1.6 TD pakosarja ja pakoputki

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

1.6 TD pakosarja ja pakoputki

ViestiKirjoittaja TurboJ » 16.7.2008 14:12

Olisiko jollain kuvaa jossa näkyy 1.6 TD-kone "takapuolelta"
Pitäis näkyä miten tuo alkuperäinen pakoputken downpipe on vedetty ja myös pakosarjan rakenne.

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 17.7.2008 8:53


TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 17.7.2008 8:59

Jep. Kiitokset, noista näkyy just se mitä tarvittiinkin.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 28.7.2008 16:27

Vortexilla joku väitti että 1.6 TD pakosarjan tilalle sopisi suoraan 1.8 8V bensakoneen sarja...? Puppua vai testattua?

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 28.7.2008 16:49

Kysyn mielenkiinnosta et mikä orkkis pakosarjassa on vikana?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 28.7.2008 18:42

En sitä ole heti vaihtamassa, mutta sitten kun ahdin menee vaihtoon, laittaisin samalla mielelläni pakosarjan uusiksi, niin ei tarvitsisi ruveta millään välilaipoilla pelaamaan.
8V -bensakoneeseenhan saa monenlaisia valmiita turbopakosarjoja, joten valinnan varaa on jos juttu paikkansa pitää.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 28.7.2008 22:06

Mikäs ahdin sulla on nyt autossa kiinni?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 29.7.2008 9:43

Garrett se on, ilmeisesti sitten T3, kun kone on kerran SB. Ahtimeen ei ole kyllä merkitty kansankielellä mitään tyyppikoodia.
Olisipa hauskaa löytää tuon ahtimen speksit jostain niin pystyisi vertaamaan uusiin vaihtoehtoihin.

Onko muuten pakosarjan laippa eri Garrett - ja KKK -ahdetuissa 1.6 TD:ssä?
Sehän helpottaa, jos tuo T3 laippa olisi ns. yleinen T3 eikä mikään VAG spesiaali.
Tietoa?

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 29.7.2008 10:37

Mulla oli passatissa garretin t25:n samaan pakosarjaan kävi toi isoveli kkk lk24:n.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 29.7.2008 11:08

Olisipa hauskaa löytää tuon ahtimen speksit jostain niin pystyisi vertaamaan uusiin vaihtoehtoihin.


Imusiipi ilmeisesti 32mm luokkaa ja pakosiipi 55mm hujakoilla. Nämä mitat katsoin itseotetusta kuvasta ja eivät todellakaan ole tarkkoja mittoja. Mutta eivät kyllä senttejä heitäkkään.

edit. http://www.dieselevante.it/info.asp?id=3101 Tuolta löyty tuommonen, mittoja ei ole mutta oem koodit sun muut.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 29.7.2008 21:43

Kiitos infosta

Mutta noilla mitoilla herää mielenkiintoinen kysymys: Jos pakosiipi on noinkin iso ja imusiipi noin älyttömän pieni, niin eikö tuohan voisi toimia hyvin vaikka Saabin tai Fordin T3 -kompurapuolella? Imusiiven halkaisijat jossain 42 mm ja 48 mm välillä noissa.

Mitä mieltä? Toimisiko moinen hybridi dieselissä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa