YkkösCabrio 1.8 Gli
Valvoja: ffp jäsenet
YkkösCabrio 1.8 Gli
Kakkis myyty, Avoa jatketaan..
Viimeksi muokannut manninen, 13.7.2008 18:00. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Kojelauta
"Kojelaudassa on uskomaton reikä, täytyy sille keksiä jotain. "
Osta minulta nuoremman vagineen kojelauta pois, menee kakkoskoppaan heittämällä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=90636
Nuorentaa muutenkin ryhdikkään näköistä sisustaa vielä entisestään!
Osta minulta nuoremman vagineen kojelauta pois, menee kakkoskoppaan heittämällä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=90636
Nuorentaa muutenkin ryhdikkään näköistä sisustaa vielä entisestään!
Jep, tossa kävi ihan samalla tavalla. Keula laski vielä vähän lisää kun autolla ajoi jonkin matkaa.. Toinen puoli on vain n.10mm korkeammalla kuin toinen.
Kuva nykytilanteesta, kunnon rottaluukki
Kuva nykytilanteesta, kunnon rottaluukki
Viimeksi muokannut manninen, 13.5.2008 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Eipä mullakaan ole vielä yhdestäkää autosta tutkittu et onko heijastimet vai ei..
Eilen tuli löydettyä nastarenkaille 13" aluvanteet.
Tänään sain vihdoin ja viimein kompuran talliin, joten pystyy hieman paremmin rassailemaan. Olenkin nyt puhallellut takakontista pintaruosteita pois, sitten sinkkimaalit päälle ja Gt:n verhoilut. Vanteet pitäis puhaltaa ja maalata. Pääsee harjottelee ruiskun käyttöä samalla.
Eilen tuli löydettyä nastarenkaille 13" aluvanteet.
Tänään sain vihdoin ja viimein kompuran talliin, joten pystyy hieman paremmin rassailemaan. Olenkin nyt puhallellut takakontista pintaruosteita pois, sitten sinkkimaalit päälle ja Gt:n verhoilut. Vanteet pitäis puhaltaa ja maalata. Pääsee harjottelee ruiskun käyttöä samalla.
Takalasi tuli vaihdettua lipalliseen
Samalla tuli poistettua takalasinpyyhin ja pesurinsuutin.
Samalla tuli poistettua takalasinpyyhin ja pesurinsuutin.
Viimeksi muokannut manninen, 13.5.2008 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^ Heh, enpä ole kyllä niistä luopumassa, kun itsekkin niitä jonkin aikaa metsästin.
Takarekisterikilven valot ei toimi. Uudet polttimot laitoin ja tarkastin sulakkeen ja korin&kontin välisen johtonipun, ehjiä olivat. Täytyy jatkaa vian etsimistä huomenna.
Keulassa kolisee joku, varmaankin iskarin yläpäänlaakeri menny.
Takarekisterikilven valot ei toimi. Uudet polttimot laitoin ja tarkastin sulakkeen ja korin&kontin välisen johtonipun, ehjiä olivat. Täytyy jatkaa vian etsimistä huomenna.
Keulassa kolisee joku, varmaankin iskarin yläpäänlaakeri menny.
Takarekisterikilven valot tuli korjattua, oli johtoja poikki.
Takaa tuli poistettua Vw logo. Tänään käytin katsastuksessa tuota, etupyöränlaakerista ja väljästä alapallonivelestä tuli sanomista. Kesäksi vaihdoin sinkkuvalomaskin, kun nuo kelit ei enää lisävaloja tarvitse. Kesäksi olis nyt hakusessa jotkin siistit 15" aluvanteet kesärenkailla. (kellään myynnissä??) ja ens viikolla pitäs tulla mustat hattuhyllyn kulmapalat. Pitäs jostai löytää viel musta hattuhylly ja lattiaverhoilut.
Takaa tuli poistettua Vw logo. Tänään käytin katsastuksessa tuota, etupyöränlaakerista ja väljästä alapallonivelestä tuli sanomista. Kesäksi vaihdoin sinkkuvalomaskin, kun nuo kelit ei enää lisävaloja tarvitse. Kesäksi olis nyt hakusessa jotkin siistit 15" aluvanteet kesärenkailla. (kellään myynnissä??) ja ens viikolla pitäs tulla mustat hattuhyllyn kulmapalat. Pitäs jostai löytää viel musta hattuhylly ja lattiaverhoilut.
Hattuhyllyn kulmapalat tuli laitettua paikoilleen. Tänään vaihdoin alapallonivelen, niin pääsee näyttää konttorille uudelleen. Mites, onko mitään keinoa saada korjattua virtalukosta semmoista ominaisuutta, kun avaimen pystyy irroittaa missä asennossa tahansa. Vaikka auto on käynnissä, niin avaimen saa pois. Siitäkin oli katsastusmies kirjoittanut korjauskehoituksen.
Mikä olisi fiksuin ratkaisu rakentaa siististi takakonttiin paikat subbarille ja vahvarille?
Nyt vahvari on vain ruuvattu subikoteloon ja kotelo ei oo missään kiinni. Kaikki piuhat on tosi siististi näkyvillä, ni sais kontin ilmeen "katsottavaan" kuntoon. Kumminkin verhoilujen pitäisi pysyä ehjänä. Pitäis vissiin varapyöräkoteloon tehdä subille kotelo, sit vahvarille tehä jonkinlainen teline ja sit piuhat kun sais piiloon, niin hyvä olis.
Mikä olisi fiksuin ratkaisu rakentaa siististi takakonttiin paikat subbarille ja vahvarille?
Nyt vahvari on vain ruuvattu subikoteloon ja kotelo ei oo missään kiinni. Kaikki piuhat on tosi siististi näkyvillä, ni sais kontin ilmeen "katsottavaan" kuntoon. Kumminkin verhoilujen pitäisi pysyä ehjänä. Pitäis vissiin varapyöräkoteloon tehdä subille kotelo, sit vahvarille tehä jonkinlainen teline ja sit piuhat kun sais piiloon, niin hyvä olis.
Viimeksi muokannut manninen, 7.5.2008 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No mulla on tohon kolme avainta, että kait sitä lekaa voisi yhteen kokeilla. Kunhan se katsastuksen ajan pysyy, niin sehän riittää :D Onko mahdollista että se virtalukko on jo sen verran kulunut, että avain pääsee pois omine aikojaan. Hassua kun nyt vasta siihen kiinnittivät huomiota,( ja muistan kyllä kuinka toi oli jo tiedossa viitisen vuotta sitten jo), muttei kuitenkaan siihen, että takapyöränkaaressa on pieni ruostereikä..
Auto on nyt sit katsastettu.
Kesägummit (tai oikeastaa vanteet) tuli hommattua tänään:
kuva
Nuo pitäs jaksaa pestä ja sit hommata paremmat renkaat. Koko noissa on 195/60R15.
Seuraavat sais olla _vähän_ matalemmalla profiililla. Vaikka ei noikaan hankaa kaariin kiinni tms.
EDIT: nyt alla 195/50R15, sopii vähän mukavammin alle.
Kesägummit (tai oikeastaa vanteet) tuli hommattua tänään:
kuva
Nuo pitäs jaksaa pestä ja sit hommata paremmat renkaat. Koko noissa on 195/60R15.
Seuraavat sais olla _vähän_ matalemmalla profiililla. Vaikka ei noikaan hankaa kaariin kiinni tms.
EDIT: nyt alla 195/50R15, sopii vähän mukavammin alle.
Viimeksi muokannut manninen, 13.5.2008 22:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

toinen kuva
Tänään tuli haettua kakkikselle kaveri.
Vuosimallia 83 oleva MK1 avo. 1.8 8v GTi tekniikalla.
Melkoisen komealla korisarjalla.: Ruostehommia on pohjassa ainakin täksi kesäksi, ens juhannuksena pitäs saada ajoon.
Kattoon ei ole rättiä, et se on varmaan haasteellisin ja hintavin osa tässä projektissa.
Ilmeisesti Saksan maalta täytyisi kattoa metsästää?
Tänään sain sisustaa purettua jo aika reilusti, huomenna pitäisi päästä jo ekoja hiekkapuhalluksia tekemään.
Mukana tuli mukavasti osia, mm. konepelti, toiset takavalot, kojelauta, yms hilpetööriä.
Viimeksi muokannut manninen, 14.6.2008 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jep tuli haettua. Melkein puoli-ilmaiseksi sen sain :D
Sisustasta on nyt otettu etu- ja takapenkit pois, lattiamatto pois, pari kiloa kaikkee roskaa, hiekkaa, ruostetta, sanomalehtee jne.
Sähköt autossa on täysin sekaisin, ei toimi valot, mittaristo jne.
Pohjaltaan Avo on paremmassa kunnossa kuin odotin.
Kuskin jalkotilaan joutuu uutta peltiä laittamaan, apukuskin puoli on täysin ehjä.
Takajalkotilaan saa kuskin puolelle pienet paikat laittaa, apukuskin puoli ei tarvitse mitään.
Kaikki kuvat löytyy tuolta.
Sisustasta on nyt otettu etu- ja takapenkit pois, lattiamatto pois, pari kiloa kaikkee roskaa, hiekkaa, ruostetta, sanomalehtee jne.
Sähköt autossa on täysin sekaisin, ei toimi valot, mittaristo jne.
Pohjaltaan Avo on paremmassa kunnossa kuin odotin.
Kuskin jalkotilaan joutuu uutta peltiä laittamaan, apukuskin puoli on täysin ehjä.
Takajalkotilaan saa kuskin puolelle pienet paikat laittaa, apukuskin puoli ei tarvitse mitään.
Kaikki kuvat löytyy tuolta.
Viimeksi muokannut manninen, 13.5.2008 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään otin akun, nesteet ja öljyt koneesta pois. Sen jälkeen kipattiin avo kyljelleen pihaan.
kliks
Onhan tuossa pohjassa hommaa. Hetken aikaa sitä jo rälläköin piikkilaikan avustuksella
kliks
Hieman löytyy reikää massan alta.
Suositelkaas jotain hyvää happopohjamaalia, mitä tuohon paljaalle pellille sitten vetäisi kun on saanut pohjan hitsattua? Tarkoituksena olis vielä lamellilaikalla siistiä noita vanhempia hitsisaumoja ja vielä käydä hiekkapuhaltamalla saumat läpi.
Luulis tulevan kestävän pohjan kun happomaali, sit joku pintamaali ja massa päälle.
Palautetta saa antaa.
kliks
Onhan tuossa pohjassa hommaa. Hetken aikaa sitä jo rälläköin piikkilaikan avustuksella
kliks
Hieman löytyy reikää massan alta.
Suositelkaas jotain hyvää happopohjamaalia, mitä tuohon paljaalle pellille sitten vetäisi kun on saanut pohjan hitsattua? Tarkoituksena olis vielä lamellilaikalla siistiä noita vanhempia hitsisaumoja ja vielä käydä hiekkapuhaltamalla saumat läpi.
Luulis tulevan kestävän pohjan kun happomaali, sit joku pintamaali ja massa päälle.
Palautetta saa antaa.
Joo, pohjaltaanhan tämä on tätä nykytrendikästä rottaluukkia kaikkine ruosteineen.
Pohjan hitsausta pääsi eilen aloittamaan.
Kunhan saa tuon pohjan kuntoon, niin 90% varmuudella maalaan sen valkoiseksi.
Kaari-/ helmalevikkeet tuli rassattua kuskin puolelta irti. Lähti helposti kun olivat uretaanivaahdolla kiinni.
Kertokaapas, että minkä hintaluokan projekti tuon katon uusiminen on? Mulla on tuohon vain katon runko ja sisäkattoverhoilu + jotain listoja. Takalasikin löytyy.
Mitä kaikkea muuta pitää ostaa, mistä osia saa ja toki et paljonko maksaa?
Pohjan hitsausta pääsi eilen aloittamaan.
Kunhan saa tuon pohjan kuntoon, niin 90% varmuudella maalaan sen valkoiseksi.
Kaari-/ helmalevikkeet tuli rassattua kuskin puolelta irti. Lähti helposti kun olivat uretaanivaahdolla kiinni.
Kertokaapas, että minkä hintaluokan projekti tuon katon uusiminen on? Mulla on tuohon vain katon runko ja sisäkattoverhoilu + jotain listoja. Takalasikin löytyy.
Mitä kaikkea muuta pitää ostaa, mistä osia saa ja toki et paljonko maksaa?
^Ok!
Tänään rassasin avosta etu- ja takapuskurin pois ja jatkoin hitsaushommia.
Kuskin helma ja takapyörän kaari on jo kokonaan hitsattu.
Noh, kuvat kertonee nykytilanteen paremmin, modeemiaikaiset käyttäjät, valitan :D
kuva
kuva2
Tänään rassasin avosta etu- ja takapuskurin pois ja jatkoin hitsaushommia.
Kuskin helma ja takapyörän kaari on jo kokonaan hitsattu.
Noh, kuvat kertonee nykytilanteen paremmin, modeemiaikaiset käyttäjät, valitan :D
kuva
kuva2
Viimeksi muokannut manninen, 24.5.2008 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Osat MDComprexin toimittamana cabrio.de:stä ja alkuperäisvaraosat LMS:ltä ja työt tein ihan itse.
Osat sisälsivät:
Sufletin (Sonnenland Dralon)
Katon välieristeen kiinnikkeineen
Osan sisäkattoa
Lähes kaikki katon ja ikkunoiden tiivisteet
Toinen uusi kiinnityskahva vastakappaleineen.
Takaikkunan tiiviste
Takaikkunan kehyksen entisöintiosat.
Toinen uusi kaasupumppu
Kiristysvaijeri
Ohjehinnalla hintaa olisi paljon paljon enemmän.
Osat sisälsivät:
Sufletin (Sonnenland Dralon)
Katon välieristeen kiinnikkeineen
Osan sisäkattoa
Lähes kaikki katon ja ikkunoiden tiivisteet
Toinen uusi kiinnityskahva vastakappaleineen.
Takaikkunan tiiviste
Takaikkunan kehyksen entisöintiosat.
Toinen uusi kaasupumppu
Kiristysvaijeri
Ohjehinnalla hintaa olisi paljon paljon enemmän.
Onko toi sufletti se ite katto-osa, vai mitä se meinaa?
Pohjaa tuli taas paikattua lisää. Läheekös noi käsijarruvaijerin läpivientiputket jotenkin irti tosta korista, että ne saisi takaisin vielä?
Tarvitseekos tuo 1.8 GTi koneella varustettuna levyjarrut taakse?
klik
Vielähän tuossa olisi paikattavaa, mutta jospa se siitä valmistuisi.
Loppuvuodeksi kun on töitä tarjolla, niin saa budjettia kasvatettua. Vielä ei taida olla 250 euroo menny koko rojektiin =)
Pohjaa tuli taas paikattua lisää. Läheekös noi käsijarruvaijerin läpivientiputket jotenkin irti tosta korista, että ne saisi takaisin vielä?
Tarvitseekos tuo 1.8 GTi koneella varustettuna levyjarrut taakse?
klik
Vielähän tuossa olisi paikattavaa, mutta jospa se siitä valmistuisi.
Loppuvuodeksi kun on töitä tarjolla, niin saa budjettia kasvatettua. Vielä ei taida olla 250 euroo menny koko rojektiin =)
Viimeksi muokannut manninen, 8.6.2008 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pohjaa
Tänään meni kevyesti 9 tuntia Avon kimpussa.
Pohjan hitsaukset on nyt niin hyvällä mallilla, että luultavasti huomenna saa kaikki hitsattua.
Ensi viikon aikana pohjan maalaus ja saa kipattua takasin renkailleen.
Jarruputket pitää uusia taakse, ottivat vähän damagea hitsauksen aikana..
Tänään meni kevyesti 9 tuntia Avon kimpussa.
Pohjan hitsaukset on nyt niin hyvällä mallilla, että luultavasti huomenna saa kaikki hitsattua.
Ensi viikon aikana pohjan maalaus ja saa kipattua takasin renkailleen.
Jarruputket pitää uusia taakse, ottivat vähän damagea hitsauksen aikana..
Viimeksi muokannut manninen, 14.6.2008 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lamput ja etulokari sai lähtöpassit.
Pyöränkoteloa tuli puhdisteltua massoista ja ruostettahan sieltäkin vähän löytyi.
Jostain pitäis saada idea/suunnitelmat korigrillistä, ni sais akselit kokonaan pois ja pyöriteltyä tota koppaa kunnolla.
MK2:en tuli hommattua tänään uus virranjakajan kansi ja pyörijä. Alkoi käyntihäiriöt v*tuttaa sen verran. Uus kaasarin ja imusarjan välinen kumilaippa pitää viel investoida ja sit koittaa säätää toi kone kohilleen.
Pyöränkoteloa tuli puhdisteltua massoista ja ruostettahan sieltäkin vähän löytyi.
Jostain pitäis saada idea/suunnitelmat korigrillistä, ni sais akselit kokonaan pois ja pyöriteltyä tota koppaa kunnolla.
MK2:en tuli hommattua tänään uus virranjakajan kansi ja pyörijä. Alkoi käyntihäiriöt v*tuttaa sen verran. Uus kaasarin ja imusarjan välinen kumilaippa pitää viel investoida ja sit koittaa säätää toi kone kohilleen.
Viimeksi muokannut manninen, 14.6.2008 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eilen tuli vietettyä päivä kakkoskopan kanssa.
Eli kuskin puolen ovet ja takalokarin muovikaari tuli irroitettua. Ovista korjattua parit pintaruostevauriot ja kaaren alta poistettua alkavat kukat.
Takaoven kun laittoi paikoilleen takaisin, niin se menee paremmin kiinni nyt kun aiemmin. Tais olla vähän asennossa vikaa edellisellä kerralla.

Eli kuskin puolen ovet ja takalokarin muovikaari tuli irroitettua. Ovista korjattua parit pintaruostevauriot ja kaaren alta poistettua alkavat kukat.
Takaoven kun laittoi paikoilleen takaisin, niin se menee paremmin kiinni nyt kun aiemmin. Tais olla vähän asennossa vikaa edellisellä kerralla.

Taas hetki vietetty avon parissa. Tällä kertaa kuten kuvasta näkee, kipattiin se taas "normaalimpaan" asentoon. Korigrillin suunnittelua jatkettiin taas, toivottavasti vkonloppuna sais jtn näkyvää aikaiseksi. Ovipahvit rassasin pois tuosta, ni ei turhaa homehdu tuolla. Onkos kenelläkään tohon ykköseen sopivaa johtosarjaa myytävänä? Voi hetki mennä jos alkaisi metritavarasta kolvailemaan?


Vaikka kuvat kertovat enemmän kuin 1000 sanaa, niin kerrotaan silti jotain.
11 tuntia meni tänään kivuttomasti avon kimpussa. Sinä aikana rassasin johtosarjan koneesta ja takavaloilta pois, irroitin kaarilevikkeet kartturin puolelta, tuulilasin, takavalot, konepellin, ovet, kojelaudan ja jotain muuta pientä hilpetööriä esim. moottorin. Iskä rakenteli Evo1 version koripukista johon auto saatiin illan päätteeksi kiikkumaan. Jos auto on vielä kohtuu suorassa aamulla, niin teemme vielä muutamia muutoksia tukevoittamaan pukkia.
Kertokaapas joku hyvä vinkki miten moottorin jakopään puoleisen kannakkeen saa korista irti? Pultti pyörii tyhjää sen kumipuslan sisällä, eikä irtoa edes lyömällä.
Moottoriin pitäs tehä jotain pikkuviriä ja remottia kun se nyt on irti.
Tänään tuli nahrattua bensatankki ja johtosarjat pois Golfista. Takapyöränkoteloa tuli hiottua massoista pois. Lämppärin kotelon/puhaltimen/kennon otin kans pois, samoin tuulilasinpyyhkijän koneistot. Konehuoneesta purin kaiken helposti irti lähtevän pois.
Seuraavaksi pitäisi rattiakseli/polkimet/jarrutehostin ja raidetanko irroittaa. Vinkkejä irroitukseen otan mielelläni vastaan.
Kakkis rojektin voi sanoa päättyneen, koska möin sen pois.
Seuraavaksi pitäisi rattiakseli/polkimet/jarrutehostin ja raidetanko irroittaa. Vinkkejä irroitukseen otan mielelläni vastaan.
Kakkis rojektin voi sanoa päättyneen, koska möin sen pois.
-
- -
- Viestit: 149
- Liittynyt: 23.1.2006 17:31
Eipähän siinä ole, itse olen sitä samaa hieman pohtinut. Mutta aina kun autolle ei tehdä mitään, niin se on tuettu pohjastaan parista kohtaa, joten ihan vapaasti ilmassa se ei roiku.
Täytyy toivoa että ovet menee vielä kiinni :D
Tänään raaputin kaikki bitumit ja äänieristeet kabiinista pois. Tuulilasin "kolo" tuli hiottua ruosteista pois ja ruostesuojattua samalla. Huomisen päivän jos uhraisi sisälattian hiontaan, hitsaamiseen ja maalaukseen, niin sais jotain näkyvää aikaiseksi.
Täytyy toivoa että ovet menee vielä kiinni :D
Tänään raaputin kaikki bitumit ja äänieristeet kabiinista pois. Tuulilasin "kolo" tuli hiottua ruosteista pois ja ruostesuojattua samalla. Huomisen päivän jos uhraisi sisälattian hiontaan, hitsaamiseen ja maalaukseen, niin sais jotain näkyvää aikaiseksi.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa