Eli auto on -88 Golf II 1.3:n litran kaasarikoneella, jossa on hydrauliset nostimet. Käynnistin auton kansiremontin jäljiltä ja normaaliin tapaan nostimet nakuttivat alkuunsa. Ongelma onkin, ettei nakutus lopu vaikka käyttelin autoa useampaankin otteeseen yhteensä lähemmäs puoli tuntia. Lopulta ilmaputsarista ja venttiilikopan uumenista alkoi puskemaan öljynkäryistä savua.
Kansi käytettiin koneistamolla tasohionnassa ja venttiilit hiottiin kotikonstein. Samalla vaihdeltiin nokkahihna vesipumppuineen ja iso läjä yläpään tiivisteitä. Nakutusta ei ilmennyt ennen remonttia, joka oli seurausta jäähdytysnesteiden sekoittumisesta öljyihin. Kannentiivisteessä oli selvä ura eikä itse kannessa ollut ainakaan silmiinpistävää vikaa.
Mikähän tässä on nyt mennyt mönkään? Onko venttiileitä irrotettaessa mahdollisesti tullut muutama vakavampi naarmale nostimien pesiin, jolloin ne eivät toimi normaalisti! Yläpäähän kyllä näyttäisi virtaava riittävästi öljyä (Rally Formulat). Tarttis saada auto äkkiä liikenteeseen, kun on seissyt jo tovin pihamaalla!
Nakutus alkoi moottoriremontin jälkeen...
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Eipä tullut nostimia vaihdettua, eipä moottorilla kyllä ole ajettukaan kuin 60tkm. Ongelma ratkesi lopulta yllättävänkin helpolla. Käynti ei alkuunsa muuttunut, vaikka kuinka purettiin, ihmeteltiin ja kasailtiin. Lopulta päätettiin, että käydään varovasti heittämässä koeajolenkki ja nakutus hävisi kuin seinään parin kilsan ajon jälkeen...että semmosta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa