Audi a6 2.8 v6 vm1997 nykiminen ja katti onkelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Raimostar
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.1.2006 21:18

Audi a6 2.8 v6 vm1997 nykiminen ja katti onkelma

ViestiKirjoittaja Raimostar » 29.7.2008 20:02

Elikkä kyseinen auto nykyttää tossa 1500-2500rpmmän kohalla ja automaatti laatikko toimii kivasti muuten (eli vaihtaa normaalisti) mutta jotenkin tuntuu että vika olisi laatikossa eikä itse moottorissa....

Sitten vielä tällänen juttu että katalysaattoreita autossa on kaksi (korjatkaa jos oon väärässä)
ja joku viisas on joskus sanonu että lambda tai tms. antureita olisi 4kpl.
Asian pointti on että tänään tutkittuani autoa alta en löytänyt kattien takaa mitään antureita. Joten eikö ole mahdollista vaihtaa katit joko suoriin putkiin tai ns.racing katteihin.

Nouseeko päästöt virtaavimmilla kateilla paljon ja mites lastu vaikuttaa kyseiseen autoon ja mistä kannattaa lastua lähteä metsästämään

Jusa_1.8T
-
Viestit: 99
Liittynyt: 24.6.2004 8:38

ViestiKirjoittaja Jusa_1.8T » 31.7.2008 19:20

Ei turboa eli ei taida lastu paljoa auttaa...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 1.8.2008 5:55

Taitaa noi normaali viritykset olla paras. Eli Ilmanputsarin boxiin lisää reikiä, nokkat, lastua yms jolla saa noin 20-30hp lisää.
Kannattaa lukea VWVortexia, siellä ovat jopa testailleet mikä vaikuttaa mihinkin, toisin kuin suomen "mutu" tuntuma.
Ei ne vakiokatit pitäisi ahdistaa ellei ole täysin ummessa.

Edit Onko Audi TT/S3 ja Golf 4/5 Vr6/v6(R32) koneissa minkä kokoiset noi tupladownpipe putket?

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 1.8.2008 10:07

Juuri audipalstalla lastuttivat yhen S6 V8:n ihan kokeilumielessä. Yhtään tehoa ei tullut lisää orkkikseen verrattuna, mutta vääntökäyrä hitusen muuttui sporttisemmaksi (auto tuntuu tehokkaammalta) ja kulutusta saivat nipistettyä pikkusen. Eli lastuilla ei periaatteessa tee mitään vaparissa, muuten jos ei halua vain sponsoroida lastuntekijöitä.

Tässä tapauksessa auto dynotettiin ennen ja jälkeen, joten tulokset aika kiistattomat.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa