Eukon Transporter Pussystar 3320

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 8.6.2008 17:42

No näinhän se on, kunhan nyt mahtuu vaan voimalinjojen ali ajamaan.

Röppösin takapyöränkotelot massalla, ja paksulti. Mätää ei ollut ja hitsattukaan ei oltu, mutta entinen massa oli jo kulahtanut pois. Jokunen kuva:

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 000-42.jpg

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 001-45.jpg

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 002-46.jpg

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 003-33.jpg

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 004-20.jpg

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 005-24.jpg

Siitä se komistuu kun kuivaa ja paskaantuu. Joku päivä eteen sama homma.

Missähän ne madallusjouset kuppaavat? Kohta alkaa olla hermon kanssa kiire. :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.6.2008 10:56

Osaakos joku sanoa mitä materiaalia takalasin pyyhinten se semmonen peltinen kiilasuojaihmemikälie pelti on

Kyllä se mielestäni peltiä on. Joku viikko sitten tuollaisesta hioin kulahtaneen maalipinnan ja vetäisin uuden mustan värin pintaan.

Itse en ole juuri kaupallisia ruosteenestoaineita harrastanut: noin kerran vuodessa suihkuttelen kotelot ja pohjapellit peräöljyllä. Päälle öljyä sitova kierros pölyisellä hiekkatiellä.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 9.6.2008 11:14

Että et, lukkari, havainnut niissä pyyhkijän varsissa mitään sinkkiin viittaavaa? Ihmetyttää vaan niiden ruosteettomuus, koska maali on poissa muutamasta paikkaa, ja ruoste ei ole siltikään iskenyt.

Teräketjuöljy on muuten vielä parempaa tuohon ruosteenestoon, siinä kun on mukana niitä sitkoaineita---> tarttuu kuin tauti. Aikoinaan tuli öljyttyä kupla lämpimällä teräketjuöljyllä, ja eipä ole kuppa päässyt kummemmin iskemään.

Tässä portterin tapauksessa haettiin sekä ääni- että ruosteeneristys-efektiä, että siinä syy tähän pensselimassan käyttöön. Meinasin vielä lisätäkin massan määrää, koska joku erikois-pyöränkoteloteknikko oli teknarin foorumilla sitä mieltä, että Noisekiller on pelkästään ylihinnoiteltua alustamassaa. :)

Painavampaa se on kyllä kuin massa, että siltä osin en allekirjoita väitettä.

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 9.6.2008 11:24

Motonetin Noisekiller mössö on nykyisin melkein vettä eli ei eristä juuri nimeksikään melua.
Bitumiliimallakin sain itse jopa paremman eristyksen aikaan kun sitä testasin - ei en tarkoita, että se olisi hyvä eriste sekään, mutta parempi kuin tuo Noisekiller :)

Muilla valmistajilla on toki parempia mömmöjä joita osa pitää myös 'noisekillereinä', mutta niitä ei kannata sekoittaa tähän Motonetin myymään mömmöön joka on täysin ala-arvoista.
Vielä muutama vuosi takaperin tuo Motonetin mömmökin oli parempaa ja eristi jotain, mutta nykyisin sen koostumus muistuttaa lähinnä vettä - toki se on helpompaa ruiskia nyt ruiskulla. Kokemusta on molemmista laaduista ja vetinen laatu ei tosiaan eristä juuri mitään. Samaan hintaan saa parempaakin mömmöä, joten ylihinnoiteltua se tosiaan on.

Noissa toisissa mömmöissä näyttäisi koostumuksesta päätellen olevan usein jotain hiekkamaista ainestakin mukana - näyttäisi ei tietenkään tarkoita, että se varmasti on hiekkaa :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.6.2008 11:51

En ole sen kummemmin pyyhkijänvarsien metalleja tutkinut, mutta se ohut, litteä osa ruostuu ainakin.

Kyllähän noissa pyöräholveissa olisi hyvä olla joku eriste rengasäänien tms takia. En tarkoita, että tuo öljyllä tuo korvattaisiin. Teräketjuöljyä tosiaan olen kuullut käytettävän, tosin ei ole moisesta omakohtaista kokemusta. Siksi mainitsin peräöljyn, kun sitä tahtoo noilla koneihmisillä olla käytettynä saatavilla -ilmaiseksi. Ekologinen vaihtoehto suojaukseen biohajoava teräketjuöljy, mitenkähän lie kiinni pysyvyyden laita?

Itselläni on Caravellessa sisälokasuojat, jotka olen molemmin puolin hölvännyt siveltävällä bitumilla. Pitäisikin asentaa takaisin, kun piti ottaa irti maalausta varten.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 9.6.2008 13:32

Jaha. No onneksi en ostanut sitä Motonetin Noisekilleriä, törppö oli nimittäin jo hetken kourassa. Ajattelin, että pääsen vähemmällä työllä, kun en ryhdy sotkemaan ruutan kanssa.

Biohajoavasta teräketjuöljystä en ole kuullutkaan, mutta pitää muistaa, että kuuntelen Black Sabbathini edelleenkin c-kasetilta. Kai siinä on ne tartuntaa edesauttavat sitkosaineet siinäkin?

Onkos niitä sisälokareita edelleenkin jossain kaupan, vai onko kohtalo sama kuin kakkos-jetan kohdalla?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.6.2008 14:13

Viime viikolla viimeksi tankkasin sähkösahaan biohajoavaa.
Sisälokareita sai ainakin viime kesänä Laakkoselta.
Lokarin luettelo.

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 9.6.2008 15:39

Sama tarjous on nyt päällä sisälokarien suhteen... Itse hain viikko sitten eteen sisäloksut 69 euroa / pari.
Nehän oli siinä tarjouslehtisessä mikä jaettiin volsun omistajille.
Nyt on omassa T4:ssä sisäloksut edessä ja takana. Edessä on ainakin reilun kokoiset läpät ihan vakiona! :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.6.2008 15:50

Ne integroidut läpät eivät välttämättä kaunista autoa, mutta ovat hyvin käytännölliset.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 9.6.2008 16:38

No perhana, siellähän oli Laakkosen pdf:ssä älykästä tavaraa ja älyhintaan tarjolla. Meille ei noita volkkarin mainoksia tule, kun on tämä kalusto niin taivaan vanhaa. Kiitokset vinkistä.

Loksut meni ostettaviksi ympäriinsä, kenties aurinkolippa ja vetokoukkukin.

Myyköhän nuo muuten vaihteistoon laakereita? Jos arvaan oikein, niin sanovat "ei saa kuin koko vaihteistoa."
Tamgearssilta sai muistaakseni tarvittavat laakerit satkulla, kunhan nyt joutaisi vaan seppä pieksämään ne reikiinsä. Ei kai sinne mene kuin pääakselin laakerit, vai sippaako ne muutkin? Onko joku laakeroinut näitä, vai ostellaanko sitä vain niitä 1500€:n vaihtolaatikoita?

Niin, ja onko kokemuksia noista "äänieristetyistä" lokareista? Taitaa olla sama eristää itse, koska lisäeristäisin joka tapauksessa nekin jo eristetyt.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.6.2008 16:46

Kokemusta ei ole äänieristetyistä, mutta näkemystä on: viime kesänä katselin Laakkosen tiskillä, että onhan niissä sellainen jotakin A5 -arkin kokoinen pala bitumia ulkopinnalla.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 9.6.2008 16:58

Kiitoksia tiedosta. Eli siis äänieristämme itse.

Torstaina pitää siis piipahtaa Laakkosella sillä aikaa kun eukko synnyttää. Eikös tuo sillä välin kerenne hoitaa homman, ajellaan sitten porukalla kotio.

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 12.6.2008 22:09

Meille ei noita volkkarin mainoksia tule, kun on tämä kalusto niin taivaan vanhaa.


Väliin huutelen vaan että tuo on aika pyllystä että vv-auto ei lähetä edes noita osatarjouksia liian vanhoilla volkkareilla ajaville. Omistin joskus sellaisen kohtuu rähjäisen -69 Amazonin ja alkoi huvittamaan kun postiluukusta kolahti Volvo-viesti. Siinähän tunsikin olevansa samaa kohderyhmää uusien V70-kuskien kanssa. Muistaakseni Volvon asiakaslehdessä oli kivasti juttuja vanhoistakin autoista.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.6.2008 8:36

Kannattaa käydä siellä marmoritiskin asiakaspalvelussa kertomassa, että minullekin voisi laittaa volkkaripostia.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 13.6.2008 19:38

On käyty siellä marmoritiskillä, ja jorinat voi niiden pituuden vuoksi lukea täältä. Ei jaksa nyt itkeä monessa paikkaa, pukkaa synnytysstressiä. (Eukko laitoksella ja lähtöä sinne odotelen) :)

On siellä jotain muutekin asiaa tämän päivän telemisistä.

Pannaan kumminkin näytille pari kuvaa:

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 003-34.jpg

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 005-25.jpg

Onnistui mielestäni jopa hyvin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.6.2008 20:31

Tuollainen tyyliin sopiva ratti olisi minulla jouten.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 13.6.2008 20:49

Njaa? En ole oikein ralliratti-miehiä, mutta pannaanpa korvan taakse. Nuo on talvella viidet lapaset kädessä ajellessa aika liukkaita. Haaveissa on puinen tö-tööt -pala, mutta liekkö niitä näihin edes olemassa?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.6.2008 20:58

Siis noitahan pyöritellään vuorittomilla nahkakäsineillä. Meillä on Audissakin samanmoinen.

sami.m
-
Viestit: 74
Liittynyt: 25.5.2006 23:37

ViestiKirjoittaja sami.m » 13.6.2008 21:59

http://i221.photobucket.com/albums/dd201/Jettapro/Kuva005-25.jpg


Kivat filmit sulla mankassa ;)

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 18.6.2008 20:20

^Vilmit on kivat, sitä kai sitä katotaan mistä tykätään? :)

Mie poika se ottiatuota tilailen huomenissa portterin paskalootaan laakeri- ja tiivistesajjat. Kai näissä etes yhessä vois olla kunnossa oleva ja kihisemätön laatikko - sen 2tkm? :/

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 19.6.2008 10:01

Osat tilattu. Tuli sellainen mieleen, että taitaisi olla aika hyvää bisnestä korjailla näitä laatikoita? Osat maksaa alle 250€ sis. alv. 22%, ja kunnostettua vaihtolaatikkoa myydään 1200-1500€. Tällä hintaa saa luvan kanssa luovuttaa vanhan laatikon vaihdossa.

Tuossa hinnassa on tietysti huomioitu sekin, että toinen vakiovika vitosen rataspari maksaa noin 200-250€. Mutta siltikin ihan hyvää liiketoimintaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.6.2008 10:11

Ei kihisevää laatikkoa kannata korjata: varaosien hinnalla saa aikamoisen läjän äänieristemateriaalia.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 19.6.2008 13:46

No rahalla kun ei saa mielenrauhaa, sillä tässä tätä remppaa nyt tehdään. Tietääpähän ainakin että toosa on elämänsä vireessä, eikä loppunsa edellä. :)

Vaikka ainahan nämä ovat loppunsa edellä.... :/

Äänieristettä ei komentosillan lattiaan enää lisää mahdu, tai sitten on ryhdyttävä muotoilemaan paikkoja 5cm paksulti lisäeristettä nieleviksi. Kokeiltu on tottakai tämäkin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.6.2008 18:43

Joo, kunhan heitin. Itseäni alkoi rassata alipainepumpun raklatus ajon jälkeen kun pisti auton parkkiin. Siitäkin olisi selvinnyt äänieristeitä lisäämällä tai silentat hankkimalla, mutta päätin kuitenkin investoida uuteen pumppuun.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 24.6.2008 14:55

No nyt on taas vähän lisä-äänieristetty. Kuivumista ja koeajoa odotellessa....

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 28.6.2008 8:24

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 000-44.jpg

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 001-48.jpg

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 005-27.jpg

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 008-12.jpg

Kytkin on hyvä, mutta uusitaan siltikin. Onhan se sitten kuitenkin 100000Km vähemmän ajettu.

Missäs muissa VAG-vehkeissä on tuo 228m levy, ja sopiiko boori muihin laatikoihin? Tuo katkinainen vieteri tulee Ruotsista ens viikolla, sitten jatketaan. Kaikki palikat erittäin hyvässä kunnossa, poislukien 1kpl kahinaa aiheuttava laakeri. Magnetissakaan ei ollut kummemmin tavaraa.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 2.7.2008 18:47

Nyt on taas rottelo läjässä ja ajossa. Jopas onkin eroottista päästellä, kun loota ei enää kihise ja kahise.

Tuolla jokunen sana ja kuva aiheesta.

Onkos muut ylitäyttäneet näitä romulaatikoita? Täyttömääräksi ilmoitetaan 2,5L, mutta tällä kertaa lootaan sullottiin paremman voitelun harhaluulossa kolme litraa Getriebeöliä. Eikös tuo lie sama roiskevoiteluperiaatteella toimivassa helistinlaatikossa paljonko siellä sitä öljyä on, vaahtoamisesta ei muodostu kuitenkaan ongelmaa.

Jakopäärempan yhteydessä tuli pumpun ajoituskin kohdilleen, ja vetoja tuntuu nyt olevan huomattavasti enemmän kuin ennen - tai veto alkaa ainakin jo heti alhaalta, ja pataa ei tarvitse enää kierrättää niin järjettömästi kuin ennen.

Kaiken kaikkiaan erittäin onnistunut savotta, ja tietääpähän skitsfreenikko nyt mitä auto on syönyt. :)

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 3.7.2008 19:06

Tänäpänä tuli matkahuoltoon madallusjouset. Olo on jo ennen asennusta sellainen, että maastoalustasta johtuneet valtavat mittasuhteet saavuttaneet erektiovaikeudet ovat kohta voitettu kanta. Kenties jo huomenna?

Silmämääräisesti luonnonkiharoilla silmillä tiirailtuina JOM-jouset näyttävät joustavan yhtä hyvin kuin pätkä ojarumpua. Korkeusero nyt alla oleviin lestadiolaistenkuskausjousiin on jotain puolen metrin luokkaa.

Mitenkäs etupään joustokäyttäytyminen muuttuu kun jousia säädetään alemmas? Löllyy vieläkin enemmän kuin nyt, jopa Liberace olisi alustan vetelyydestä kateellinen, jos eläisi? :/

Moittikaa samalla myös nuo JOM-halpajouset.

Sen verran pitää vielä kehua, että jopa on nyt mukava päästellä uudella oikein ajoitetulla jakopäällä/ syöttöpumpulla ja hiljaisella vaihdelaatikolla. Vetoja tuli niin p*rkeleesti lisää, että tarkistakaahan muutkin epävarmat pumppujenne ajoitus.

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 3.7.2008 19:33

Sen enempiä portteri rojektin loistokkuutta ylistämättä, ajattelin antaa pienen vinkin liittyen foorumeihin ja linkkeihin, jos vinkki kelpaa?

Kun laitat tänne linkin autofoorumin topikista, johon keskelle sivua on tullut jotain uutta tarinaa... Kopioi tänne laitettava linkki uuden postauksen edessä olevasta miksoskooppisen kokoisesta paperin kuvasta, näin innokas lukija ohjautuu suoraan oleelliseen kohtaan sivua, eikä tarvitse scrollata... Hienoa, eikö?

Kuva

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 3.7.2008 19:58

Uutta tietoa, kiitoksia vinkistä. :) Jatkossa toimitaan näin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.7.2008 9:49

Itse en juuri eroa -ainakaan huonompaan- havainnut 35-40 mm laskun jälkeen. En ainakaan näkisi mitään syytä vaihtaa iskareita tuon takia.

Liberacesta tuli etäisesti mieleen yleisteknisen aikakausilehden, Tekniikan Maailman levyarvostelu (tekniikkaa, juu) jostakin -80 luvun alusta. Uudella levyllään Julio Iglesiaksen tulkintaa kuvailtiin jotenkin sanoin: "yhtä luontevaa kuin jos härkätaisteluareenalle pantaisiin poro".

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 4.7.2008 19:18

Heh... :) No asiaan:

Kokeillaanpas tuota Karin neuvomaa kikkaa:

Liekköhän nyt kohdillaan?

Jouset on siis vaihdettu ja hyvä tuli. Kummastuttaan vaan nuo JOM-jouset ja niiden joustovara, mutta kaitpa niiden kuuluu olla tuollaiset. Kivireeksi auto ei muuttunut, kumma kyllä. Keulaa lasketaan vielä lisää, jahka totaalinen takajousten kuoliopiste on saavutettu.

Jokohan sitä lopulta malttaisi käydä sisustamaan?

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 4.7.2008 19:37

Näyttää ihan asialliselta bussilta. Tosin omaan silmään tuo pitkä malli näyttää ihan mäyräkoiralta ;)
Sitten kun ruuvailet keulaa niin muista että niillä kierteen pituuksilla vasemmalla ja oikealla puolella ei välttämättä ole keskenään tekemistä. Mullakin ne on erimittaiset eri puolilla. Referenssinä kannattaa käyttää jotain muuta kun näkyvän kierteen pituutta. Tämä vaan vinkiksi jos et ollutkin jo tietoinen asiasta.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 4.7.2008 19:41

Kiitoksia vinkistä. Ihmettelin ennen säätämistä miksi toinen puoli on säädetty erilailla kuin toinen, mutta nytpä tiedän senkin. Ajetaanpa auto tasaiselle alustalle ja tiiraillaan onko se "silmällään."

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 8.7.2008 17:32

Ensi jouluna lapset saavat lahjaksi tallaisen unelmalelun. Lukkarille kiitokset kuumasta varaosavihjeestä.

Ennen paikoilleen asennusta tuota pitää tietysti käyttää korjattavana, koska joku(?) on vetässy tuolla ilmeisesti lievän ukemin.

Hyvä tuosta tulee, ja ei ollu kallis. 30€. :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.7.2008 20:02

Hinta on siis laskenut eilisestä ja on edelleen huomattavasti edullisempi kuin uuden alkuperäisen 700€.
Pajavasaralla saa tuollaisen ammeen Silmut oiottua. Eristeetkin siinä näyttivät olevan vaihtokunnossa.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 8.7.2008 20:13

Ai, jopas se onkin huokea uutena? Miten se voikin olla noin pirun edullinen? Joku tekee ja myy noita talkoilla? Noitahan kannattas periaatteessa pitää jokunen varastossa, ihan sillä jos sattuu vaikka luiskahtamaan pussi joskus kiville. Huh.

Eristettä tuossa ei taida olla ollenkaan, tai sitten se ei erotu tuumaa paksun öljykakan alta. Oman auton koneeseen uusittiin juuri kaikki stefat, joten jatkossa tuo pysynee entisöinnin ja äänieristämisen jälkeen jopa jokusen kilometrin puhtaanakin.

Mitäs se lukari tuohon peltiin laittoikaan? Tais olla jossain jotain mainintaa asiasta? Kurkitaanpas projektipuolelle, sillä tässä on nyt selkeä apinoinnin paikka.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.7.2008 9:50

Tuota se lähinnä on. Paikkakunnan kaupoista ei tuota paksuinta mallia löytynyt, mutta pärjätään sitten ohuella. Toivotaan, että liimaus kestää, lähinnä öljyhän sitä kiusaa, jos kovin vuotaa.
Alkuperäinen eriste on ilmeisesti mainitusta syystä kiinni klipseillä, eristeen voi siis irrottaa. Muistaakseni tuota valmista eristettäkin on kaupan reilun satasen hintaan.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 9.7.2008 10:20

Tjoo. Kipastaanpas tarvikeliikkeessä hakemassa tuota. Missäs se suodatinluukku mielestäsi tuossa on? Minä kun en vielä edes hahmota miten päin tuo koneen alle tulee. Selvinnee kun kerkeän sen kera auton alle.

Kaukalon Kuvia.

Pienempi reikäkin on ihan tehdastekoinen. Sekö se luukku sitten on?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.7.2008 10:32

Juu, ei. Vaikea selittää, mutta tuolla alueella se uusi reikä on. Tyhjää reikää tuijottamalla menee herkästi kuuppa sekaisin.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 9.7.2008 15:49

Homma selvä. Eli tätä reikää oli suurennettu niin, että sen kautta mahtuu vaihtamaan suodattimen.

Jos rojekti kiinnostaa, niin napsaskaapas vaikka tästä. Ei nyt jaksa selittää moneen kertaan.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.7.2008 17:33

Vielä sinne purku-pojille jäi yksi panssari, löysit varmaan jostain pihan perältä sen lohmoisimman 8)

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 9.7.2008 17:46

Tämä laari oli jonkun valkoisen läpimädän Caravellen sisällä, muista tarjokkaista eivät maininneet.

Aika tarkkaan muuten näkyvät riisuvan autot ennen paalausta, eipä siinä ollut paikoillaan oikeastaan mitään käyttökelpoista. Vai liittyneekö tämä jotenkin johonkin "velvoitekierrätämiseen?"

Onkos kukaan aukonut näistä katkaisijoita? Ottaisin mieluusti vastaan tiedon millaiset polttimot niissä on. Vois joku sadepäivä tinailla niitäkin.

Äänieristämiseenkin sain tuolla toisaalla mielestäni oivan vinkin. Tungen kopin seinien välit täyteen villaa, ja villan vettyminen estetään säkittämällä villalevyt. Lisänä käytetään tietysti massaa jne. Verhoiluvenerit irtoavat muutamalla ruuvilla, joten katastrofin kehittymistä on helppo seurata.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.7.2008 17:56

Ei vissiin sitten ollut sama, siinä pajan edessä olevan caravellen takana oli yksi amme, mutta sisällä ei yhtään. Siihen autoon jäi paljon sellaista sisätilan muoviosaa, jonka saksalainen purkamo hinnoittelisi nippeli kerrallaan ja pistäisi ebayn kauppaan maailmanlaajuiseen levitykseen -eikä aivan halvalla.
Tuo villasysteemihän on käytetty kikka mm. ovipaneelien eristyksessä. Ei ole muuten kallista ainetta se lumppumatto, näkyi olevan motonetissa ihan rullatavarana. Tuollaisesta on helppo kietaista rakennusmuovin sisään sopiva palanen.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 15.7.2008 17:11

No nyt se tämä topikin bangbus nostelee sitten lämpöjään. Ei mitään hälyttävää, mutta puolen välin viivan jälkeisellä viivalla on jo käyty, eli nitroja on tarvittu. Flektit eivät lähde pyörimään (pyörivät vielä pari päivää sitten), vaikka lämpömittari näyttää lukemia joissa niiden kuuluisi pyöriä. Sulakkeet ovat ehjät.

Ostettu uusi flektin anturi ja 80-asteinen kesä-termostaatti. Tutkitaan kun keretään.

LeZero
-
Viestit: 96
Liittynyt: 21.4.2008 21:54

ViestiKirjoittaja LeZero » 15.7.2008 18:20

En mä tiedä noista äänieriste hommista sen enempää kun että tuolta saa rahalleen vastinetta enemmän kuin vibroplastista tai dynamatista... Meluton

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 15.7.2008 19:01

^Jaha, kiitoksia vinkistä. :)

Ratkes sekin lämpöongelma ihan lemmessä, ei tarvinnu ainakaan vielä toistaseks polttaa naapuruston roskakatoksia ja kakkia pitäjän kirkon sakastiin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.7.2008 7:47

Lämmön näennäiseen nousuun voi vaikuttaa myös mittariston juotokset, mutta näillä keleillä flektien kuuluisi joka tapauksessa käynnistyä, jos lämpimäksi ajon jälkeen hetkeksi seisattuu.
Tuolla flektisysteemin kaaviot "Steuerung Motorlüfter"
Kannattaa myös tarkistaa se kiertovesipumpun toiminta. Senkin pitäisi jäädä hetkeksi pyörimään kovan ajon jälkeen, vieno hurina kuuluu, kun tarkkaan kuuntelee. Varsin olennainen komponentti kansivaurioita ehkäistäessä.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 16.7.2008 11:27

Tuon kuvan oikeanreunimmaisen merkatun komponentin tinasin uudelleen miltei heti auton ostettuani, koska mittaristo ei suostunut toimimaan kuin ajoittain ilman käynnistyksen yhteydessä kojelautaan tarjoiltua napakkaa judopotkua. Ai että niitä vikapaikkoja voi siis olla kaksikin? Hyvä tietää, kiitos. Mittaristo toimii nyt kuitenkin moitteetta.

Flektitkin heräsivät eloon kun vaidoin niiden anturin.

Kiertovesipumpun elämään en ole perehtynyt, ja "onneks"i tuli nyt laitettua tuo aluskaukalo paikoilleen ennen sen tutkimista. Alta päin sen toiminnan olisi saanut selville ihan herkin seminologin sormin kopeloimalla, mutta nyt se voi olla hieman hankalampaa, koska eikös se saa ohjaustietonsa tältä samalta anturilta joka ruoskii flektejäkin?

Mistäs noita flektejä löytyy vaiko mistään? Merkkiliike lienee poissa laskuista? Niiden käynti muistuttaa leijonan eturauhastutkimuksesta syntyvää ääntä, eli eikö lie laakerit melko ehtoopuolella.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.7.2008 12:17

En tiedä eläinten kuninkaan seniilivaivojen kartoituksessa syntyvistä efekteistä sen enempää kuin sika sääsatelliitistakaan, mutta sähkölaitteista hieman: käsitykseni mukaan kaikki teenelosen sähköflektit on tarkoitettu voideltaviksi. Esim. jatkuvasti hönkivään lämppärin moottoriin verrattuna syylärin flekteillä on tosi pienet käyttötunnit, joten tokkopa ne terminaalivaiheessa ovat.
Viime kesänä kaivoin esille varsin ikävässä paikassa, pohjan alla, kardaanin varjossa, ruostuneiden ruuvien takana piilossa olevan pimenneen takatilan lämmittimen flektin, joka oli jumissa kuin paska Junttilan tuvan seinässä, mutta oikeilla aineilla sekin heräsi eloon.
Joensuun varikko suosittelee CRC:n Multilubea.

e: tuolla Saksan hintoja puhaltimille.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 16.7.2008 14:42

mulla oli käytännössä palanut tuo takatilan flekti, liiteristä löyty sit transitin lämmittimessä ollut moottori, joka mahtui pienten modausten kera...

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 16.7.2008 18:51

Täällä pelaa vielä se takatilan puhallin, ja jopa äänettömästi. Lie johtuu siitä, kun joku pärinä-Paavali on kietonut sen joskus Talbotin roiskeläppään? Auton nykyisen somistajan lanttukukon tekotaitojakaan ei voi tietysti sulkea -ainakaan kokonaan- tämän ihanan puhallintilanteen ulkopuolelle?

Eiväthän nuo puhaltimet niin mahdottoman irvokkaan arvokkaita Saksassa ole, että jos strategisten paikkojen voitelu ei hiljennä niitä vaimon tapaan, niin pitääpä harkita vakavasti uusien ostamista. Kuitenkin aika pällille hupaa hommaa tuo rahisevien laakereiden kuuntelu, ei meikäläisen laji ollenkaan.

Aloitamme siis voitelulla, ja ensi tilassa.

Kiitoksia Joensuun varikolle.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 16.7.2008 20:33

OT: jostain syystä eksyin joskus kuopion torille ja sieltä muikkukukon ostin. oli kyl sairaan hyvää. joensuuhunkin eksyin samalla reissulla, venäjän läheisyys kyl painosti.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 16.7.2008 20:50

venäjän läheisyys kyl painosti


No kai tähän on tottunut kun ikänsä on täällä asunut. Etenkään savuke huulessa tankatessa ei ahista yhtään, kun vertaa hintoja siihen mitä muu Suomi samoista pakkohyödykkeistä maksaa. :)

Ei yksinkertaisesti kannata sammuttaa autoja, ne käyvät pihalla vuorokauden ympäri, ja etenkään tupakinpolttoa ei kannata lopettaa - ei kestä talous Suomi-Venäjä -hinnanerotuksen aiheuttamia vuotuisia tappioita. Näin laman kynnyksellä on oltava tarkkana. :(

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.7.2008 7:49

Tuoltahan se matkustamon lattian alla oleva flekti näyttää. En kyllä ymmärrä, mihin sinne pystyy roiskeläppää laittamaan, flektin äänihän aiheutuu jokseenkin täysin roottorin aiheuttamasta ilmavirrasta.

Ei ahista venäjä, enemmän meillä taitaa kädenvääntöä olla savolaisten kanssa.

e: linkki unohtu
Viimeksi muokannut lukkari, 17.7.2008 9:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 17.7.2008 9:19

no juu, tuttu asuu siel riäkkyläs, ja venäjän bensaa sekin jaksaa aina mainostaa...

vw california ja westfalia malleis taitaa olla jopa kaksi noita takatilan flektejä.

veikkaan että mun seuraava vw on nosto kattoinen.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.7.2008 9:39

Tuolta saisi koko syyläripaketin edukkaasti.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 17.7.2008 18:53

Roiskeläppä on teutaroitu kiveniskusuojaksi siihen koteloon jossa se on - tarkemmin sen etureunaan. Enää ei mahdu auton allekaan kuvaa ottamaan, kun on tämä tontitus nyt niin pop. JOM-kiekuroilla jopa niin pop, että kohta lentää vetokoukusta kipinää. Aika henkihieverisä vaikuttavat jouset olevan, ja etupäätä ei pysty enää laskemaan tai katiska taivaltaa pohjauskumeja vasten.

Ei kai se siitään viisastu vaihtaa vanhoja ropeleita vanhojen tilalle, ostetaan sitten uudet jos pälli leviää totaalisesti. En ole vielä ennättänyt rasvaamaankaan niitä, että jospa ne siitä lopullisesti voiteluteutorantilla horahtavat, kun kakki pakenee laakereista.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 2.8.2008 16:22

Tuli korjailtua instrumenttipaneelin valaistusta. Simppeli homma, ja hermo voi aiempaan nähden jopa hyvin.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 9.9.2008 16:43

Ostin tänään renkaat. Laiskuuttani ja viisauttanii en ottanut Dunloppeihin nastoja, koska ilmankin pärjää, ja sitten ne pitäisi taas keväällä nyppiä pois. 8)

Rengaspajan nosturilla oli samalla näppärä pällistellä mitä operaatioita leima vaatii.

-Eturipustuksen yllätys-pallot vaihtoon, molemmat. Hämmästyttävää. Suunnittelu on lähes yhtä onnistunutta kuin vaihteistossa.
-Etujarruletkut
-Käsijarruvaijerit. Päistä tiivistekumit rikki, eli päästävät vettä sisäänsä. Ei hyvä talvea ajatellen.

Osiin 90€, renkaisiin 400. Eiköhän se tässä kuussa taas tonnin raja puhkota, kuten yleensäkin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 10.9.2008 13:08

Yläpallot ovat kulutustavaraa noinkin raskaassa etupäässä.
Portterin takajarruissa on ongelmana muistakin konsernin merkeistä tutun jarruvaijereiden jumituksen ja jäätämisen lisäksi myös sadekelillä kiinni jumittava käsijarru, joka lähtee usein liikkeelle vasta kovan paukahduksen saattelemana. Nykyään on jo oppinut säästelemään käsäriä kosteilla keleillä.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 10.9.2008 22:28

Yläpallot ovat kulutustavaraa noinkin raskaassa etupäässä.


Eivätkä alapallotkaan muodosta poikkeusta. Noissa pallonivelissä kannattaa turvautua VW-tavaraan. Ja osan toimittajaksi suosittelen Slamittiä.

Noita ping pong kiina-pallukoita saa olla vaihtamassa joka katsastukseen. Oon vaan pannu merkille......

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 13.9.2008 17:01

Pallerot ostin vahingoista viisastuneena Lemförder-merkkisinä. Tokko lie VW:lläkään sen kummempaa tavaraa tarjolla? Valmistaja luultavasti kuitenkin sama. Italo-dildo-pallot alle 30€/pala, tolokun pallot siinä 40€/ siivu. En muista tarkkoja hintoja.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 18.9.2008 11:57

Pallerot ovat asentamatta edelleenkin, mutta jotain on sentään tehty. Säkkiasennus ei ole kovin esteettinen, mutta toisaalta tässä pätevät samat lainalaisuudet joiden nimiin Martat vannovat joulusiivouksessa: Jos joulua ei vietetä keittiön kaapeissa, niin miksi ne pitäisi siivota? Tokko kukaan matkustaa tuolla ovipahvin allakaan? Vaikutus kuminaan ja suhinaan oli miinusmerkkinen, eli ei turha homma.

Seuraavana on vuorossa tämän peseminen, kasaaminen ja sakastin asemakaavan laatiminen. Multi-sohva ei asentune paku-alustaan ihan tuosta vaan, koska Multivanissa ovat ne sisustan sivupahvit pullakammat kuin Rego-vaneribussissa. Uskon silti selviytyväni projektista. 8)

Vinkkejä otetaan vastaan.

Jos jollakulla on tiedossa mistä löytyy tuon sohvahässäkän alle alkuperäisiä liukukiskoja, niin vinkata saa, kiitos.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 18.9.2008 12:29

Siinä ois vissiin kiskot, vai?


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa