golf 2 jakopää
Valvoja: ffp jäsenet
golf 2 jakopää
miten tossa on toi kiristin, onko se automaattisesti kiristyvä vai tarviiko kiristää erikseen? alkaa vanha kiristin olla loppu, tarviiko sen pultti vaihtaa myös? samalla vaihdan myös hihnan ja nostajat ku joutuu kerran aukaseen, onko tos hihnan vaihdos mitää erikoista mitä pitäis tietää? miten saan jaon tarkastettua että on kohdallaan ilman apuvälineitä? varmaan ainakin merkit kohilleen pyörijästä ja kannesta, kiitos jo valmiiksi. niin ja vuosimalli on 91 ja kone 1.6 8v (vesipumppu on jo vaihdettu)´,
ps. vieläpä kysäsen momentit nokan kiristykseen ja kiristimen pultille
ps. vieläpä kysäsen momentit nokan kiristykseen ja kiristimen pultille
Viimeksi muokannut jariha, 18.7.2008 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja jos niiden merkkien kanssa menee hermot, niin vaihelootan päältä se muovipalikka irti ja vauhtipyörää pyörittelet kunnes tulee se lovi siihen keskelle reikää. Tällöin on kone tarkasti ykk:ssa, mikäli ei ole kytkinrempassa sählitty sitä vauhtista väärään kohtaan. Sitten venttiilikoppa auki ja varmista että ykköspytyn kohdalta on nokat yläviistoon. Virranjakajan kansi auki ja varmista että pyörin osoittaa ykköspytyn tulpanjohtoon, tai sitten siihen loveen mikä virranjakajassa on.
Ehdottomasti omat merkit hihnapyöriin ennen kuin vanhan hihnan irrottaa, niin ei tarvitse tapella niiden merkkien kanssa. Esimerkiksi valkoisella rengastussilla saa aika hyvin noita merkittyä.
E: Tosiaan mitään pultteja ei tarvitse vaihtaa jakopään hihnan ja rullan vaihdon yhteydessä, vain hihna ja rulla. Rullan kiristykseen olisi hyvä olla joku työkalu (rullassa 2 reikää joista sitä voi kääntää). Kulmahiomakoneen säädettävästä avaimesta saa erikoistyökalun kun hioo niitä tappeja ohuemmaksi. Myös mutkakärkisillä lukkorengaspihdeillä homma onnistuu.
Kampiakselin hihnapyörä irtoaa kun avaa ne 4 kuusiokoloa, samoin vesimpumpun hihnapyörä. Pulttipyssy ja kunnollinen kuusiovääntiö auttavat suuresti hommassa.
E: Tosiaan mitään pultteja ei tarvitse vaihtaa jakopään hihnan ja rullan vaihdon yhteydessä, vain hihna ja rulla. Rullan kiristykseen olisi hyvä olla joku työkalu (rullassa 2 reikää joista sitä voi kääntää). Kulmahiomakoneen säädettävästä avaimesta saa erikoistyökalun kun hioo niitä tappeja ohuemmaksi. Myös mutkakärkisillä lukkorengaspihdeillä homma onnistuu.
Kampiakselin hihnapyörä irtoaa kun avaa ne 4 kuusiokoloa, samoin vesimpumpun hihnapyörä. Pulttipyssy ja kunnollinen kuusiovääntiö auttavat suuresti hommassa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nythän kävi sellanen juttu että latasin momenttiavaimella uuteen 12 kulmaseen pulttiin ja katkes 170nm kohdalla. Vastakierretapilla sain pois ja kampuran kierre ei tainnu huonoa tykätä. Tulipahan vaan sellanen mieleen et toi 12 kulmanen on kait venyvä pultti. Eli kertakäyttötavaraa. Vanha kuitenkin oli normaali 6 kulmainen ja kovuus 10.9. Voiko tuon 6 kulmasen käyttää uudestaan ja päteekö tuo 200nm tuolle 6 kulmaselle vai 12 kulmaselle?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Auto on ensimmäisiä 2 korisia -84. Tuli vaan mieleen että voiko tuohon motonetin momentti avaimenkaan (20€) täysin luottaa... Eilen ostettu.
Ja vagcat.com catalogi kyllä näyttää että gu koneessa vuonna -84 on 12 kulmanen. Vai näyttääkö tuo alkuperäsiasennuksen vai onko noihin päivitetty mahdolliset nykyiset suositukset?
Ja vagcat.com catalogi kyllä näyttää että gu koneessa vuonna -84 on 12 kulmanen. Vai näyttääkö tuo alkuperäsiasennuksen vai onko noihin päivitetty mahdolliset nykyiset suositukset?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kyllä tossa alunperinkin on ollut 12-kulmainen. Korvaava osa tullut vasta 1996. Joissain dieseleissä on kuusikulmaista, mutta 22 mm pidempää ja pienempiä bensakoneita on joissa kuusikulmainen, mutta niissä on M12 kun sulla on M14.
Vaikka momenttiavain vääntäisi 50 % yli, niin luulisin että ehjä pultti sellaisen vielä kestää katkeamatta. Tuntuu noi pyöränpultitkin kestävän melkosta väärinkäyttöä vaikkei kummosta materiaalia ole.
Vaikka momenttiavain vääntäisi 50 % yli, niin luulisin että ehjä pultti sellaisen vielä kestää katkeamatta. Tuntuu noi pyöränpultitkin kestävän melkosta väärinkäyttöä vaikkei kummosta materiaalia ole.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 28 vierailijaa