Missä lämpöanturi G2??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

Missä lämpöanturi G2??

ViestiKirjoittaja Ilexi » 16.7.2008 20:38

Mistä löytyy kakkoskoppasessa golffissa lämpöanturi, siis se mikä antaa singnaalin mittarille?
Koitin ehtiä sitä tuolta konetilasta, mutta en löytänyt kuin kaksi kaksinapaista lämpökytkintä jotka molemmat sijaitsevat kannessa siinä palikassa johon ylävesiletku tulee. ja sitten löysin kannenpäästä yksinapaisen ö-paine anturin ja toinen ö-paine anturi oli öljynsuodattimenjalassa. Johtosarjassa on yksi ylimääräinen johto joka tulisi siihen lämpöanturiin joka ei satu silmään vaikka miten ehtii.

Niin ja moottori on GU 1.8 kaasari. Olisin kiitollinen jos joku kertois mistä sen lämpöanturin pitäs löytyä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.7.2008 20:49

jotenki muistelen että syylärissä,kuskinpuoleisessa reunassa se hässäkkä misssä on vissiin flektin anturi kans. jotenki semmonen muistikuva että entisessä vessassa sieltä katkesi johto niin mittari heitti toimimasta.

tämä oli nyt erittäin hatarien muistikuvien varassa. =)

itellä oli GU pannulla

Edit:hyvä että joku parempi muistinenkin löytyy. =D
Viimeksi muokannut Sebastian, 16.7.2008 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 16.7.2008 21:39

mutta en löytänyt kuin kaksi kaksinapaista lämpökytkintä jotka molemmat sijaitsevat kannessa siinä palikassa johon ylävesiletku tulee
No juuri tuossa sen pitäisi olla, musta anturi on mittarille ja muun väriset muuhun käyttöön.

jotenki muistelen että syylärissä,kuskinpuoleisessa reunassa se hässäkkä misssä on vissiin flektin anturi kans.
No siellä ei pitäisi olla muuta kuin flektin lämpökytkin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 16.7.2008 21:40

ei varmaankaan ole syylärissä kiinni. ainaski td:ssä oli muistaakseni ylävesiletkun liittimessä joka tulee kanteen.. ei oo tarkkaa tietoa tuosta GU mallista. uskoisin sen olevan koneen edessä mikä tulee kanteen se vesiletku

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 16.7.2008 23:42

Vahva veikkaus, ruskea liitin ylävesiletkussa. Itselläni on EZ (sama kone muuten mutta 1.6) ja siinä on anturi tuossa kohdassa.

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 17.7.2008 6:42

Siinä kanteen tulevassa ylävesiletkun liitoksessa olevat kaksi lämpökytkintä ovat väreiltään punainen ja valkea ja molemmat ovat kaksinapaisia ja molemmissä lukee 55-86 astetta. Molemmat alkuperäisiä ja tämä tarvike anturi on yksinapainen. Voisko olla että edellinen omistaja olisi vaihtanut tuon letkun lähdön jostain muusta koneesta ja siinä pitäs olla kolmelle anturille paikka?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 17.7.2008 9:27

^ Mulla oli Golfissa kaksi anturia tuossa, moottorinohjauksen sininen ja lämpömittarin musta. Tosin noita muovikappaleita ei saanut kuin 3-haaraisena ja yksi lähtö piti tulpata. Silloin piti oikein varaosamyyjän kanssa pihalla käydä ihmettelemässä anturien määrää, yleensä noissa on kuulemma 3 anturia. Saattaa siis olla, että joku on tehnyt muutoksia tai sitten tuossa yksilössä se anturi on alunperinkin jossain muualla.

Onko syylärin kyljessä vain yksi lämpökytkin? Entäs muualla vesiletkuissa?

Molemmat alkuperäisiä ja tämä tarvike anturi on yksinapainen
Lämpömittarin anturin pitäisi olla 2-napainen. Näin ainakin mulla oli, tosin uudempien sähköjen myötä noissa saattaa olla muutoksia, omani oli 91-mallinen.

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 17.7.2008 17:02

Joo tuossa näkyy olevan tuo anturiteline alumiininen ja syylärissä ei oo kun tuo yksi katkaisija joka ohjaa flektiä. Lohkon kylestäkään en löytänyt mitään paikkaa johon tuo kävisi. Tuo tosiaan ihmetyttää tuo "ylimääräinen johto" joka on johtosarjassa ja siihen kun kytkee tuon tarvike anturin niin mittari toimii niinkuin pitääkin. Kaiken järjen mukaan sille pitäs paikka olla. Pitää varmaan tehdä ylävesiletkuun palikka johon saa tuon anturin kiinni. Sitä on näkyy yritetty korjata ennenkin kun johtojen päät on katkottu niin ei saa edes johdon pituudesta vihjettä.
Kiitoksia vastauksista.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 17.7.2008 17:29

^Tuossa pitäisi käsittääkseni olla muovinen palikka, joku on varmaan vaihtanut siihen jostain vanhemmasta koneesta kestävämmän alumiinisen. Muovinen kappale menee heittämällä paikoilleen, mutta anturien kiinnitys taitaa olla erilainen. Alumiinisessa anturit on kiinni kierteillä ja muovisella painamalla ja sokalla, vaatii siis erilaiset anturit ja lämpökytkimet.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 17.7.2008 18:22

löytyyhän kakkiksista myös sieltä kannen päätystä letkulähdöstä lämpöanturi, tai muovisessa ei tainnu olla mutta alumiinisessa ainakin on

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 17.7.2008 21:11

Se ylimääräinen johto on luultavasti maadoitus. Koitas mitata sen johdon ja rungon välinen resistanssi tai koita piipperillä. Alumiinisissa antureissa maadoitus tulee luonnollisesti anturin rungon kautta.

jariha
-
Viestit: 29
Liittynyt: 29.5.2008 10:03

ViestiKirjoittaja jariha » 18.7.2008 8:43

itellä anturi löytyy ylävesiletkusta jossa on 2 anturaa peräkkäin, se oli se etummainen 2 napainen liitin musta muistaakseni, motonetist ostin ja hyvin on mittari sen vaihdon jälkeen pelannut. nopea homma vaihtaa ku muistaa ottaa paineet pois järjestelmästä ennen ku repii anturin pois, muuten voi vesi lentää. niin golpeero on 1.6 vm. 91

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 18.7.2008 20:39

Se ylimääräinen johto on luultavasti maadoitus.


Joo niin varmaan onkin kun virranjakajan ruuvin alla on semmonen latta tyhjänä johon tulee abicoliitin. Edellisen omistajan jäljiltä oli tuo johtosarja korjailtu sokeripalalla ja johdot oli irti. Tuurilla vetäsin nuo johdot nuihin kytkimiin :) ja tuskin on oikein kun on viisi mahdollista paikkaa per johto.

Mutta jos yhden johdon vetää maahan niin silloin ei jää kuin neljä johtoa ja ne kuuluisi nuihin kytkimiin. Pitäisikö tuossa olla yksi vai kaksi kytkintä, että jos toinen on ylimääräinen joka on tuon lämpöanturin paikalla. Molemmat kytkimet ovat kyllä alkuperäisiä. Ja tässä tarvike anturissa on sama kierre kun kytkimissä.

Jos jollain olisi kertoa johtojen värejä niin olis helpompi arvata johtojen paikka. Keltapunainen oli muistaakseni mittarille menevä johto-->siitä mittari reagoi kun laittaa suoraan maahan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa