AJM kesto
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 47
- Liittynyt: 4.8.2004 16:20
AJM kesto
Tuli hommattua tommosella motilla oleva pirssi ja sitä on 400Nm verran kiusattukin 170tkm mittarissa. mitäs on kokemukset kestosta ja lueskelinkin, että kansipahvi poikii jossain vaiheessa, mikähän olisi oletettava vaihtokohta josko vaihtais vaikka ennakkoon. Esim. 1,6D koneissahan se meni 200 - 240tkm välissä ja samanlailla 1,8 bensa koneissa.
Tänks jo etukäteen.
Tänks jo etukäteen.
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 23.10.2006 21:10
Mulla oli joskus tuolla moottorilla oleva golffi ja ei ihmeempiä ongelmia koneessa, oli ajettu 200 tkm kun vaihdoin uudempaan. Vuosimalli olikin 2001 (valmistettu 12/2000) ja kuulemma kunnon kansitiivisteellä.
Ei taida tuo AJM olla ainoa mistä on noita tiivisteitä mennyt.
Jos nesteet rupeaa tummuun ja painetta tulee pönttöön kannattaa hyvissä ajoin uusia tiiviste ettei kantta tarvi koneistaa.
Ei taida tuo AJM olla ainoa mistä on noita tiivisteitä mennyt.
Jos nesteet rupeaa tummuun ja painetta tulee pönttöön kannattaa hyvissä ajoin uusia tiiviste ettei kantta tarvi koneistaa.
-
- -
- Viestit: 47
- Liittynyt: 4.8.2004 16:20
niin, se ei muuten taida ennakkoon oireilla kuin paineilla ja nesteen tummumisella? eli jauhot ja vellit ei mene ensimmäisenä sekaisin? Vika on siis pahvissa, eikä kannessa tai lohkossa. Onkohan muuten paha vaihtaa itse, toki purkamista varmaan riittää, mutta mihinkähän tiukkuuteen ja missä järjestyksessä kansi kiristetään.
-
- -
- Viestit: 47
- Liittynyt: 4.8.2004 16:20
120tkm ja syttyi jäähdytysnesteen merkkivalo (AJM/2000). Kannelle ei välttämättä tarvitse tehdä mitään - kannattaa tarkistaa, ennen kuin kiikuttaa laanattavaksi. Ja jos pitää laanata, niin suuttimet joutuu irrottamaan ja silloin kärkien korkeudet muistiin ennen irrotusta. Näiden vikojen joukossa on ihan oikeita kansivikoja ja sitten noita tiivisteongelmia. Orkkistiiviste pettää kannen ja lohkon erilaisen lämpölaajenemisnopeuden takia (se hiertäminen kuluttaa ja ongelma on korjattu oikeisiin paikkoihin lisätyllä metallilla uudessa tiivisteessä).
-
- -
- Viestit: 47
- Liittynyt: 4.8.2004 16:20
Sitä en itse ole vielä huomannut. Emäntä oli viikonloppuna ajanut ja oli nesteen valo syttynyt ja ajotietokone huutanut pysähtymään. Itse tämän illan ajelin eikä mitään oireita?
Kannattaako tässä nyt huolestua vai yrittää olla vielä luottavaisin mielin VAGinoiden suhteen. Nimim. alle kuukausi sitten vaihtanut Volvosta Volkkariin.. :)
Kannattaako tässä nyt huolestua vai yrittää olla vielä luottavaisin mielin VAGinoiden suhteen. Nimim. alle kuukausi sitten vaihtanut Volvosta Volkkariin.. :)
Sehän on pelkästään kehitystä kun Volvosta eroon pääsee. ;-)
Kansipahvin pettämisen ensioire on paineen karkaaminen jäähdytysnesteen sekaan jolloin nesteen kierto häiriintyy ja lämpömittarin viisari heittelee. Eli jos viisari pysyy vakaasti lukemassaan veikkaisin ettei kansipahvivikaa ole (vielä). Jos jäähdytysneste paisuntasäiliössä vieläpä näyttää terveen punaiselta ei sekaan ole karannut liiemmälti öljyä.
Kansipahvin pettämisen ensioire on paineen karkaaminen jäähdytysnesteen sekaan jolloin nesteen kierto häiriintyy ja lämpömittarin viisari heittelee. Eli jos viisari pysyy vakaasti lukemassaan veikkaisin ettei kansipahvivikaa ole (vielä). Jos jäähdytysneste paisuntasäiliössä vieläpä näyttää terveen punaiselta ei sekaan ole karannut liiemmälti öljyä.
Pari kertaa T4:sta ollut kyllä ikävä, varsinkin ohitustilanteissa. Tankilla tosin tarvitsee käydä huomattavasti harvemmin nyt :)
Terveen punaiset nesteet olivat vielä.. Tosin ajon jälkeen n. 15min kun avasin paisuntasäiliön, niin sihahtaa? Illan ajelin "kylärinkiä" ja kiihdyttelinkin ihan reippaasti että varmasti olisivat lämmöt nousseet jos jotain onkelmia, mutta siinä 90 asteen tuntumassa tiukasti pysytteli, ainakaan sen yli ei noussut.
Mitähän tälläinen pahvin vaihto mahtaa kustantaa kokonaisuudessaan?
Terveen punaiset nesteet olivat vielä.. Tosin ajon jälkeen n. 15min kun avasin paisuntasäiliön, niin sihahtaa? Illan ajelin "kylärinkiä" ja kiihdyttelinkin ihan reippaasti että varmasti olisivat lämmöt nousseet jos jotain onkelmia, mutta siinä 90 asteen tuntumassa tiukasti pysytteli, ainakaan sen yli ei noussut.
Mitähän tälläinen pahvin vaihto mahtaa kustantaa kokonaisuudessaan?
Kuumalla koneella kun avaa paisarin korkin niin aina sihahtaa vähän ja saattaa tulla nestettä silmillekin kun neste kiehahtaa paineen laskiessa.
Periaatteessa kannentiivisteen vaihto on yksinkertainen, purkaa ja kasaa uudella, vahvemmalla tiivisteellä. Toki pitää tarkistaa onko kansi suora vai pitääkö oikaista. Mutta merkkiliikkeessä jos teettää, kansirempalle kertyy kaikkineen hintaa äkkiä varmaan lähemmäs kaksi touhutonnia.
Periaatteessa kannentiivisteen vaihto on yksinkertainen, purkaa ja kasaa uudella, vahvemmalla tiivisteellä. Toki pitää tarkistaa onko kansi suora vai pitääkö oikaista. Mutta merkkiliikkeessä jos teettää, kansirempalle kertyy kaikkineen hintaa äkkiä varmaan lähemmäs kaksi touhutonnia.
Omakohtaista kokemusta ei toki vielä ole, mutta tuo heittämäni kaks tonnia on varmaan yläkanttiin, tai merkkiliikkeen tapauksessa ei välttämättä. Kannen kun käyttää irti, vaihtoon menee muutaman kympin tiivisteen lisäksi kannen pultit, jakopään hihna+roippeet yms. eli ainakin kolmen sadan edestä osia. Aikaa hommaan menee varmaan työpäivän verran eli vaikka 8 tuntia á 70 € = 560 €. Eihän nämä laskelmat tee edes lähellekään yhtä tonnia.
Mutta kuten sanottua, varmaa tietoa mulla ei ole esim. siitä montako tuntia tommosta kantta käyttää irti, työhän tämmösessä hommassa eniten maksaa.
Mutta kuten sanottua, varmaa tietoa mulla ei ole esim. siitä montako tuntia tommosta kantta käyttää irti, työhän tämmösessä hommassa eniten maksaa.
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
Mitähän tälläinen pahvin vaihto mahtaa kustantaa kokonaisuudessaan?
Aikaa hommaan menee varmaan työpäivän verran eli vaikka 8 tuntia á 70 € = 560 €. Eihän nämä laskelmat tee edes lähellekään yhtä tonnia.
Minä teetin tuon pahvin vaihdon merkkiliikkeessä ja hintaa tuli 1795€, pajalla auto oli n. 1,5 viikkoa. Ensin ne katkas jonku pultin kannesta ja sitä joutu odottelemaan vlopun yli ja sit toiseks viimesenä pajapäivänä työntekijällä oli nii kiire kotiin, ettei ehtiny laittaan autoa nippuun. Et semmosta. Jos haluaa halvemmalla, nii nyrkkipajalle, mutta sit ei oo kahden vuoden takuuta, jos joku sattuuki meneen pieleen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa