G2 moottorin irrotus
Valvoja: ffp jäsenet
G2 moottorin irrotus
Haulla ei löytynyt mitään järkevää..
Mikä on helpoin tapa irrottaa kakkiksen moottori ja vaihdelaatikko yhdessä?
Netistä löysin kuvan ja tiedon, että koneen saa alakautta liu'utettua ulos pelkän hallitunkin avulla, kun laittaa tunkin nostokupin kytkinkopan kohdalle - miten tämä käytännössä tehdään turvallisesti?
Auto on nyt pukeilla, eli kone olisi helpointa livauttaa alakautta pois.
Vinkkejä tai linkkejä kiitos!
Mikä on helpoin tapa irrottaa kakkiksen moottori ja vaihdelaatikko yhdessä?
Netistä löysin kuvan ja tiedon, että koneen saa alakautta liu'utettua ulos pelkän hallitunkin avulla, kun laittaa tunkin nostokupin kytkinkopan kohdalle - miten tämä käytännössä tehdään turvallisesti?
Auto on nyt pukeilla, eli kone olisi helpointa livauttaa alakautta pois.
Vinkkejä tai linkkejä kiitos!
ainaski itse olen repiny kahteen tuntiin helvetinmoisessa krapulassa koneen irti yläkautta. ainahan niitä moottorinostureita jostain löytyy. eipä tuossa ole sen ihmeempiä muutaku pultteja saattaa olla jumissa :) ja pikkusen ku nostelee niin kattoa ettei mitään johtoja tai muuta ole moottorissa vielä kiinni :)
lukkopelti irti,hiekkapelti irti, edestä se moottorinkannakerauta minkä päällä syyläri irti sieltä päistään,neljä 17mm pulttia(kallistuksenvakaimen etupuolelta ja toinen on siinä alatukivarren reijästä irroitettava,molemmin puolin siis) irti ja ohjausakseli ja nopeusmittarivaijeri niin sehän alkaa olemaan irti. ja lähtee ihan vetämällä etukautta jos ei nosturia siis käytössä. Jos on Geen apurungolla niin sitten vielä 1 pienempi pultti (molemmin puolin) kallistuksenvakaajan takaa irti.
Ja pittäähän se putkikin tosiaan irroittaa. =D
Ja pittäähän se putkikin tosiaan irroittaa. =D
Viimeksi muokannut Sebastian, 24.7.2008 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä se yläkautta on helpompi. Ottaa lukkopellin pois tieltä niin ei tarvitse niin korkealle nostaa.
Jos on tekemässä jotain tekniikanvaihtoa, niin sitten on helpoin tiputtaa alakautta akseleineen koko paketti pois.
Sebastianin listatsta puuttuu vielä jarruletkut, vaihdevivusto ja iskarit jostain välistä.
Jos on tekemässä jotain tekniikanvaihtoa, niin sitten on helpoin tiputtaa alakautta akseleineen koko paketti pois.
Sebastianin listatsta puuttuu vielä jarruletkut, vaihdevivusto ja iskarit jostain välistä.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
niin joutuu mutta siinä vaiheessa ku aletaan suunnittelemaan vaihelaatikon irroitusta lohkosta on pelkästään yhestä kohasta koko paketti kiinni. ja kaiken lisäksi se nitkuttelu että saa sen laatikon tulemaan sieltä pois. ja mukavempi kone ja laatikko on erottaa toisistaan lattialla ku auton alla :)
tai no mistä minä tiedän. kahteen kertaan tälle vuodelle irroittanu koneen ja vaihelaatikon yhtenä pakettina ja kerran irroitettu pelkkä laatikko ja jos pitäis vielä kerran niin kyllä se koko paketti nousee siltikki
tai no mistä minä tiedän. kahteen kertaan tälle vuodelle irroittanu koneen ja vaihelaatikon yhtenä pakettina ja kerran irroitettu pelkkä laatikko ja jos pitäis vielä kerran niin kyllä se koko paketti nousee siltikki
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa