passat 3c 2.0tdi "lastutettu" ravistaa oudosti

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

passatpwd
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.10.2005 14:56

passat 3c 2.0tdi "lastutettu" ravistaa oudosti

ViestiKirjoittaja passatpwd » 13.7.2008 0:54

eli 2000-2500r/min kohdalla ,muutaman kerran vakkarilla ajettaessa ylämäkeä, on kytkin?tms. alkanut ravistaa, loppunut kun lopettanut vedon. mutta ei jatkunut vetoa lisättäessä?? mistä moinen "oire" voisi kieliä? autolla ajettu 125tkm ja ohjelmaa LUPAA 180hv/400Nm vääntöpiikki on kyllä melko kova juurikin tuossa 2000-2500r/min kohdalla, yritetty välttää vedättämistä pienillä kierroksilla, muuten vetää hienosti aina punarajalle asti! tehoista en haluaisi luopua, joten jotain muuta pitäisi keksiä, auttaakaapa paremmin asioista tietävät. kellään vastaavaa "ominaisuutta" johon vika olisi löytynyt=) kiitos ja kumarrus

1080p
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.7.2008 10:10

ViestiKirjoittaja 1080p » 13.7.2008 10:33

Täsmälleen sama vika - tai ainakin samat oireet

Passat 3c 2.0 TDI 103 kW - BKP 16 v ilman DPF:ää.

Alle 120 tkm mittarissa kun softattiin. Pian softaamisen jälkeen eli käytännössä seuraavalla viikolla alkoi kuvaamasi oireilu; ylämäessä nousevan ahtopaineen aikana 2000-2400 rpm:llä ravistusta, myöhemmin paheni sellaiseksi, että vaikutti kuin moottori melkein hakkaisi runkoa vasten ja kone pyrkisi pian konehuoneesa ulos, ellei helllitä kaasujalkaa. Saman efektin saa ajoittain aikaiseksi 5. ja 6. vaihteilla tasaisellakin kiihdytettäessä nimenomaan osakaasulla, ei täyskaasulla, jos kiihdyttää 2000-2400 rpm välillä eli sillä hyvin käyttökelpoisella alueella. Mikäli oikein muistan, ennen ilmiön alkua kuului kova pamahdus konehuoneesta hanttimiehen puolelta, ääntä vois kuvata ikään kuin ilmapallon puhkeamisella voimistettuna 10 kertaiseksi. Ensiksi tuli mieleen rengasrikko, mutta mitään ei löytynyt päällisin puolin tarkasteltuna eikä myöhemmin isommassakaan syynissä. Olisko mennyt hydraulinen kannatin siinä?

No softa palautettiin orginaaliksi, mutta kas, vika ei poistunutkaan eli jotain meni pas-2.

Tehtaan orginaalisoftan vääntökäyrä on maltillinen verrratuna virisoftan "kippuraan", max. vääntö nousee hyvin hitaasti aina tuonne 2000 rpm:ään, siitä sitten kohtuullisen jyrkästi maksimiin välille 2200-2400 rpm (380 Nm rullillla vakiona). Virisoftalla väännöt nostetaan huomattavasti nopeammin ja ties minne asti.

Mitä tuon jälkeen on tehty:

Ostin VAG-COM:in, ei mitään vikailmoituksia. Pumppusuutinten korjauskertoimet ok - MAF etc. vaikuttaisi olevan ok - kuten myös ahtopaineet.

Iskunvaimennus ja jousitus ok, kiekot, kumit ok - jarrulevytkin meni muuten vaan vaihtoon. Erästä erittäin pitkää ja mutkaista alamäkeä on tullut testattua muutaman kerran vaihde vapaalla ja moottori tyhjäkäynnillä ihan vaan painovoimalla rullatessa - alustassa kaikki vaikuttaisi olevan ok.

Jakohihnaremppa tehty - ajoitus tarkistettu merkkikorjaamolla.

Murrosnivelet tarkastettu - ok.

EGR-venttiili tarkastettu, puhdistettu ja sittemmin vaihdettu uuteen - ei auttanut.

Kytkin ja kaksoismassavauhtipyörä vaihdettu 125 kW mallin alkuperäisosiin - ei vaikutusta. Mitä nyt vähän miellyttävämmin toimii.

Turbo puhdistettu - lienee satunnaisesti siivet jumineet - ei auttanut kuitenkaan ko. ongelmaan.

Tandempumppu vaihdettu, koska öljyä oli naftan seassa - vaikutusta ei tiedä ennen seuraavaa huoltoa ja polttoainesuodattimen vaihtoa - suodatin oli myös öljyinen.

Polttoainesuodatin vaihdettu ja polttoainejärjestelmä puhdistettu. Siirtopumppu pitää mekkalaa ajoittain, sihdit puhdistettu joka auttoi vähäksi aikaa - taidan vaihtaa vielä uuden tilalle - koska siinäkin ollut 2004 malleissa takaisinkutsukampanjakin. Jos tässä olisi samaa riesaa. Ei tosin selitä tuota vikaa. Siirtopumpunkin ongelmat alkoivat softan jälkeen. Pitäis mitata siirtopumpun ottama ampeerimäärä, max 7.5 A.

Moottorin tuennasta hakisin seuraavaksi vikaa - hydrauliset tuet ovat saattaneet antaa periksi isomman väännön aiheuttaman suuremman rasituksen johdosta, mihin voisi viitata tuo tunne ja ääni siitä, että kone hakkaa runkoa vasten. Sen tekisin mieluusti itse, jo pelkät orggisosat ovat sen verran kalliita ja korjaamon arvio käytettävästä ajasta on yht 3 tuntia eli 500 euriboria menis tuohon jos korjaamolla teetättäis.

Täyskaasulla 1900-4000 rpm ei tule mitään ongelmia - eikä siis tuolloin ohimenevällä max. väännölläkään - eikä max teholla. Omituista, että juuri 1/3 - 1/2 - 3/4 osakaasulla. Voisi olla jotain resonanssiin liittyviä, voimistuvia ilmiöitä.

Myöhemmin virisoftaa vaihdettiin eri tekijän juuri tälle yksilölle penkissä tehdylle softalle - huomattavasti parempi kuin eka softa - mutta edellä kuvattu ongelma säilyy - eli veikkaisin, että jokin melko mekaaninen vika tuolla on anturien ulottumattomissa. Kiusallisinta on huoltojen etc. kannalta, että autolla pitää ajaa vähintään 20 minuuttia ja huonommalla tuurilla yli 50 km, ennen kuin koko vika alkaa esiintyä - joskus yli 200 kilsaa kestää, mutta sitten saattaakin nytkytellä seuraavat 200 kilsaa tasaiseen tahtiin. Jollain tavalla se siis liittyy lämpeämiseen - pumppusuutinten johtosarja?

125 kW versiossa ei liene tasapainotuksia ihan huvin vuoksi parannettu - varmaan yhtä sun toista muutenkin vahvistettu.

Loppujen lopuksi tuohon softaviritykseen on palanut ihan h*tisti rahaa, aikaa ja vaivaa sekä hermoja. Mut on jotain oppinutkin TDI-tekniikasta, ElsaWin:iä ja VAG-COM:ia tulee käytettyä ahkerasti. Ens kerralla laitan tonnin enemmän pätäkkää pöytään, jotta saa uutena tehokkaamman koneen, softalla virittäminen tulee huonolla säkällä piirun verran kalliimmaksi. Epätoivosimpina hetkinä miettinyt jo ko. auton pistämistä lihoiksi, mutta periksi ei viitsis antaa.
Viimeksi muokannut 1080p, 13.7.2008 14:09. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 13.7.2008 11:42

Löytyykö hiukkassuodattimia?
Onko passatpwd kysellyt lastuttajalta apuja vaivoihin?

---
Edit. Voisiko olla vielä niin hassusti,
että teillä on ollut saman firman softat autoissa? :)
Viimeksi muokannut LM, 13.7.2008 12:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

passatpwd
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.10.2005 14:56

ViestiKirjoittaja passatpwd » 13.7.2008 11:45

taisi mennä yöunet kyllä nyt. Melko paljon olet joutunut tekemään, minullakin tosiaan vasta laitettu ohjelma ja eilen ekankerran teki kyseistä, kuullostaa todellakin pelottavan paljon samalta tuo ongelma. Kannattaisikohan laittaa vakio ohjelma vai mitähän tässä tulisi tehdä, vinkkejä tdifreak ja muut

passatpwd
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.10.2005 14:56

ViestiKirjoittaja passatpwd » 13.7.2008 11:50

käsitääkseni munulla ei pitäisi olla hiukkassuodatinta moottorikoodi BKP ja vm. 10/05
en ole kerennyt ottamaan vielä yhteyttä kun näin v-loppuna sattui, huomenna olisi kyllä tarkoitus ottaa yhteyttä ohjelmoinnin suorittajaan. laitoin 1080p privaa ohjelmoinnin tekijästä, josko sattuisi sama olemaan, itse olen kyllä kyseisen firman ohjelmista kuullut vain pelkkää hyvää! mutta eihän tuo ekakerta olisi jos jokin minulla ei toimisi kuin pitäisi! nyt olisi kaikki arvailutkin tarpeen, kiitos!

1080p
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.7.2008 10:10

ViestiKirjoittaja 1080p » 13.7.2008 13:47

Kyseessä on eri firma kuin miltä passatpwd softansa osti.

Minun arvailujen mukaan näille kahdelle eri yritykselle saattaa toimittaa softat sama ulkomainen softan vääntäjä(t), "alihankkija", koska kW+Nm -lupaukset ovat identtiset ja toimitustapa samantyyppinen. Jopa firmojen toimitusehdot ovat muutamia sanavalintoja lukuunottamatta miltei toistensa kopiot, lähes copypaste -tyyliin. Yritys X ja Y sekä Z olisivat vain toimittajia/jälleenmyyjiä yleisluontoiselle merkki-, malli- ja moottorityyppikohtaiselle virisoftalle, provikat maksetaan softan tehneelle yritykselle. Mutta en tiedä, enkä ole työsuhteessa vähänkään alaan liittyvään.

Voi olla, että softakin on siten ihan sama.

Mukana tullut "teho/vääntökippura" oli aivan tuulesta temmattu, sillä ei ollut mitään tekemistä todellisuuden kanssa, ainakaan mitä tulee "alkuperäiseen" vääntö/tehokäyrään. Miksi voisi ollakaan, kun autoa ei käytetä rullilla tai mitata muuten.

Mutta tuo on vain aavistelua, kun en ole kumpaankaan firmaan missään työsuhteessa koskaan ollutkaan. En niiden nimiä tässä mainitse. Eikä auton hajoamiselle ja softan asentamiselle ole syy-seuraus -suhdetta todennettavissa, ainoastaan ajallinen yhteys.

passatpwd
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.10.2005 14:56

ViestiKirjoittaja passatpwd » 13.7.2008 20:35

onko 017 alueella ketään diesel gurua joka näitten päälle ymärtää jotain, laakkoselle en kehtaa mennä vitutustani lisäämään! vika muuten "pahenee" koko ajan, alkaa ravistamaan entistä helpommin, mutta täysikaasulla vetää todella hyvin, softatulla 1.8T audilla ei mitään jakoja pysyä perässä!! todella outo vika? toimii niin upeasti, mutta ei kuitenkaan toimi! saattaa yöllä hiottaa. eikö Tdifreak ja kumppanit voisi osallistua pähkäilyyn??

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 13.7.2008 21:54

Sun kannattaa varmaankin ensin palauttaa se vakioksi, josko ongelmat sillä katoaisivat..

1080p
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.7.2008 10:10

ViestiKirjoittaja 1080p » 14.7.2008 3:27

Palauta vaan vakioksi mahd. pian, ajele jonkun aikaa ja katso josko vaikka sun säkällä ei mitään olis ehtinyt hajota. Takuuaika sullakin on käsittääkseni päättynyt, mulla on 05/2005 -alkupään tuotantoa.

Jos on ehtinyt hajota niin näiden softaviritysten kanssa artisti maksaa tietty... asiakasystävällisyys vikatilanteissa voi olla vähän nihkeää riippuen toimittajasta.

Vaadi, että palauttavat sen mahd. pian eivätkä tarjoudu "korjaamaan" softaa. Mulla eivät olisi aluksi suostuneet toimitusehtojensa mukaiseen palautukseen, totesivat, että vältä niitä kierrosalueita (aika vaikeaa!), odottele, niin he tekee ja asentaa "korjatun" softan. Arvasi puhelimessa syynkin, nostaa ahtoja liian alhaalta. Näin firma X, sinun kohdalla firma Y:llä palvelu voi olla erilaista. Kerro miten käy, jos vaikka vikakin löytyy niin munkin olis helpompi korjata se, pian saa olla vaihtamassa jo vänkärin puolen takaturvavyötä syyllisenä vemputukselle.

Orggissoftalla mun tapauksessa ko. ilmiö lieventyi hieman, mutta jäi selkeästi esille verrattuna tilanteeseen ennen softausta, jolloin sitä ei ollut lainkaan. Uuden toimittajan softalla ilmiö tulee taasen selkeämmmin esiin, mutta ei niin voimakkaana kuin ekalla softalla.

Olisko siellä saksan poika / mikä lie norskiturska tehnyt väännöltään vähän liian raisun ohjelman, jolla saa nopeasti ja helposti paikat paskaksi. Mulla ainakin turbo vinkui kuin sika teurastettaessa juuri tuolla ekalla softalla ja voimaa löytyi vähän liiankin kanssa verrattuna järkevämmin muokattuun "aitoon custom -softaan".

Minä uskon edelleen hydraulisen moottorinkannattimen pettämiseen - se olisi selkeä mekaaninen vika, mikä jäis vaivaamaan softalla kuin softalla - en kertakaikkiaan keksi enää muuta tuon vaihtorumban jälkeen. Kesäloma vielä kesken, sitä en viitsi pilata autoa ropaamalla. Ps. meni muuten mullakin yöunet, kun muistui tuo tapaus taas mieleen :) heräsin aamuyöllä.

Softavirittäminen on helppoa ja halpaa - asennetaan virisofta ja sen jälkeen rakennetaan auto uudestaan sen ympärille :)

Lykkyä pyttyyn ja hanki softa myöhemmin taatusti kotimaiselta customsoftan tekijältä, saat samalla hinnalla toimivan softan ja dynokurvan. 017 -seudulta ajelee helposti vaikka Jyväskylän suuntaan Leppävedelle :)

passatpwd
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.10.2005 14:56

ViestiKirjoittaja passatpwd » 14.7.2008 19:06

passat palautettu vakioksi, ongelmaa ei ole vielä esiintynyt 20km ajon jälkeen, mutta keskiviikkona ajan välin kpo-jkl-kpo tuolla välillä luulisi jo vian palautuvan, jos vielä on. Aika laiskalta tuntuu kun muutaman päivän kerkesi sitä voimaa olla. Lastutus firma toimi asiallisesti, luki vikakoodit sunmuut, ja turboasiantuntia katsoi vielä suuttimien arvot sun muut, kehui hyviksi! Nyt vaan toivomaan parasta!!!

1080p
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.7.2008 10:10

ViestiKirjoittaja 1080p » 15.7.2008 13:34

Tais käydä sulla flaksi, ettei ehkä hajonnut mitään. Mun oli töiden vuoksi pakko ajaa silloin rääkkisoftalla 120 km päivässä, kunnes vihdoin "ehtivät kiireiltään" palauttamaan orginaalin. Tietysti ajoin kuin kusi sukassa, ettei mitään hajoaisi. Toimittaja totesi, ettei sieltä mitään hajoa, vältät vaan ko. kierroksia. Helppohan se on välttää 2000-2400 kierroksia. Ajelee vaan 3000:lla koko ajan, niin niin. Viimeksi kun kritisoin ko. firman toimintaa tällä palstalla, minua uhattiin oikeusjutulla - piti olla hiljaa. Lupaukset ovat vähintäänkin harhaanjohtavia, mitä tulee niin verkkosivujen, kotiin jaettavien mainosten ja asentajan antamaan informaatioon nähden. Nyt en enää menisi samaan halpaan.
Viimeksi muokannut 1080p, 5.8.2008 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

passatpwd
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.10.2005 14:56

ViestiKirjoittaja passatpwd » 15.7.2008 14:29

eipäs vielä nuolaista... ei ole kyllä vielä täristänyt, joskin aika vähäiset on kokemukset nyt vakiolla. joo kyllä tällä lastufirmalla homma sen takaisin palauttamisen suhteen toimi hyvin. joskin tuttu firma jonne suollettu tuhansia euroja rahaa erinäisiin ulkoisiin ehostuksiin.

1080p
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.7.2008 10:10

ViestiKirjoittaja 1080p » 15.7.2008 19:26

Niinpä... tuttuus auttaa monissa asioissa. Tuttua asiakasta ei niin helposti kaltoin kohdella. Se saattaa asioida uudestaankin ja levittää hyvää sanaa, jos on hyvää kohtelua. Minä olen täällä 017-alueella kehoittanut viritysintoisia lähtemään Karalalle kokemusten perusteella. Olis pitänyt alunperinkin mennä sinne, hintaeroa oli huimat 10 euroa verrattuna sakemannin paskasoftaan. En vaan ymmärtänyt silloin niiden eroa.

Varmaan saat Karalalta hyvän softan. Pyydä malttia sen alaväännön suhteen. Sitä riittää muutenkin, yläkierroksille vaan tehoa ja tehtaan softan tyyppisesti väännöt ylös vasta vähän myöhemmin, jotta paikat kestää. Mut kyllähän se Karala tietää.

passatpwd
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.10.2005 14:56

ViestiKirjoittaja passatpwd » 16.7.2008 20:02

reissu jykylään heitetty, värinää, pauketta tms. asiaan kuulumatonta ei esiintynyt. olisiko ollut niin hyvä tuuri että selvisi säikähdyksellä!! jos mitään ei esiinny, niin heinäkuun jälkeen leppävedelle, kun mika on lomansa pitänyt, kiitos kommenteista ja vertaistuesta=)

1080p
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.7.2008 10:10

ViestiKirjoittaja 1080p » 28.7.2008 14:22

Siirtopumppu vaihdettiin, hajonnut osa 3C0 919 050 -> uusi 3C0 919 050 F. Made in France, tietty, kele :)

Oli pakko vaihtaa kun oirelun pahentuessa alkoi vatkaamaan niin maan perkeleesti kunnes losahti lomamatkalla lopullisesti eikä enää lykännyt löpöä koneelle. Eikä anna muuten minkään valtakunnan vikakoodia minnekään, vaikka olisi puoliksi tai kokonaan paskana. Sattui olemaan läppäri ja VAG-com mukana. Se vaan menee mykäksi. Näyttäis menevän neljä johtoa sinne, kahdesta pumpulle virta ja kaksi pienempää polttoaineen määrän mittaria varten.

Probleema hävisi sen siliän tien. Ei jyristä eikä väristä - eikä ole siten tarvetta mietiskellä niiden hydr. tukien kanssa. Kuulemma ei näistä Passat 3C:stä ole vaihdeltu niitä, VV-autolla niiden tilaushistoria oli 0 kappaletta ja eräässä toisessakaan huollossa ei ollut tullut vastaan niiden kanssa ongelmia, vanhemmilla neloskoppaisilla Golf:eilla ja Borilla oli ollut vaihtoja.

Aika epätasaista syöttöä saanut varmaan pitkään. Noo - tulipahan vaihdettua käyttöautoon nuo em. vika-alttiit osat - kestää vähän pidempään, kop kop :) Notta siirtopumppukin voi oireilla aika erikoisesti ja pitkään, olisi huomattavasti helpompaa jos laukeaisi kertalaakista niin asia olis selvä. Kahdesti käytetty merkkihuollon arvuuttajallakin vuoden sisään, jonka mukaan ko. pumppu olisi ollut ok, viimeissen arvauskerta oli kesäkuussa.

80-120 rykäisy nelosella 5,8 sekuntia. Tehotkin tuntuivat palanneen.

passatpwd
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.10.2005 14:56

ViestiKirjoittaja passatpwd » 28.7.2008 20:49

no tulipahan tosiaan vaihdettua sitten kulutusosaa huolella, eipähän pitäisi ainakaan ihan hetken poikia millään saraa=) mulla ei ole ongelmia nyt vakiona ollut, saa nähdä kun ensikuussa menee ahdin kiertoon ja mikan ohjelmaa tilalle kunhan hra kerkeää! paljonko maksoi muuten tuo viimeinen "huolto"kerta?

1080p
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.7.2008 10:10

ViestiKirjoittaja 1080p » 31.7.2008 0:08

Tarkastelin tuota vikaantunutta siirtopumppua; huolto oli kirjannut, että tankin paluu oli murtunut ts. rikkoontunut tarkastattaessa ja se oli korjattu kuparijatkeella sekä liimauksella - todettiin, että se on yhtä hyvä "kuin tehtaalta".

No se kuparijatke olikin laitettu paluupuolen sisälle jolloin läpimitta oli enää korkeintaan 1/2 entisestä ja virtausvastus oli aika suuri.... Oli hyvä korjaus, mitä tapahtunee, kun polttoainekiertoon laitetaan "vastus", joka kasvattaa virtausvastusta.

No tietysti polttoaine kuumenee, kun ei virtaa enää yhtä hyvin polttoainejäähdyttimen läpi (joka on auton pohjassa) ja pumppu kuormittuu entisestään, samoin syöttö saattaa pätkiä - hengenvaarallinen viritys, varsinkin jos sen vuoksi syöttö katkeaa kesken ohituksen.

Neuvottelen merkkiliikkeen kanssa korvauksista. Maahantuoja ja valmistaja eivät tunne tuollaista "korjausmetodia". Ainoa oikea korjausmetodi virallisen korjausoppaan mukaan on pumpun vaihto vikatilanteessa. Kaikenlaisia idiootteja sitä löytyy....
Viimeksi muokannut 1080p, 5.8.2008 13:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 31.7.2008 20:54

eipä taida olla näillä lastutetuilla minkään asteista takuuta valmistajan puolesta =)
niinpä kyllä meitä idiootteja riittää=)

1080p
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.7.2008 10:10

ViestiKirjoittaja 1080p » 1.8.2008 10:55

eipä taida olla näillä lastutetuilla minkään asteista takuuta valmistajan puolesta =)
niinpä kyllä meitä idiootteja riittää=)


No eipä ole niin, tietenkään... mikä oli tuo pointti viestissäsi?

Meinaatko, että jos vaihtaa vaikkapa tuulilasin korjaamolla, ei työlle ole takuuta, jos auto on lastutettu? :)

Korjaamotyöllä on takuu, oli se auto softattu tai ei, jos korjaamossa on pyydetyn vaihtamisen sijaan rikottu huollon kohteena oleva osa. Ei tässä kukaan valmistajalle päin ole mitään urputtamassa.

passatpwd
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.10.2005 14:56

ViestiKirjoittaja passatpwd » 1.8.2008 15:11

kuullostaa niin paljon merkkiliikkeen toiminnalta

1080p
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.7.2008 10:10

ViestiKirjoittaja 1080p » 3.8.2008 17:19

paljonko maksoi muuten tuo viimeinen "huolto"kerta?


Ei ollut kauhean suolainen, ottaen huomioon, että pitkään kiusannut vika korjaantui täysin sillä.

Diagnostiikasta veloittivat vain 12 minuuttia työtä (sanoin puhelimessa, että siirtopumppu on paskana luultavasti), olivat mitanneet, että se saa jännitettä, mutta on mykkä.

Vaihtotyö 30 minuuttia, joka oli ripeää toimintaa. Pumppu oli jotain päälle 230 euroa eli yhteensä 290 euroa. Näin LMS-racingilla. Aivan huippupalvelua sopivaan hintaan - voi suositella. On VW-valtuutettu korjaamo. Lähiseuduilla asuvat kuulemma käyttävät usein tuota. Kun seuraavaksi tulee jotain isompaa mysteeriä niin taatusti ajan tuonne sen vajaat 500 km ettei tarvitse vuotta märehtiä ja vaihdattaa osaa.

PS. Passatpwd:lla saattaa olla myös tuo sama kaputt-revisio siirtopumpusta. F-revisio tuli tuohon vanhan tilalle. Saksassa myytävissä on jo G-revisiota.

F=Fixed, G=Germany :)

Kuluttajasta on jo kauan sitten tehty beetatestaaja. Seuraava Passat jos sellaiseen vielä päätyy on mallisarjan lopusta halvalla kaikilla kiluttimilla varustettu lastentauditon tylsäke.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa