Ostin uuden soittimen, jossa on sub-out liitäntä ja normaalit linja rca:t. Kytkin subin rca-jpohdot niin kuin ennenkin tulos: ääni kuuluu hetken subista ja sitten kaiuttimista. Mites toi systeemi kuuluis kytkeä, että toimeisi oikein?
Radio toimiim muuten nhyvin, mutta Novaa kuunnellessa tulee välillä muutaman sekunnin tyhjiä kohtia, muita asemia kuunnellessa ei näin tapahdu, eikäö vanhallakaan radiolla, miksi?
Mitä asetus täytyy olla päällä, että rds hakee automaattisesti parhaiten kuuluvan kanavan? AF, TA, PTY??
Soitin on tuollainen: http://www.ipcmax.com/product_info.php?products_id=1113
Subin liitäntä, kun soittimessa sub-out liitin
Valvoja: ffp jäsenet
taitaa olla radion ominaisuus...
TA on mun mielestä Traffic Annoucement, eli vaihtaa kanavaa jos jostain tulee liikenne tiedote.
kyllä se subi on oikein liitetty jos on sub-out liittimessä, siinähän kuuluu mennä vain yksi RCA, jollei sitten ole vasen ja oikea subi erikseen ja kaksi kanavaa käytössä.
nämähän selviää ohjekirjasta...
niin onko nyt niin että vain subi on vahvistimen takana ja muut kaiuttimet on radion lähdöissä?
TA on mun mielestä Traffic Annoucement, eli vaihtaa kanavaa jos jostain tulee liikenne tiedote.
kyllä se subi on oikein liitetty jos on sub-out liittimessä, siinähän kuuluu mennä vain yksi RCA, jollei sitten ole vasen ja oikea subi erikseen ja kaksi kanavaa käytössä.
nämähän selviää ohjekirjasta...
niin onko nyt niin että vain subi on vahvistimen takana ja muut kaiuttimet on radion lähdöissä?
Jumbbane kyllä ohjekirja, tai pdf-tiedosto on luettu, mutta siitä ei paljoa irti saa: http://www.ipcmax.com/support/manuals/I ... soitin.pdf
Ja kyllä sen ymmärrän, että sub-out liitin on subia varten, mutta miten sen kytken, kun minulla on kaksi rca-johtoa vahvarille? Kerroppas se jumbbanen kun olet niin viisas. Tosiaan kaiuttimet toimivat suoraan soittimesta, ainoastaan subi vahvarin kautta.
Ja kyllä sen ymmärrän, että sub-out liitin on subia varten, mutta miten sen kytken, kun minulla on kaksi rca-johtoa vahvarille? Kerroppas se jumbbanen kun olet niin viisas. Tosiaan kaiuttimet toimivat suoraan soittimesta, ainoastaan subi vahvarin kautta.
Yksi subi. Vavvistin on kaksi kanavainen, subi on kytketty siten kuin ohjeessa neuvottiin. Toinen johto on toisen kanavan plussassa ja toinen johto sen toisen kanavan miinuksessa. Vahvarissa on kaksi sisäänmenoa, vasen ja oikea kanava, siihen olen kytkenyt rca-piuhat soittimelta. Vanhan soittimen kanssa ainakin toimi. En tiedä miten ne olis sitten pitänyt kytkeä.
taitaa vahvistin onnistua kytkeä vain toiselle rca:lle pelkästään. ainaski itsellä on toiminu tähän mennessä ku ei oo ollu tuota edellä mainitsemaani välijohtoa. en sit tiedä miten tehoja silloin on pukannu mutta itse en ole huomannu.. ja eipä tuo välijohto edes paljoa maksanu. olisko ollu macromin johto 7€
En nyt ole ihan varma, mutta kuulostaa siltakytkennältä. Kotiteatterissani on aktiivisen subwoofer -jakosuotimen perässä kaksikanavainen erillinen vahvistin subbarielementille, kaiutin on liitetty oikean ja vasemman kanavan plusnapojen väliin (siltaus). Kotiteatterivahvistimelta tulee ulos yksi subbarikanava, joka jaetaan tavan rca-haaroittimella kahteen jakosuotimen sisäänmenoon.
Minä sain sen käsityksen että on vaan yhdet sisäänmenot eli vasen ja oikea kanava. Onko näin?
Eli yleensä rca piuhoissa on kaksi johtoa, vasen ja oikea
Joten olen siinä luulossa että on kytketty täysin oikein.
Ja aloittaja voisi kertoa mikä vahvistin on kyseessä?
Vahvarissa on kaksi sisäänmenoa, vasen ja oikea kanava, siihen olen kytkenyt rca-piuhat soittimelta.
Eli yleensä rca piuhoissa on kaksi johtoa, vasen ja oikea
Joten olen siinä luulossa että on kytketty täysin oikein.
Ja aloittaja voisi kertoa mikä vahvistin on kyseessä?
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”