Golf mk2 Gti 16v -87 koneremppa

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

johankoskinen
-
Viestit: 536
Liittynyt: 31.7.2003 22:37

Golf mk2 Gti 16v -87 koneremppa

ViestiKirjoittaja johankoskinen » 29.7.2008 22:14

Mitään varsinaista vikaa ei ole mutta kun huvittaisi rakentaa kone uusiksi.

Tässä auto josta kyse http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=101679&highlight=

Vaihtokone löytyy joten auton voi pitää liikenteessä koko ajan kunnes uusi etukelkka ja kone on valmis.

Vähän "epäillyttää" tohon ryhtyminen kun nykyinen kone on hyvässä iskussa. Tosin se syö hieman öljyä mutta kulutta vain noin 7litraa satasella...ja vetoja löytyy.

Tarkoitus olisi joko hoonata ja rengastaa uusiksi tai porata ja hommata uudet männät. Samalla vaihtaa kaikki laakerit ja muut kuluvat osat ja stefat ymym Samaan rytäkkän on tarkoitus vaihtaa kaikki puslat ja nivelet eteen, asentaa ohjaustehostin ja puhalluttaa ja maalata kaikki akseliston osat edestä ja takaa...

Ei huvittaisi uhrata pirusti aikaa ja vaivaa ja rahaa tehdäkseen huviksi koneen joka toimii heikommin?

Mitenkäs kannattaisi aloitella hommaa.... lähinnä koneen kannalta.

Milläs toi moottoripaketti kannattaa pestä kotikonstein?

Mitä laatikolle (ATH) kannattaa tehdä rempan yhteydessä? mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu ajossa...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 29.7.2008 22:35

Semmosta kuullut että kaikista pahin virhe on yrittää korjata ehjää :)

Ainakin vaihdelaatikkoon kannattaa uusia sen irtiollessa kytkinakselin sisälle tuleva pikkustefa, ja kupariholkki sen taakse mikäli siitä ei ole mitään jäljellä. Samalla myös se isompi stefa kytkinakselin ympärille, ja vetoakselien stefat sinne laippojen taakse. Lisäksi tietysti painelaakeri eikä varmaan haitaksi olisi uusia sitä käyttötankoakaan, + uudet öljyt n. 2 litraa jotain täyssynteettistä (Mobil VS 200 tai vastaavaa). Painelaakerin vaihdossa tosin joutuu ottamaan auki sen päädyn peltilätkän, minkä kunto kannattaa varmistaa (omassa ei kestänyt edes painepesua, ihme sikäli että ajoa kesti aiemmin..). Uusi maksaa vw tiskillä 16e, vanha jos ehjä niin saa kyllä pitämään kun sen naputtelee suoraksi ja kunnollisella liimalla laittaa.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa