G-ahtimen oljyn kiertonopes
Valvoja: ffp jäsenet
G-ahtimen oljyn kiertonopes
Eli eli, kuinkas paljon tota öljyä pitäs virrata ton ahtimen läpi? Tossa kun hiukan tyhjäkäyntiä isommilla kierroksilla hetken otti purkkiin ahtimelle menevän öljyn, niin ei sieltä paljoo tullu... Onko normaalia?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Joo, itekkin sen kyllä tajusin et ei sieltä letkusta paljoo voi tulla, kun niin pieni on.
Kysymyshän heräs siinä vaiheessa, kun ahdin oli irti pitemmän remontin ajan ja aattelin sit tarkistaa ennen ajoon ottoa et sieltä tulee öljyä ja sitä tuli vain tipottamalla. No uskaltauduin siitä sit testilenkille, niin lenkin jälkeen öljyletku oli ihan lämmin, eli kyllä siä öljy kiertää...
Kyllähän niinkin pienestä letkusta melko lujaa öljyä tulee, jos siellä on painetta...
Kysymyshän heräs siinä vaiheessa, kun ahdin oli irti pitemmän remontin ajan ja aattelin sit tarkistaa ennen ajoon ottoa et sieltä tulee öljyä ja sitä tuli vain tipottamalla. No uskaltauduin siitä sit testilenkille, niin lenkin jälkeen öljyletku oli ihan lämmin, eli kyllä siä öljy kiertää...
Kyllähän niinkin pienestä letkusta melko lujaa öljyä tulee, jos siellä on painetta...
Mutta siellähän ei saa ollakaan painetta paljoa, muuten öljynpaine pullauttaa ahtimen stefat vituralleen. Eli kyllä sieltä aika lirumalla se öljy tulee oikeastikin. Itsekin joskus sitä kokeilin ja ihmettelin ja viisaammat sanoivat, että näin se pitää ollakin. Olikohan ko. letkussa joku 0.2bar tulopaine tjsp. Eli vähän niinkuin kevyt kesätuuli puhaltaisi. ;)
Jotkut on joskus tehnyt itse jotain korvaavia letkuja ilman paineen/virtauksen rajoituksia, jotka alkuperäisestä letkusta löytyy. Muutaman sadan kilsan päästä on sitten öljynpaine on tehnyt tehtävänsä ja ahdin vuotaa öljyä imupuolelle ja jokapuolelle kuin seula. Ja pullahtaneet stefat on hangannut akseliin urat ja hyvähyvä... Pääakseli (lue: koko helevetan ahdin) vaihtokunnossa. :)
Vähän eriasia tuo öljyn virtsaus G-laaderissa, kuin turboahtimessa, joka keskittää itsensä hyrrävoiman ja öljynpaineen avulla. G-laderissa öljy "vain" voitelee laakereita.
Jotkut on joskus tehnyt itse jotain korvaavia letkuja ilman paineen/virtauksen rajoituksia, jotka alkuperäisestä letkusta löytyy. Muutaman sadan kilsan päästä on sitten öljynpaine on tehnyt tehtävänsä ja ahdin vuotaa öljyä imupuolelle ja jokapuolelle kuin seula. Ja pullahtaneet stefat on hangannut akseliin urat ja hyvähyvä... Pääakseli (lue: koko helevetan ahdin) vaihtokunnossa. :)
Vähän eriasia tuo öljyn virtsaus G-laaderissa, kuin turboahtimessa, joka keskittää itsensä hyrrävoiman ja öljynpaineen avulla. G-laderissa öljy "vain" voitelee laakereita.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa