Corrado ja voiman puute

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jantzu84
-
Viestit: 41
Liittynyt: 8.7.2008 0:58

Corrado ja voiman puute

ViestiKirjoittaja jantzu84 » 9.7.2008 22:46

Tervehdys.Tuli vaihtokauppojen yhteydessä g60 corro,joka osottautia millekkääksi autoksi.
Mutta,mikä voisi olla vikana kun ei voimaa ole,ei ala vääntöjä,käy "raskaasti",ei tehoja(häviää 1,8i mazdalle) autossa on,juuri huolettu laderi,68ap,uusi hihna,uusi lambada,Rs lähtö.Mutta vetoja ei ole,aahtaa 0,9rajottimen tuntumassa.Auto toimii muuten normaalisti,paitsi tuo armoton tehon puute.Autolla on ajettu 290tkm,mutta ei savuta eikä vie öljyä,päästöt hyvät.
Iteltäni loppui järki!

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 10.7.2008 8:14

Haiskahaa ihan siltä, että autosi olisi varaohjelmalla, onko lamda kunnossa?

jantzu84
-
Viestit: 41
Liittynyt: 8.7.2008 0:58

ViestiKirjoittaja jantzu84 » 10.7.2008 11:26

Kyllä lamda pitäs olla kunnossa,n.viikon vanha.mitenkäs sen huomaa jos se on varaohjelmalla?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 10.7.2008 12:57

Ei corradossa mitään varsinaista varaohjelmaa ole edes. Jos esim ahtopaineraja ylittyy, niin se vaan tökkää ja meno jatkuu entiseen malliin...

Itse lähtisin etsimään vikaa sytytyksen puolelta. Katsoppa eka vaikka sytytysennakko... Eli kone käyntiin, vähän kierroksia ja sininen vedenlämpöanturi irti (kierroksia sen takia, ettei sammu, kun nappaat anturin irti). Sitten ajoituslampulla katsot ennakon noin 2500 rpm kohdalla ja säädät jakajasta perusennakon noin 16 asteeseen 2500rpm kohdalla. Kun ennakko on säädetty, tökkäät sinisen anturin kiinni ja kiristät jakajan ja sen jälkeen säädät tyhjäkäynnin ja co-arvon kohdalleen.
Ja kyllä 16 asteeseen, vaikka ohjekirjat yms shitit kertoo, että ennakko pitää olla 6 +/- 1 aste. Noilla virityksillä ja 16 asteen perusennakolla saa mukavasti lisää potkua.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 10.7.2008 15:02

Mittaa kaiken varalta ne puristuksetki.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 10.7.2008 15:02

tarkista ISV tuntuisi ihan kuin vuotaisi sieltä päin ja ahtovuodot tottakai.
Paljon ahtopainetta muilla alueilla?

jantzu84
-
Viestit: 41
Liittynyt: 8.7.2008 0:58

ViestiKirjoittaja jantzu84 » 11.7.2008 10:12

Aahdot on esim.reilu 2000rpm 0,5 bar,ja sitten 3000rmp niin 0,6-0,7bar.
Täytyypi tuo sytkä säätää sinne 16asteeseen.mikäs se isv on?

jantzu84
-
Viestit: 41
Liittynyt: 8.7.2008 0:58

ViestiKirjoittaja jantzu84 » 11.7.2008 10:15

Niin ja joskus corro nykii täys kaasulla,ja yrittää lähtee kunnolla.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.7.2008 10:28

isv = tyhjäkäyntimoottori/lisäilmaluisti.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 11.7.2008 12:03

Käykö se rikkaalla ajossa?

jusus
-
Viestit: 92
Liittynyt: 17.1.2004 15:22

ViestiKirjoittaja jusus » 13.7.2008 19:55

Tarkastelisin ruiskutuksen sähköpuolta noin yleisesti. Tyhjäkäyntimoottorin toiminnan, ruiskujen toiminnan, mikrokytkimet kaasuläpän yhteydessä yms.
Valitettavasti nuo g60 masinat on jo liki 20 vuotta vanhoja ja täytyy muistaa, että ei ne mitään ohjuksia ole enää tämän päivän mittapuulla.=) Edes kutiteltuna.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa