Mitä GT1646V tilalle

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kilpijo
-
Viestit: 46
Liittynyt: 1.11.2003 18:07

Mitä GT1646V tilalle

ViestiKirjoittaja kilpijo » 26.7.2008 18:41

Mikähän mahtaisi olla bolt-on upgrade tuolle pikkuhyrrälle?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.7.2008 19:58

Onko toi kiinni tossa Passat 2.0 TDI:ssä vai jossain muussa autossa?

kilpijo
-
Viestit: 46
Liittynyt: 1.11.2003 18:07

ViestiKirjoittaja kilpijo » 27.7.2008 2:20

Juu, tuossa Paskatissahan se majailee. Hiukkasloukulla varustetussa BMP-koneisessa.
Onko GT1749VA siihen sopiva? Onko parempia vaihtoehtoja?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.7.2008 7:15

Kyllähän siihen 2.0TDI malliin on GT1749VA:ta 140hp koneesta jossa ei oo hiukkasloukkuu tai GT1749VC:tä 170hp koneesta. Paras lienee olisi jommankumman kuoriin rakennettu hybridi isommilla siivillä. Kaverilla saattaisi löytyä tollainen 2.0TDI 1749VA pakosarja jos hybridin rakennus kiinnostaa.

Edit. Kai tää BMP on kuitenkin 16V tekniikka eikä se surullisen kuuluisa 8 venttiili 2.0TDI ?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 27.7.2008 8:43

Kyllä se taitaa 8v mali olevan.
Mikä siinä on huonoa?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.7.2008 21:03

Huonompi virityspotentiaali

kilpijo
-
Viestit: 46
Liittynyt: 1.11.2003 18:07

ViestiKirjoittaja kilpijo » 27.7.2008 21:10

8-valve tuo on. Kummallinen sekoitus uutta ja vanhaa :( No, ehtiihän tuolla ihan tarpeeksi noinkin, mutta jos sen mutkan laittais isommaks ja sit vielä Karalalle...

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 28.7.2008 13:21

Kuinka paljon noista 16V koneista on voimaa otettu?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.7.2008 22:00

16V:ssä on isommat suuttimet ja yllättäen paremmin virtaava kansi ;).

Turboasiaan löytyi pienen osapalapelin jälkeen bolt-on ratkaisu ja riittää varmasti vakiosuuttimille...

Ennen Karalalle vientiä kannattaa hyvissä ajoin sopia hiukkassuodattimen kohtalosta ja sen myötä ennen ohjelmointia tarvittavista toimenpiteistä. Mikalta siis lisäinfoa kunhan tulee lomilta tän viikon jälkeen.

kilpijo
-
Viestit: 46
Liittynyt: 1.11.2003 18:07

ViestiKirjoittaja kilpijo » 29.7.2008 19:49

TDIfreakille: "Turboasiaan löytyi pienen osapalapelin jälkeen bolt-on ratkaisu ja riittää varmasti vakiosuuttimille..." ???

Älä nyt pidä jännityksessä vaan kerro ihmeessä lisää!
Vai viittaatko tuohon JukkaN mainitsemaan hybridirakennussarjaan?

Ja suodattimesta sen verran, että harkinnassa on ollut sen kohtalo. Kunhan nyt ensin selviäisi tuon "tyttöjen ahtimen" (lue GT1646) korvike, niin sitten seuraavaksi pääsee teurastamaan suotimen ja sit putki ja sit softa ja sit jne... Eli olisi kannattanut suosiolla ostaa suoraan se 125kw versio. Taas iskin käteni pjaskaan.

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 29.7.2008 20:02

Friikillä tais olla jotain + 170 kW / +450 Nm vai muistanko väärin ??
Meikäläisellä ~145 kW / ~415 Nm, vakiohyrrä ja pakopainetta monta ilmakehää ;-)

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.7.2008 22:40

En taida ihan kaikkea paljastaa. Mutta sellainen ahdin löytyy jos tarvetta on.

JNiskalla on ihan hyvä muisti :). Parempi kuin Corvetella ;).

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 30.7.2008 7:08

khyyl mä ton muistin =)
mutta edelleenkin tiedän että on tehokkaampia 8v moottoreita, joten tuo ei todista parempaa viritys potentiaalia.
Eikös ylivertaisessa DI johtotähdessä ollut 16v kansi, CR, yms ja silti mennään samoissa 8v jakaja pumpullisen kanssa.. vai onko siinä päästy jo eteenpäin?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 30.7.2008 8:09

Taitaa olla ne tehokkaammat 8V moottorit jo jonkun nakertamilla kansilla...
Eikä sekoiteta vääräuskoisia VW:n moottoreiden vertailuun, tulee pikkuisen liian paljon muuttujia mukaan.
Nää jutut ei muuten kuulu tähän topiciin ollenkaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa