vw golf 2.0 8v gti "gurujen apua kaivataan"

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

vw golf 2.0 8v gti "gurujen apua kaivataan"

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 22.1.2008 1:40

Kirjoitan kaverin puolesta joka ei autolleen juuri osaa mitään tehdä..
Eli otsikon mukaisessa autossa ilmestynyt muutama vika johon neuvoja kaivataan ..vm.93
Autolla ajettu 214tkm. Ostaessa oli 199tkm ja täysin alkuperäinen helmi. Ongelmat alkoivat n.210tkm kohdalla. Ensin auto alkoi puutumaan alakierroksilla muttei aina. Välillä toimii ihan normaalisti. Kaasua antaessa alkaa lyömään vastaan, tukehtuu ja röpöttää. Kierrosten noustessa yli 4000rmp alkaa toimiin ja loppuun asti ei ongelmia. Tätä kesti noin 3tkm ja vika tuli minun tietooni. Nyt auto on tuon 1tkm aikana muutaman kerran pätkäissyt ihan varoittamatta kuin sytkä katkaisisi kerran. Nyt sitten muuttui asiat niin että käynnistäessä autoa joutuu sahaamaan melko reilusti ja varsinkin kylmänä. Jos kaasua pumppaa niin auttaa käynnistyyn nopeammin. Käynnistyessä tuntuu kuin kakkua ei tulisi eli hieman miettii ennenkö vastaa kaasuun. Minusta tuo on melko selvä bensa pumpun oireilu kun se muutenkin ääntää käydessä. Haulla löytyi paljon vaihtoehtoja joita käydään läpi vlopun tullessa. Ajattelin nyt kuitenkin kysyä että pystyykö tuon pumpun toimivuuden selvittämään jollain konstilla. ? Pystyykö tuosta lukemaan vikakoodeja .? Autoon on vaihdetta vapaavirtaus suodatin, katilta taakse martelius putkisto. Kun vapari laitettiin tuli ilmamassa mittarille sovite. Kuitenkin se läppä järjestelmä ei enään toimi koska paine letkut ei ole kiinni alkup. ilmanputsari kotelossa. Tuohan antaa ruiskulle lämmintä ilmaa jota se nyt ei saa koska läppä on jatkuvasti kiinni. Voisiko tuolla olla vaikutusta..? Tulpat ja johdot on tarkasteltu ja ne ihan ok kunnossa. Sitten kysymys koskien jakohihnaa. Vaihdoin sen tuossa viikko sitten kun ei ollut tietoa edellisestä vaihdosta. Kuuluuko sytkän olla puoli hammasta ennakolla ..? Ei osunut mitenkään merkki täysin kohdalle ja tuon puoli hammasta
jäi aikaselle.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 22.1.2008 13:10

Se apuakselin merkki on vähän huono. Sytkän tarkistus ajoituslampulla varmuuden vuoksi.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 25.1.2008 17:01

Joo tarvis tarkastaa niin selviää.. Nyt auto on jo niin pahaksi menny että nykii melkein jatkuvasti ja samalla ei vastaa kaasuun ollenkaan.:( Sammuilee valoihin ja saa sahata pirusti ennenkö starttaa. Sen verta sain nilkutettua sillä että halliin ajoin.. Tarvii alkaa vloppuna selvitteleen vikaa. Sen verran kokeilin että otin ilmamäärä mittarin liittimen irti ja ei ollu muuta vaikutusta kun että auto sammu lähes heti.:(

nnasu
-
Viestit: 137
Liittynyt: 21.11.2004 22:54

ViestiKirjoittaja nnasu » 27.1.2008 16:31

Viallinen lämpötila anturi ainakin aiheuttaa juurikin tuollaisia käynnistymisvaikeuksia. Ruisku saa koneen lämpötilasta viallista dataa ja ei avaa kylmäkäynnistyssuutinta (tms. siinä 2E:ssä on). Vaan jos bensapumppu ääntelee niin siitä kannattaa lähtee, kulutustavaraa tuntuvat olevan.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 27.1.2008 21:31

Olis vaan kiva kun pystyisi jollain toteen tuon pumpun toimimisen .. Ei viittis huvikseen uutta ostaa jos ei sitten olekkaan syy..

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 27.1.2008 22:16

Isän 2E koneisessa Ventossa bensapumppu oireili äskettäin juuri samoin tavoin ennen hajoamistaan. Alkuun vinkui/ulisi ja myöhemmin ei edes tuotto riittänyt kuin pintakaasuajoon. Kilometritkin siinä on tuo muutama kymppitonni yli kahdensadantuhannen.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 27.1.2008 23:11

Joo tuossa hieman autoa taas tutkailin ja liittimiä putsailin. Kun kääntelee virtoja pois ja päälle pitää välillä pumppu ääneen ja välillä ei ollenkaan. Ihan satunnaisesti ääntää eli ei esim. joka toinen kerta. Auto käynnistyy joka tapauksessa kummassakin. Katon puolan ja jakajan vielä huomenna mutta tarvitsee pumppu hakee niin jospa pääsisi viasta eroon. Ilmanputsari kotelon vieressä on sellainen musta pitkä palikka joka on parilla kumityynyllä kiinni rungossa. Siihen tulee ja lähtee yksi letku. Päässä on liitin. Lukee jotain siemens ja vw tekstiä. Tuo palikka välillä naksahtelee ihmeellisesti ja välillä ei ollenkaan. Onko tuo ihan normaalia ja mikä mahtaa olla tarkoitus ..?

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 27.1.2008 23:57

Niin ja jos joku jaksaisi vielä neuvoa että missä pumppu sijaitsee .? (tankissa ilmeisesti)
Mitä kautta sen saa vaihdettua ja onko bensan suodatin mahdollisesti missäpäin autoa.?

nnasu
-
Viestit: 137
Liittynyt: 21.11.2004 22:54

ViestiKirjoittaja nnasu » 28.1.2008 11:38

Se liitin ilmanputsarikotelon takana on aktiivihiilisäiliön solenoidi, se kerää bensahöyryjä tankista ja solenoidi päästelee välillä niitä höyryjä imusarjaan. Ihan normaalia on, tosin itse en ole koskaan sen kuullut naksuvan, liekkö rikki. Ei ole menoa haitannut.

Bensapumppu löytyy takakontin pohjalla olevan mustan luukun takaa, bensatankissa sitä kautta kiinni. Letkut irti ja vastapäivään kiertämällä irtoaa. Suodatin on auton alla oikealla puolella bensatankin etupuolella.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 28.1.2008 15:59

Availin tuossa virranjakajan. Nastat oli ihan hapettuneet mutta niitä oli vielä jäljellä. Ei taida pyöriä enään ylettyä nastoihin ja tästä sytty ongelmat. On kyllä ihan naurettavan hintasia noi osat motonetissä. pyöriä oli 2.70e ja kansi 5.90 boch osia. On kyllä korjaus ystävälliset hinnat näköjään vag autoilla ..:)

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 28.1.2008 18:27

Milläs pirulla ton pyörijän saa jakajasta irti. ? Ei näkynyt mitään ruuveja. Vedin ensin käsin ja ei. Otin pihdit eikä niilläkään noussu .:( Toi muovi ei vaan kestä oikein vääntöö ni millä se sieltä irtoo .?

nnasu
-
Viestit: 137
Liittynyt: 21.11.2004 22:54

ViestiKirjoittaja nnasu » 28.1.2008 18:41

Jos on uus pyörijä tulossa niin vaikka pihdeillä puristat halki sen siihen, vetämällä sen pitäisi lähteä mutta hapettuuvat kiinni usein aika lujaan.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 28.1.2008 18:42

Jep, kiitti vinkistä .. En oo kamalan mahtava näissä remonteissa niin vinkit on tarpeen. Jos sitten ens kerralla jo osais.. Kiitos neuvoista

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 29.1.2008 20:11

Nyt on sitten vaihdettu Tulpat, Jakajan kansi ja pyöriä. Käynti parani hieman ja starttaa helpommin. Ei kuitenkaan jaksaa ottaa kierroksia kun laittaa kaasun pohjaan ja bensa haisee ainakin kylmemmällä koneella. Pikku herättelyllä kyllä ottaa. Puolalle menevä johto oli todella hapettunut ja putsasin samalla. Huomenna sitten uutta bensapumppua ruuvaan kiinni ja tulpan johdot samalla. Kaveri lupaili tulla huomenna lampun kanssa tarkistamaan että sytyttää kunnolla. Sitten jos kaikki on siellä ok niin bensa puolta aletaan ronkkii. Mutta ensin pumpun vaihto joka tapauksessa pahan ääntämisen takia.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 30.1.2008 20:41

Nyt sitten bensa pumppukin on vaihdettu. Ei edelleenkään vaikutusta muuta kun että paha ääni poistui tankin nurkilta. Käy kaikilla tyhjäkäyntiä mutta ei vastaa kaasuun eli ei ota ollenkaan kierroksia. Joku vois antaa vinkkiä mitä kannattaisi alkaa tutkiin seuraavaksi. Nyt vaihdetut Tulpat, Jakajan kansi, Pyöriä ja bensa pumppu. Ei kamalasti kiinnostaisi ostaa turhia osia autoon. Voiko se pumpun rele vaikuttaa jotain.? Vai katkooko se heti pumpun pois jos ei toimi.? Bensan suodatin tuskin voi tuollaista tehdä vaikka olisi kuinka tukossa.?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 31.1.2008 13:46

Bensan suodatin tuskin voi tuollaista tehdä vaikka olisi kuinka tukossa.?


Ai, ei vai??
Vaihtoon bensansuodatinkin..

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 31.1.2008 13:55

Jos ei tokene suodatimella, niin puolapaketille ääni.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 31.1.2008 18:22

Kaverilla tuossa on mk3 gti mutta 16 tappinen .. Sopiiko noista esim, jakaja tai puola keskenään jos kokeilis sen osilla mikä vaivaa .. Siksi epäilen suodatinta että kone jaksaa kiertää ihan pintakaasulla ja nostaa ihan loppuun asti.. Joten kakkua varmaan saa mutta joku muu vaivaa.. Kun kaasun tällää pohjaan ni mooooooooooooooooo...:(

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 31.1.2008 18:25

Eilen myös paukautti ekaa kertaa putkesta kun tuo moooo ilmiä jälleen tuli kokeilun aikana ..

vrgolffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 30.7.2007 22:04

ViestiKirjoittaja vrgolffi » 16.2.2008 9:14

ootko löytäny vikaa? mulla on vr6:ssa täysin samanlainen vika.

trd
-
Viestit: 71
Liittynyt: 23.7.2003 13:10

Tankin huohotus

ViestiKirjoittaja trd » 26.2.2008 9:46

Mulla oli samanlaisia nykimis ja käynti ongelmia oman 2E:n kanssa. Syyksi paljastui se, että bensatankin houohotinletku oli tukossa, ei saanut korvausilmaa tankkiin. Käynnissä ollessa kun aukaisi bensakorkin kuului ihan selvä suhahdus. Väliaikainen korjaus ongelmaan on jättää korkki aina raolleen, niin saa tankki ilmaa. Kannattaa kokeilla onko kyseessä sama ongelma.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 26.2.2008 12:01

Oletko vaihtanut sen moottorinlämpötila-anturin jo? Raakasesti rikkaalla oleminen viittaisi siihen.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 27.2.2008 15:31

Vihdoin saatiin viat korjattua ja auto taas hengissä. Viat olivat seuraavat.

- Sytytys yksikkö veteli viimeiset kipinät.
- Tankin sisällä menevä nosto letku jossa 2 halkeamaa joita ei edes silmä juuri huomannut.
Vuosi bensan paineet takasin tankkiin josta johtuen auto ei tietenkään halunnut kakkua.
Ruiskulle tuli maxs. 1Bar painetta joten tästä johtuen välillä sai käyntiin muttei kaasuun
vastannut kuin harvoin pienellä yrityksellä.
Tästä tosin ei monelle ole apua koska ei hirveen yleinen mutta vittumainen senkin edestä.

Tulipa sitten vaihdettua/tarkastettua nuo perus viat mikä nykimisen normaalisti aiheuttaa.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 1.3.2008 17:29

Toimihan se auto kaikki 2 päivää kunnes toissa päivänä alkoi taas vittuileen. Oireet täysin saman tapaiset yli yht äkkiä ei vastaa kaasuun ja sitten taas välillä kun ei mitään vikaa olisi.
Alkaa sen verta toi nykiminen syömään miestä että tekisi mieli tuikata tuleen koko paska.
No maanantaina taas korjaamolle ja heti myyntiin kuhan saadaan pelaan. Itse en tuon kanssa aijo haaskata enään tuntiakaan. Mukavat sähköviatkin tuli siinä samalla kun olis tallissa sen 1kk ajan edellisen vian aikana. Ilman virtoja lasit toimii (välillä). Jos avainta pitää hetken lukkopesässä ja vääntää samalla niin lasit liikkuu samalla avainta kääntäessä. Painaa jarrua niin vilkkujen polttimot palaa himmeesti. On tää golffi vaan mahtava auto.
Anteeks avautuminen mutta hieman alkaa riittään ..:)

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 1.3.2008 22:20

Ei täysin vastaa vikakuvaukseen, mutta kannattaa tarkistaa ohjainlaitteen virtareleen juotoksien kunto (ylipäätään aina mk3 golffien vikatapauksissa). Löytyy relepaikasta 3.

Avaa releen koppa pienellä ruuvarilla, kaks hakasta vastakkaisilla puolilla pohjaa.
Tutkaile liittimien liitoksia piirilevyyn, jos juotoksessa näkyy rinkula piikin ympärillä, juota uudestaan.

Ton lasihomman kuuluukin toimia niin, että avainta kun lukossa pitää käännettynä, hetken päästä kaikki lasit nousee tai laskee riippuen avaimen kääntösuunnasta.

Takalamput korjaantuu tod näk parantamalla valojen maadoituksen.

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 2.3.2008 8:31

Eikös tuossakin kuulu lasien toimia niin että jos sammutat auton/käännät virrat pois lasit toimivat vielä joitain sekuntteja tai kunnes avaat oven.

Viitaten tuohon mainetsemaasi lasien toimintaan välillä ilman virtoja.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 2.3.2008 14:08

Viallinen lämpötila anturi ainakin aiheuttaa juurikin tuollaisia käynnistymisvaikeuksia. Ruisku saa koneen lämpötilasta viallista dataa ja ei avaa kylmäkäynnistyssuutinta (tms. siinä 2E:ssä on).


Kylmäkäynnistyssuutin on ollut 2E:ssä muistaakseni johonkin -93 puoliväliin asti. Uudemmissa ei ole.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 2.3.2008 19:36

Juu lähinnä ihmetyttää et miksi lasit toimii vain välillä ilman virtoja. Mutta jos tuo kuuluu olla tuollainen niin ei siinä sitten mitään. Nuo sähköviat ei vaan useimmin ole kamalan mukavia.:( Laitan tänne taas kommenttia jos huomenna selviää jotain mikä nykimisen aiheuttaa.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 4.3.2008 13:55

Auto nyt ei sitten tietenkään antanut niitä vikakoodeja ettei olisi liian helppo korjata sitä.
Toi vian etsintä on aika halpaa sokkona autokorjaamolla mutta eipä tässä muuta enään keksi.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 7.3.2008 1:05

^^ Omassa ainakin sähkölasit toimii virta-avaimen irroittamisen jälkeen kunnes avaa oven, siis jos lasket lasia ja avaat oven jää sitten siihen välille... :)... kokeile?

temey
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.1.2008 15:05

ViestiKirjoittaja temey » 7.3.2008 8:07

eiköhän kannattais kokeilla lambda anturia.
ne ainakin tekee samoja vikoja ja voisin olla aikas varma että se kandee vaihtaa...

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 9.3.2008 20:50

Lasit toimii ihan arvalla ja oven liikuttelu ei vaikuta tähän millään lailla ..
Myöskään virta avaimet ei liity tähän mitenkään mutta tiedä sitten kuuluuko olla tollanen..
Pää asia että toimii. Auto ei tosiaan anna vikakoodia ollenkaan mutta viime korjauksen yhteydessä antoi neljä. Ei napostele ostaa tohon autoon yhtään osaa enään arvalla. Huomenna ottaa korjaamolla taas sen työn alle niin luultavasti selviää mikä vaivaa ja kommentoin asiasta sitten tännekkin samalla.:) Kiitos kaikille avuista kysymyksiin ..

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 10.3.2008 14:46

Mikähän autoa mahtaa vaivata kun sille ei uudet puolat tunnu kelpaavan .?
Ensimmäisellä kerralla puola oli rikkinäinen ja se korvattiin käytetyllä vastaavalla.
Nyt tämä vaihdettu puola kärvähti sitten kahdessa päivässä.
Uusi vaihdettiin tänään ja taas auto toimii kun mitään ei olisi ollutkaan.
Onko vaan niin huono tuuri tuon kanssa vai voiko joku muu olla aiheuttajana .?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 10.3.2008 15:00

Kyllähän tuo on vähän kulutusosa ollut. Olisko ollut vaan huonoa tuuria noitten kannssa.
Jos tuo vielä kärähtää, niin sitten on kyllä jossain häikkää.

catarthis
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.9.2007 14:36

ViestiKirjoittaja catarthis » 13.3.2008 20:55

Ompa vain tutun kuuloisia oireita. Kaverin autossa aivan vastaavat oireet ja kyseesä myös -93 2E koneella varustettu kulkine. Viikon sitä rassailin ja yritin tutkailla, mutta ongelmaa en ole saanut poistettua. Samalla muuten alkoi juuri nuo lasitkin elämään omaa elämäänsä, samaten lämpömittari joka heilahti pohjaan satunnaisesti ja se akseli lukkopesältä lukkoonkin napsahti "remontin" aikana poikki. Lämpömittarin sain laitettua ja lukkoonkin tuli tehtyä kunnon puhdistus ja rasvaus, lisäjousen kera samalla. Olen nyt pari viikkoa pitänyt hermolomaa mokomasta, mutta jottain varmaan tarttiis vielä tehrä!
Auto siis hyytyy välillä kaasua painettaessa ja kun saa kierrokset 4000rpm, niin kaikki pelaa hienosti. Vika esiintyy enimmäkseen puolilämpimänä. Voisiko olla tekemistä kylmäkäynnistys-suuttimen kanssa? Missäs moinen majailee tuossa 2E:ssä, jos siinä edes sitä on?
No autoon on kuitenkin vaihdettu tähän mennessä: tulpat ja tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä, moottorin lämpötila anturi, sekä polttoaineen suodatin. Lisäksi olen kokeillut toisella tyhjäkäyntimoottorilla ja ilmamäärämittarilla, sekä uudella kaasuläpän asentotunnistimella, mutta vika ei ole poistunut. Tyhjäkäynti on nykyään sievempää, mutta hyytyy vielä toisinaan. Autodatan ohjeiden mukaan kun mittailin nuita antureita, niin muut näytti ok paitsi ilmamäärämittari. Vastus muutoksen välillä läppä kiinni-auki pitäisi olla pehmeä, mutta tuossa Golffissa se oli kaikkea muuta. Poukkoili miten sattuu, mutta asettui kyllä nuissa ääriasennoissa. En sitten tiedä voisiko halvassa yleismittarissa olla tällä kertaa vika.
Eli kaikki vinkit ynnä kokemukset tervetulleita! Ja jos saatte kaverisi Golffin toimimaan, niin kirjoita ihmeessä siitä täällä!

Freeman
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.2.2008 19:09

ViestiKirjoittaja Freeman » 14.3.2008 9:37

Täytyy ilmeisesti liittyä kerhoon. Oma golffi toimii kylmänä ihan normaalisti, mutta lämmettyään alkaa nykimään siinä hieman alle 2000rpm. Melko häiritsevän tuntuista ajon kannalta. Virranjakajan kansi ja pyörijä aika hapettuneessa kunnossa eli ne menee vaihtoon tänään. Se vaan ihmetyttää, että miksi toimii kylmänä. Hieno homma sinäänsä kun alkuviikosta sain kortin ja nyt heittää tommosta vikaa.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 14.3.2008 13:35

Joo on tämä kyllä ihan toivotonta. Oli kyllä viimeinen mk3 golffi jonka ostan. Ei mitään jos edes viikon toimisi mut kun ei. Taas alkoi tänään nuo helvetin nykimiset ja käynnistys vaikeudet.
Eikö kukaan tosiaan osaa sanoo mikä noita puolia syö. On nyt menny 700e rahaa ja edelleen auto toimii sen 2 päivää kunnes puola/sytkäyksikkö menee. Eli joku sen tuhoo. Olisko ideoita että mikä tämän aiheuttaa ? Vikakoodia ei luonnollisesti tule että on mahdollisimman kallista korjata.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 14.3.2008 14:15

Kannattaa varmaan ajaa sen kanssa jonnekin autosähkökorjaamolle, jossa todennäköisesti löytävät sen vian suht helposti. Osaaminen noissa on hiukan eri tasoa kuin monessa tavallisessa korjaamossa ja sähköongelmaltahan tuo nyt kovasti kuulostaa jos puola korkkaa muutaman kerran kuussa :D

Voisiko olla tekemistä kylmäkäynnistys-suuttimen kanssa? Missäs moinen majailee tuossa 2E:ssä, jos siinä edes sitä on?


Voi varmaankin. 2E -koneissa on kylmäkäynnistyssuutin 7/93 asti. Kiinni yhdellä pultilla imusarjassa.

Entä voisiko käyntinopeusanturin tai ilmamäärämittarin sekä kaasuläpän asentoanturin ja ohjausyksikön sopeuttaminen auttaa asiaan?

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 14.3.2008 15:41

Joo autoa on huollettu nyt kaksi kertaa Bosch Car Service korjaamolla. Viimeksi testereillä vika osottautui puolaan mutta nyt sitten tarvitsee etsiä et mikä sen syö. On se vaan niin kivaa maksella noita monen sadan euron korjauksia viikon välein :)

Freeman
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.2.2008 19:09

ViestiKirjoittaja Freeman » 14.3.2008 16:51

Eipä ollut virranjakajan kannen ja pyörijän vaihdolla vaikutusta tohon nykimiseen vaikka kovasti hapettuneita ja kuluneita olivatkin. Mitähän kannattais seuraavaksi lähteä tekemään? Ongelmana siis nykiminen hieman alle 2000rpm lämpimällä koneella ja ihan yhtäkkiä alkoi. Ärsyttävää kun joutuu kaasu pohjassa kiihdyttämään tai ajamaan pienellä vaihteella yms.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 14.3.2008 17:22

Kannattaa käydä lukemassa vika koodit autosta jos sieltä paljastuisi vika. Tuo sokkona osien vaihtelu voi tulla hyvin kalliiksi kuten itsellä. Eri vikoja on aika reippaasti joissa tuollaiset ongelmat on diagnoosina. Haulla löytyy näistä aika paljon tekstiä joten sieltä vaan lukemaan mikäli itse haluaa niitä alkaa selvittämään. Oma auto olisi edelleen samassa pisteessä kun aluksi jos en olisi sitä auto sähköön vienyt.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 15.3.2008 8:38

Onko Friimannilla vaihdettu se lämpötila-anturi?

Freeman
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.2.2008 19:09

ViestiKirjoittaja Freeman » 15.3.2008 12:47

En ole vaihtanut vielä lämpötila-anturia kun sytkäpuolen vikaa epäilin. Täytyytpä jossain lukasta noi vikakoodit ja kattoo jos löytyisi vinkkejä.

catarthis
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.9.2007 14:36

ViestiKirjoittaja catarthis » 15.3.2008 19:06

Sen voin antaa vinkkinä, että jos tuota lämpötila anturia alat vaihtamaan, niin älä tyydy tarvike malliin! Minulla sellainen alkoi näyttämään 110 asteen normaali käyntilämpötilaa. Alkuperäinen ei maksanut kuin 10€ enemmän.
Ainakin Opelissa aikoinaan, tuollainen anturi aiheutti h****in moista nykimistä välillä.

temey
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.1.2008 15:05

ViestiKirjoittaja temey » 15.3.2008 21:27

tuossa kerram jo aikasemmin ehdottelin tuota lambda amturim vaihtoa kun sillä on ainakin juuri tuon kaltaisia vaikutuksi..
itellä oli tossa yhden pösön kanssa kauhea taistelu ja ehdin jo kaiken vaihtaa ja sitten kun sen lambdan laitoi uuden ni diinähän dr vika oli..
rikkinäinen lambda anturi ei nimittän anna yleensä mitää vika koodeja itsestään vaan ne menne jonkiun muun osan piikkiin...

Trust Me...
jos ei oikeasti vika häviä ni kyllä ihmettelen..

Freeman
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.2.2008 19:09

ViestiKirjoittaja Freeman » 19.3.2008 20:33

Jatketaan.. Tänään kävin siis vähän syventymässä tarkemmin tohon golffin nykimiseen. Mittasin oskilloskoopilla sytytyksen joka oli jotakuinkin identtinen kaikilla pytyillä ja muutenkin terve. Sitten seuraavaksi mittasin lambda-anturin joka anto semmosia sykäyksiä, mutta korkein jännite oli 0,5V. Sitten mittasin ilmamassamittarilta vastusarvot jotka oli himpun pielessä. Mittarin sisällä ja imuputkessa oli hieman öljyä (selittäisikö nykimisen?) Jäähdytysnesteen lämpöanturi vaikutti olevan kunnossa vaikka vain yhdellä lämpötilalla tosin mittasin. Päästötkin vielä kokeilin. Lambda oli aluksi pielessä mutta kenkimisellä sai alas; HC-arvo oli myös siinä rajoilla (90ppm). Nyt on taas viisaat neuvot tarpeen!

Keijo K
-
Viestit: 21
Liittynyt: 29.12.2005 10:38

Golf 3 2.0 8v 2e -92

ViestiKirjoittaja Keijo K » 10.4.2008 18:53

jees, samavika rahikaisella... Mittailin itsekkin tuon lambdan mut vain yleismittarilla ja kunnossa vaikuttais olevan..
Vois seuraavaksi mittailla / vaihtaa sen kaasuläpänasennon tunnistimen.

Freeman
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.2.2008 19:09

ViestiKirjoittaja Freeman » 15.4.2008 15:01

Tänään tuli sitten vaihdettua toi lambda-anturikin, mutta kyllä se vieläkin nykii ajoittain. Tähän asti paras vaikutus oli selkeästi tolla lämpötila-anturilla. Kaasuun vastaaminen on myös hieman heikkoa ja pitää sellaisen nykäyksen kun laittaa kaasun pohjaan. Edelleenkin siis kaipaan neuvoja mistä lähteä tota vikaa etsimään.

tuner1
-
Viestit: 80
Liittynyt: 2.7.2004 11:54

ViestiKirjoittaja tuner1 » 15.4.2008 19:56

Tuo nytkähdys taitaa olla enempi ominaisuus.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 17.4.2008 18:37

Eipä oo täälläkään vikaa löytynyt. Sen verran auto pelaa kun lämpötila anturin töpselin napsauttaa irti ni toimii hyvin ja normaalisti. Syö vaan kakkua helvetisti ja rikkaalla menee. Tossa laakkosilla kävin korjauttamassa. Ei vika koodia eikä saaneet kuntoon. Taidan myydä vakuutus yhtiölle. Onneks on palovakuutus.

catarthis
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.9.2007 14:36

ViestiKirjoittaja catarthis » 29.4.2008 20:02

Nostetaanpas vielä tätä aihetta. Uskaltaisin nimittäin nyt väittää, että vika olisi paikallistettu ja korjattu! Syynä oli kuin olikin ilmamäärämittari. Vanha näytti mitatessa ihan puutaheinää ja uudella arvot on kohdallaan ja käynti tasaista. Jännitemuutoksen tulisi myös olla tasainen ja vanhalla mittarilla tuli kovia piikkejä läppää liikuteltaessa. Nuita mittausarvoja löytyi täältä:
http://www.garageinc.org/wili/vw/2E-Digifant-ohjearvot.php
Omaani laitoin ilmamäärämittarin 2,0 seatista, eli käy mainiosti muistakin, kunhan on muutoin sama mittari! Toivotaan että tästä olisi hyötyä muillekin...

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 30.4.2008 0:21

Tuo nytkähdys taitaa olla enempi ominaisuus.


Eipä ole tullut moista huomattua.

Keijo K
-
Viestit: 21
Liittynyt: 29.12.2005 10:38

ilmanmäärän mittari 2,0 seatista...

ViestiKirjoittaja Keijo K » 30.4.2008 0:46

löytyykö tuo samalla numerolla kuin golfin mittari?
jos ei niin pistätkö lisää tietoa et minkä ikäisestä jne... sarjanumeroa...
onko hintaeroa golfin vastaavaan?

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 30.4.2008 1:38

Ilmamäärämittaria voi yrittää elvyttää ennen uuden ostoa purkamalla ja siirtämällä ajastaan kuluvaa liukupintaa. Tuolla asiaa aiheeseen liittyen.

catarthis
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.9.2007 14:36

ViestiKirjoittaja catarthis » 30.4.2008 9:48

Täysin samat numerosarjat kuin Golfissakin ja vielä VW: logo ja numerokin löytyi :) Ei nuissa hintaeroa taida olla, paikallinen varaosaliike olisi myynyt 620€ moisen. Itse ostin käytetyn, oli huomattavasti halvempi ja pelaa kyllä hienosti (toistaiseksi)!
Koitin kyllä vanhaa elvyttää, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta.

Keijo K
-
Viestit: 21
Liittynyt: 29.12.2005 10:38

ViestiKirjoittaja Keijo K » 4.5.2008 16:18

jännitteen pitäis kasvaa tasaisesti... eli ilmeisesti myös vastuksen pitäis kasvaa tai laskea tasaisesti läppää liikutettaessa?
mulla vastus arvot lähtee normaalista, sitten tulee puoleenväliin asti ihan kummia lukemia ja sitten rauhoittuu.
eikä tunnu auttavan vaikka siirtelee levyä mihin asentoon tahansa...
Kenelläkään tiedossa toimivaa mittaria?

catarthis
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.9.2007 14:36

ViestiKirjoittaja catarthis » 7.5.2008 19:16

No niin, meni siis puurot ja vellit sekaisin. Vastustahan tuossa mittaillaan, eikä jännitettä. Muutoksen pitäisi tosiaan olla tasainen. Minulla alkoi hyppimään miten sattuu heti kun läppää alkoi liikuttamaan, eikä ne ääriarvotkaan olleet edes samalla tontilla.
Nettivaraosan kautta löysin omani ja näkyihän siellä olevan vielä pari 2e koneella olevaa volkkaria varaosiksi.

Freeman
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.2.2008 19:09

ViestiKirjoittaja Freeman » 7.5.2008 21:55

Täytyy varmaan itsekin tutkailla tota ilmamäärämittaria uudemman kerran. Ihmeelliseltä tuntuu vaan se, että kylmällä koneella kone on huomattavasti tehokkaampi. Lämpimällä koneella nykimistä ja kun kaasun painaa pohjaan niin rykäsee todella pahasti ennenkuin tapahtuu mitään. Lisäksi vielä tyhjäkäynti aaltoilee. Hermothan tuossa kengurumeiningissä menee. Pääsis nyt jossain vaan lukemaan noi vikakoodit. Vapaaehtoisista VAG-com auttajista ei löytynyt apuja, eikä todellakaan kiinnostaisi lähteä Laakkoselle viemään. Parilla "yleismallin" testerillä olen kokeillut, mutta vikakoodina tyhjentävä "polttoianejärjestelmä - vikoja"

macci86
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.4.2008 13:19

ViestiKirjoittaja macci86 » 13.5.2008 22:05

8v gti golf sammuu pääsääntöisesti jokastartin jälkeen, ja tokalla lähtee käymään. Myös käynti hieman epätasaista, muuten toimii ok.

Epäiltynä ovat

MAF
tyhjäkäyntimoottori
Lämpötila-anturi

Onko muita?

Voiko tyhjäkäyntimoottoria mitata?Miten?
Mistä MAFfin liittimistä mitataan?
Missäpäin Lämpötila-anturi on?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 13.5.2008 22:12

Lämpötila anturi on ylävesiletkussa, siinä missä on se haaroitin. Törröttää suoraan ylöspäin. Vanhat anturit on muistaakseni väriltään keltaisia ja uudet sinisiä, kuulemma muuten sama anturi mutta väri vaan on vaihtunut.

Ja se tyhjäkäyntimotikka kannattaa ensin ottaa irti ja puhdistaa.

Keijo K
-
Viestit: 21
Liittynyt: 29.12.2005 10:38

ViestiKirjoittaja Keijo K » 14.5.2008 0:10

niin, ohmi kertaa käämi ja silleen...
kun eräässä lapussa oli noita arvoja jonka mukaan mitata ilmanmääränmittari niin ei mainittu kuin arvot läpän ollessa auki ja kiinni. kun se vastusarvo nousee tasaisesti niin pitäisi myös ko jännitteen nousta samanlai jota se ei ainakaan mulla tehny.
Siksi kyselin et olisiko tarkoituksella tehty toi arvojen ns.sekoilu mut eihän siinä ole kuin tuollainen liukuvastus. Siirsin liukua kulumattomaan kohtaan eikä sekään auta. ( arvot metsikössä edelleen.)
Aika vähän liikkuvia osia sinänsä et miksi ne arvot sit menee noin sekaisin...
Testissä toinen (käytetty ja paljon ajettu) mittari ja käynti muuttui paremmaksi mutta ei vieläkään täydellinen.

Freeman
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.2.2008 19:09

ViestiKirjoittaja Freeman » 14.5.2008 17:30

Tänään tuli sitten napattua Texa testeriohjelmalla varustettu kannettava ajoon mukaan. Loistava ohjelma! Ensin luin vikakoodit. Sieltä löytyi Imuilman lämpötila-anturi, ilmämäärämittari, sekä kaasuläpänasentotunnistin. Kuittasin ne pois, otin kannettavan matkaan ja lähdin testilenkille. Samaan ruutuun sai kaikki anturit oskilloskooppikuvana ja kaikki näytti kyllä pelaavan ihan normaalisti ilman katkoksia ja uuttakaan vikakoodia ei ainakaan 10km aikan ilmaantunut. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, mutta vieläkään ei selitystä vialle ole löytynyt. Pitää varmaan tutkia toi sytkäpuoli vielä kertaalleen läpi.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 14.5.2008 18:38

Aja moottori lämpimäksi ja paina 5. vaihteella n.1000 kierroksesta kaasu pohjaan.
Mitä tapahtuu nykiikö?

Freeman
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.2.2008 19:09

ViestiKirjoittaja Freeman » 14.5.2008 20:18

Aja moottori lämpimäksi ja paina 5. vaihteella n.1000 kierroksesta kaasu pohjaan.
Mitä tapahtuu nykiikö?


Ei ainkaan äskeisin koeajolenkin perusteella, mutta koko nykimisongelmaakaan ei jatkuvasti esiinny. Mikäs olisi ollut diagnoosi kyseiselle oireelle?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 15.5.2008 14:20

Sytytyspuolen ongelmiin olis viitannut, jos olis nykinyt.

Hastra
-
Viestit: 41
Liittynyt: 24.7.2005 19:58

ViestiKirjoittaja Hastra » 20.5.2008 20:47

Osaisko joku auttaa mistä lähtee vikaa hakemaan kun auto ei starttaa ollenkaan. Auto on ollut seisomassa tallissa talven ja kun yritin käynnistää niin sahaa mutta ei starttaa. Kun lopettaa sahaamisen niin välillä jää naksumaan sen jälkeen (ihan kuin joku rele naputtais). Ja viimeisimmällä kerralla kun yritin niin ei kuulunut enää naksutusta mutta ajonestossa paloi punainen valo.

AnttiJ
-
Viestit: 26
Liittynyt: 16.2.2006 20:38

ViestiKirjoittaja AnttiJ » 22.5.2008 15:55

Oma autoni alkoi pätkimään ja lopulta ei lähtenyt enää ollenkaan käyntiin, tutkittua puolas oli vika. Laitoin uuden ja pelas vähänaikaa ja taas meni puola.
Tutkittua huomasin tulpanjohtojen olevan "loppu", vaihdoin ne ja virranjakan kannen/pyörijän ja uuden puola/ohjausmoduulin niin alko pelaan.

Hastra
-
Viestit: 41
Liittynyt: 24.7.2005 19:58

ViestiKirjoittaja Hastra » 9.6.2008 16:42

Nyt tutkin autoa pikkusen lisää ja selvis että ei anna kipinää. Bensaa kyllä saa. Onkos nuo bilteman ja motonetin sytytys osat toimivia? Jos virranjakajan kannen ja pyörijän tilaan.

Hastra
-
Viestit: 41
Liittynyt: 24.7.2005 19:58

ViestiKirjoittaja Hastra » 14.6.2008 17:37

Nyt on pyörijä ja viranjakajan kansi vaihdettu mutta ei käynisty. Mistäköhän kannattais seuraavaks hakee vikaa? Onko sytytyspuola seuraava? Miten sen toimivuuden voi testata vai pitääkö vaan hakea uusi osa? Olenko oikeassa että puola on se laatikko joka on siinä tulipellissä kiinni ja josta lähtee virranjakajalle piuha?

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 15.6.2008 1:18

Olet oikeassa eli se on puola. Siinä samassa motissa on myös sytytys yksikkö. Omasta mk3 gti golffista mennyt jo kolme tollaista mottia vuosien varrella. Ei ole tarvikkeena kovin kallis osa . Vaikuttaa auton toimivuuteen aika oleellisesti.

Hastra
-
Viestit: 41
Liittynyt: 24.7.2005 19:58

ViestiKirjoittaja Hastra » 15.7.2008 10:56

Kannattaako vaihtaa puola ja sytytys moduuli molemmat. Motonetissä puola 39€ ja moduuli 35€. Vai onko ne mistään kotoisin että kannattaako suosiolla hakea marmoritiskiltä? Onko tietoa niiden hinnoista?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 15.7.2008 13:24

Onko ne muka 2E koneisissa erikseen vaihdettavissa? Eiköhän se tule koko paketti.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 15.7.2008 19:44

Mun piti ainakin vaihtaa koko hoito.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 15.7.2008 19:48

Onko tarvikeosa tässä tapauksessa ihan turha ostos... vrt. tarviketulpanjohdot joilla voi korkeintaan ruoskia naapuria.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 15.7.2008 21:47

Kyllä ne tarvikkeetkin toimii.

jonttey
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 5.3.2011 17:03

ViestiKirjoittaja jonttey » 5.3.2011 17:05

itselläni aina on ollut merkit kohillaan kun olen vaihtanut jakoremmin, mutta olen silti aina tarkistanut lampulla ajoituksen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa