VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 6.6.2008 8:41

Itsellä pyörii lämmöt maantiellä ~90c ja kaupunkiajossa 90-100c, tossa noin sadan asteen kohdalla alkaa flekti pyörimään. Ei noi sun lämmöt siinä mielessä vielä pahoilta kuulosta. Mulla tosin on termarit yms. kaikki paikallaan..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.6.2008 12:59

Minkä kokoisella putkella peltisarja olisi hyvä? Kattelin noita ebay 199e peltisarjoja jos sellaisen hommaisi tohon 2.9 koneeseen.

Visionn
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.2.2008 15:21

ViestiKirjoittaja Visionn » 9.6.2008 21:05

Edit.
Viimeksi muokannut Visionn, 9.12.2008 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 10.6.2008 16:18

^ Erittäin yleinen syyllinen tuohon vikaan on virtalukonpohja.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 10.6.2008 20:31

Seuraavalla kerralla kun startatessa ei edes lupaa, paina avainta syvemmälle virtalukkoon, silloin todennäköisesti lähtee heti käyntiin? Jolloin vika siis on virtalukonpohjassa.

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 11.6.2008 16:37

Mikä mättää!? ongelmia oli lämpöjen kanssa! jotenka vaihdoin termarin ja homma ei asettunut sillä! huomasin että flekti ei pyöri ollenkaan jotenka pistin siihen katkasimen väliin ja se ohjautuu manuaalisesti toistaiseksi ,ennen kun saan siihen uuden! mutta lämmöt on siin 95-100astetta vaikka kotelossa ei ole termaria ja flekti huutaa koko ajan!!! ja vesipumppu toimii! mulla rupee niksit olee vähissä! Paljon teil on verkuissa lämmöt! Talvella itella toimi ja pysy siin 90 ja alle kevyesti! APuja kaipais!


Mahtaisiko olla tukossa jostain? Vr6:n jäähdytysjärjestelmä menee tukkoon jos sekoittaa G11/G12 jäähdytinnestettä "normaaliin" vihreään koska G-aineissa on jotakin "hoitavaa" ainetta joka tekee klönttejä vihreän nesteen kanssa. Ongelma saattaa tulla ihan hiljalleen huomaamatta vuosien mittaan. Sitten alkavat kennot ja letkut poksahdella... Kannattaa pestä järjestelmä jos ei ole varma. Itselläni alkoi ensin vuotaa lämppärin kenno, sitten syyläri ja jopa sähköinen pumppu.

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 11.6.2008 17:51

Tuota minäkin oon tässä aatellut! pitää putsata järjestelmä sillä siitä selviiä! :)

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 12.6.2008 23:17

Pitkästä aikaa tuli veeraan taas vikaa. Tälläkertaa syyläri on alkanut vuotamaan nyt ihan reilusti ja uusi pitäis hommata jostain, onko muut hommannu uusia syyläreitä mistä? Tuossa mun autossa on ilmastointi, niin onko se syyläri erilainen kun sellasessa mallissa jossa ei ole ilmastointia?

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 13.6.2008 0:08

Vuosi sitten hommasin syylärin, taisi maksaa joku 120€ tarvikkeena, ei ilmastointia. Tarkkana sitten nesteiden kanssa, pistä vaikka joku aika ennen remppaa pesuaineet sisään niin ei tarvi miettiä pahimpia.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 15.6.2008 14:27

Syncro versiosta käyttökokemuksia kaipaisin? Onko niissä sen kummempia vikoja kuin etuvetoisissa? Miten tuo 2.9l eroaa 2.8l moottorista?

Ja kyllä, käytin hakua ja selasin jo tämän läpi mutta juuri mitään ei löytynyt.

Myrkky1
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.2.2008 21:01

ViestiKirjoittaja Myrkky1 » 15.6.2008 21:02

Nyt tuli meikäläiselle isompi ongelma golfiini. Auto on toiminut muuten ihan moitteita, mutta perjentaina sammutin auton viideksi minuutiksi ja aloin käynnistämään uudestaan, nii startti kyllä pyöritti ihan normaalisti, mutta ei vaan lähteny käyntiin. Nyt sitte tossa tänää katottii nii bensa pumppu ei työnnä ollenkaan bensaa eikä autoon tule myöskään kipinää. Että onkos kellään käynyt samalla tavalla? Auto ei ole oireillut yhtään aikasemmin, että tämä tilanne tuli itselleni aivan puun takaa.. Voiskohan on mahollista, että siinä ois jonkinlainen käynnistyksenesto laite, mutta itselläni ei ainakaan ole selvinnut, että siinä semmoinen olisi.

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 15.6.2008 21:58

Onko tuossa syylärissä siis mitään eroja vaikka autossa on ilmastointi? vai onko se samanlainen kaikissa vr6:ssa?

veer6
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.5.2008 21:33

ViestiKirjoittaja veer6 » 15.6.2008 22:42

mitäs lastuja vr6 saa? paljonko tulee voimaa lisää ja kasvaako kulutus paljoa?ja onko mitään järkeä lastuttaa?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 15.6.2008 23:15

Myrkky1 koita ekaks vaihtaa virtalukonpohja. Mulla oli sama vika että kipinä hävis eikä tullu bensaa ja ku vaihoin vp:n ni alko pelittää. Nyt vaan heittää vikakoodia tosta evap-ventiilistä eikä suostu aina lähtemään käyntiin. Vika korjaantuu sillä kun ottaa bensapumpun sulakkeen irti ja laittaa takasin. veer6 lastuja löytyy ebaystä, mulla toi auto on nyt näyttäny keski-kulutusta motarilla parhaillaan 6.6L/100km ja en kyllä oo vieläkään kerenny käymään autolla dynossa että pääsis testaa onko hyötyä tolla lastulla verrattuna vakioon. Some day some day.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.6.2008 18:47

Itellä ollut syncro puolisen vuotta. Ihan kiva ja näppärä peli. Samat viat noissa taitaa olla kuin etuvetosissa, tosin onhan noita kuluvia niveliä sit muutama enemmän.
Kulutus pyörii 8-10l välillä.

Kiinostaisi kanssa mitä eroa tossa 2.9 koneessa on 2.8verrattuna.

veer6
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.5.2008 21:33

ViestiKirjoittaja veer6 » 16.6.2008 21:31

paljonkos teillä on vakuutukset tommosee vr6? ja mitäköhän luokkaa ne olis ilman bonuksia?

MikkoOu
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.1.2008 17:43

Öljyvuoto

ViestiKirjoittaja MikkoOu » 18.6.2008 18:33

Elikkäs menokki on passat 95 (2.8 vr6) ja oon huomannu et ku yön jälkeen laittaa auton pyörimään, niin tiputtaa muutaman tipan öjyä lohkon etu- alaosassa olevasta "möykystä". Möykky on suurinpiirteen samassa kohti ku vanhemmissa vw koneissa öljynsuodatin... Mikä tuo möykky on ja minkälaisia tiivisteitä ym pitää sisällään?

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 18.6.2008 20:06

Kertokaapas mistä riepoo ,kun nytten pysyy lämmöt kurissa silleen että pitää ilmastointia päällä niin se pitää sen siin 90 paikallaan! mut siinakin se ramppaa flektiä vähä väliä päällä pois! mutta ilman ilmastointia niin flekti lähtee siel 110asteessa ! :O flektin anturi vaihettu ja kaikki kolme anturia termostaatinkoppaan!!? ja 87arvon termari on sisässä!

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 18.6.2008 21:35

MikkoOu se on öljynsuodatin ja ku ostat uuden suodattimen ni tulee uus tiiviste mukaan.

MikkoOu
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.1.2008 17:43

Rahina!!!

ViestiKirjoittaja MikkoOu » 18.6.2008 21:40

ei ole öljynsuodatin vaan noin se kohta lohkosta ainakii 2 koppasissa on öljyn putsari. yläpuolella on vissiin kampiakselin asennon tunnistin, sin on sellanen alumiini koppa. kiinnostais tietää mitä löytyy takaa...

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 18.6.2008 21:46

Siis se mihin tulee kaks vesiletkua?On öljynsuodattimen vieressä oikealla? Se on öljynlauhdutin.

MikkoOu
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.1.2008 17:43

ViestiKirjoittaja MikkoOu » 18.6.2008 21:49

löytyykö tiivisteitä ihan normi varaosa liikkeestä, onko kokemuksia?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 18.6.2008 21:59

Vw:ltä ainakin löytyy varaosanumerolla 038117070 (saksan hinta 2.35euroo) ja toinen tiiviste 038117070A (hinta saksassa 1.85euroo).

MikkoOu
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.1.2008 17:43

ViestiKirjoittaja MikkoOu » 18.6.2008 22:03

kiitos ja kumarrus, sekä hyvät jussit

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 22.6.2008 22:01

Kertokaapas mistä riepoo ,kun nytten pysyy lämmöt kurissa silleen että pitää ilmastointia päällä niin se pitää sen siin 90 paikallaan! mut siinakin se ramppaa flektiä vähä väliä päällä pois! mutta ilman ilmastointia niin flekti lähtee siel 110asteessa ! :O flektin anturi vaihettu ja kaikki kolme anturia termostaatinkoppaan!!? ja 87arvon termari on sisässä!


Se flekti pyörii siksi että ilmastointi voisi pukata kylmää. Eli sama flekti kahdelle kennolle. Ilmastoinnin kennossa lienee oma kytkin näissä "uudemmissakin".

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 22.6.2008 22:59

Jep jep! mut millä nimellä kulkee se poksi siin paisuntasäiliön alla!? sinne menee noita flektin piuhoja ja veikkaa että vika on nyt siin koska flekti ei tärähä tulille siin 102asteen jälkeen! kennoon tulevan flektin anturinvaihdoin jo eikä sillä asettunut! ?

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

Golffi jumputtaa

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 28.6.2008 15:21

-95 VR6-Golffini jumputtaa alhaisissa ajonopeuksissa. Ääni tulee tod.näk. etupäästä. Ei johdu renkaista eikä muutu kurvatessa tai vedolla/vedon ollessa pois. Selkeimmin kuuluu n. 40km/h ja alle. Olen epäillyt että johtuu väljistä pallonivelistä, että pyörä lengertää hitaassa nopeudessa mutta hyrrävoima korjaa tilanteen kovemmassa vauhdissa?

Ulommat raidetangonpäät on vaihdettu, niissä oli väljää jo katsarinkin kommentin mukaan, ei kuitenkaan korjauskehotuksen vertaa. Kuskin puolen sisempi vielä vaihtoa odottaen, siinä selkeästi väjää. Alapallot on ok, pyöränlaakerit ehkä ok? Jarrulevyt vanhat, mutta eivä äännä. Vetonivelet tuskin?

Ideoita? Vai kaikkiko nivelet vaihtoon kerralla?

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 28.6.2008 15:25

Paisuntasäiliön alla on flektin ohjausyksikkö. Ilmastoinnillisissa malleissa flekti käy mun käsitykseni mukaan yhtä aikaa kompressorin kanssa, eli ilmastoinnin painekytkin ohjaa niitä päälle/pois. Painekytkin on ainakin mulla kuivaimen yhteydessä, repsikan puolella alhaalla etupyörän edessä.

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 28.6.2008 18:32

Se painekytkin suojaa kompuraa ettei se pyöri jos systeemissä ei ole painetta, suoraa yhteyttä sillä ei kai flektiin ole. Muuten olet kyllä oikeassa ja sitä kompuraa katkotaan ettei se vedä höyrystintä jäähän.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

Eipäs mutuilla

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 28.6.2008 21:33

VW Jetta, Golf, GTI, Cabrio Service Manual, Bentley publishers
suora lainaus:
****************************************
87-4 Air Conditioning
A/C pressure switch, description

The A/C pressure switch is mounted the pressure line near the receiver drier. The pressure switch will switch the A/C clutch off if the system pressure is too low or high. It also switches the radiator coolant fan to second speed when the A/C system pressure increases above a specified level. The switch can be unscrewed from its Schraeder valve and replaced without discharging the A/C system.

A/C pressure switch operating limits (low pressure)
Terminals 1 and 2
switch opens, compressor off below 1.2bar
switch closes, compressor on above 2.4bar

A/C pressure switch operating limits (high pressure)
Terminals 1 and 2
switch opens, compressor off above 32.0bar
switch closes, compressor on below 24bar

A/C pressure switch operating limits (senses increased pressure)

Switching between terminals 3 and 4
switch closes, radiator fan on 2nd speed above 16.0bar
switch opens, radiator fan off 2nd speed below 12.5bar
******************************************
Eli painekytkin ohjaa normaalitoiminnassa sekä vikatilanteissa ilmastoinnin kompressoria sekä tuulettimen kakkosnopeutta päälle/pois.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 28.6.2008 21:41

Tehtiin muuten edellisviikolla mun Golfiin ilmastointiremonttia. Syynä oli keväällä paineiden karkaaminen.

Vuodot olivat kompressorin päädyn putkiliitännässä sekä höyrystinventtiilissä. Höyrystinventtiili, painekytkin, kuivaaja/varaaja sekä kaikkien avattujen liitäntöjen o-rengastiivisteet uusittiin.

Höyrystinventtiilin sekä kompressorin tiivisteet olivat mustaa materiaalia. Ilmeisesti ne on joskus vaihdettu, alkuperäisosan, painekytkimen tiiviste oli violetti, muut tiivisteet Hella/Behr o-rengaslajitelmasta, väri vihreä. Mitä materiaalia o-renkaiden tulee olla? Ovatko ne yleensä tässä käytössä Vitonia? Mustat o-renkaat lienevät väärää materiaalia.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 30.6.2008 19:42

Mikäköhän noista koneenkannakkeista on todennäköisiten elinkaarensa loppupäässä, kun kone tuntuu pääsevän heilumaan sivuttaissuunnassa varsin runsaasti? korin suuntaisesti ei tuntuis pahemmin heiluvan, mutta sivuttain saa käsineen liikuteltua vähän turhan helpon oloisesti.

phenotype
-
Viestit: 26
Liittynyt: 12.1.2008 16:44

ViestiKirjoittaja phenotype » 2.7.2008 16:54

paljohan -95 automaatti kolffiin maksaa nopeusanturi ja onko se vaikee vaihtaa?

dragonforce
-
Viestit: 7
Liittynyt: 31.10.2005 10:32

ViestiKirjoittaja dragonforce » 7.7.2008 10:56

Kuinkahan tuosta veeran automaattilaatikosta tarkistetaan öljyt? Jostain muistan lueskelleeni, että tarkistus pitäisi tehdä silloin kun öljy on tietyn lämpöistä... Liittyykö tuohon tarkistukseen vielä jotain muita toimenpiteitä? Kyseessä siis 94 vuosimallia oleva yksilö.

phenotype: Tarkoitatko moottorin pyörimisnopeudenanturia, vai vaihteiston?

phenotype
-
Viestit: 26
Liittynyt: 12.1.2008 16:44

ViestiKirjoittaja phenotype » 7.7.2008 17:29

vaihteiston

japelone
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.4.2008 8:39

ViestiKirjoittaja japelone » 8.7.2008 12:38

Moro! Eli kyseessä on -94 vr6 kolvi ja ilmeni semmonen vika, että ku aukasee öljykorkin auton käydessä, niin jäähd.nestehän se pirulauta siellä pyörii. Autosta räjähti vasta yks vesiletku, eli on varmaan seuraus kyseisestä viasta!? Ei oo kuitenkaan menny vielä kastikkeet sekasi.
Eli luultavasti menny kannentiiviste?? Ilmeisesti kannattee myös käyttää kansi koneistamolla kun vaihtaa ton tiivisteen. Ja ois kiva tietää mitä tollanen maksaa suurinpiirtein jos ton teettää korjaamolla? Sitte jos joku vielä tietäs että missä toi ois halvin teettää täällä oulun kupeessa??

KIITOS!

jar80
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.7.2008 8:07

vr6 päästöt liian korkeet

ViestiKirjoittaja jar80 » 11.7.2008 8:55

mulla on passat vr6.v.96 kävin eilen pakokaasu mittauksessa, tuli hylky. arvot oli. co 2.21, co2 14.3, HC 210, O2 0.0, LAMBDA 0.929. onkohan lamda anturi menny vai katti?

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 11.7.2008 10:32

Lambdan tulos on ainekin liian pieni. Itse alottaisin sen vaihdolla. Samalla vaihtaisin moottorin lämpötila-anturin, se kun ei paljoa maksa.
Viimeksi muokannut Joukkis, 13.7.2008 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.7.2008 10:48

Juu, rikkaalla tuntuisi käyvän. Lambda-anturin vaihdolla voi kokeilla korjaamista, rikkinäinen lambda kun sekoittaa seokset. Suuri osa näistä rikkaalla käymisongelmista korjaantuu lambdan vaihdolla.
HC-arvo taas kertoisi, että katti toimii, kunhan tuo liika polttoaine saadaan seoksesta pois. Muutenkin arvot ovat melkoisen hyvät, happekaan kun ei ole sotkemassa, eli putkisto ei vuoda, eikä ole ilmavuotoja imupuolella.
Jos ei lambdan vaihdolla tokene, niin polttoaineen paineensäädin tai suuttimet vuotaa. Tai sitten autossa on joku paska viriviri-lastu.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 17.7.2008 17:39

Noni mikäköhän mahtais nyt olla verkussa vikana kun lähtee vähän kengittää vaikka kakkos vaihteella, niin meinaa tukehtuu? Kyl se siit sit lähtee jos vähä himmaa ja pinta kaasulla vedät ja painat hiljaa poljinta alas päin. Vaihoin tänään ton bensa suodattimen mut ei auttanu yhtään. Voisko olla bensa pumppu rikkis? Se on täs välil pitäny ääntä, mut sit ku menee avaa tankin korkin ni suhahtaa oikee kunnolla ja sit ei pidä enää vikinää siel.

Juuz0
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 22.7.2008 15:05

vr6 keitti paisuntasäiliön kohdalta

ViestiKirjoittaja Juuz0 » 22.7.2008 15:13

Eli missä vika kun vr6 seisoi tyhjäkäynnillä pihassa jonkin aikaa. Lämmöt alkoivat nousta tosi paljon mutta flekti alkoi kyllä pyörimään. mutta sitten kummiski jäähdytysnesteet tulivat paisuntasäiliön kautta ulos. Ihan kaikki kyllä ei tullu mut litran verran piti lisäillä vettä et oli taas minimin ja maksimin välissä. En usko että kansipahvi vika koska öljyjen seassa ei ollut vettä eikä toisinpäin. Olisiko vika termostaatissa tai sitten siinä paisuntasäiliön korkissa, että mitenköhän kannattaisi aloittaa toi vian etsiminen?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 22.7.2008 17:04

Ekax vaihtaisit paisarin korkin, se ei paljoo kustanna ees alkuperäisenä. Seuraavax sit termarin. Jos ei sittenkään tokene ni sit lienee jossain tukos... Kai muuten paisuntasäiliön edessä olevan elektroniikkaboksin päällä pienen läpinäkyvän kannen alla oleva sulakeliuska on ehjä? Siis tarkista kunnolla ettei vaan ole keskeltä halki. Päällisin puolin katseltuna saattaa näyttää ehjältä mutta välttämättä ei kuitenkaan oo...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.7.2008 17:27

Minkäkokoinen on suutintukille menevän bensalinjan sisähalkaisija? Se mikä on siinä kannen päässä.
Edit Itse itselleni vastaten, se on 8mm.

Sit toinen kyssäri, kylmäkäynnistyksen jälkeen haiskahtaa hieman bensa, sininenlämpöanturi vaihtoon?
Viimeksi muokannut Slantsix, 24.7.2008 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vompatti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.11.2007 10:51

ViestiKirjoittaja Vompatti » 23.7.2008 8:43

Nyt tartteis apua ! Elikkäs auto on 92- vuosmallin Veera. Ongelmana on se että bensapumppu hajos toisen kerran jo tässä kuussa, osaisko kukaan sanoa mikä ton bensapumpun hajottaa ? Kiitoksia jo nytten kaikille auttajille !

Juuz0
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 22.7.2008 15:05

Vr keitti yli

ViestiKirjoittaja Juuz0 » 23.7.2008 11:00

Joo pitää käydä kattomas se sulake että onko kunnos mut päällisin puolin ku katto nii näytti ehjält mut pitää sit irrottaa se.

ville.
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 23.7.2008 20:02

kymysys

ViestiKirjoittaja ville. » 23.7.2008 20:17

Onko kokemuksia kun vr6 noin puoli vuotta sitten puutui aina moottoritiellä eikä ottanut kierroksia kun väännätti.Kytkin pohjassa kun ei kuormaa niin kyllä varvia riitti.Sitä kesti viikon ja tilanne normalisoitui paitsi nyt sama juttu.Tulpat ja johdot on vaihdettu bensan suodatin ja ilman putsari on ok.Käyntiin lähtö yhtä tuskaa mutta kun käy niin tyhjäkäynti aivan normaali ja pintakaasulla ajettaessa ei mitään ongelmia paitsi kulutus mikä pomppasi 10 :stä 15 litraan ja puhutaan matka ajosta vauhti noin 90 kmh. Äsken vielä kokeilin että bensapumpusta ainakin tuntui riittosasti tavaraa tulevan eli Ilmamäärämittari ruiskuboksi vai mistä lähtisi metsästää. Ideoita otetaan vastaan.

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 24.7.2008 20:22

^^
Ilmamäärämittarin kunnon pystyt helpoiten kokeilemaan kun otat liittimen irit. Katso onko mitään vaikutusta käyntiin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.7.2008 23:10

Uskaltaako ton Maf puhdistaa jollain brakecleanilla yms? Vai onko liian rajua ainetta?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 25.7.2008 12:06

Noni nyt ei lähe enää ollenkaa verkku käyntiin. Kipinä tulee mutta bensaa ei :o Pumppu kyl sirisee ku laittaa virrat päälle mutta ei lähe käyntiin :S Koitin availla tota tankkii sielt päältä mut prkl ei se muovi rengas vaa lähe irti siitä. Mitäs viel vois koittaa?

Vompatti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.11.2007 10:51

ViestiKirjoittaja Vompatti » 28.7.2008 8:10

|rahiNa| bensapumppu on varmasti pettäny ei nosta bensan paineita tarpeeks tai bensapumpun sisäiset letkut on pettäny. Jos tarkoitat sitä mustaa ns.korkkia niin tasakärkinen ruuvimeisseli ja vasara auttaa kun vähän naputtelee sitä, yleensä aika tiukassa.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 28.7.2008 12:05

Joo veikkaan kans et pumppu. Kävin la ostamas uuden pumpun ja prkl ei lähe se musta rinkula irti, oon hakannu vaik kui paljo ja laittanu öljyy siihen jos vähä auttais mut eei. Saan tänää vähä apujoukkoja tohon ni kattoo jos sais sen tänää taas kovaan ajoon. Onks noist motonetin pumpuist mihinkää? Motonetis makso 50e ja vw ottais 250e :o Onkoha se sit kullattu vai mitä sille on sit tehty..

Vompatti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.11.2007 10:51

ViestiKirjoittaja Vompatti » 28.7.2008 18:37

Marmoritiski hinnat on suolaisia :P Eiköhän se motonetin pumppukin siellä pelaa, mulla meinaan laitettiin vw pumppu ja kesti huimat 2 viikkoa ja taas sökönä. Saavat selvittää mikä sen hajottaa.

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 28.7.2008 21:24

Onko vompatti sinun veerasi Räisäsellä oleva? Meinaan samoja vikoja.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 29.7.2008 5:51

Prkl oli sit toi motonetin pumppu vähä erilainen. Käytii vaihtaa se toisee versioo mis on anturi ja siin ees mitää anturii ollu joten ei saanu kiinni siihen tota koho hässäkkää :D Kyl nyt auto taas pelaa, pakko vaa saada oikee pumppu toho et sais sen kohonki kii :D

Vompatti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.11.2007 10:51

ViestiKirjoittaja Vompatti » 29.7.2008 18:03

Fear kyllä miun Veerahan se siellä. Niinku varmaan ulkonäöstä näkyy että laiton alla on mutta kun ei kerkee laittaa, levinny sen verta tihheesti ja viel tuo bensapumppu.

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 3.8.2008 17:59

Buah, ekat 4000km ajettu veeralla ja nyt se lykkäs ensi vian. Ihmettelin eilen ku hirveä usva nousee pellin alta, niin eikös sieltä lämppärinkennolle menevä letku vuotanut sen verran kylestä, että pikku pisuvana valui pakosarjalle :D Ei tunnu kikoilla kestävän ummessa kun paine nousee, vaihtoonhan se menee, huomenna marmoritiskille vai onko tarvikkeena (ei ainakaan motonetissa)?

jar80
-
Viestit: 4
Liittynyt: 11.7.2008 8:07

ViestiKirjoittaja jar80 » 6.8.2008 11:55

mikä mahtaa vaivata passattia? päästöt ennen:co 2,21 co2 14,3 hc 210 lambda 0,929. sittä vaihdettiin etummainen lambda anturi ja arvot:co 2.11 co2 14 hc 162 lambda 0,94.arvot on mitattu 2500 kierroksilla.oisko katin jälkeinen lambda menny kans???? auto on passat 2.8 vr6 jenkki malli. onkos muilla 2 lambda anturia?? ja onkos jollain tietoa et onko ne samanlaisia kumpikin?

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 10.8.2008 10:31

Mistäs sais verkkuun hommattua paremmat jarrut? Mielellään sellaset mitkä kävis ilman suurempia muutoksia paikalleen. Alkaa olemaan levyt vaihtokunnossa ja mieli tekis samalla päivittää jarruja vähän tehokkaampiin.

Waipperi
-
Viestit: 10
Liittynyt: 22.5.2008 8:16

ViestiKirjoittaja Waipperi » 10.8.2008 15:11

Veerasta kävin luetuttamassa vikakoodit ja kolme asiaa korjattiin. Lambda-säätö, joutokäynninsäätö ja ohjainlaitteen prosessori. Autolla pystyy nyt ajamaan, mutta välillä tuota nykimistä siltikin vielä esiintyy ja ensimmäisen kerran kun autoa starttaa niin heti starttuksen jälkeen tuppaa auto sammumaan. Toisella starttauksella auto käynnistyy normaalisti ja käy hyvin joutokäyntiä.

Tämmöisiä lukemia autosta siis saatiin:

pyör. nopeus: 2020/min
öljylämmöt: 17.9 °C
CO: 0.208 %vol
U-lambda 0.48V
∆ U-lambda 0.72V

Kenelläkään ehdotuksia mitä seuraavana syynäykseen?

jonik
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 13.8.2008 11:10

ViestiKirjoittaja jonik » 14.8.2008 20:42

Moi. Osaisko täällä joku auttaa, auto on golf vr6, vm -94. Pari päivää sitten autolla ajaessa pääsi toinen (suurempi), syyläriltä lähtevä vesiletku koneen päästä irti (edellinen omistaja vaihtanut termostaatin, ja letku vissiin siinä jäänyt löysälle). Letku irtosi mitä luultavimmin yhdessä kunnon kiihdytyksessä, jonka jälkeen ajoin parkkiin ja auto oli käynnissä siinä max. pari minuuttia, jonka jälkeen sammutin. Ihmettelin oudon hajuista höyryä mitä nousi renkaan vierestä ja aattelin että se voi olla jarruista kun tiellä oli vettä mutta sitten auto ei lähtenyt enää käyntiin,vilkutti vain sitä vedenlämpötilavaloa tjsp.
Kuitenkin, tämän jälkeen annoin jäähtyä, kiinnitin letkun kunnolla ja lisäsin vettä. Mutta nyt parina päivänä auto on yhtäkkiä hörppäissyt jäähdytysnestettä min-max puolivälistä alle minimin, siis kylmänä. Ensimmäisen kerran seuraavana päivänä letkun irtoamisesta, silloin lisäsin ja ehti ajaa pari päivää kun taas nyt kävin katsomassa kylmänä niin se on alle minimin, vaikka normaalisti kylmänä min-max välissä ja lämpimänä jossain maxin tienoilla. Eli mistähän tuo saattaisi johtua? Kansi? Ei ole silti varmuutta etteikö tuo vika olisi ollut jo ostattaessa, mutta kuitenkin.

Ja toinen kysymys, pitäisi jossain vaiheessa jakopään remppa tehdä, minkä verran se suunnillen kustantaa? Itselläkin kyllä tilat ja työkalut ja ihmisiä mutta vissiin aika työläs homma silti itse alkaa säätää?

Kiitos etukäteen vastauksista ja pahoittelen pitkää selostusta, en osaa kirjoittaa lyhyesti ja ytimekkäästi : D

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 15.8.2008 6:22

Järjestelmässä ilmaa. Puristele letkuja paisarin korkki auki ja koita saada ilmat pois ja neste tilalle. Ei lämpöjä meinannut nostella normaalia enempää?

Jakopäähän pitää irroittaa laaatikko, joten suht iso ja veemäinen homma...

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 16.8.2008 11:42

Juu ilmaa siellä varmaan vielä on.

Lue tämä ketju läpi, löytyy kertomusta jakopäänrempasta ja hinnoista. Osia saa merkkiliikkeen lisäksi Motonetistä ja AD-liikkeistä, ovat yhtä laadukkaita mutta halvempia.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 18.8.2008 10:17

Tarvis ruveta uutta putkistoa ja suodatinta kattelee tohon VeeRaan.
Minkälaisia ootte laittanu autoihinne, ja miten pelaa? Suosituksia?

Eroaako syncron ja etuvetosen putkistot jollakin tapaa toisistaan?

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 18.8.2008 13:20

Suodattimeksi riittää alkuperäinen joka riittää useimpiin satoihin hevosiin, vapaavirtaussuodattimella pilaat MAFfin korkeintaan. Jos haluat imuääniä lisää, poista ilmansuodattimen tuloputki.

Putkistona mulla on Marteliuksen catback, ihan ok, ei liikaa meteliä.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 18.8.2008 15:01

Mites tuo martelius, oliko siitä mitään vaikutusta?
Näyttää meinaan tuo vakioputkisto sellaselta käärmeenpesältä, että luulis vähän ahdistavan?? Ainekin tuossa syncrossa. En tiedä eroaako sitten etuvetoisesta millääntavalla?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.8.2008 18:00

Etuvetosen putkisto on ihan erillainen. Vain yksi downpipe+katti ja suoralla putkella taakse. Ei haaraudu samalla tavalla kuin syncroissa. Itse olen yrittänyt ettiä tietoa jos R32 tai 3.2 Audi TT putkisto kävisi tohon syncroon. Mutta kun ei tiedä onko se sen isompi.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 18.8.2008 21:12

Juu no omassa ei ainakaan kauhean mainittavia tehoja tullut lisää. Varmaan eroja tulisi kun heittäisi katin pois (katsastusten välillä) ja peltipakosarja.

J.Karvonen
-
Viestit: 266
Liittynyt: 3.3.2006 18:43

ViestiKirjoittaja J.Karvonen » 20.8.2008 10:50

Mistähän mahtaisi löytää flektin moottorin Corradoon. Ei tuntunu paikalliselta varaosatiskiltä löytyvän millään, ja saksan eBaykään ei auttanut. Koodi minkä löysin moottorista oli 357 959 455 H. Onko noissa mitä eroa esimerkiksi 357 959 455 ja 357 959 455 A,E,D,G ja F moottoreihin joita kyllä löytyy saksasta. Ja kuinka helposti muilla nousee öljynlämmöt 110'C ja yli? Tuntuu ettei pysy lämmöt kurissa ainakaan kesällä jos pitää ajaa kaupungissa.

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 20.8.2008 14:50

Itselläni pysyy öljyt 102 asteessa kelistä riippumatta. Erillinen cuuleri juu.

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 1.9.2008 17:27

Mikäs tos vois olla vikana kun flekti pyörähtää käyntiin vasta 110asteessa :S jos ei pidä ilmastointia päällä! ja sitten toinen juttu että satunnaisesti nykii eikä kierräloppuun asti vaan tuntus että pyöris ihan törkee rikkaalla ja poltaa putkessa lopuks!? ite olen aatellut että olisko tuo lambda anturissa? kertokee jos jtn kokemuksia!?

jonik
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 13.8.2008 11:10

ViestiKirjoittaja jonik » 5.9.2008 17:26

Missäs ootte teettäny kansiremppanne ja jakopään? Ja mitä maksoi kyseisessä paikassa? Tarvis ite tehä ja sitä kun ei tunnu joka korjaamo tekevän. Tai vaikka joku yksityinen pätevä niin ehdotelkaa!

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 5.9.2008 19:13

^ Saattais helpottaa sitä vinkkien saamista jos vaivautuis kertomaan ees paikkakunnan...

J.Karvonen
-
Viestit: 266
Liittynyt: 3.3.2006 18:43

ViestiKirjoittaja J.Karvonen » 8.9.2008 16:37

^^ 2,9 vr6:sen kansiremppa ja jakopään osat vaihdettiin, 1200e. Samalla kyllä jotain puslia ja muuta pientä. Eli kannattaa viedä liikkeeseen joka on tehnyt näitä ennenkin niin ei mee harjotteluks.

toivoton vr6
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 19.4.2008 23:47

ViestiKirjoittaja toivoton vr6 » 8.9.2008 17:40

Mikä vois olla vr6 vikana kun syö bensaa niin perkeleen paljon. 80km/h vauhdissa kulutus pyörii 12-18 litran välillä. lamda anturi vaihdettu joulukuussa ja katsastettu sen jälkeen. tammikuussa laitoin itselle sen. Missä vika???

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 8.9.2008 21:18

Ekana tuli mieleen Moottorin lämpotila-anturi, tai Ilmamäärämittari.

Mutta ihan ensimmäiseksi kuitenkin lukisin vikakoodit! ;)

-JT
-
Viestit: 6
Liittynyt: 3.6.2008 13:59

ViestiKirjoittaja -JT » 9.9.2008 9:07

Meillä kun perhe aikoinaan kasvoii niin kori vaihtui isompaan mutta Veera säilyi! (hetken niitä oli kaksikin tallissa..)

Vertailun vuoksi tämä perheellisen Veera (Caravelle 2.8 VR6 24valve 150kW, automaattiloota ja ilmastointi) syö bensaa seuraavasti: maantiellä kohtuullisen rauhallisesti ajettuna (mutta ei kuitenkaan tipanvenytysmentaliteetillä) pääsee 11-12 litralla/100km, moottoritiellä 130+ lasissa kulutus pyörii 14-15 litran nurkilla ja perus-kaupunkipyörityksessä (ilman erityisen raskasta kaasujalkaa kun ilmankin ehtii ;) noin 13-15 litrassa.

Freatix
-
Viestit: 10
Liittynyt: 28.8.2007 20:57

ViestiKirjoittaja Freatix » 9.9.2008 12:53

Käytin Golfin vikakoodin luvussa ja valittaa, että " Engine speed sensor, no signal"
Miksi googlekaan ei tiedä vr6 moottorin nopeusantureista mitään? Missähän tämmöinen anturi sijaitsee ja mistä saisi uuden?

Kuulemma tämä vika aiheuttaa sen että Verkku ei lähde ensimmäisellä käyntiin kylmänä. Ja mullahan se ei lähde.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 9.9.2008 14:25

Itse ihmettelin samaa vag-comilla, mutta oletin, että vikakoodia pukkaa koska auto ei ole käynnissä. Tosiaan, vikakoodia tuosta nopeus-anturista ei tule käynnissä ollessa, joten annoin asian olla..

Mutta itsellä täysin sama homma, ei lähde käyntiin kylmänä kunnolla, startti on joko häiritsevän pitkä, tai ns. 'normaali pituisella' startilla lähtee vasta toisella. Eli voiko vika tosiaan olla tuossa speed sensorissa?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 9.9.2008 15:57

Toi " Engine speed sensor, no signal" tulee aina ku luet vikakoodit eikä siitä sit oikeesti tiiä onks se rikkis vai ei. Varmin tapa on mitata se anturi yleismittarilla. Ite vaihoin ton iha tuliterään anturin ja silti se sano ton saman "vian" olevan. Ja toi löytyy moottorin edestä siinä öljylauhduttimen vierestä.

Freatix
-
Viestit: 10
Liittynyt: 28.8.2007 20:57

ViestiKirjoittaja Freatix » 10.9.2008 7:26

Autokorjaamo Vepsäläisellä, joka on volkkari asiantuntia sanoivat ainakin, että siitä johtuu ettei kylmänä lähde käyntiin ekalla. ABS - anturia takaa valitti kans, mutta se ei taida vaikuttaa käynnistykseen mitenkään.

Voishan tuota huvikseen vaihtaa tuon nopeus anturin vaan mistähän nuita sais?

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 10.9.2008 8:22

Kerro sitten, että vaikuttiko mitenkään. :)

Käsittääkseni näitä 'harvinaisempia' antureita ei saa kuin marmoritiskiltä.

dragonforce
-
Viestit: 7
Liittynyt: 31.10.2005 10:32

ViestiKirjoittaja dragonforce » 10.9.2008 8:38

Kannattaa soitella Special-Importille Riihimäelle. Itse ainakin sain sieltä kaasuläpänasentoanturin kohtalaisen huokeaan hintaan verrattuna marmoritiskin vastaavaan... Linkki

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 11.9.2008 20:17

Engine speed sensor, no signal "vika" tulee silloin kun luette vikakoodit, kun auto ei ole käynnissä. Eli oikea tapa lukea vikakoodit on auton ollessa käynnissä. Auton ollessa käynnissä se ei tee tota "Engine speed sensor, no signal" vikakoodia. Eli kyseinen anturi on kunnossa jos kyseinen vika on tullut vikakoodia luettaessa auton ollessa sammuksissa.

Freatix
-
Viestit: 10
Liittynyt: 28.8.2007 20:57

ViestiKirjoittaja Freatix » 12.9.2008 10:26

Juu. En uskokkaan et vika on siinä..Tänä aamuna lähdin töihin ja ensimmäistä kertaa sain startata varmaan joku 10 kertaa ennenkö lähti kituen käyntiin. Motarilla pätki ja ei käynyt kunnolla. Kierroksiakaan ei ota silleen niinku pitäs. Tuntuu, että savuttaa ja jotenki ois vikaa bensa puolella. Käyttäs kaasuarvot mittauttaan, eikö sillä selviä onko lambda tai katti paskana?

En muista mittasko ne sillä vagilla auton ollessa käynnissä. Tuskimpa.

Joku vois jelppiä jolla on ollut samanlaista ongelmaa.

passat 35i vr6
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 13.9.2008 11:33

Vr6 Passat-92

ViestiKirjoittaja passat 35i vr6 » 13.9.2008 12:13

Jakopää ketjun vaihto? Millanen projekti ja onko ohjeita missään miten sen tavan duunari sais tehtyä?

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 13.9.2008 12:23

Selaappa topikkia alusta päin, muuta näillä kaikilla sivuilla ei olekkaan puhuttu ku jakopää, jakopää, jakopää...

passat 35i vr6
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 13.9.2008 11:33

JAKOPÄÄ

ViestiKirjoittaja passat 35i vr6 » 13.9.2008 18:17

fear!!!

Kerro mulle kuka kertoo topiikissa jakopään vaihdosta kuinka se tehdään tai missä siihen olisi ohjeita...KIITOS...=D

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 13.9.2008 22:23

^lue ny oikeesti tää läpi ni löytyy tietoo! jossain kohti on linkki vortexii missä on kans ohjeet miten se tehää! Kuitenkaa et sitä ite osaa tehä ni vie suoraa semmoselle pajalle missä ne tekee sen sulle ni sunkaa tarvii lukee yhtää mitää. Kettu kuittaa!

Supermutant
-
Viestit: 6
Liittynyt: 2.8.2008 11:09

ViestiKirjoittaja Supermutant » 14.9.2008 18:56

Öh, kuin paljo äljyä kuuluu laittaa ku vaihtaa??

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 14.9.2008 20:14


Visionn
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.2.2008 15:21

ViestiKirjoittaja Visionn » 15.9.2008 17:21

Edit.
Viimeksi muokannut Visionn, 9.12.2008 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 15.9.2008 17:48

Poraat. Ne on pop-niittejä.

Visionn
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.2.2008 15:21

ViestiKirjoittaja Visionn » 15.9.2008 17:52

Okei, kiitän.

phenotype
-
Viestit: 26
Liittynyt: 12.1.2008 16:44

ViestiKirjoittaja phenotype » 16.9.2008 23:29

onko kelläään tietoo miten ton kaukolukituksen sais nollattua tai jotain, kun itellä teki semmosen, kun laitoin tohon etuoven lukkoon lisäjousen talvee varten, niin sit keskuslukitus toimii sillai että kuskin ovi ei mee ollenkaan lukkoon ja muut ovet on kokoajan lukossa. Sitten tuota olisko kellään tietoo, että miks akusta puskee kipinää, kun yrittää ottaa akunkenkää irti, vaikka virrat on poissa?

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 18.9.2008 19:58

Mikä helkutti on kun ei flekti lähe toimii! anturi vaihdettu! ja flekti pyörii kun pistää siitä pistokkeen päästä hyppylangan niin toimii! mut se ei nyt lähe jostain syystä pyörii oikeissa kohin! ja kone on vr6 ja löytyy ilmastointi! Pikaista APUA! kiitos

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 18.9.2008 20:12

Siinä paisuntasäiliön alla on elektroniikkaboksi joka ohjaa sitä flektiä. Halvin idea ois kai katsoa ihan ekax sen boksin päällä olevan läpinäkyvän pikkusen kannen alla oleva sulakeliuska. Mulla se oli siinä paikallaan, mutta kuitenkin halki. Tuloksena flekti pyöri miten halus, tai sit (niinku yleensä,) ei ollenkaan. Sitä liuskaa on muistaakseni kahdellakin eri vahvuudella, jos se on hajalla ni kandee olla tarkkana että saa sinne sen oikeen.

Cupee|
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.9.2007 21:41

ViestiKirjoittaja Cupee| » 18.9.2008 20:45

Se siin kopan alla oleva lituska on ehjä ja olen puhistanut sen! mut ei auta! voisko se olla tossa kompuran painekytkimessä vika!?

kääpä
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.10.2005 18:31

ViestiKirjoittaja kääpä » 21.9.2008 13:10

joo itsellä tuli tuossa vaihdettua vr6 golffi tällä viikolla ja heti meni motti purkuun"vika oli kyllä tiedossa osto hetkellä" elikkä keräsi painetta paisunta säiliöön. noh, purimme kannen pois, kaikki ihan prkl haperoa, kansi pahvista meni sormi läpi ku vähän hipasi ja yhden vesi kanavan kohdalla oli kahden sormen mentävä reikä..! samanlainen oli jako ketjun ohjari liuku, kolmesta kohti poikki ku vähän väännäytti.. on vissiin joskus käyny auto hieman lämpimänä.? no ens viikolla näkee että kuin vino kansi on, mutta toivotaan että päästään pelkällä suoristuksella.. onko paljon ollu muilla samaa vikaa?

okeman
-
Viestit: 15
Liittynyt: 21.9.2008 17:11

ViestiKirjoittaja okeman » 21.9.2008 17:37

Itellä olis semmosta vaivaa autossa, alkaa kuulumaan semmosta napinaa ja sirinää kierrosten noustessa lähelle 2 tonnia joka katoaa sit jossain 3tonnin jälkeen...Tai sevaan häviää muun melun alle.. jakopäänkin laitoin uusiksi tuon äänen vuoksi!! Hihnan kiristäjän purkasin ja rasvailin....voisko EVAP venttiilistä lähteä tollanen ääni vai kenties venttiileistä??Vai huonosti ilmattu ketjun kiristäjä ? Niin ja nykii hieman pienillä kierroksilla :) Mutta lähinnä tuo naputus häirittee. Kiitos ja anteeksi..

Oltze
-
Viestit: 19
Liittynyt: 22.9.2008 15:08

ViestiKirjoittaja Oltze » 22.9.2008 15:14

Itellä olis semmosta vaivaa autossa, alkaa kuulumaan semmosta napinaa ja sirinää kierrosten noustessa lähelle 2 tonnia joka katoaa sit jossain 3tonnin jälkeen...Tai sevaan häviää muun melun alle.. jakopäänkin laitoin uusiksi tuon äänen vuoksi!! Hihnan kiristäjän purkasin ja rasvailin....voisko EVAP venttiilistä lähteä tollanen ääni vai kenties venttiileistä??Vai huonosti ilmattu ketjun kiristäjä ? Niin ja nykii hieman pienillä kierroksilla :) Mutta lähinnä tuo naputus häirittee. Kiitos ja anteeksi..
Mul on sama juttu mut suhina loppuu aika pian 2 tonnin jälkeen. Kiinnostaisi kyl mistä johtuu. Aattelin et johtuisko vapaavirtaussuodattimesta?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa