volkswagen passat 32 -77 coupe

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Joona.K
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.4.2008 16:04

volkswagen passat 32 -77 coupe

ViestiKirjoittaja Joona.K » 13.4.2008 1:28

eli ajattelin että tämänkin tänne voisi laittaa.auto on vw passat 32-77coupe 1.6yp (85hv).ostin auton viime kesänä kesätyöpaikkani metsästä,missä se oli maannut runsas 15 vuotta. auto oli tässä kunnossa,kylläkin sammaleet pestynä pois jo:D http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... uva060.jpg minä sitten tyhmänä vedin pintaan jonkun minarolin enenpää ajattelematta.ajatus oli silloin että vien auton järvenjäälle. mutta onneksi jäitä ei tullut ja auto jäi pihaan.olin jo kauan katsonut lehdistä ja netistä "oldschool" vageja mitkä olivat pirun hienoja silmääni. yksi kerta tuli vain mieleeni että minullahan olisi pihassa hyvä "oldschool" projekti.siltä seisomalta lähdin työntämään passattia talliin http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634005.jpg


ajatus oli että ensin kone pois ja kuntoon ja sitten kori.
sieltä se lähtee http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634012.jpg
http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634023.jpg

pesuun menossa http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634026.jpg

pestynä http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634028.jpg

moottorin purkamista
http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634032.jpg

kansi, joka on tällä hetkellä koulussa, hion venttiilit ja jyrsin istukkapinnat. http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634033.jpg

osia koneseen. http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634190.jpg

alakertaan tuli uudet kiertokankien laakerit ja männä renkaat, runkolaakerit oli hyvässä kunnossa joten en vaihtanut. http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634044.jpg http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634218.jpg

kattoluukku ja kaikki http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634079.jpg

kone muuten kasassa öljypohja ja kansi uupuvat http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634221.jpg

ruostevaurioiden tarkastelua http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634077.jpg

pahimmat ruoste kohdat,hitsattavaa piisaa
runkopalkin pää apparin puolelta http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634251.jpg
helmaa kuskinpuolelta http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634252.jpg


johtosarja lähti http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634231.jpg

moottorinosturi kovilla, koko etupää nostettuna. kelkka lähti laatikkoineen päivineen http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634237.jpg http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634239.jpg

kannen varmaan saan ensiviikolla kuntoon niin saa moottorin nippuun. voi keskittyä muun auton purkamiseen. en ole vielä varma rupeanko itse hiomaan maaleja pois korista vai vienkö hiekkapuhallettavaksi.

vastailkaa,mitä vain!
Viimeksi muokannut Joona.K, 13.4.2008 19:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jukka85
-
Viestit: 102
Liittynyt: 8.10.2004 13:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jukka85 » 13.4.2008 6:51

Kannattaa kokeilla koriin maalinpoistopesua jos vaan mahdollista. Jälki melkein samaa kun hiekalla mutta ei oo hiekkaa joka kolo täynnä! Tsemppiä vaan rojektiin!!

SamuliS
-
Viestit: 208
Liittynyt: 25.10.2004 17:04

ViestiKirjoittaja SamuliS » 13.4.2008 8:47

Jätä kori/ulkokuori löytöuntoon! Koita poistaa miranol. Korjaa pakolliset paikat siististi mut muuten anna ajan patinan ja vuosien näkyä, sitä kun ei saa tekemälläkään. Alusta ja vanteet plus kone ja sisusta tip top niin on mukava muutaman vuoden päästä kunnostaa/maalata kori.

Joona.K
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.4.2008 16:04

ViestiKirjoittaja Joona.K » 13.4.2008 13:01

hyvä idea kyllä,mutta ajattelin maalata/maalauttaa auton uudestaan, väristä en vielä tiedä saa ehdotella.

Joona.K
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.4.2008 16:04

ViestiKirjoittaja Joona.K » 13.4.2008 19:18

autosta puuttuvat osat.
kuskin puolen tämä kromi lista http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634257.jpg

maski rikki http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634259.jpg

keski konsoli missä mankkan paikka. http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634263.jpg

kuskin puolen takaikkunan 2 listaa http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634258.jpg

pistelkää priivaa jos löytyy.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 14.4.2008 20:46

Heh, typ32-fellow :D

Löytyy pilaamaton katto verhoiluineen, käy hakemassa jos tarvit. Taitaa tosin tuo välimatka koitua esteeksi. Myös pari sinkkuvalomaskia löytyy ja jonkinlainen ylimääräinen keskikonsolikin, taitaa tosin olla automaattivaihteisesta ja vaatii siten askartelua. Täytyy tehdä inventaariota lähiaikoina kun saan tallilla romut järjestykseen.

Nuo runkoaisat on näköjään aivan tyyppivika näissä...

Joona.K
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.4.2008 16:04

ViestiKirjoittaja Joona.K » 17.4.2008 17:43

nyt kerkesin kantta vähä työstämään.

istukkapinnat jyrsittynä http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634304.jpg

http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634301.jpg

http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634313.jpg

http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634311.jpg

hommat kaatu sitten siihen kun unohdin uudet venttiilivarren kumit kotio. ni ei saanu vielä nippuun kantta.

Joona.K
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.4.2008 16:04

ViestiKirjoittaja Joona.K » 20.4.2008 20:48


Joona.K
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.4.2008 16:04

ViestiKirjoittaja Joona.K » 23.4.2008 18:15

nyt sain auton krilliin. täytyy eka kyniä kaikki massat pois ja sitten ruveta vasta hitsailemaan ja sitähän riittää.
http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 4356-1.jpg

http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 4353-1.jpg

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 23.4.2008 22:36

Grillin mittoja ja ainevahvuuksia esille! =)

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 24.4.2008 1:22

Äkkiseltään epäilisin korkeutta löytyvän melko tasan metrin ja ainevahvuuden olevan 1,75mm-2mm =)

Joona.K
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.4.2008 16:04

ViestiKirjoittaja Joona.K » 24.4.2008 15:20

joo eli korkeutta 104cm ja leveyttä joku 1m, putki on 40x40 ja seinämävahvuus 3mm . yhteensä meni tota putkea noin 15m. ja kyllä tukevat on!

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 24.4.2008 16:24

Käytitkö korin kiinnittämiseen niitä passatin omia puskurinkiinnikkeitä? Itellä on niitä muutama pari ylimääräisiäkin ja niitä ajattelin käyttää, pysyis varmaan aika tukevasti kiinni autoa siirtäessäkin. Samalla auton vois kiinnittää grilliin myös etuhiekkapelti paikallaan.

Nuilla pulteillako lukitset korin asentoon? Onko tuo suora kiinnitys (grillin akseli auton puskureiden tasalla) painopisteen suhteen hyvä, vai tuppaako auto käännähtämään?

Ajattelin yhdistää tuommoset vastaavat telineet toisiinsa rhs:llä (luonnolisesti täytyy olla säädettävä) ja laittaa pyörät nurkkiin, tulee helposti siirrettävä systeemi.

Joona.K
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.4.2008 16:04

ViestiKirjoittaja Joona.K » 24.4.2008 17:03

juu itekkin mietin niitä puskureiden kiinnikkeitä, mutta tuntuivat vähän hinteliltä, otin tuon lukkopellin pois niin sai runkopalkkien päät näkyviin, sinne lykkäsin nii pitkälle kuin meni kulmaraudat, kiilasin ne tiukkaan sinne sisälle ja hitsasin kiinni grilliin. aika tukeavalta tuntuu ja taakse sama, kun nuo runkopalkkien päät näkyvätkin siellä sopivasti. juu paino piste ei ihan mikään ihanteellinen ole noilla puskureitten kohtaa koska tahtoo mennä katto edellä koko ajan mutta, kun mulla on noi 10mm pultit lukkona niin nillä pysyy sitten sopivassa asennossa.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 24.4.2008 18:16

Mulla on aika samantyyliset koripukit pyörillä, eroina lähinnä "saranointi" tossa poikkiputkessa, vähän lisää leveyttä ja alaprofiilit pystyssä. Ton ylimääräsen saranan tein lähinnä sen vuoksi, että pukit pysyy ehjänä jos joutuu autoa liikuttelemaan tallista ulos tai muilla epätasaisilla alustoilla.

edit: On muuten täysin samanlainen pohjalevy t81q audissa helman takaosaan asti.

Joona.K
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.4.2008 16:04

ViestiKirjoittaja Joona.K » 24.4.2008 22:44

massoja olen vähän raaputellu.ei ne kauhean tiukassa ole mutta hidasta hommaa.
http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634376.jpg

Joona.K
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.4.2008 16:04

ViestiKirjoittaja Joona.K » 23.5.2008 23:01

Nyt kerkesin tuomaan kannen kotiin. pitäisi olla iskussa nyt. hion ja puhalsin venttiilit ja jyrsin istukka pinnat. pääsee vihdoin kokoamaan moottorin. http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634418.jpg
http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634420.jpg
http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634423.jpg

puhalsin myös jarrusatulat.
http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... 634424.jpg

mikä maali olisi hyvä noihin jarrusatuloihin. pysyykö normaali kuumakesto maali?

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 24.5.2008 0:48

Itse olen on käyttänyt ihan Mastonin Hammer tai vastaavaa metallimaalia. Pensselillä levitettävää, tarttuu hyvin juurikin puhalletulle pinnalle ja maalatusta pinnasta tulee suht' kestävä. En tiedä sitten miten ajan saatossa pysyy mutta onpahan helppo sitten korjailla kun on pensseli kamaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 24.5.2008 11:27

Itekin vedin hammerite vasralakalla ja tuli oikein hyvä ja kestävä

Joona.K
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.4.2008 16:04

ViestiKirjoittaja Joona.K » 21.7.2008 12:41

eli projekti tysässi kuin seinään. kun kävin konttorilla kysymässä rekisteröinti puuhia niin selvisi ettei tätä saa rekisteriin. tai voisi saada mutta aivan helvetillinen homma.ja ihan pikkasen vituttaaa. eli jätän tämän kesken ja pistän myyntiin. eli myyn kaikki muut osat paitsi, tekniikkaa. alustan osat, sisusta, pelti osia. kyselkää mitä vain.

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 21.7.2008 13:02

Mistä johtuu ettei saa rekisteriin? Omistaja kuollut eikä autoa siirretty kuolinpesän nimiin?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 21.7.2008 13:04

No mikä siinä niin helvetillistä on, kysyt sieltä kenen nimissä auto on viimeks ollu ja otat tyyppiin yhteyttä, väännätte luovarit ja ei muutako leimalle. Olettaen ettei ole mitään rasitteita, verorästejä jne.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 21.7.2008 15:51

Jos nyt käy niin että jätät projektin kesken, niin ilmottaudun heti "raadonsyöjäksi". Minua kiinnostaa mm. oikean puolen takasivuikkunan kromilistat ja mahdollisesti sisustan osat, mutta sitä ennen tarvin kuvia.

Kyllä näitä projektiksi löytyy, eivätkä usein ole hinnalla pilattuja.

Joona.K
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.4.2008 16:04

ViestiKirjoittaja Joona.K » 21.7.2008 16:00

selvä. koitan ensin vähän selvittää tota rekisteri hommaa ja jos käy niin että ei saa niin sitten kyllä myyn pois.

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 22.7.2008 19:49

Vaikka se olis paperiton koppa, niin eikös se oo niin että jos on ollut 10 vuotta pois rekisteristä, niin riittää että sulla on paperi siltä keltä sen ostit. Jos vähemmän ku 10v niin tarviit paperin sen edelliseltä rekisteriin merkityltä omistajalta. Niinhän ne ikivanhat metsäautotki saa kilpiin ku jotku niitä väsäilee.

Joona.K
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.4.2008 16:04

ViestiKirjoittaja Joona.K » 22.7.2008 21:05

näin se muuten taitaa mennä. täytyykin mennä vielä uudestaan konttorilta kyselemään.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 22.7.2008 21:40

Ja jos alkaa kuulostamaan se touhu liian vaikealta, niin vaihda konttoria.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 27.9.2008 17:56

Mitenkäs täällä edetään?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa