7.2008 23:51

Vaparin lastuttaminen on ku ruunan runkkausta! Ei sieltä mitään tuu! Unoha! Heität vaan rahas hukkaan!

Mitä tohon alustaan tulee, ni saattaahan se vaikuttaa ohjauksen jäykkyyteenkin. Tosin enemmän ohjaukseen vaikuttaa leveät renkaat. Normi käytössähän tuo -40mm alustahan on ihan passeli! Pystyy ajaa talvellakin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.7.2008 2:40

Turha vaihtaa mitään kartiosuodatinta sinne. Puukkoa, sahaa yms näyttää sille alkuperäiselle kotelolle.
Alkuperäinen paneelisuodatin virtaa ihan tarpeeksi.

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 30.7.2008 6:07

Saakos tohon vanhaan getariin ees mitään lastua? EIkös se ole mekaanisesti ruiskutettu joten mielestäni siihen ei mitään lastua pitäs pystyä edes laittaan...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 30.7.2008 6:11

^voi kai sen sinne laittaa,eri asia tuleeko se minnekään kiinni. =)

Kyllähän se kyseisen auton kohdalla molemmilla "virityksillä" suorituskyky nousee vain ainoastaan keventyneen lompakon takia.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 30.7.2008 7:07

käsittääkseni tuo on k-jetillä ja sit sen lastun asentaminen on hieman vaikeaa,kun on mekaanisella ruiskupumpulla = )

Madaltava alusta ei juurikaan vaikuta ohjauksen jäykyyteen jos pyöräkulmat säädetään asennuksen jälkeen.Ja taitaa tuo -40mm olla aika yleinen kun on hyvä ajaa mutta ei muuta käyttöauton maavaraa vielä liikaa, pääsee jopa hidasteidenkin yli ilman suurempia murheita.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 30.7.2008 9:53

Taitaa loppupeleissä edullisin vaihtoehto olla vaihtaa koko auto jos haluaa lisää potkua :)
Jos auton haluaa pitää, KR-koneen (1.8 16V GTI) vaihtaminen sinne vanhan tilalle auttaa kummasti. Niitä on aika usein tarjolla eikä ole pahan hintaisia.

Kyllähän 8V koneestakin saa voimaa, mutta nokka-akseli, kansityö, peltisarja + putkisto jne, niin tulee aika kallis paukku. 16V vaihto halvempaa...

Tai sitten turbotat sen ja laitat vaikka megan ohjaamaan sähkösuuttimia ja sytkää.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 30.7.2008 10:51

Juu, ei ole Motronic ollut missään kakkis-Golfissa saatikka Jetassa joten ainakaan noilla aloituspostauksen myynnissä olevilla vempeleillä et saa mitään aikaan. Helpoiten lisää tehoa saa vaihtamalla KR-moottorin kuten jo aiemmin mainittiin.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 30.7.2008 11:16

Hienon lastun ovat kyllä kehitelleet, jos kerran sama käy kaikkiin motronic volkkareihin :D
http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=37

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 30.7.2008 13:01

Kyllähän siellä kuitenkin boksin numeroa kysytään, joten miksipäs ei saisi omaan ohjainlaitteeseen sopivaa.

sebu00
-
Viestit: 37
Liittynyt: 24.7.2008 17:49

ViestiKirjoittaja sebu00 » 30.7.2008 18:08

OK unohdetaan lastu..
Entä mitä eroa on kartiomallisella ja laatikkoon asennettavaslla vapaavirtaussuodattimella? Äänet? "Teho"?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.7.2008 18:10

Suodatusteho on huonompi ja siksi ilmansuodatin on viimeisiä mitä viritettäessä vaihdetaan jos on pakko.

Spede90
-
Viestit: 10
Liittynyt: 1.9.2008 14:56

ViestiKirjoittaja Spede90 » 20.3.2009 12:32

http://www.modificars.fi/product_details.php?p=32139 tuossa myös joku lastu 8v gti koneeseen. 7/10hp lisää...no about 120hp olisi sitten joista 20 on laitumilla ja 60 karannut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa