2,5 transporterin piristys
Valvoja: ffp jäsenet
2,5 transporterin piristys
elikkä auto on 2,5litranen 102hv neliveto transporter johon pitäisi saada lisää tehoa.
autoon on joskus pistetty digituningin ohjelma ja bmc vapaavirtaus suodin alkuperäiseen koteloon.
Eli tarvisin ehotuksia mitä autolle kannattis nyt tehdä ja mistä sais sellaisia osia ja mihin hintaan että päästäs sinne 200hv paremmalle puolen
autoon on joskus pistetty digituningin ohjelma ja bmc vapaavirtaus suodin alkuperäiseen koteloon.
Eli tarvisin ehotuksia mitä autolle kannattis nyt tehdä ja mistä sais sellaisia osia ja mihin hintaan että päästäs sinne 200hv paremmalle puolen
Mulla on portteriin sovitettuna 2.4d vauhtipyörä sekä siihen sopiva SRE asetelma, kytkinlevynä toimii lukin jousitettu levy.
Nyt ei tarvis enään kuin lisää voimaa, jotta pääsisi kokeilemaan paketin pitävyyttä.
Isommat suuttimet on jo asennettu mutta tarttis saada koneeseen vielä lisää ilmaa. Epäilyttää vaan tuon alkuperäisen hukkaporttiahtimen korvaaminen vnt ahtimella. Miten siihen saisi ohjauksen toteutettua, olen kyllä kuullut että siihen olisi ratkaisu olemassa (TDIfreak)
Autona olisi transporteri 2.5tdi syngro -99
Nyt ei tarvis enään kuin lisää voimaa, jotta pääsisi kokeilemaan paketin pitävyyttä.
Isommat suuttimet on jo asennettu mutta tarttis saada koneeseen vielä lisää ilmaa. Epäilyttää vaan tuon alkuperäisen hukkaporttiahtimen korvaaminen vnt ahtimella. Miten siihen saisi ohjauksen toteutettua, olen kyllä kuullut että siihen olisi ratkaisu olemassa (TDIfreak)
Autona olisi transporteri 2.5tdi syngro -99
Ei mennyt suoraan. Joutui tekemään 3mm välilevyn vaihteiston ja moottorin väliin, muuten paineasetelma otti vaihdelaatikkoon kiinni. Tuon ongelman voi ratkaista myös vauhtipyörää koneistamalla. Tuolla on myös jutustelua tuosta kytkimestähttp://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=5747
Kävin tuossa mittailemassa pakopaineita vakio ahtimella. Pahimmilaan pakopaineet olivat 2kilossa ahtopaineiden ollessa 0.9kilossa tosin kierrokset olivat 4tonnissa. Maantieajossa 100 nopeudessa pakopaineet olivat 1kilossa ja ahtopaineet 0.7kilossa. Eipäs tuosta viitsi ahtoja ylemmäs bleedata täytyy vaan suosiolla vaihtaa vaan isompi ahdin. Autoon on laitettu 0.260 suuttimen kärjet ja iq vasaroitu 9kieppeille. Tiedä sitten miten tuo vaikuttaa nuihin pakopaineisiin kun sitä ei vakiosuutimilla tullut mitattua. Ruokaa tuo saa nyt turhan paljon ilmamäärään nähden.
Kyllä se semmoset 400nm pitäis kestää jos on kunnossa. Näin ainakin kuulopuheiden mukaan, ei omakohtaista kokemusta.
Mulla on kans pakki kutosen paikalla elikkä se lujempi loota ja koneena acv
Omassa acv kone ja pakki alhaalla.
Vakio kytkimellä mennään ja vääntöä 442Nm, 3.-5. saa vauhtiksen juristamaan, mutta kun sen tietää, niin hyvin pärjännyt. Teho ja vääntö piikki ei ole vakio tapaan niin alhaalla, kun on vaihdettu vnt-ahdin hukkaportillisen tilalle.
Nyt pitää alkaa kytkin päivittämään laiskan vinkkien innoittamana...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”