Kampikammion huohotinputki rikki

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

Kampikammion huohotinputki rikki

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 26.6.2008 22:01

Huomasin että kone käy laihalla ja isolla vaihteella kiihdytettäessä hiukan nykii. Vikakoodit näyttivät että seokset ovat liian laihalla ja syy näytti oleva hajennut huohotinputki. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Kuinka vaarallista tuo on koneelle?

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 17.7.2008 14:38

Kenelläkään neuvoja/ kokemuksia?

tkh
-
Viestit: 36
Liittynyt: 2.7.2008 16:14

ViestiKirjoittaja tkh » 17.7.2008 15:36

Jos tarkoitat sitä imusarjan alla olevaa huohotinputkea, niin mulla vaikutti keskikulutukseen noin 1 litran verran ja suosittelen vaihtamaan tuon, pääsee likaa menemään koneeseen ja laiha seos ei muutenkaan tee hyvää koneelle. Tuo osa maksoi laakkosella muistaakseni 40 euroa tässä keväällä.

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 17.7.2008 18:43

Ok. Vaikuttiko tuo sulla ahtopaineisiin/ auton kulkuun yhtään? Jep luonnollisesti tilasin ajan merkkiliikkeeseen heti vian huomattuani, mutta sielä ensimmäinen aika jo peruutettiin ja siirrettiin reilu 2 viikkoa eteenpäin....

tkh
-
Viestit: 36
Liittynyt: 2.7.2008 16:14

ViestiKirjoittaja tkh » 17.7.2008 20:47

Mulla on omassa autossa vianetsintä vielä kesken:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=102024
Mutta tuon osan vaihdon ja muutaman muun letkun vaihdon jälkeen tuli hieman lisää tehoa ja tasaisempi veto. Tuo minun auto on nyt vajaatehoisenakin tehokkaampi kuin vakio lastulla ja toimii muuten todella hyvin, mutta ei jaksa vetää kunnolla yläkierroksilla...

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 17.7.2008 21:27

Kiitoksia. Mullaki on MTM:n lastu asennettu autoon. Muutos vakioon ei ollu ihan nii iso mitä olisin kuvitellu. Millä kierroksilla veto loppuu?

tkh
-
Viestit: 36
Liittynyt: 2.7.2008 16:14

ViestiKirjoittaja tkh » 18.7.2008 6:31

Veto ei varsinaisesti lopu vaan tehoa ei löydy kunnolla yli 5000 rpm:n jälkeen, kiihtyy ohitustilanteissa (isommissa nopeuksissa) paremmin 4 -vaihteella kuin 3 -vaihteella. Ja kun tehot vielä heittelehtivät, niin auto oikeasti liikahti, enää ei...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa