Haulla löysin tiedon rippeitä mk1 pohjaisten jarrupäivityksistä, muutama asia kuitenkin jäi vielä valitettavasti hieman auki.
1. Sen verran sain kaivettua tietoa foorumin syövereitä, että 16v sciroccon etusatulat käy ilmeisesti suoraan kädin olkavarsiin? Se mikä vielä kiinnostaisi tuon tiedon lisäksi on se, että onko jossain muussa vw mallissa samat satulat? Laajentaisi jonkin verran luovuttajakuntaa. Uutena noita ei kai saa(pl. marmoritiski?), joten olisiko sittenkin harkittava jotain muuta satula mallia, joka kävisi ihan bolt-on? Nuo sciroccon satulathan olisi 256mm levylle, joka alkaa olemaan aikalailla minimi mitä kelpuutan tuonne alle. Jos palataan vielä tuon sciroccon levyihin niin nehän käyvät myös suoraan mk1:sen napoihin(ko/kö)?
No, se noista etujarruista. Toivottavasti jollakulla on heittää vinkkejä tästä aiheesta.
2. Onko caddyn ja golfin(edelleen mk1) taka-navoissa/niiden kiinnityksissä eroa? Gti kakkiksen takajarrut lukemani mukaan käyvät (lähes)suoraan ykköskolffiin, mietin vain, että onnistuuko sama homma tuohon kädiin.
3. Jos oletetaan, että hommaan esim. nuo sciroccon 256mm jarrut ja säilytän takana alkuperäiset 230mm rumpujarrut niin riittäkö pääsylinteriksi (uusi)vakio sylinteri + tehostimeksi 9" versio(ellei jo ole). Jos ei niin ehdotuksia kokoonpanosta? Tavoitteena napakka poljintuntuma, lyhyt polkimen liike ja tietysti parantunut jarruteho.
Vakionahan(ainakaan tällä hetkellä) tuossa käkkylässä ei ole mitään noista yllämainituista ominaisuuksista.
Joka tapauksessa tuohon on uusittava etusatulat(tai vaihtoehtoisesti palojen kannakeraudat, tiiviste/suojakumit, liukutapit ja männät), palat, levyt. Taakse puolestaan rummut, kengät, sylinterit ja käsijarruvaijerit.
Että, että..
Kiitos ja anteeksi, mikäli näistäkin asioista on jo aiemmin keskusteltu.
Caddy mk1 jarruista muutama kysymys.
Valvoja: ffp jäsenet
1. Kädin satulan väliin käyt myös GTI:n 239x20 levy ohuemmilla paloilla. Kaipa se 17 mm isompi levy on parempi, mutta onko sijoituksen arvoista?
2. Lavamallin takanapa on erilainen kuin henkilömallissa.
Henkilömallin levyt vaihtamalla et saa kuin paremman ulkonäön ja jumittuvat satulat käsijarruongelmineen. Lavamallin rumpujarru on isointa, mitä volkkari tarjoaa ja kunnossa ollessaan riittää taatusti. Vertailun vuoksi Audi satkussa oli aikanaan samankokoinen takarumpu.
3.
2. Lavamallin takanapa on erilainen kuin henkilömallissa.
Henkilömallin levyt vaihtamalla et saa kuin paremman ulkonäön ja jumittuvat satulat käsijarruongelmineen. Lavamallin rumpujarru on isointa, mitä volkkari tarjoaa ja kunnossa ollessaan riittää taatusti. Vertailun vuoksi Audi satkussa oli aikanaan samankokoinen takarumpu.
3.
Lavamallin takajarruihin vaihdoin kerran uusiin kaikki nuo luetellut osat lukuunottamatta rumpuja. Käyttöjarru oli ok, mutta käsijarru oli tehoton ja niinhän se sitten nappasikin seuraavassa katsastuksessa. Sitten maltoin sijoittaa uusiin takarumpuihin ja johan löytyi pitoja käsijarruun ja napakkuutta polkimeen.Tavoitteena napakka poljintuntuma, lyhyt polkimen liike
Mulla kun ei tuolta motonetistä osunut eilen silmään noita satuloita, enkä niitä löytänyt sieltä tänäänkään. Olisiko optikolle tarvetta?
Käkkylän vakio-osilla etupään korjaamiseen menisi noin 180e sisältäen satulat, levyt ja palat(+masennussarja). Nuo 256mm levyt ja palat on n. 80e + sitten ne satulat, joten eipä tuosta kovin kummoista lisäinvestointia tule.
Takajarruiksi jättänen vakio hilut, toki uusiksi kaikki.
Ulkomaan foorumeita tutkiessani tulin siihen tulokseen, että tuo 256mm etujarrusetti ryyditettynä gti/g60 kakkiksen 9"tehostimella ja 22,2 millisellä pääsylkyllä olisi varsin asiallinen setti. Saisihan geen 280mm laikatkin adaptoitua tuonne, mutta kun ne ei mene enää 14" vanteen sisään.
Audi 80 coupe(2,0/2,2l) 85-89 ja Audi 90 84-86:sissa lienevät tulkintojeni mukaan samat satulat kuin tuossa 16v rocossa.
edittiä: Siis pelkät satulathan on samat lähes kaikissa 256mm levyjarruilla olevissa vimpaimissa? Mutta ne palojen/satulan kannekeraudat...
Kerro toki ihmeessä, että minkä vehkeen satulat tarkkaan ottaen hommasit?
Käkkylän vakio-osilla etupään korjaamiseen menisi noin 180e sisältäen satulat, levyt ja palat(+masennussarja). Nuo 256mm levyt ja palat on n. 80e + sitten ne satulat, joten eipä tuosta kovin kummoista lisäinvestointia tule.
Takajarruiksi jättänen vakio hilut, toki uusiksi kaikki.
Ulkomaan foorumeita tutkiessani tulin siihen tulokseen, että tuo 256mm etujarrusetti ryyditettynä gti/g60 kakkiksen 9"tehostimella ja 22,2 millisellä pääsylkyllä olisi varsin asiallinen setti. Saisihan geen 280mm laikatkin adaptoitua tuonne, mutta kun ne ei mene enää 14" vanteen sisään.
Audi 80 coupe(2,0/2,2l) 85-89 ja Audi 90 84-86:sissa lienevät tulkintojeni mukaan samat satulat kuin tuossa 16v rocossa.
edittiä: Siis pelkät satulathan on samat lähes kaikissa 256mm levyjarruilla olevissa vimpaimissa? Mutta ne palojen/satulan kannekeraudat...
Nuita etusatuloita saa varaosa liikkeestä viime viikola ittele hain ja hinta oli 54€ kpl
motonetissä näyttäs kans olevan myynnissä.
Kerro toki ihmeessä, että minkä vehkeen satulat tarkkaan ottaen hommasit?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa